eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
لگو و بلوک های ساختنی یکی دیگر از فعالیت هایی که باعث تقویت مهارت دست می شود روی هم چیدن بلوک های ساختنی یا به اصطلاح بازی فکری لگو است. این آجره ها که با جنس های مختلف و سایز بندی ها و رنگبندی های متنوعی در بازار موجود هستند ابزار بسیار خوبی برای تقویت خلاقیت و بهبود مهارت های دست کودکان هستند. البته آموزش رنگ ها و شمارش هم از فواید کار با آجره ها به شمار می رود. اتصال قطعات لگو به یکدیگر با کشیدن و فشردن، وصل کردن و جدا ساختن این قطعات از یکدیگر عضلات دست کودکان را قوی می سازد و دست کودکان را برای نگه داشتن مداد آماده می کند. توجه: در انتخاب بلوک های لگو به سایز قطعات و تناسب آن با سن کودک توجه کنید. آجره های درشت قطعه مناسب کودکان با سنین کمتر از سه سال و آجره های با قطعات ریز مناسب سنین پنج شش سال به بالاست
نخ کردنی ها و وصل کردنی ها در سنین بالای سه سال مهره های نخ کردنی یا استفاده از صفحات دوخت پلاستکی یا چوبی مهارت های دست را افزایش داده و باعث بهبود دقت و تمرکز کودک نیز می شود. برای این منظور می توانید یا در منزل با مقواهای ضخیم شکل های مختلف را تهیه کنید و با پانچ کردن قسمتی از آن از کودک بخواهید با نخ هایی ضخیم شبیه بند کفش قطعات را ریسه کند یا از دانه های ماکارونی فرم دار به عنوان مهره های نخ کردنی استفاده کنید. همچنین می توانید نمونه های بازی نخ کردنی مانند نخ و مهره های چوبی یا بازی شکل ها و بندها را در قسمت بازی آموزشی بانک بازی پیدا کنید.
نخ کردنی ها و وصل کردنی ها در سنین بالای سه سال مهره های نخ کردنی یا استفاده از صفحات دوخت پلاستکی یا چوبی مهارت های دست را افزایش داده و باعث بهبود دقت و تمرکز کودک نیز می شود. برای این منظور می توانید یا در منزل با مقواهای ضخیم شکل های مختلف را تهیه کنید و با پانچ کردن قسمتی از آن از کودک بخواهید با نخ هایی ضخیم شبیه بند کفش قطعات را ریسه کند یا از دانه های ماکارونی فرم دار به عنوان مهره های نخ کردنی استفاده کنید. همچنین می توانید نمونه های بازی نخ کردنی مانند نخ و مهره های چوبی یا بازی شکل ها و بندها را در قسمت بازی آموزشی بانک بازی پیدا کنید.
بازی های پیچاندنی باز کردن و بستن پیچ و مهره های پلاستیکی یا چوبی یکی دیگر از فعالیت هایی است که مهارت دست را تقویت می کند و جزو تمرین دست ورزی پیش دبستانی می باشد. ابزاری تحت عنوان پیچ و مهره ی آموزشی می تواند هم برای کسب این مهارت مفید باشد و هم آموزش رنگ ها و شکل های هندسی را مفرح و لذت بخش کند. بازی های دیگری مانند پایه اشکال مونته سوری هم از دست ورزی های خوب برای کودکان سه سال به بالا محسوب می شوند. در این دسته بازی ها تمرکز بر استفاده از مهارت مچ دست و استفاده از انگشتان است و می تواند کودکان را در انجام کارهای روزمره به سمت استقلال سوق دهد.
مدادرنگی و ابزار نقاشی بازی با رنگ ها به خصوص اگر نگرانی از خورده شدن رنگ یا کثیف شدن محل نداشته باشیم بسیار هیجان انگیز است و باعث ایجاد عواطف خوش و شادی در کودک می شود. از طرفی لمس کردن و استفاده از انگشتان در کشیدن رنگ بر روی کاغذ یا سطح مورد نظر باعث تقویت عضلات دست شده و مهارت دست را افزایش می دهد. کودک خود را تشویق کنید که نقاشی کند. این فعالیت نه تنها به توسعه ی مهارت دست ورزی بلکه به پرورش نیروی خلاقیت و تخیل هم کمک می کند. انواع مختلف نقاشی و مدیوم های مختلف مانند مداد رنگی، گچ، رنگ های انگشتی، کتاب جادویی نقاشی ،رنگ آمیزی قلم مو یا ذغال را امتحان کنید تا علاقه ی کودک را جلب کنید و مهارت دست کودکان را تقویت کنید.
تقویت مهارت دست کودکان با شن بازی شن بازی نیز یکی از بازی های حسی عالی برای تقویت مهارت دست کودکان است. بازی کردن با شن بازی و پر و خالی کردن قالب های شن، یافتن اشیای پنهان شده لا به لای شن ها و حفر تونل در زیر شن ها می تواند حرکات ظریف دست کودکان را توسعه دهد. این بازی ها نه تنها مهارت دست ورزی را در کودکان تقویت می کند بلکه می تواند یک بازی آرامش بخش و کنترل کننده ی هیجان باشد
چرا تقویت دست ورزی مهم است؟ این مهارت پیش نیاز تمام فعالیت هایی است که در آموزش دوران دبستان از کودک انتظار می رود بتواند انجام دهد. بنابراین عدم کسب آن می تواند باعث کاهش استقلال و اعتماد به نفس کودک درمقابل همسالان شده و دوران خوشایند دبستان را تلخ کند. در ضمن اینکه کسب این مهارت در سنین پایین راحت تر بوده و چون همراه با بازی صورت می گیرد به راحتی قابل ارتقا است. بچه هایی که به سختی مداد در دست میگیرن یا توانایی کنترل مداد رو ندارن حتما این فعالیت ها رو انجام بدن از کودکان خود بخواهید در طول این یک ماه هر روز یه ربع یا بیشتر این فعالیت ها پیشنهادی بالا رو انجام بدن
بازی با ابزار ها استفاده از ابزارهای ساخت و ساز مثل انواع آچار، پیچ گوشتی، اره و چکش می تواند باعث تقویت عضلات دست کودکان شود و مهارت های ظریف دست را بهبود ببخشد. انواع بازی های ساختنی با متریال مختلف مانند سازه های چوبی، پلاستکی یا فلزی وجود دارند که همراه با ابزار های ساخت و ساز عرضه می شوند و می توانند علاوه بر تقویت مهارت دست ورزی کودکان نیروی خلاقیت آنان را نیز پرورش دهند. تعداد زیادی از این بازی ها را در قسمت بازی ساختنی می توانید ببینید. تمام این فعالیت ها برای ایجاد مهارت های پایه بسیار قوی هستند و به کودک اجازه می دهند در هنگام کار با دست هایش افکار و تخیلات خود را بیان کند و با آن ها ارتباط برقرار کند.
👌 مهمترین نشانه‌های اختلال یادگیری پیش از دبستان عبارتند از:👇 1. دشواری در نگه داشتن : کودکانی که با اختلال یادگیری مواجه هستند، ممکن است در کلاس‌ها و فعالیت‌های تحصیلی دچار دشواری در نگه داشتن توجه شوند و به تمرکز کنند. 2. مشکلات در و مطالب: این کودکان ممکن است مطالب را به خوبی درک نکنند و در تکرار آنها دچار مشکل شوند. آنها توانایی درک اصول اولیه را ندارند و به طور معمول در ابتدایی دچار مشکل هستند. 3. مشکلات در شکل‌ها و رنگ‌ها: کودکانی که با اختلال یادگیری مواجه هستند، ممکن است به سختی بتوانند را تشخیص دهند یا را به خوبی تشخیص دهند. 4. مشکلات در زمانی و حرکات: این کودکان ممکن است مشکلاتی در تشخیص توالی زمانی و حرکات داشته باشند، به عنوان مثال نتوانند صحیح بایستند و راه بروند. 5. کندی در و : اختلالات یادگیری می‌تواند باعث کندی در یادگیری و عملکرد کودک شود، که این مشکل می‌تواند قبل از ورود به دبستان مشاهده شود. 6. ناپایداری در مهارت‌های : کودکان برخی از اختلالات یادگیری، ممکن است به ناپایداری در مهارت‌های حرکتی مانند تعادل، راه رفتن یا پریدن دچار شوند. 👈 این نشانه‌ها می‌تواند به نشانه‌هایی برای تشخیص اختلال یادگیری در کودکان دبستانی اشاره کند و نیاز به ارزیابی دارد. 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
👇👇👇 🆔 ‍ تمرينات هفت گانه براي افزايش تمركز كودكان بي دقت و یادگیری بالاتر ✨توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسي است. 👈برخي تمرينات و بازي هايي وجود دارند كه والدين مي توانند با كودك انجام دهند تا توانايي تمركز و توجه را در آنان افزايش دهند. 🛑تجسم از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشي كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتري به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد. 🛑حدس شكل ها از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد. 🛑 تمركز بر دما دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد.
بازی های پیچاندنی باز کردن و بستن پیچ و مهره های پلاستیکی یا چوبی یکی دیگر از فعالیت هایی است که مهارت دست را تقویت می کند و جزو تمرین دست ورزی پیش دبستانی می باشد. ابزاری تحت عنوان پیچ و مهره ی آموزشی می تواند هم برای کسب این مهارت مفید باشد و هم آموزش رنگ ها و شکل های هندسی را مفرح و لذت بخش کند. بازی های دیگری مانند پایه اشکال مونته سوری هم از دست ورزی های خوب برای کودکان سه سال به بالا محسوب می شوند. در این دسته بازی ها تمرکز بر استفاده از مهارت مچ دست و استفاده از انگشتان است و می تواند کودکان را در انجام کارهای روزمره به سمت استقلال سوق دهد.
🛑 تمركز بر صداي محيط هنگامي كه با كودك به مكان هاي شلوغ مانند پارك، رستوران، ساحل، جنگل و... مي رويد، از او بخواهيد به صداي طبيعت گوش فرا دهد، صداهايي مانند صحبت افراد حاضر در محيط، صداي آب، صداي امواج دريا، صداي برخورد و تماس اشيا، صداي پرندگان و.... اكنون از او بخواهيد هر صدايي را كه مي شنود توضيح دهد. وسايل صوتي - تصويري، انواع سي دي ها و نوارهاي مختلفي وجود دارند كه صداهاي مختلفي از طبيعت هستند و كودك مي تواند اين تمرين تمركز را در خانه انجام دهد. 🛑بازي با انگشتان از كودك بخواهيد انگشتان دستش را باز نگه دارد و با تمركز روي يكي از آنها، آن را خم كند. وقتي تمام انگشتانش را بست، دوباره از او بخواهيد دستش را باز كند و اين بار با تمركز بيشتر يكي از انگشتانش را خم كرده و دوباره باز كند، سپس همين كار را براي انگشت بعد انجام دهد بدون اينكه انگشتان ديگر را خم كند. 🛑تكنيك تنفس از كودك بخواهيد به آرامي تنفس كند و تا 10 بشمارد. عمل شمارش بايد در هر دم و بازدم تكرار شود. 🛑 نگاه كردن شيء را در فاصله چند متري كودك قرار داده و از او بخواهيد كه به آن شيء بدون پلك زدن نگاه كند. هر چه مدت زمان مشاهده بدون پلك زدن طولاني تر شود تمركز وي را به همان نسبت افزايش خواهد داد. اين نكته را به كودك يادآور شويد پلك نزدن هميشه خوب نيست و مختص انجام اين تمرين است زيرا پلك نزدن مداوم سبب خشكي، سوزش و خارش چشم خواهد شد. در پايان هر تمرين به نتايج و پيشرفت هاي حاصله كودك نيز توجه داشته باشید. 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
جهت افزايش و تسلط كودك به فعاليت هاي ١-گام به جلو : کودک را وادارید که از یک مسیر مستقیم یا خمیده که روی زمین مشخص شده به سوی هدف تعیین شده برود . البته هر چه مسیر باریکتر باشد کار مشکل تر است و گام آهسته بسیار مشکل تر از گام سریع و را ه رفتن بدون کفش دشوارتر از را ه رفتن با کفش است . ٢-گام به عقب : همان مسیر پیشین این باربه عقب طی می شود . ٣-گام به پهلو ها : ازکناره های مسیر تعیین شده کودک می تواند برای رفتن استفاده کند . ابتدا پای راست خود را در طرف راست مسیر و بعد پای چپش را در طرف چپ آن بگذارد و پس از طی مسافتی به صورت ضربدری عمل می کند . ٤-حرکات گوناگون : کودک در مسیرهای گوناگون حرکت می کند در حالیکه اشیائی را حمل می کند . او باید اشیاء را در نقاط مشخص رها کند . مثلاً توپی را در سبد بیندازد ، یا با تمرکز چشمان خود به نقاطی از اتاق حرکت کند . ٥-تقلید راه رفتن حیوانات : در اینجا کودک راه رفتن حیوانات را تقلیدمی کند . ٦-عبور از نردبان : نردبانی را روی زمین بخوابانیدکودک باید از وسط پله ها ، به جلو و عقب برود ویا از وسط پله ها با پرش رد شود. ٧-راه رفتن متقاطع : در این شیوه کودک با گذاشتن یک پا در مقابل خود دست متقابل خود را به سوی آن می برد ، چشمهاو سر را نیز در جهت دستش قرار دهد ٨-عبور از روی نشانه ها : روی زمین اشیائی به عنوان جای پا یا نشانه هائی برای گذاشتن پای چپ یا راست قرار دهید . کودک باید با قرار دادن پای خود روی نشانه های درست مسیر را طی کند . ٩-بازی قوطی : به کودک دو قوطی داده می شود ، یکی در مقابل او ودیگری در پشت او قرار دارد . او باید با جفت پاهایش توی قوطی مقابل بپرد ، بعد یکی از دستهایش را به عقب برد و قوطی پشت سری را بردارد و مقابل خود قرار داده و پرش بهمین ترتیب ادامه بدهد تا به نقطه پایان مسیر برسد . ١٠-گذشتن از کنار خطوط : خطوط رنگی گوشه دار یا مارپیچ روی زمین بکشید و کودک را وادار کنید که از کنار این خطوط عبور کند( طناب ١١-حرکت دادن دست ها و پاها : کودک روی زمین به طور طاقباز می خوابد و اعضاء بدن خود را مطابق دستور حرکت می دهد . با حرکت اندامهای دو طرف می توان کاررا شروع کرد . ١٢-سینه خیز رفتن ١٣-خزیدن با مانع : از کودک بخواهید که یک مسیر تعیین شده با موانع سر راه را طی کند . 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
جهت افزايش و تسلط كودك به فعاليت هاي ١-گام به جلو : کودک را وادارید که از یک مسیر مستقیم یا خمیده که روی زمین مشخص شده به سوی هدف تعیین شده برود . البته هر چه مسیر باریکتر باشد کار مشکل تر است و گام آهسته بسیار مشکل تر از گام سریع و را ه رفتن بدون کفش دشوارتر از را ه رفتن با کفش است . ٢-گام به عقب : همان مسیر پیشین این باربه عقب طی می شود . ٣-گام به پهلو ها : ازکناره های مسیر تعیین شده کودک می تواند برای رفتن استفاده کند . ابتدا پای راست خود را در طرف راست مسیر و بعد پای چپش را در طرف چپ آن بگذارد و پس از طی مسافتی به صورت ضربدری عمل می کند . ٤-حرکات گوناگون : کودک در مسیرهای گوناگون حرکت می کند در حالیکه اشیائی را حمل می کند . او باید اشیاء را در نقاط مشخص رها کند . مثلاً توپی را در سبد بیندازد ، یا با تمرکز چشمان خود به نقاطی از اتاق حرکت کند . ٥-تقلید راه رفتن حیوانات : در اینجا کودک راه رفتن حیوانات را تقلیدمی کند . ٦-عبور از نردبان : نردبانی را روی زمین بخوابانیدکودک باید از وسط پله ها ، به جلو و عقب برود ویا از وسط پله ها با پرش رد شود. ٧-راه رفتن متقاطع : در این شیوه کودک با گذاشتن یک پا در مقابل خود دست متقابل خود را به سوی آن می برد ، چشمهاو سر را نیز در جهت دستش قرار دهد ٨-عبور از روی نشانه ها : روی زمین اشیائی به عنوان جای پا یا نشانه هائی برای گذاشتن پای چپ یا راست قرار دهید . کودک باید با قرار دادن پای خود روی نشانه های درست مسیر را طی کند
٩-بازی قوطی : به کودک دو قوطی داده می شود ، یکی در مقابل او ودیگری در پشت او قرار دارد . او باید با جفت پاهایش توی قوطی مقابل بپرد ، بعد یکی از دستهایش را به عقب برد و قوطی پشت سری را بردارد و مقابل خود قرار داده و پرش بهمین ترتیب ادامه بدهد تا به نقطه پایان مسیر برسد . ١٠-گذشتن از کنار خطوط : خطوط رنگی گوشه دار یا مارپیچ روی زمین بکشید و کودک را وادار کنید که از کنار این خطوط عبور کند( طناب ١١-حرکت دادن دست ها و پاها : کودک روی زمین به طور طاقباز می خوابد و اعضاء بدن خود را مطابق دستور حرکت می دهد . با حرکت اندامهای دو طرف می توان کاررا شروع کرد . ١٢-سینه خیز رفتن ١٣-خزیدن با مانع : از کودک بخواهید که یک مسیر تعیین شده با موانع سر راه را طی کند . 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
نحوه صحیح گرفتن مداد در دست چگونه است؟ از جمله مسائلی که سبب می‌شود دانش‌آموزان بدخط باشند، نحوه غلط گرفتن مداد در دست است. مداد باید میان انگشتان به صورت آزاد و راحت قرار بگیرد. همچنین انگشتان نباید هیچ فشاری بر آن وارد کنند. نحوه صحیح گرفتن مداد در دست، قرار دادن آن میان انگشت شست و نشانه و تکیه آن به انگشت میانه است. توجه داشته باشید که انگشت شست و اشاره نباید خمیدگی زیادی پیدا کنند. مداد باید در امتداد انگشت اشاره قرار بگیرد. همچنین به گونه‌ای در دست قرار گیرد که انگشتان روی بخش رنگی مداد باشد نه روی قسمت تراشیده و مخروطی شکل. در این موقعیت دست کاملا به نوک مداد و صفحه دفتر تسلط کافی خواهد داشت.
تجهیزات ارگونومیک جهت کمک به گرفتن مداد در دست در صورتی‌که فرزند شما در دست گرفتن مداد مشکل دارد می‌توانید از گیره‌های پلاستیکی مداد کمک بگیرید. این گیره‌ها روی مداد متصل می‌شوند. شکل ارگونومیک این گیره‌ها، نحوه گرفتن انگشتان روی مداد را تصحیح می‌کنند. همچنین این گیره‌ها مانع از فشار دادن دست روی مداد و بروز دردهای تاندونی می‌شوند. 🌼ابزار کمکی جهت آموزش صحیح مداد در دست گرفتن🌼👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهارت پیش نیاز کلاس اول آموزش گرفتن مداد در دست با کمک شعر
27.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آموزش مداد در دست گرفتن با کمک داستان😍
مدادرنگی و ابزار نقاشی بازی با رنگ ها به خصوص اگر نگرانی از خورده شدن رنگ یا کثیف شدن محل نداشته باشیم بسیار هیجان انگیز است و باعث ایجاد عواطف خوش و شادی در کودک می شود. از طرفی لمس کردن و استفاده از انگشتان در کشیدن رنگ بر روی کاغذ یا سطح مورد نظر باعث تقویت عضلات دست شده و مهارت دست را افزایش می دهد. کودک خود را تشویق کنید که نقاشی کند. این فعالیت نه تنها به توسعه ی مهارت دست ورزی بلکه به پرورش نیروی خلاقیت و تخیل هم کمک می کند. انواع مختلف نقاشی و مدیوم های مختلف مانند مداد رنگی، گچ، رنگ های انگشتی، کتاب جادویی نقاشی ،رنگ آمیزی قلم مو یا ذغال را امتحان کنید تا علاقه ی کودک را جلب کنید و مهارت دست کودکان را تقویت کنید.
تقویت مهارت دست کودکان با شن بازی شن بازی نیز یکی از بازی های حسی عالی برای تقویت مهارت دست کودکان است. بازی کردن با شن بازی و پر و خالی کردن قالب های شن، یافتن اشیای پنهان شده لا به لای شن ها و حفر تونل در زیر شن ها می تواند حرکات ظریف دست کودکان را توسعه دهد. این بازی ها نه تنها مهارت دست ورزی را در کودکان تقویت می کند بلکه می تواند یک بازی آرامش بخش و کنترل کننده ی هیجان باشد
چرا تقویت دست ورزی مهم است؟ این مهارت پیش نیاز تمام فعالیت هایی است که در آموزش دوران دبستان از کودک انتظار می رود بتواند انجام دهد. بنابراین عدم کسب آن می تواند باعث کاهش استقلال و اعتماد به نفس کودک درمقابل همسالان شده و دوران خوشایند دبستان را تلخ کند. در ضمن اینکه کسب این مهارت در سنین پایین راحت تر بوده و چون همراه با بازی صورت می گیرد به راحتی قابل ارتقا است. بچه هایی که به سختی مداد در دست میگیرن یا توانایی کنترل مداد رو ندارن حتما این فعالیت ها رو انجام بدن از کودکان خود بخواهید در طول این یک ماه هر روز یه ربع یا بیشتر این فعالیت ها پیشنهادی بالا رو انجام بدن
بازی با ابزار ها استفاده از ابزارهای ساخت و ساز مثل انواع آچار، پیچ گوشتی، اره و چکش می تواند باعث تقویت عضلات دست کودکان شود و مهارت های ظریف دست را بهبود ببخشد. انواع بازی های ساختنی با متریال مختلف مانند سازه های چوبی، پلاستکی یا فلزی وجود دارند که همراه با ابزار های ساخت و ساز عرضه می شوند و می توانند علاوه بر تقویت مهارت دست ورزی کودکان نیروی خلاقیت آنان را نیز پرورش دهند. تعداد زیادی از این بازی ها را در قسمت بازی ساختنی می توانید ببینید. تمام این فعالیت ها برای ایجاد مهارت های پایه بسیار قوی هستند و به کودک اجازه می دهند در هنگام کار با دست هایش افکار و تخیلات خود را بیان کند و با آن ها ارتباط برقرار کند.
👌 مهمترین نشانه‌های اختلال یادگیری پیش از دبستان عبارتند از:👇 1. دشواری در نگه داشتن : کودکانی که با اختلال یادگیری مواجه هستند، ممکن است در کلاس‌ها و فعالیت‌های تحصیلی دچار دشواری در نگه داشتن توجه شوند و به تمرکز کنند. 2. مشکلات در و مطالب: این کودکان ممکن است مطالب را به خوبی درک نکنند و در تکرار آنها دچار مشکل شوند. آنها توانایی درک اصول اولیه را ندارند و به طور معمول در ابتدایی دچار مشکل هستند. 3. مشکلات در شکل‌ها و رنگ‌ها: کودکانی که با اختلال یادگیری مواجه هستند، ممکن است به سختی بتوانند را تشخیص دهند یا را به خوبی تشخیص دهند. 4. مشکلات در زمانی و حرکات: این کودکان ممکن است مشکلاتی در تشخیص توالی زمانی و حرکات داشته باشند، به عنوان مثال نتوانند صحیح بایستند و راه بروند. 5. کندی در و : اختلالات یادگیری می‌تواند باعث کندی در یادگیری و عملکرد کودک شود، که این مشکل می‌تواند قبل از ورود به دبستان مشاهده شود. 6. ناپایداری در مهارت‌های : کودکان برخی از اختلالات یادگیری، ممکن است به ناپایداری در مهارت‌های حرکتی مانند تعادل، راه رفتن یا پریدن دچار شوند. 👈 این نشانه‌ها می‌تواند به نشانه‌هایی برای تشخیص اختلال یادگیری در کودکان دبستانی اشاره کند و نیاز به ارزیابی دارد. 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
👇👇👇 🆔 ‍ تمرينات هفت گانه براي افزايش تمركز كودكان بي دقت و یادگیری بالاتر ✨توجه و تمركز، پايه و اساس انجام موفقيت آميز امور روزمره، مطالعه هدفمند و بهينه و همچنين انجام صحيح تكاليف درسي است. 👈برخي تمرينات و بازي هايي وجود دارند كه والدين مي توانند با كودك انجام دهند تا توانايي تمركز و توجه را در آنان افزايش دهند. 🛑تجسم از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد. سپس تصوير يكي از اشكال هندسي مانند مثلث را در ذهن تجسم كند و بعد از آن با چشمان بسته آن تصوير را روي كاغذ ترسيم كند. از او بخواهيد اين كار را دوباره تكرار كند و تصوير متجسم ذهنش را نقاشي كند، انجام اين كار بدون توجه و تمركز امكان پذير نخواهد بود و اين كار هر چه كندتر صورت گيرد به علت افزايش مدت زمان توجه و تمركز، نتايج بهتري به همراه دارد. در مراحل پيشرفته تر مي توان اشكال متفاوت و پيچيده تري مانند مربع، لوزي، ستاره و ... انتخاب كرد. 🛑حدس شكل ها از كودك بخواهيد چشمانش را ببندد، آنگاه اشكال هندسي را به او بدهيد و از او بخواهيد كه نوع آنها را حدس بزند. در مراحل پيشرفته تر اشكال حيوانات مختلف را به او پيشنهاد دهيد. 🛑 تمركز بر دما دستان كودك را در دست بگيريد و هنگامي كه چشمانش بسته است، دو شيء كمي گرم و كمي سرد را در دستانش بگذاريد و از او بخواهيد دمايي را كه احساس مي كند شرح دهد.