eitaa logo
تدریس یار پایه اول
8.7هزار دنبال‌کننده
25.7هزار عکس
14.9هزار ویدیو
15.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
سوالات هسته ی گزینش👆👆👆👆👆👆👆
3- ناتوانی در بیان کتبی یا نوشتن Dysgraphia 🌸 💯مشکلات افراد مبتلا به این نوع از اختلالات یادگیری عبارت است از: مشکل در املاء نویسی، دست خط بدی، مشکل در انتقال افکار به روی کاغذ. فرایند نوشتن پیچیده است و به مهارت‌ها و توانایی‌های مختلفی بستگی دارد و مستلزم درک صحیحی از الگوهای نمادین نوشتاری است. مهارت نوشتن با کارکرد حرکتی چشم و هماهنگی حرکات ارتباط دارد، همچنین مستلزم هماهنگی حرکتی چشم و دست، کنترل بازو، دست و عضلات انگشت است. املای یک کلمه پیچیده‌تر و دشوارتر از خواندن آن است چرا که در خواندن، نشانه‌ها و حروف الفبا در بازشناسی کلمه وی را یاری می‌کنند اما در نوشتن دانش آموز باید بر روابط آواها و نشانه‌ها، تجزیه واژه‌ها و نحوه ترکیب عناصر متشکله آن آگاهی و مهارت کامل داشته باشد.
ویژگی افراد مبتلا به اختلالات یادگیری 💯دانش آموزی که دارای ناتوانی یادگیری است دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد: 💫دارای بهره هوشی متوسط و بالاتر است. 💫از نظر حواس مختلف (بینایی و شنوایی و…) سالم است. 💫از نظر پیشرفت درسی و عملکرد تحصیلی با توجه به سن و هوش ضعیف است. 💫مشکلات زبانی شامل اختلال زبان درکی و یا بیانی، وارونگی کلمات و… دارد. 💫به موضوعات مطرح شده پاسخ‌های نامربوط می‌دهد. 💫حواس پرتی دارد و جزییات مهم را فراموش می‌کند. 💫دست‌ و پا چلفتی است و هماهنگی چشم و دست وی ضعیف است. 💫اعتماد به نفس پایین دارد و در زمینه‌های تحصیلی انگیزه‌ زیادی ندارد. 💫فعالیت‌های آموزشی و درسی را با تاخیر انجام می‌دهد و از پرداختن به فعالیت‌های آموزشی طفره می‌رود. 💫حافظه ضعیف دارد و مطالب را زود فراموش می‌کند.
💯با کودکان دارای اختلال یادگیری چطور برخورد کنیم با کودک خود صحبت کرده و به طور باز و آشکار او را از مشکلی که در زمینه یادگیری دارد مطلع نمایید.💫 به او یادآوری نمایید که در یادگیری و آموزش نیاز به روشی متفاوت دارد.💫 نقاط قوت و استعدادهای او را بشناسید و جهت پرورش آنها، او را تشویق کنید.💫 او را در روش‌ها و فنونی که برای کمک به یادگیری موثر است همراهی کنید.💫 تلاش‌های او را برای رسیدن به موفقیت ارج بگذارید و حمایت کنید.💫 زمانی که او مشغول مطالعه است برای او یک مدل و الگو باشید. شما هم یک روزنامه یا کتاب بدست گرفته و مطلبی بخوانید و یا یک متن یا نامه بنویسید.💫 اهداف و انتظارات خود را واقع بینانه کنید. با معلمین و اعضای مدرسه همکاری کنید. زمانی که کودک شما می‌خواهد حرف بزند، به او گوش دهید.💫 از او به خاطر مشارکت در انجام امور مدرسه و قابلیت‌های خاصش قدردانی کنید و او را تصدیق و تایید کنید.💫 با توسل به روش‌های رفتاری انگیزه کودک را برای فعالیت‌های تحصیلی بالا ببرید.💫 در صورتی که مشکل توجه و تمرکز دارد با استفاده از دارو در بهبود توجه و تمرکز او را کمک کنید.💫 این کودکان نیازمند آن هستند که علاوه بر آموزش معمول کلاس، در ساعاتی از روز تحت آموزش‌های خاص توسط معلم تعلیم دیده قرار بگیرند.💫 علاوه بر درمان اختلالات یادگیری، باید اختلالات روانپزشکی همراه نیز مورد توجه درمانی قرار بگیرند مانند: اختلال بیش فعالی، کم توجهی، اضطراب، افسردگی و ... آموزش مهارت‌های اجتماعی را از آنان دریغ نکنید.💫 به یاد داشته باشید اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و اوتیسم ناتو💫
💯نحوه برخوزد با دانش آموز شلوغ کانال آموزش👇👇👇
💯برای داشتن کلاسی با دانش آموزان درس خوان باید دانش آموزان شلوغ را مدیریت کنیم.
💯برای اینکه حق دیگر دانش آموزان ضایع نشود...
💯فقط خود معلم می تواند به ایجاد نظم در کلاس کمک کند... کانال آموزش👇👇👇
💯سردسته شلوغ های کلاس رو پیدا کن😉
💯سردسته ها عمداًنظم کلاس رو به هم میزنن😬
💯ویژگی بارز سردسته های شلوعی کلاس....
💯بی نظمی ابتدا....
حالا چطور با دانش آموز شلوغ برخورد کنیم؟
💯درخلوت باهاشون صبحبت کنید. کانال آموزش👇👇👇
برچسب نزنید...
💯جای نشستن را درست انتخاب کنید
💯جای دانش آموزان را تغییر دهید
💯برچسب نزنید
💯اگ تونستین دانش اموزان شلوغ را جلوی کلاس قرار بدین
💢یک محیط آموزشی امن ایجاد کنید.  💢ایجاد یک محیط آموزشی امن فقط مربوط به فضای فیزیکی نیست، بلکه بیشتر به فضای اجتماعی و احساسی مربوط می‌شود. کودکان و نوجوانان باید احساس راحتی کنند که خودشان باشند، خطر کنند و ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند. 💯چند نکته که می‌توانید برای ایجاد یک محیط آموزشی امن در کلاس درس در نظر بگیرید: 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 🔰دانش‌آموزان باید در اشتباه کردن احساس راحتی داشته باشند. وقتی بچه‌ها اشتباه می‌کنند چه واکنشی نشان می‌دهید؟ واکنش سایر دانش‌آموزان چگونه است؟ آیا راه‌هایی وجود دارد که دانش‌آموزان بتوانند به نحوی با سؤالات چالش برانگیز روبرو شوند که در لحظه احساس خجالت نکنند؟ 🔰دانش‌آموزان باید احساس کنند که صدای آن‌ها اهمیت دارد. چگونه فرصت‌هایی را برای هر دانش‌آموزی فراهم می‎‌کنید تا افکار خود را به صورت عمومی در کلاس و به شکل خصوصی به اشتراک بگذارد؟ چگونه محیطی ایجاد می‌کنید که دانش‌آموزان به افکار یکدیگر احترام بگذارند و برای آن‌ها ارزش قائل شوند؟ 🔰دانش‌آموزان باید با اینکه خودشان باشند، احساس راحتی کنند. به این بیاندیشید که چگونه می‌توانید کلاس درسی ایجاد کنید که در آن هر کودک/نوجوان احساس کند می‌تواند خودش باشد؟
💯فرصت‌هایی برای تعاملات مثبت با همسالان فراهم کنید.  💢گاهی کودکان و نوجوانان به این دلیل که احساس می‌کنند از اجتماع جدا شده‌اند، به محیط مدرسه بی‌علاقه می‌شوند. فرصت‌هایی برای تعاملات مثبت دانش‌آموزان با یکدیگر ایجاد کنید. چند مثال در این مورد عبارتند از: 🔰برای کار گروهی در کلاس برنامه ریزی کنید، همسالانی را انتخاب کنید که می‌توانند با دانش‌آموز بی‌علاقه بهتر کار کنند. 🔰دانش‌آموز بی‌علاقه را تشویق کنید تا برای فعالیت‌های فوق برنامه (هنری، ورزشی و …) ثبت نام کند.👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
💯فرصت‌هایی برای تعاملات مثبت با همسالان فراهم کنید.  💢گاهی کودکان و نوجوانان به این دلیل که احساس می‌کنند از اجتماع جدا شده‌اند، به محیط مدرسه بی‌علاقه می‌شوند. فرصت‌هایی برای تعاملات مثبت دانش‌آموزان با یکدیگر ایجاد کنید. چند مثال در این مورد عبارتند از: 🔰برای کار گروهی در کلاس برنامه ریزی کنید، همسالانی را انتخاب کنید که می‌توانند با دانش‌آموز بی‌علاقه بهتر کار کنند. 🔰دانش‌آموز بی‌علاقه را تشویق کنید تا برای فعالیت‌های فوق برنامه (هنری، ورزشی و …) ثبت نام کند.