برای انجام آزمون آموزش خانواده ؛تربیت سیاسی ؛آموزش از طریق بازی ,کاربرد نرم افزار
✅جهت انجام
@teacherschool
هدایت شده از Ltms
.
🍯 عسل اصل برای سلامتی بچه ها 🍯
🐝🐝
غنی از ویتامین ها و مواد معدنی که به رشد وتقویت استخوان ها ودندان ها کمک میکنه
🍊🍊
قدرت انتی بیوتیکی وضد التهابی عسل برای حفظ سلامتی بچه ها😇
افزایش انرژی وتقویت سیستم ایمنی بچه ها با مصرف عسل🥳
اگه میخواین سلامتی بچههاتون تامین بشه بیا تو کانال 👇🍃
https://eitaa.com/joinchat/46596380Ca2baf7b660
طعم شیرن و خوشمزه عسل که بچه ها را به خوردن آن علاقه مند میکند♨️
.
پایه دوازدهم|
روش های تشخیص ترکیب های وصفی و اضافی:1️⃣ کسره ی بین دو کلمه را برداشته و به جای آن ویرگول و در پایان ترکیب "است" می گذاریم که تبدیل به جمله می شود حالا اگر جمله مفهوم داشت ترکیب وصفی هست در غیر این صورت اضافی می باشد.
مانند:
درخت بزرگ: این درخت ، بزرگ است. چون جمله با مفهوم است ، بنابراین ترکیب "درخت بزرگ" ترکیب وصفی هست.
نظر طبیب: این نظر، طبیب است. چون جمله نامفهوم است، بنابراین ترکیب"نظر طبیب"ترکیبی اضافی است.
2️⃣ دومین روش تشخیص
در موصوف و صفت معمولا می توانیم بعد از صفت،"تر و یا ترین" اضافه می کنیم اما در مضاف و مضاف الیه ،نمی توانیم به دنبال مضاف الیه "تر یا ترین"اضافه کنیم.
مانند:
قلب پاک قلب پاک تر
کلاس درس کلاس درس تر
چون به درس،"تر" اضافه نمی شود ، پس ترکیب اضافی هست.
3️⃣ سومین روش
در موصوف و صفت معمولا بعد از موصوف می توانیم "ی و یا ای" اضافه کنیم.مانند:
گل زیبا= گلی زیبا
اما بین مضاف و مضاف الیه نمی توانیم "ی و ای" اضافه کنیم.
بازار شهر=بازاری شهر چون معنی نمی دهد پس ترکیب اضافی هست.
4️⃣ چهارمین روش
بین موصوف و صفت معمولا می توانیم از واژه های "بسیار و یا خیلی " استفاده کنیم اما در مضاف و مضاف الیه نمی توانیم.
مانند:
پسر توانا=پسر بسیار توانا⬅️ترکیب وصفی
مادر امیر=مادر بسیار امیر ترکیب اضافی
5️⃣ پنجمین روش
در ترکیب وصفی ، صفت هیچ وقت جمع بسته نمی شود و همیشه مفرد است.
گل زیبا=گل زیباها
در مضاف و مضاف الیه،معمولا مضاف الیه و یا هر دو کلمه جمع بسته می شوند.
در باغ=درهای باغ
در باغ=در باغ ها
6️⃣ ششمین روش
اگر جای دو کلمه را عوض کنیم و در انتهای آنها"دارد"بگذاریم و جمله ی معناداری ساخته شود،آن ترکیب اضافی است و اگر معنا ندهد، ترکیب وصفی است.
آب گوارا= گوارا، آب دارد. ترکیب وصفی
پدر او=او، پدر دارد. چون معنی دارد، پس ترکیب اضافی است.
نکته مهم✅
گاهی در مضاف و مضاف الیه هم،نمی توانیم مضاف الیه را جمع ببندیم. مانند:
عید نوروز⬅️ نوروزها
شهر شیراز⬅️ شیرازها
نکته مهم✅
اگر در ترکیبی واژه ی دوم جمع باشد، این ترکیب، دیگر موصوف و صفت نیست.مانند:
باغچه اطفال
خانواده ی شهدا
خانه ی دیگران
نکته مهم✅
برای تشخیص دقیق موصوف و صفت از مضاف و مضاف الیه، بهتر است از چندین روش استفاده کنیم تا تشخیص دقیق تر باشد.
نکته مهم✅
گاهی اوقات چند ترکیب با همدیگر و پشت سر هم می آیند. مانند:
شهر زیبای شیراز
شهر زیبا=ترکیب وصفی
شهرشیراز=ترکیب اضافی
و
برگ درختان سبز
برگ درختان = ترکیب اضافی
برگ سبز= ترکیب وصفی
درختان سبز= ترکیب وصفی
نکته مهم✅
بعضی مواقع در ترکیب اضافی به جای مضاف الیه(اسم دوم) ضمیر پیوسته می آید. مانند:
مادرم⬅️ مادر من=ترکیب اضافی
کتابش⬅️ کتاب او= ترکیب اضافی#عربی
#دوازدهم_انسانی👇
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
پایه دوازدهم|
✳️فنون تست زنی #عربی
✔️ دو اسم اشاره «هؤلاء» و «اولئك» تنها زمانی به صورت مفرد ترجمه می شوند که بلافاصله یک اسم دارای ال پس از آن بیاید. به مثال زیر که بارها در کنکور از آن سوال مطرح شده است، توجه بفرمایید:
🔴 هؤلاء الطلّاب، ناجحون:
✅ این دانش آموزان،موفق اند.
🔵 هؤلاء طلّاب ناجحون:
✅ اینها، دانش آموزان موفقی هستند.
#دوازدهم_انسانی👇
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
94.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه دوازدهم|
ویدئوی امتحان نهایی #فیزیک #دوازدهم_تجربی
فصل دوم: #دینامیکدوازدهم_ریاضی_تجربی👇
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
پایه دوازدهم|
جزوه درس هفتم #فلسفه دوازدهم
عقل در #فلسفه قسمت اول
بخش پنجم(بخش آخر)🔹عقل نزدِ فیلسوفان دوره جدید اروپا 🔹
✍جایگاه عقل در ابتدای دوره رنسانس را چگونه بود؟
👈عقل در ابتدای این دوره به دلیل تقابل یعنی رو در رو قرار گرفتنِ تحولات اجتماعی و فکری با حاکمیت کلیسا، " جایگاه ممتازی" پیدا نمود
و همچنین عقل به تنها مرجع و معیار درستی و نادرستی افکار و عقاید تبدیل شده بود.
✍اهمیت عقل در دوره اول حاکمیت کلیسا با دوره جدید اروپا مقایسه نمایید:
👈در دوره اول حاکمیت کلیسا، عقل را عامل تضعیف ایمان می دانستند ،برخی حتی عقل را امری شیطانی می دانستند و ایستادگی در برابر استدلال های عقلی را نشانه ی قوی بودن ایمان می دانستند.✍عقل در دوره دوم کلیسا :
عامل تضعیف ایمان و امری شیطانی محسوب می شد
✍عامل توجه به عقل و رویکردِ عقلانی در دوره دوم حاکمیت کلیسا چه بود؟
👈مطالعه ی کتاب های ابن سینا(فیلسوف شهیر ایرانی) و ابن رشد(فیلسوف شهیر عرب) سبب این توجه شد.
✍به چه دلایلی ، در دوره دوم کلیسا، "عقل جای دین " را گرفت و مسیحیت را به حاشیه کشاند؟
👈تاثیرگذاری کتاب های فیلسوفان مسلمان(ابن سینا و ابن رشد و...) و به دنبال آن ناسازگاری میان عقلانیت و کلیسای کاتولیک
✍چاشنی اصلی اختلاف در دوره جدید اروپا میان فلاسفه چه بود؟و این اختلاف سبب پیدایش چه چیزی شد؟
👈محدوده ی کارآمدی عقل
👈فیلسوفان اروپا به دو دسته ی عقل گرا و تجربه گرا تقسیم شدند.
🔹فرانسیس بیکن گفت:
👈روش تجربی ، بهترین روش برای پیشرفت حیات بشر است
🔹تقاضای فرانسیس از فلاسفه چه بود؟
👈از بت هایی که فلاسفه قدیم ساخته اند دست بردارند و بر " تجربه " تکیه کنند.
🔹دیوید هیوم گفت:
👈تنها راه رسیدن انسان به دانش و معرفت، " تجربه " است
دیوید کاملاً از عقل گرایان جدا شد.
🔹دکارت استاد انتزاع و ریاضیات گفت:
👈عقل می تواند وجود خدا و نفسِ مجرّد و غیرمادی انسان و اختیار او را اثبات نماید
البته ⬅️دکارت به کاربرد اول عقل توجه داشت یعنی عقل به عنوان ' دستگاه تفکر و استدلال رایجِ مردم"
دکارت به عالم عقل و عالم برتر و متعالی عقیده ای نداشت.
🔹آگوست کنت فرانسوی گفت:
👈عقل فلسفی چون کاملاً ذهنی است و ساخته ذهن است پس واقعیت ندارد.
نگاه آگوست کنت، متکی بر حس و تجربه بود چون با واقعیت مرتبط بود
که به علوم تجربی منجر می شود.
دیدگاه آگوست کنت یعنی عقلِ تجربی و حسی، در میان فیلسوفان اروپایی گسترش یافت که تا کنون پابرجاست
یعنی 👈در اروپای امروز👈عقل به امور تجربی محدود گردید و اثبات و ردّ در حوزه ی عقل و #منطق به 👈ریاضیات محدود شد.
🔹مرادیان🌹🌹🌹
دوازدهم_انسانی👇
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
@hamclasihay96.pdf
21.9M
پایه دوازدهم|
🔖 #جزوه کامل #فیزیک پایه
🔹 شامل تمامی تیپ سوالات کنکور
🔹همراه با #درسنامه های رنگی و خلاصه
دوازدهم_ریاضی_تجربی👇
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
@Arabi_Pouladi.pdf
1.36M
پایه دوازدهم|
✅ ۱۰۰ تست منتخب از مبحث اعداد😍
🍄با پاسخهای کاملا تشریحی
🍀#ترجمه
🍀قواعد
🍀تعریب
#عربی
#دوازدهم_انسانی👇
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه دوازدهم|
🌿تدريس بعضي #بابهاي
#ثلاثي_مزيد كه در كنكور قاطي ميكنيم 😊
#عربی
#دوازدهم_انسانی👇
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
زیستاز12-18اسفند1400.pdf
31.27M
پایه دوازدهم|
🔴 آزمون #زیستاز - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - مرحله۱۸
🟣 #زیست #دوازدهم #تجربی
🟠 سوال و پاسخ تشریحیآموزش #عربی - حسن اسدی 👆
دوازدهم_ریاضی_تجربی👇
➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#متوسطه #پایه_دوازدهم #آموزش
dini12-ens _9899.pdf
78.71M
پایه دوازدهم|
فایل pdf سوالات درس به درس دین و زندگی(۳) دوازدهم انسانی+پاسخ تشریحی بر اساس چاپ ۹۸(کل کتاب)
تهیه کننده :استاد قاسم مندوانی 🌺🍃
#دوازدهم_انسانی👇
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12