پاسخنامه تجربی.pdf
9.2M
آزمون #حلی_سنج (کنکور۱۴۰۱)
#دوازدهم_تجربی
##تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۰
پایه دوازدهم تجربی
سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
پاسخنامه اختصاصی
پایه دوازدهم👇
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
عمومی سوال4بهمن.pdf
1.74M
آزمون #حلی_سنج (کنکور۱۴۰۱)
#دوازدهم_تجربی
#دوازدهم_ریاضی
##تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۰
پایه دوازدهم
#تجربی #ریاضی
سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
سوالات عمومی
پایه دوازدهم👇
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
اختصاصی تجربی.pdf
1.1M
آزمون #حلی_سنج (کنکور۱۴۰۱)
#دوازدهم_تجربی
##تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۰
پایه دوازدهم تجربی
سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
سوالات اختصاصی
پایه دوازدهم👇
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموع دنباله حسابی
🔴🔴🔴دوازدهم انسانی
مدرس امیرحسین افتخاری 🦷
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
📝📝قلقهای یک جستجوی علمی موفق
گروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان دوره دوم متوسطه استان آذربایجان شرقی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
44024046178686.pdf
17.65M
⭕️درسنامه کامل کل کتاب درس منطق
✍ استاد مهدیه شریفی
🔹هرمزگان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
#متوسطه #امتحان #لبیک_یا_خامنه_ای
44610632776031.pdf
2.66M
📚درسنامه درس هفتم منطق-مربع تقابل به همراه نمونه سئوالات
🛑مدرس آرزونبی زاده
شهرستانهای استان تهران -ملارد
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar10
#متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
40859879577983.pdf
932.8K
فایل بانک سوال چهارگزینه ای
حاوی نمونه سوالات تستی مفهومی چهارگزینه ای از آزمونهای کنکور سراسری و کنکورهای آزمایشی ازموسسات مختلف ازکتاب فلسفه ۱ باهدف ارتقاء سطح کیفیت آموزشی درس فلسفه توسط گروه آموزشی فلسفه منطق نواحی ومناطق اداره کل آموز ش وپرورش هرمزگان انجام شده است.
کنکوری ها ببینند....
👇👇👇👇
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
فلسفه انتقادی کانت شامل سه نقد است.
نقد اول: نقد عقل محض
نقد دوم: نقد عقل عملی
نقد سوم: نقد قوه حکم
اینک به اختصار هر کدام را توضیح می دهم.
درک ارتباط این سه نقد راه را برای فهم بهتر برهان خداشناسی کانت که منبعث از فلسفه اخلاق اوست هموار می کند.
در حاشیه صفحه ۵۳ کتاب فلسفه دوازدهم تصویر جلد کتاب ،،نقد عقل عملی،، ترجمه آقای رحمتی آمده است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
✅ نقد اول یا نقد عقل محض اولین بار در سال 1781 چاپ شده است و مهم ترین اثر کانت است. موضوع این کتاب ویژگی های عقل، توان عقل در شناخت متافیزیک و بحث مقولات، محسوسات و ادراک (فهم) است.
کانت با نقد عقل محض در واقع عقل را محدود می کند و بجای عقل فاهمه را قرار می دهد. از نظر کانت فاهمه و حس تحت تآثیر اصول پیشینی (زمان و مکان و علیت و...) هستند.
کانت متافیزیک را به همین اصول پیشینی تقلیل می دهد.
کانت از ترکیب عقل و تجربه وولف (Wolff) تآثیر گرفته است.
✅ نقد دوم یا نقد عقل عملی در سال 1788 با موضوع فلسفه اخلاق به چاپ رسید.
کانت دو اثر دیگر مابعدالطبیعه اخلاق و بنیاد مابعدالطبیعه اخلاق (۱۷۸۵) را نیز در فلسفه اخلاق تآلیف کرده است.
کانت برخلاف فلاسفه پیشین چه عقل گراهها و چه تجربه گراهها خداشناسی و الهیات را بر مبنای اخلاق بنا نهاد و از مفاهیم نظم، علیت، وجوب و امکان استفاده نکرده است.
در برهان خداشناسی کانت انسان واجد وجدان اخلاقی است. اراده و اختیار انسان زمانی معنادار است که انسان در انجام مسئولیت خود مخیر باشد.
اختیار و اراده ویژگی بدن فیزیکی انسان نیست بلکه ویژگی نفسی غیر مادی است که فناناپذیر است. نفس مجرد انسان موجودی غیرمادی و جاودانه است و برای سعادتمندی به جهانی ماورای دنیای مادی نیاز دارد.
حال چنین جهانی نیازمند خدایی جاودان و نامتناهی است.
✅ نقد سوم یا نقد قوه حکم در زیبایی شناسی و غایت شناسی است. کانت مانند دو نقد دیگر دنبال اصول پیشینی برای آن است. قوه حکم موضوع لذت و الم را بحث می کند.
اصل غایت مندی طبیعت مبنایی اساسی برای نقد سوم است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تدریس در س ۸ فلسفه دوازدهم
✳️استاد زهرا مولوی وردنجانی
✅قسمت دوم
🕓 ۱۱دقیقه
🔷 چهار محال وبختیاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
توضیحاتی در مورد ساختار انواع استدلالهای استقرایی
۱_ استقرای تمثیلی: برای تحقق این نوع استدلال باید دو قدم پیمود. نخست چیزی را به چیزی تشبیه میکنیم مثلا الف را به ب تشبیه میکنیم و در گام دوم به دلیل این مشابهت، حکم ب را به الف نسبت میدهیم.
نکته
هر جا دو چیز با کلمات "شبیه" یا "مثل" و "مانند" با هم مرتبط شدند و سپس حکم یکی بر دیگری حمل شد، استدلال تمثیلی محقق نشده است!
دقت کنید که برای تحقق استدلال تمثیلی باید مراد از کلمات مذکور، صرفا مشابهت باشد نه عینیت!
مثلا اگر بگوییم میز مثل کتاب مادی است پس مثل کتاب سهبعد دارد، استدلال ما قیاسی است چون نتیجهاش یقینی است و مراد از مثل در اینجا عینیت است.
۲_ استقرای تعمیمی: این استدلال به دو گونه محقق میشود:
۲_۱_ گاهی حکم یکی یا برخی از اعضای یک مجموعه را به کل اعضای مجموعه نسبت میدهیم:
مشهدیها و اصفهانیها به زبان پارسی سخن میگویند پس تمام ایرانیها به زبان پارسی سخن میگویند.
۲_۲_ گاهی حکم یکی یا برخی از اعضای یک مجموعه را به یکی دیگر از اعضای مجموعه نسبت میدهیم:
در شش بازی گذشته یوونتوس بر میلان غلبه کرده است پس یوونتوس بازی امشب را نیز میبرد. (در اینجا اعضای مجموعه، بازیهای متعدد یوونتوس و میلان هستند و حکم شش بازی به بازی امشب نیز نسبت داده شده است.)
نکته
استدلال قیاسی کاملا بر عکس استدلال استقرای تعمیمی است. در قیاس، حکم کل اعضای مجموعه را به یکی یا برخی از اعضای مجموعه نسبت میدهیم و برای همین نتیجهاش یقینی و قطعی است:
همهی ایرانیها به پارسی سخن میگویند پس مشهدیها و اصفهانیها که ایرانی هستند نیز به پارسی سخن میگویند.
۳_ استقرای استنتاج بهترین تبیین: برای تحقق این نوع استدلال باید سه گام را طی کنیم:
در گام نخست با یک فکت و واقعیت مواجه میشویم در گام دوم برای چرایی وجود آن واقعیت، دلایل مختلف و متعدد فرض میکنیم و در گام سوم بهترین فرض را به عنوان نتیجه انتخاب میکنیم:
مثلا علی و حسن شبیه هم هستند پس دوقلو میباشند. در اینجا واقعیت، شباهت علی و حسن است. برای آن فرضهای مختلف میتوان در نظر گرفت مثل برادر بودن آنها، پسرعمو بودن آنها، اتفاقی بودن شباهت آنها، دوقلو بودنشان و ... بهترین فرض، دوقلو بودن آنهاست.
✍: مهدی لاجوردی
#منطق
#درس_پنجم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
✅اصطلاحات فلسفی منطقی
توضیح پاره ای از اصطلاحات به فهم مباحث کمک می کند.
✅ اشرف در مقابل اخس
✅ اعم در مقابل اخص
✅ کلی در مقابل جزئی
✅ کل در مقابل جزء
✅ اسد و اخصر
اصطلاحات بیشتر را شما به پیوی بنده ارسال فرمائید.
مرادیان
دبیرخانه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
در فلسفه دو اصطلاح اشرف و اخس در مبانی فلسفه اشراق بکار می روند. این دو اصطلاح به صورت ترکیب امکان اشرف و امکان اخس همایی دارند و به صورت دو قاعده کاربرد دارند.
قاعده «امکان اشرف» عبارت است از اینکه در تمام مراحل وجود، لازم است ممکن اشرف(موجود ممکنى که از حیث وجودى والاتر و شریفتر است)، بر ممکن اخس(موجود ممکنى که از حیث رتبه وجودى در مرتبهاى پایینتر قرار دارد)، مقدم باشد.
به عبارت دیگر، هرگاه ممکن اخس موجود شود ناچار باید پیش از آن ممکن اشرفى موجود شده باشد. مثلاً هنگامى که «نفس» و «عقل» را در نظر بگیریم و با یکدیگر مقایسه کنیم، مطمئن خواهیم شد که عقل (جوهرى که ذاتاً و فعلاً مجرد است)، برتر از نفس است. در این صورت، اگر به صدور وجود نفس آگاه باشیم به صدور وجود عقل، پیش از آن نیز آگاه خواهیم بود. و قاعده امکان اخس به عکس قاعده امکان اشرف است.
در تحریر این نوشته از مقالات استاد دینانی کمک گرفته شده است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
✅ اعم و اخص یکی از اصطلاحات بهکار رفته در علم منطق است و به معنای دو کلی با صدق یکی بر همه افراد دیگری ( مانند حیوان) و صدق دیگری بر بخشی از افراد اولی (مانند اسب) است.
حیوان بر تمام اسب ها صادق است.
اسب بر بخشی از حیوان ها صادق است.
یا مانند انسان و حیوان که هر انسانی حیوان است و بعضی از حیوانها انساناند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
✅ کل، یک شیء مرکب از اجزا است، که در مقابل آن جزء قرار دارد. جزء یک شیء به گونهای است که خودش اجزا ندارد مانند ساعت که کل است و عقربه جزء است.
اما کلی عبارت از مفهومی است که افراد متعدد را شامل میشود و در تحت آن افراد مندرج است؛ مانند انسان که یک مفهوم کلی است و شامل احمد و علی و فاطمه و... میشود.
در بحث کل و جزء جنبه های متریال و فیزیکال مورد نظر است و در کلی جزئی به جنبه های ذهنی و آبسترکت اشیا اشاره می شود.
برخی به پیوی من تذکر داده اند که، اگر جزء اجزا ندارد پس چگونه است که عقربه را می توان واجد اجزا کوچکتری مثلآ اتم و الکترون و.. دانست.
این تعریف با نگاه فهم متعارف (common sense) ما انسانهاست اما اگر در فلسفه مضاف مثلآ فلسفه فیزیک این موضوع مورد مداقه قرار بگیرد می توان نگاهی عمیق تر را لحاظ کنیم.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
44259274150712.pdf
2.95M
#فلسفه_۲
#نکات_مهم
نکات مهم ودسته بندی مطالب کتاب فلسفه ۲
تا پایان درس ۹
حسین صادقی، سرگروه فلسفه ومنطق استان خراسان جنوبی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
■ فراموش کردن مطالب:
❇️تعداد زیادی از داوطلبان هر سال بعد از چند ماه مطالعه می گویند: "انگار همه چیز را فراموش کرده ایم، انگار هر چه بیشتر می خوانیم بیشتر یادمان می رود."
🔅 اگر به مطلبی در گذشته مسلط بوده اید ، ولی الان آن را به یاد نمی آورید، این اتفاق به معنای فراموشی آن مطلب نیست، بلکه دسترسی شما به آن مطلب کاهش یافته است.
🔅 این کاهش دسترسی یا عدم دسترسی می تواند به دلیل عدم تسلط کافی یا عدم مرور به موقع درسها، استرس ، عدم تمرکز حین مطالعه ، خواب کم و یا تغذیه نامناسب باشد. پس بهتر است حتما خواب کافی، تغذیه مناسب و مرور های کافی را در برنامه خود قرار دهید
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
38919944268358.pdf
198.8K
توضیح برخی اصطلاحات مشابه در درس سوم فلسفه ۲
برای تمام دانشآموزان ایران
✍️: مهدی لاجوردی
#فلسفه_۲
#درس_سوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقریر برهان صدیقینِ علامه طباطبایی از زبان خود ایشان.
پیشاپیش از کیفیت پایین صدا عذرخواهم.
#فلسفه_۲
#اثبات_خدا
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
44667685220124.pdf
143.2K
مغالطه استثنای قابل چشم پوشی
نگار مشایخی
#منطق
#درس_هفتم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تدریس در س ۸ فلسفه دوازدهم
✳️استاد زهرا مولوی وردنجانی
✅قسمت اول
🕓 ۹ دقیقه
🔷 چهار محال وبختیاری
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای
🔽 توضیح تکمیلی در باب عقل در چارچوب کتاب فلسفه پایه دوازدهم
در باب چیستی عقل دو دسته تبیین در کتاب ذکر شده است.
✅ عقل به معنای موجودی برتر از ماده یا موجودی مجرد
✅ عقل به عنوان دستگاه تفکر و استدلال
معنای اول عقل رویکردی هستی شناسانه و جهان شناسانه به عقل دارد. یعنی عقل یک موجود مجرد و برتر است. نزد فیلسوفان مسلمان این معنا از فلاسفه یونانی بخصوص ارسطو اخذ شده است.
فارابی و ابن سینا برای عقل مراتبی قائل هستند.
عقل مطلق همان ذات خداوند است که بواسطه عقول از عقل اول تا عقل دهم که همان عقل فعال است فیض خود را جاری و ساری می کنند و تدبیر عقول انسانی را همین عقول از جمله عقل فعال راهبری و هدایت می کنند.
یعنی خداوند در بالاترین مرتبه و بعد عقل فعال و در مرتبه زمینی عقل انسانی قرار می گیرد.
توضیح کامل تر در صفحه 63 کتاب آمده است.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar12
#مدرسه #متوسطه #لبیک_یا_خامنه_ای