eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونه می‌توان نوجوان را به صحبت کردن تشویق کرد؟ 🔻🔻🔻🔻🔻 به حرف‌های نوجوان گوش کنید. بسیاری از نوجوانان شاکی هستند که والدین به حرف آنان گوش نمی‌کنند. ارتباط مانند خیابان دوطرفه است. اگر می‌خواهید نوجوان به حرف شما گوش کند، با دقت شنوای حرف‌هایش باشید. برای نظر نوجوان احترام قائل شوید. در برخی موضوعات نظر فرزندان را بپرسید. گاهی نظر آنان با ارزش است. این امر به نوجوان کمک می‌کند که در مورد مسائل مختلف فکر کند و از طرفی اعتماد به نفس او افزایش می‌یابد. با رفتار و گفتار مثبت سرمشق و الگوی فرزندان باشید.  اگر با همسر و فرزندان رفتار خوبی داشته باشید، نوجوان می‌کوشد رفتار شما را سرمشق خود قرار دهد. انعطاف پذیر باشید. به موضوعات مورد علاقه نوجوان توجه کنید. علایق و خواسته‌های نوجوان با ما فرق دارد. همانطوری که ما نوجوان بودیم، خواسته‌های ما با والدین متفاوت بود. خود را جای او بگذارید و مسائل را از دید او ببینید
💠 علت‌ خشونت‌ و پرخاشگری‌ و حاضر جوابی فرزند شما از کودکی تا نوجوانی الگوپذیری‌ از والدین‌ است.. ❗ 💢یكی‌ از دلایل‌ بسیار مهم‌ پرخاشگری‌ در كودكان‌ یادگیری‌ ست؛ یعنی‌ كودكانی‌ كه‌ الگوهای‌ رفتاری‌ پرخاشگرانه‌ داشته‌ اند، همانند الگوهای‌ خود رفتار می ‌كنند. 🔸چنانچه‌ پدر یا مادری‌ خلق ‌و خویی‌ عصبانی‌ و پرخاشگر داشته‌ باشند، مسلماً فرزندشان‌ نیز پرخاشگر خواهد شد. این‌ رفتار توسط‌ كودك‌ یاد گرفته‌ می ‌شود. 🔹از آنجا كه‌ كودكان‌ با والدین‌ همانند سازی‌ می ‌كنند، بنابراین‌ بسیاری‌ از رفتارهای‌ پدر و مادر ناخودآگاه‌ توسط‌ فرزندان‌ فرا گرفته‌ می ‌شود. چرا که، فرایند همانند سازی‌ كاملاً ناخودآگاه‌ صورت‌ می ‌پذیرد.. ❗ ✅ نكته‌ دیگر این‌ كه‌ حتماً لازم‌ نیست‌ والدین‌ با خودِ كودك‌ پرخاشگری‌ كرده‌ باشند؛ 🔸چنانچه‌ او شاهد رفتارهای‌ خشونت ‌بار پدر و مادر با افراد دیگر نیز باشد، این‌ گونه‌ رفتار را فرامی‌ گیرد. بنابراین‌ كودكان‌ از طریق‌ مشاهده، رفتارهای‌ والدین‌ را می ‌آموزند. 💢بر این‌ نكته‌ می توان تأكید کرد‌ كه‌ كودكان‌ با چشمان‌ خود می ‌آموزند؛ 🔹یعنی‌ آن‌ چه‌ را مشاهده‌ می ‌كنند، یاد می ‌گیرند؛ حتی‌ اگر آن‌ رفتار به‌ طور مستقیم‌ در مورد خود آنها صورت‌ نگیرد. ✅ پس نتیجه اینکه از پرخاشگری فرزندتان گِله نکنید روی رفتارهای خودتان تمرکز کنید.
روش‌های آموزش تکنيک‌های به کودکان: 💢 بازی چشم تو چشم: 🔸به اينگونه که کودک با يکی از والدين مقابل هم بوده و به چشم‌های هم خيره نگاه مي‌کنند، و نبايد بخندند، اين تمرين برای کودکانی با اعتماد به نفس پايين، خجالتی و ضعيف بسيار توصيه می‌شود. 🔹چون اين افراد قدرت نگاه کردن در چشمان طرف مقابل را ندارند و اين موجب  ضعفشان می‌شود. 💢کشتی گرفتن: 🔸با کودک خود کشتی بگيريد و بگذاريد هر از گاهی او برنده شود و هر بار که برنده می‌شود با ذوق و شوق فراوان او را تشويق کنيد. 💢نقش بازی کنيد: 🔹در مقابل رفتار کودکان ديگر چه رفتاری از کودک خود انتظار داريد؟ شما نقش کودک خود و کودکتان نقش کودک مقابل را بازی کند؛ 🔸رفتاری که انتظار داريد کودکتان در مقابل کودکان ديگر داشته باشد را با ايفای نقش کودکتان اجرا کنيد، تا کودکتان ياد بگيرد، حال کودک نقش خود را و شما نقش کودک مقابل را بازی کند؛ 🔹از کودکتان بخواهيد همانگونه بازی کند که چندی پيش شما نقش آن را بازی کرده بوديد، و آنقدر اين بازی را تمرين کنيد تا رفتار دلخواهی که انتظار داريد نهادينه شود.
یکی از مهم‌ترین عوامل در ساخت شخصیت؛ کیفیت روابط والد_فرزندی‌ست. ◀️ این عامل به معنای آن است که؛ هر دو والد، زمانی را جهت صرف لحظاتی خوش و باکیفیت با فرزندانشان داشته باشند. بطوریکه در این لحظات کودک عمیقا ارتباطی صمیمی و لذت‌بخش را با والدینش احساس کند. ❇️ هر دو‌ والد در برنامه‌های روزانه خود لازم است زمانی را؛ جهت برقراری ارتباطی صمیمی و عمیق با فرزندانشان مشخص کنند. ❗️ دقت کنید که کمیت این زمان‌گزاری اصلا مهم نیست بلکه آنچه بسیار بااهمیت است؛ کیفیت این امر می‌باشد‌. ❇️ اهمیت دادن به این عامل مهم در مسیر فرزندپروری؛ باعث بوجود آمدن افرادی شاد، امیدوار و‌ با عزت‌نفس بالا خواهد بود. کیفیت روابط والد_فرزندی را جدی بگیرید و در جهت ایجاد و‌ همینطور بهبود بخشیدن به آن؛ حتما فکر و تلاش کنید.
📌 آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌های سال تحصیلی آینده ♦️فرایند دریافت نوبت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزانی که تا اول مهر 1403، شش سال تمام دارند و باید در پایه اول دبستان ثبت‌نام کنند، آغاز شده است. ♦️خانواده‌ها باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند و برای دریافت نوبت سنجش اقدام کنند. ♦️پایگاه‌های سنجش سلامت شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 12:30 فعال هستند. ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
29.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 چک لیست یا رنج لیست؟ چه وقت؟ چگونه؟ 👈 آقای بهمن قره داغی 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
*توصیه به استادان در هنگام تدریس* ۱- *بهترین وضعیت  یک دبیر در هنگام تدریس، قرار گرفتن پای تخته کلاس است.* *میزان تحرک و جابه‌جایی بهتر است مختصر، آرام و در محدوده‌ی تخته کلاسی باشد.* *این که مدام قدم بزنیم  و یا در عرض و طول کلاس جابه‌جا بشویم، تمرکز شاگردان را بر هم زده و به‌تدریج  حرکت بیش از حد ما، برای دانش آموزان خسته‌کننده می‌شود.* ۲- *بهترین حجم صدا هنگام تدریس، حجمی متوسط، توام با آرامش و بیان شمرده‌ی کلمات است.* *جالب نیست  دانش‌آموز تذکر دهد: لطفا بلندتر* *و نیز اشتباه است فکر کنیم با فریاد کشیدن مطالب را بهتر به شاگردان فهمانده‌ایم.* *فریاد زدن به هنگام تدریس  تدریجا گوش و ذهن آن‌ها را خسته می‌کند و انرژی معلم را نیز تحلیل می‌برد.* *اگر درس را با فریاد زدن شروع کنیم، دیگر تا انتها  باید داد بزنیم؛ چون دانش‌آموزان عادت کرده  و دیگر به صدای آهسته‌ی  ما توجه نخواهند کرد.* *حجم متوسط صدا بهترین است و آن گاه می‌توان گاهی با بالا بردن یا پایین آوردن صدا، توجه بیشتری را ایجاد نماییم....* ۳- *نگاه دبیر باید بر روی صورت تمام دانش آموزان حرکت کند.* *در هنگام تدریس فقط بعضی نفرات را نگاه کردن، و یا فقط به در و دیوار کلاس چشم دوختن، اثر منفی داشته  و عده‌ای از شاگردان با این احساس که در دایره توجه قرار ندارند، کم‌کم از دنبال کردن صحبت‌های ما دور خواهند شد.* ۴- *از یاد نبریم دانش‌آموز بیش از آن که به مقدار پیشرفت درس در هر جلسه کلاس توجه کند، به محتوای مطالب گفته شده دقت می کند.* *به عبارت دیگر قبل از آن که از خود بپرسد در یک جلسه  چند صفحه کتاب تدریس شده، از خود می پرسد چه مطالبی را خوب و عمیق یاد گرفته است.* *کیفیت آن چه تدریس می‌کنیم مهم‌تر از کمیت مطالب گفته شده است.* *سریع و تند درس دادن مطالب درسی، معمولا دانش آموز را دچار اضطراب می‌کند.* *این مطلب به‌ویژه در جلسه‌های اول شروع برنامه‌ی کلاس‌ها مهم‌تر است.* ۵- *بیش از نود درصد دانش‌آموزان ، تخته‌ای باصفا و زیبا را می‌پسندند.* *از رنگ‌های متنوع استفاده کنیم.* *تا جایی که ممکن است مرتب و منظم و خوش‌خط بنویسیم.* *حتی المقدور از یک سمت تخته شروع کرده و به‌تدریج و منظم کل تخته را پر کنیم.* ۶- *اخلاق خود را برای شاگردان توضیح ندهیم.* *کل توضیحاتی که در باره‌ی اخلاق و کاراکتر  و انتظارات خودتان می‌دهید، نهایتا نیم ساعت به یاد شاگردان می ماند.* *آن‌ها باید اخلاق و منش شما را از روی رفتارتان بفهمند و به‌خاطر بسپارند.* *به عبارت دیگر آن چه را که مستقیم یا غیرمستقیم از رفتار و حرکات  شما ببینند، به خاطر خواهند سپرد.* ۷- *دو چیز باعث تمکین، نظم و با اخلاق بودن دانش‌آموزان در کلاس یک دبیر می‌شود :* *اول : علاقه‌ای که به آن دبیر دارند.* *دوم : میزان احترامی که برای شخصیت آن دبیر قائل هستند.* *هیچ یک از دو مورد بالا با زور و اجبار ایجاد نخواهد شد.* *دانش آموزان را دوست بدارید تا شما را دوست داشته باشند.* *هر قدر دبیر رفتار موقرتری داشته باشد، دانش‌آموزان نیز ناگزیر بیشتر به او احترام می‌گذارند.* ۸- *بدترین اتفاقی که می‌تواند برای یک معلم بیفتد ، خشمگین شدن...فریاد زدن...و خدای ناکرده  کلمات نامناسب بر زبان راندن است.* *از نظر دانش آموزان معلمی که نتواند خودش را کنترل کند، قدرت کنترل کلاس را نیز نخواهد داشت.* *خشمگین شدن و فریاد زدن، شخصیت یک معلم را در نظر کلاس فرو خواهد ریخت.* ۹- *با دانش آموز جر و بحث نکنیم.* *بحث  کردن با نوجوانان بیش از آن که آن‌ها را قانع کند، از شخصیت و اعتبار دبیر می‌کاهد.* *خود را درگیر بحث نکنید.* *اگر نظری راجع به روش تدریس و یا روش اداره کلاس می‌دهند، به نظرشان احترام بگذارید. با جملات منطقی اما نه خیلی طولانی، جواب‌هایی هوشمندانه  بدهید. نگذارید بحث طولانی شود.* ۱۰- *در مقابل خطاهای دانش‌آموزان، بیش از حد حساس نشده و عکس‌العمل شدید نشان ندهیم.* *گاهی یک نگاه معنادار کافی‌ست.* *گاهی یک تذکر دوستانه، اما جدی و بصورت انفرادی،  مشکل را حل می کند.* *گاهی  جابه‌جا کردن و تغییر  دادن محل نشستن یک دانش آموز، آرامش و سکوت را به کلاس برمی‌گرداند.* ۱۱- *هر قدر با مطالعه‌ی بیشتر و دست پرتر به سر کلاس برویم، از احترام بیشتری برخوردار می‌شویم.* *هنر زیبا  درس دادن اگر با توان علمی بالا همراه شود، معجزه می‌کند.* ۱۲- *از مهمترین نکات مثبت شغل ما، سر و کار داشتن با جوانان پر انرژی، بانشاط، و سرشار از حس زندگی است.* ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52131169227498.pdf
646.6K
@انواع املا.pdf ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52131162518140.pdf
36.8K
برگ ثبت آزمایش های علوم ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
52131146864505.pdf
291.7K
برگه های خط دار برای املا و یا قابل استفاده برای طراحی کاربرگ و یا ارزشیابی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
و اما دو سوال مهم:🧐 ❓سوال نوشتن نماد اعداد در کتاب ریاضی چه زمانی باید باشد؟ ✅جواب از فصل ۷ ریاضی صفحه ی ۴۵ ابتدا مفهوم سازی وتجربه اتفاق می افتد بعد تجرید . ممنون می شوم همکاران گرانقدر این مهم را مد نظر داشته باشند. ❌❌❌❌ ❓قبل از نماد عدد ۵ مرحله هست که باید اتفاق بیافتد تا رسید به نماد عدد. ۱.نمایش عدد با انگشت. ۲.ساختن شکل های متنوع ترکیبی ۳.نمایش چوب خط ۴.بیان مصادیق ۵.نشان دادن مفهوم عدد مورد نظر تا اینجا را کتاب ۶.آموزش نماد عدد مربوطه ۷.تمرین ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
دفتر کلاسی پایه 1 ابتدایی.pdf
5.23M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 2 ابتدایی.pdf
5.24M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 3 ابتدایی.pdf
5.54M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 5 ابتدایی.pdf
7.4M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ┄┅┄✶🎨🎨🎨✶┄┅┄ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
دفتر کلاسی پایه 6 ابتدایی.pdf
7.69M
دفتر مدیریت کلاسی پایه‌های اول تا ششم و کلاس‌های چندپایه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar