eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.4هزار دنبال‌کننده
28.2هزار عکس
17.2هزار ویدیو
16.9هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 نام بازی: حروف در هم ریخته 🎯 اهداف 🔻تقویت مهارتهای زبانی 🔻اگسترش دایره واژگان 👬 گروه سنی :۹ تا ۱۳ سال 📍کارگروه کشوری بازی و یادگیری 🌍 مستقر در معاونت آموزش ابتدایی استان خراسان رضوی 📌گروه برنامه ریزی ،فناوری و گروه های آموزش ابتدایی 🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈 🔎 @baziyadgiri
یه دست سازه عااالی برای تقویت حافظه دیداری،تجسم فضایی و کلی اهداف دیگه....
🧨یکی از دلایل مهم سرگردانی چشم بین خطوط می باشد. 👀 سرگردانی چشم بین خطوط باعث از بین رفتن تمرکز شده و سرعت مطالعه را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. 🤏یکی از تمریناتی که منجر به بهبود کندخوانی دانش آموز می شود استفاده از است. 👈بهترین خط بر انگشت اشاره می باشد. دانش آموز باید با انگشت اشاره خط ها را دنبال کند‌. 🔴 یک باور قدیمی و اشتباه می گوید که خط بردن سرعت مطالعه را کاهش می دهد و یک کار ابتدایی است به طوری که بعضی از خانواده ها فرزندان خود را از خط بردن منع می کنند. ⛔️خط بردن و خواندن دانش آموز را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
ریاضی و کاربردهای متفاوت دیداری
ریاضی و به کار گیری قصه و انیمیشن و استفاده از نماد آن مانند انیمیشن پینوکیو
حافظه دیداری اشتباهات حافظه فعال 🔥 مناسب برای دانش آموزانی که کلمات مشابه را اشتباه می نویسند(مثلا به جای منظور می نویسند :منزور) 💥 عزیزم 30 ثانیه به این صفحه دقت کن و تصاویر را بسپار . سپس تا پنج بشمار و هرچند مورد از تصاویر را که به من 💥 این تمرین را با حیوانات، میوه ها و و ... نیز در منزل می‌توانید انجام دهید.
🔰هفده تمرین عالی برای رفع مشکل کندنویسی: ۱. خط دفتر را رنگی کنید. یک خط در میان بنویسد، مثلاً یک خط زمینه سبز و یک خط نارنجی. ۲. انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می‌نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد. ۳. خمیر بازی، چنگ زدن و ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره. ۴. جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود، تراش، هسته خرما و… در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد. ۵. غلط دادن گوی در داخل نمک و ماسه، با انگشتان دستی که به دست می گیرد. ۶. با انگشتان دستی که قلم می‌گیرد و می‌نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند. ۷. چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی با انگشتان دستی که قلم به دست می‌گیرد. ۸. چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک. ۹. ریش ریش کردن تارهای فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد. ۱۰. باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهر، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد. ۱۱. شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را می‌گیرد. ۱۲. ورق زدن کتاب با دو انگشت. ۱۳ جمع کردن سوزن ته گرد از روی آینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را بدست می گیرد. ۱۴. دانه‌های کوچک (به عنوان دانه‌های تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آن‌ها را با سر انگشت‌های شست و اشاره و میانه، جمع کند. ۱۵. هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانش‌آموزان می‌کند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد. ۱۶. سینه‌ خیز رفتن: روزی چند دقیقه (حداکثر ده دقیقه) سینه‌خیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است. ۱۷. ‌ها را به منظور کمک در تندنویسی به صورت حرکت افقی، عمودی و مورب رنگ آمیزی نماید.