eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.4هزار دنبال‌کننده
28.9هزار عکس
17.5هزار ویدیو
17.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال👇 فرزند من "م" و "ن" رو فقط از روی لبهای من تشخیص می‌دهد.راهکاری برای شناختن این دو نشانه دارید ؟ پاسخ👇 یادآوری اینکه دو حرف "م"و "ن" از نظر آوایی و صدا شبیه به هم هستند. در نتیجه امکان اینکه این دو صدا را به جای هم تشخیص دهند و جابه‌جا بنویسند هست. (بخصوص در املا) حالا راهکارها این موارد به فکرم می‌رسند: 💠 تا می‌توانید بیانی رسا و شیوا و شفاف داشته باشید و خودتان به عنوان گوینده و ارسال کننده‌ی پیام سعی کنید تمایز این دو حرف را در بیانتان مشخص باشد. بخصوص هنگامی که در صدای آخر واقع می‌شوند. مثل: نام نان و کلمه‌های مشابه. چون عادت داریم به عنوان گوینده آخر کلمه را می‌بندیم و آهنگ و تن صدا پایین می‌آید. سعی کنید چون عادت شده برایمان، به خوبی به این نکته توجه کنید و صدای آخر را به خوبی و با تاکید و تأنی بیان کنید. 💠 هنگام ارسال پیام صوتی، به غیر از تحریک حس شنیداری، اگر ممکن بود سایر حواس دیگر را نیز درگیر کنید. افزایش و ترکیب محرکهای ورودی، نوعی غنی‌سازی محتوای ورودی است. که می‌تواند یادگیری‌های این‌چنینی را تسهیل و پایدارتر سازد. به طور مثال هنگام تلفظ حرف "ن" با انگشتان دست(شصت و اشاره) شکل ن را نشان بدهید. یعنی همزمان با آوا، تصویری هم ارایه بدهید. برای حرف م هم دستتان را مشت کنید اما انگشت شصت باز و کشیده رو به پایین باشد تا شکل م هم ساخته بشود. البته به مرور باید از این کدهای تصویری کاسته شود تاحدی که فرزندتان با تکیه به دقت شنیداری خود تفاوت این دو صدا را تشخیص دهد . 💠 کلمه‌های دارای حروف مورد نظر را روی کارت بنویسید تا کودک حرف مورد نظر را با رنگی دیگر بنویسید و در اتاقش نصب کنید. از این نمونه‌ها الگو بگیرید و تمرینات متنوع دیگری طراحی کنید.
راه هاي پيشنهادي براي تقويت املايي دانش آموزانی که در کل املانویسی ضعیفی دارند 1- دقت به مشق و مخصوصا رونويسي را جدی بگیرید و تصحيح غلط ها در پایان نوشتن، خط زمينه را حتما رعایت کند و بالا و پایین ننویسد. 2- اگر کند نویس است و باعث می شود عقب بیفتد یا زود خسته شود توجه به دست ورزي مثلا کار با خمیر و شن و قیچی 3- مطمئن شوید از شناخت حروف الفباي فارسي توسط وی. اگر می بینید حرف الفبا رو خوب یاد نگرفته حتما قبل از هر اقدامی، دوباره حروف الفبا را از اول ب او یاد بدهید 4- بررسي دقيق تکليف شب در خانه و نظارت شما بر درست نوشتن تکالیف خیلی مهم است منتظر انتقاد و بررسی معلم نباشید خودتان اقدام کنید 5- توجه کنید خیلی تند ننویسد او را دعوت به صبوری و آرام نوشتن کنید 6 - پرهيز از حرکات اضافي موقع گفتن املا. خیلی با لبها و دستانتان بازی نکنید و نمایشی دیکته نگویید خیلی معمولی و با صدای آرام دیکته بگویید و فریاد نزنید. 7- روخواني و تکرار و تمرين مداوم روخوانی درس ها به یادگیری دیکته بسیار کمک می کند 8- توجه به درست نشستن فرزندتان موقع نوشتن املا 9- استفاده از کارت تند خواني. می توانید کلمات مهم درس را روی کارت بنویسید و به اون یک لحظه نشان دهید تا بنویسد 10 -ترکيب آواها و نشانه ها را خوب تمرین کنید 11 -اطمينان از تلفظ صحيح آواها و نشانه 12-گاهی تصحيح املاتوسط خود دانش آموز می تواند راهگشا باشد
38.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهیان کوثر استان آذربایجان غربی ✅عنوان و موضوع؛ کتاب خانه و خانواده ✅هدف کلی؛ متمرکز نمودن دقت و توجه نوآموزان به قصه ی ناتمام افزایش گنجینه ی لغات زبان اموزی تقویت خلاقیت و نوآوری؛ تقویت مهارت دست ورزی _راهیان _ کوثر_ آذربایجان_ غربی دبستانی _جوانه های -انقلاب اموزگار_ندا_علوی
29.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهیان کوثر استان آذربایجان غربی ✅عنوان و موضوع ؛کتاب محیط زیست ✅هدف کلی ؛ آموزش چرخه ی آب آموزش زبان آموزی تقویت مهارت های کلامی افزایش گنجینه ی لغات ✅مکان تدریس؛ کلاس درس _راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی دبستانی _جوانه های_ انقلاب ندا_ علوی