#ورودی_اول
#_راهنمای_خرید_وسایل
❇️ نکات مهم در تهیه ی جامدادی مدرسه چیست؟
1-جا مدادی باید از نوع پارچه ای یا پلاستیکی باشد. از خرید جامدادی های فلزی خودداری کنید زیرا باعث ایجاد سروصدا در کلاس و حواسپرتی در کودکان می شود.
2-جامدادی باید فضای کافی برای قرار دادن مدادها و سایر لوازم التحریر را داشته باشد اما نباید آن قدر بزرگ باشد که فضای زیادی از میز را اشغال کرده و دست و پا گیر شود.
3-جامدادی باید ساده و قابل شستشو باشد. از خرید جامدادی هایی با طرح حیوانات یا ماشین و ... که موجب حواسپرتی کودکان می شود اجتناب کنید.
#ورودی_اول
#_راهنمای_خرید_وسایل
❇️ نکات مهم در تهیه ی دفتر مشق چیست؟
1-دفتر مشق باید خط دار باشد که در دو نوع سیمی و معمولی قابل تهیه است. موقع خرید دفتر حتما امتحان کنید که برگه های آن به راحتی ورق بخورد.
2-سعی کنید جنس دفتر مرغوب باشد و برگه های آن به حدی نازک نباشد که به راحتی پاره یا سوراخ شود.
3-خطوط دفتر نوآموزان باید به رنگ آبی کم رنگ و با فاصله ی 1 سانتی متری از هم باشد. دفترهایی که دارای خطوط سیاه و با فاصله ی کم هستند برای ابتدای آموزش مناسب نیستند.
4-جلد دفتر باید از نوع محکم و ترجیحا با روکش نایلونی باشد در غیر این صورت باید دفتر را با استفاده از جلدهای پلاستیکی و یا جلدهای چسبی موجود در بازار جلد کنید.
5-قبل از شروع سال تحصیلی تمام صفحه های دفتر را با مداد رنگی های مختلف خط کشی کنید (حتی اگر دفتر خط کشی دارد) و با کمک نمادهایی مثل قلب، ستاره، گل، تیک و ... سمت راست دفتر را یک خط در میان نشانه گذاری کنید.
6-می توانید با چسباندن یک مقوای سه گوش به گوشه ی داخلی دفتر از تا خوردن گوشه های دفتر جلوگیری کنید.
7-بهتر است همراه فرزند خود به فروشگاه بروید و با مشارکت هم یک دفتر انتخاب کنید. این کار باعث ایجاد علاقه و انگیزه در آن ها می شود. موقع خرید به طرح مورد علاقه ی کودک توجه کنید.
#ورودی_اول
#_راهنمای_خرید_وسایل
❇️_نکات مهم در تهیه ی پاک کن چیست؟
1-پاک کن باید از جنس خوب و مرغوب باشد تا موقع پاک کردن، دفتر را کثیف و پاره نکند.
2-به فرزندتان آموزش دهید که هنگام پاک کردن باید یک دستش را روی کاغذ بگذارد و با دست دیگر پاک کن را روی کاغذ بکشد.
3-ترجیحا استفاده از پاک کن را به حداقل برسانید و از پاک کردن تکلیف کودک به دلیل کثیفی یا بد خطی جدا خودداری کنید.ـ
#ورودی_اول
#_راهنمای_خرید_وسایل
❇️ نکات مهم در تهیه ی تراش چیست؟
1-تراش باید از جنس خوب و مخزن دار باشد. به بچه ها یاد بدهید که چگونه مداد را بتراشند و وقتی مخزن تراش پر شد آن را باز کرده و خالی کنند.
2-از خرید تراش های فانتزی و رومیزی برای مدرسه جدا خودداری کنید. از این تراش ها در منزل می توانید استفاده کنید.
#ورودی_اول
#_راهنمای_خرید_وسایل
❇️ نکات مهم در تهیه ی قیچی چیست؟
1-قیچی باید کوچک باشد تا در جامدادی جا بگیرد.
2-قیچی باید از نوع مرغوب و تیز باشد و لبه های گردی داشته باشد.
3-اگر کودک شما چپ دست است باید قیچی مخصوص برایش تهیه کنید
#ورودی_اول
#_راهنمای_خرید_وسایل
❇️ نکات مهم در تهیه ی مداد چیست؟
مداد، یکی از اصلیترین و مهمترین وسیله ای است که باید همراه کودک باشد. در تهیه ی مداد به نکات زیر توجه کنید:
1-برای بچههای کلاس اول باید مدادهای معمولی (HB) بخرید و از خریدن مداد نوکی، فشنگی، خودکار و ... خودداری کنید. دلیل اینکه میگویند بچهها باید نوشتن را با مدادهای معمولی شروع کنند، این است که بیشتر آن ها در ابتدای راه یاد گرفتن نوشتن حروف و کلمات، فشار زیادی به دست خود و نوک مداد میآورند. به همین دلیل هم امکان شکستن مکرر نوک مداد نوکی در اثر این فشار و پرتاب شدن احتمالی آن در چشم بچهها یا همکلاسیهایشان وجود خواهد داشت.
2-برای بچههایی که اندامی ظریف و انگشتان کوچکی دارند، مدادهای خیلی بزرگ نگیرید. اگر مداد بهاندازه ی کافی سبک و متناسب با اندازه ی انگشتان بچهها نباشد، ممکن است فشار زیادی به مفصلهای انگشت آن ها وارد کند و حتی باعث تغییر شکل انگشتان شود.
3-هرگز دو سر مداد را برای کودکان نتراشید چون احتمال فرورفتن نوک تیز مداد در چشم آن ها وجود خواهد داشت.
4-برخی والدین گمان میکنند هرچه نوک مداد تیرهتر و ضخیمتر باشد، به دلیل اینکه خیلی هم روان مینویسد، مناسب تر است. در حالی که این گونه مدادها که مناسب طراحی هستند نه نوشتن؛ باعث پخش شدن بیش از اندازه ی رنگ مداد در کتاب و دفتر و کثیف و نامرتب شدن تکالیف آن ها میشوند.
5-شکل مداد باید به گونهای باشد که به پوست و مفاصل انگشتان فشار اضافی وارد نکند. مدادهای گرد و سهگوش، از راحتترین مدادهایی هستند که دست گرفتن آن ها برای چند ساعت هم مشکلی ایجاد نمیکند.
6-در انتخاب مداد به این نکته که آیا پاک کردن آن با پاککنهای معمولی کار سادهای است یا نه هم توجه کنید.
7-تجربه در خرید مداد، نقش مهمی دارد. اگر مدادی خریدید که فرزند شما با آن احساس راحتی میکرد، سعی کنید در دفعات بعد از خرید مدادهای جدید خودداری کنید و دوباره همان مارک و مدل قبلی را بخرید.
8-مدادهایHB، بسیار نرم و روانتر از سایر مدادها مانند مدادهای H یا B هستند. به همیندلیل توصیه میشود هنگام خرید مداد، انتهای آن را نگاه کنید تا ببینید عبارت HB روی آن درج شده است، یا نه؟ از خرید مدادهای 2HB یا 1/2HB نیز خودداری کنید.
9-مدادهای HB برای نوشتن تکالیف مناسب هستند. مدادهای گروه B، برای طراحی مناسبترند. مدادهای H هم بیشتر به درد نوشتن خطوط ریز و طراحی های ظریف میخورند.
10-همواره دو مداد تراش شده برای کودک آماده کنید تا در هنگام فعالیت های نوشتاری درگیر تراش کردن و شکستن نوک مداد نشود.
#ورودی_اول
#_راهنمای_خرید_وسایل
❇️ نکات مهم در تهیه ی مداد رنگی چیست؟
1-یک جعبه مداد رنگی 12 رنگ تهیه کنید و بعد از این که نام فرزندتان را روی تمام مدادها نوشتید آن ها را داخل جامدادی قرار دهید.
2-سعی کنید مدادرنگی تهیه کنید که جنس آن مرغوب و پر رنگ و نرم باشد.
3-از قرار دادن تعداد زیادی مداد رنگی در کیف یا جامدادی کودک خودداری کنید اما همیشه چک کنید تمام رنگ های مورد نیاز را داشته باشند.
May 11
May 11
☘️ از سلسله وظایف من معلم در ماه مهر
🌸🍃🌸🍃
🔴🌼در هفته اول مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿جاگذاری بچه ها در کلاس
🌿شناسایی اسمی تک تک بچه ها
🌿تکمیل جدول شماره 1 دفتر مدیریت کلاس
🌿ارائه ی برنامه هفتگی به تک تک بچه ها
🌿بررسی فرم الف پیشرفت تحصیلی تک تک بچه ها
🌿 تهیه و مدیریت تجهیزات آموزشی کلاسی
🌿برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی به منظور ارزشیابی آغازین ( ورودی ) و تعیین نقطه ی شروع آموزش هر درس
اقدام آگاهانه داشته باشم
🔴🌼درهفته دوم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿ثبت مشخصات بچه ها روی پوشه کار و نصب نشانه ی خاص مثل عکس مثل نقاشی مثل هر نشانه ی انتخابی دانش اموز در شیرازه ی پوشه های کار با مشارکت دانش آموز و در صورت امکان والدین آنها در کلاس و در یک زنگ خاص .
🌿پر کردن فرم برگ شرح حال پوشه کار
🌿تکمیل جدول بودجه بندی دفتر مدیریت کلاس بر اساس میانگین عملکرد بچه های کلاس
🌿ثبت برنامه هفتگی در دفتر مدیریت کلاس
🌿برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف اقدام لازم به عمل آورم .
🔴🌼 در هفته سوم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿 برنامه ریزی به منظور برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین
🌿 ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6
🌿 برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف .
🌿شناسایی و تشکیل گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس اقدام لازم به عمل آورم .
🔴 🌼 در هفته چهارم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿 برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین
🌿 ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6
🌿برگزاری آزمون تراکمی ( به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده )
🌿 برگزاری آزمونک بعد از تدریس هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف .
🌿 مدیریت گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس
🌿 آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی بررسی شواهد پیشرفت تحصیلی و تکمیل فرم خود ارزیابی از پوشه کار (گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی )
🌿 آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی همسال سنجی ( گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی )اقدام لازم به عمل آورم .
🔴🌼 و بالاخره قبل از ماه آبان لازم است من معلم نسبت به :
🌿آماده سازی پوشه کار ها و تحویل به بچه ها تا فرم خود ارزیابی ماه مهر را تکمیل کنند ( با این کار ضمن تقویت مهارت فراشناختی به دانش آموز امكان ميدهد تا شاهد رشد و پيشرفت خود باشد و درنتیجه باعث افزایش اعتمادبهنفس او میگردد.
امكان ميدهد تا اشتباهات خود را بشناسد و اصلاح نماید. اين كار، توان ريسك كردن، نهراسيدن از اشتباه، جرئت پذيرش اشتباه و اصلاح آن را به وي ميدهد. بهاینترتیب دانشآموز را در فرايند آموزش خود سهيم ميسازد.
فرصت ميدهد تا بين آموختههاي قبلي و جديد خود ارتباط برقرار كند و «مهارت خودارزیابی» که از بنیادیترین اصل از اصول تعلیم و تربیت است را در دانشآموز تقویت نماید.
امكان ميدهد تا از طريق ارائهی پوشه کار، ميزان تواناييها و دانش خود را مستند سازد.
امكان میدهد تا غيرمستقيم در فرايند يادگيري مفاهيم درسي خود، سهيم گردد
امكان ميدهد تا با انتخاب و قرار دادن نمونه كارهايش در پوشه کار خود، فرصت تمرين براي تصميمگيريهاي آگاهانه و قضاوت مسئولانه پیدا نماید
🌿 دعوت موردی از والدین دانش آموزانی که ایست یادگیری دارند و مطلع نمودن آنها از وضعیت عملکرد فرزندشان
🌿 برگزاری آزمون تراکمی ( به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده )
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
✅ حد و مرز کمک کردن به کودکان در انجام تکالیف( قابل توجه همکاران عزیز و والدین گرامی)
☑️📘☑️📘☑️📘☑️📘☑️📘☑️📘☑️📘
✅ نوشتن تکالیف برای دانش آموزان امروزی چالشی بزرگ است , زیرا محرک های محیطی مانند موبایل و کامپیوتر بیشتر شده اند و از طرفی انتظارات والدین و مدرسه ها نیز غالبا بالاست .
✅ هدف اصلی نوشتن تکالیف یادگیری است , در حقیقت تکالیف باعث می شوند با تمرین و تکرار و پیشرفت قدم به قدم در یک موضوع درسی , کودک یادگیری مستقل را بیاموزد . بنابراین کمک کردن به کودکان در انجام تکالیف , اگر به شکل صحیح انجام نگیرد می تواند تاثیرات نامناسبی روی یادگیری آن ها داشته باشد .
✅ اولین کاری که می توانید برای کمک به فرزندتان در نوشتن تکالیف انجام دهید این است که به او قدرت انتخاب دهید که چه زمانی و چگونه می خواهد تکالیفش را انجام دهد . این قدرت انتخاب را با مطرح کردن پیشنهاداتی به او ارایه دهید , به عنوان مثال
” دوست داری اول میان وعده ات را بخوری و بعد انجام تکالیف را شروع کنی ؟ ”
یا ” دوست داری قبل از نوشتن تکالیف در حیاط بازی کنی یا بعد از آن ؟ ”
✅ هر کودکی ممکن است جایی خاص از منزل را برای نوشتن تکالیفش بپسندد . به عنوان مثال بسیاری از کودکان با آنکه میز تحریر دارند , ترجیح می دهند روی میز ناهار خوری تکالیف خود را انجام دهند , آن ها را در انجام این انتخاب نیز آزاد بگذارید .
✅ مسئله ی مهم در ارایه ی این انتخاب آن است که تماشای تلویزیون , بازی با کامپیوتر , موبایل و . . . باید همواره بعد از انجام شدن تکالیف مجاز باشند و این موارد قابل مذاکره نیستند .
✅ هنگامی که فرزندان ما در انجام تکالیف مرتکب اشتباه می شوند , معلم به قسمت هایی که در آن ضعف دارند پی می برد . بنابراین نباید به اندازه ای به کودکان کمک کرد که معلم متوجه نقاط ضعف آن ها نشود و آن ها فکر کنند حق اشتباه کردن در تکالیف را ندارند .
✅ یکی از راه ها این است که به فرزندتان بگویید هر شب تنها اجازه دارد سه سوال کمکی از شما بپرسد , و سوالات بعدی را باید مشخص کرده و به معلم نشان دهد . بسیاری اوقات کودکان با کمی تلاش به جواب خواهند رسید , اما چون می دانند شما پاسخ گوی آن ها هستید زحمت تلاش را به خود نمی دهند .
✅ هنگامی که فهمیدید فرزندتان مطالب پایه ی یک موضوع درسی را آموخته , در صورتی که اشکالی داشت کمی به او زمان دهید و مثلا بگویید هنگامی که کاری که در حال انجام آن هستم تمام شد می آیم و مشکل درسی را بررسی می کنیم .
✅ اگر فرزندتان همه ی تلاش خود را انجام می دهد و به جواب نمی رسد , به او کمک کنید و اگر معلم او را به خاطر نرسیدن به جواب تنبیه کرد و شما تلاش او را دیدید , با معلم او صحبت کنید و پشت فرزندتان بایستید .
✅ راه دیگری که برای بهبود نوشته شدن تکالیف وجود دارد , برقراری ارتباطی مناسب با معلم کودک است . از این اتحاد به صورت مثبت استفاده کنید و هرگز نگویید ” اگر مشقت را ننویسی به معلمت زنگ میزنم ” . سعی کنید کودک متوجه شود شما و معلمش هر دو برای بهبود شرایط تحصیلی او همه ی تلاش خود را می کنید .
✅ بسیار پیش می آید که کودکان می توانند از پس تکالیف بر آیند اما به دلیل بازی گوشی آن ها را اشتباه انجام می دهند یا انجام نمی دهند . در این موارد تکلیف آن ها را کامل نکنید و اجازه دهید با پیامد های ننوشتن تکالیف در مدرسه روبرو شوند و مسئولیت آن را بپذیرند
☑️📗☑️📗☑️📗☑️📗☑️📗☑️📗☑️📗☑️
سازگاری_با_بیش_فعالی_در_خانواده_دکتر_عبداله_زاده.pdf
1.43M
✔️ #فایل
⚡️ سازگاری با کودک بیش فعال در خانواده.