✍انواع املا؛
۱. املای دو نفره پای تابلو : بدین صورت که یک نفر دانش آموز به دانش آموزی دیگری املای پای تخته می گوید و او می نویسد اگر نویسنده کلمه ای را بلد نبود از همکلاسیهایش شکل درست کلمه را می پرسد. بعد جای این دو نفر عوض می شود و سرانجام همه کلاس دو نفر دو نفر پای تابلو می آیند.
🍀2. املای پرده ای : به این شکل که متن املا توسط معلم یا دانش آموزان قوی پای تابلو نوشته می شود. بچه ها متن را با دقت می بینند و می خوانند آنگاه پرده ای روی نوشته ها کشیده می شود تا تابلو پاک می گردد و آن متن برای کلاس املا گفته می شود.
🌸 3. املا گفتن فرد برای خودش : بدین صورت که اول بچه ها متنی را بخوانند بعد هر کس جمله ای یا جملاتی از متن را روی تابلو می نویسد و می شیند بعد فرد دیگر همین کار را می کند تا آخر.
🍀 4. نوشتن املا در فضا : بچه ها کلمات را به جای نوشتن روی کاغذ با انگشتان و در فضا می نویسند.
🌸 5. متنی را که می خواهیم فردا املا بگوییم را روی تخته می نویسیم‚ بچه ها آن متن را در دفترشان بنویسند و شب بخوانند‚ معلم همان متن را برای کلاس املا بگوید.
🍀 6. املای یاران در یاد گیری : بدین صورت که هر فرد ابتدا مثلا سه کلمه سخت را در دفترش می نویسد سپس افراد هر نیمکت کلماتشان را برای هم می خوانند و هر کسی کلمات دو نفر دیگر را هم به کلماتش اضافه می کند و بالاخره املاهای همه افراد کلاس یکسان می گردد.
🌸 7. املای کامل کردنی : بدین صورت که معلم متن ناقصی را املا می گوید و کلمات ویژه ای را که ارزش املایی را داشته باشد را در متن جا می اندازد حالا بچه ها متن را با کلمات ویژه کاملش می نمایند.
🍀8. چند حرف مثل ( ب ‚ م ‚ ا ‚ د ‚ ز ‚ ی ‚ روی تخته نوشته می شود تا بچه ها با این حروف چند کلمه مثل ( بادام ‚ بز ‚ داماد ‚ میز ‚ بم ‚ دزد و ... ) که می توانند بنویسند.
🌸 9. دانش آموزان با انگشت به کمر نفر جلویی املا بنویسند.
🍀 10. املا نویسی با حروفی که یک شکل دارند و چند صدا مانند حرف " و " یا حرف " ی " بدین صورت که بچه ها هر چند کلمه ای که می توانند بنویسند که در آن ها این حرف " و " صدای واو بدهد بعد کلماتی که صدای او بدهد مثل کاهو و نیز کلمات چای.زری.مرتضی.
🌸 11. معلم از کلماتی که اکثر شاگردان آن ها را غلط نوشته اند متنی تهیه کند و از آن متن املا بگویید.
🍀 12. از دانش آموزان خواسته کلماتی بنویسند که با ( پ ) شروع شوند مثل ( پوست ‚ پوتین ) و یا به ( ز ) ختم شوند مثل ( سبز ‚ از و ... )
🌸 13. روی نمک یا ماسه از طرف شاگردان املا نوشته شود.
🍀14. تصاویری به یچه ها نشان داده شود تا بچه ها برای هر تصویر یک جمله بنویسند و جمله کسی پذیرفته می شد که از نظر املایی درست باشد.
🌸 15. کلماتی به بچه ها داده شود تا آن ها مرتبش کنند که معنی دار شود و املایش را صحیح بنویسند.
🍀 16. متنی را املا بگوییم و بچه ها به صورت گروهی مشورت کنند و بنویسند.
🌸 17. متنی را انلا می گوییم و بچه ها مجازنداگر املای کلمه را نمی دانند با مراجعه به کتاب شکل درست آن کلمه را بیابند.
🍀 18. کلمات مشکل متن املا را روی می نویسیم و شپش متنی را برای بچه ها املا می گوییم تا اگر شکل آن کلمات مشکل را نمی دانند به تابلو نگاه کنند و املای آن را بیابند.
🌸19. یک متن کوتاه دو یا سه جملاه ای را روی تابلو می نویسیم و پاک می کنیم بچه ها آن جمله را در دفترشان بنویسند.
🍀 20. یکی از صفحات مجلات رشد یا کتاب داستان را در نظر بگیرند و دور کلمه های خوانده شده خط بکشند.
🌸 21. بچه در منزل برای اولیا خود املا بگویند و املای آنها را تصحیح نمایند.
🍀22. معلم متنی را املا بگویدو در همین حین کلمات مشکل متن را روی تابلو بنویسد.
🌸 23. یکی از دانش آموزان املا را پای تابلو می نویسد و بقه در دفترشان می نویسند.
🍀 24. یک کلمه را بگوییم و بچه ها هم خانواده آن کلمه را خودشان به عنوان املا بنویسند.
🌸 25. تصویری را به بچه ها نشان می دهیم تا انها جمله ای در مورد آن تصویر بنویسند.
🍀26. هر گروه یا هر فرد متنی را برای املا تهیه کنند و به کلاس بیاورند و معلم یکی از آن متن ها را انتخاب کند و برای همه کلاس املا بگوید.
🌸 27. دانش آموزان کلمات مشکل متنی را که بناست برای آنها املا بگوییم انتخاب کرده و روی کارت بنویسید معلم از همین کلمات کارتها به بچه ها املا بگویید بعد شاگردان املای خود را از روی کارتهاییکه در اختیار دارند تصحیح نمایند.
🍀 28. از هر گروهی که می خواهیم دو یا سه کلمه پیدا کنند که صدای ( ص ‚ ث ‚ س ) داشته باشد بعد از این کلمه ها یک املای معلم ساخته می گیریم و بچه ها صدای مورد نظر را قرمز بنویسد.
🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
50797810051314.pdf
907.3K
جلسه توجیهی اولیا
#مهارت_معلمی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
50797823878978.pdf
96.4K
فرم شرح حال دانش آموزان
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
#پایه_سوم #آموزش #ابتدایی
#بازی_گروهی
جهت آشنایی بچه ها در ابتدای سال
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
۱.چینش کلاسی
در این مدل افراد در ردیف ها و ستون های منظم پشت سر هم قرار می گیرند .
بسته به فضای کلاس ممکنه سه یا دو ستون از نیمکت ها را داشته باشیم.
مزایا 👇
🔸توی این روش توجه همه به رو به رو و تخته خواهد بود .
🔸فضای پِرت کمی وجود خواهد داشت.
معایب👇
🔸امکان تعامل دانش آموزان با هم کم هست.
🔸عده ای در کلاس احساس دور ماندن از فضای کانونی کلاس را خواهند داشت .
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼آرشیو آموزشی پیوند معلمان و مربیان
📌نظر دکتر خسرو داوودی مولف کتاب ریاضی در مورد مرور کتاب ریاضی در آغاز سال و مرور ریاضی سال قبل در پایان سال
❤️بسیار عالی و کاربردی حتما ببینید👆👆👆
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
#آموزش #ابتدایی #پایه_پنجم
۲. چینش رو در رو
در این مدل بچه ها در گروه های چند نفره رو به روی هم قرار می گیرند و بین گروه ها فاصله هست.
مزایا👇
🔸تعامل جهت فعالیت های گروهی خیلی مناسب است
🔸معلم فضای چرخش بین گروه ها و بررسی فعالیت آنها را دارد
معایب 👇
🔸فضای بزرگی نیاز دارد .
🔸در صورت عدم مدیریت ، می تواند منجر به بی نظمی و شلوغی زیاد بشود .
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
۳. چینش نعل اسبی
توی این مدل چینش میزها حذف میشوند و فقط از صندلی ها استفاده میشه و خمیدگی چینش زیاده. این مدل بیشتر برای بازی های آموزشی و یا ساعت های قصه گویی و نمایش مناسب هست.
مزایا👇
🔸انتهای باز ، نقطه کانونی خوبی جهت ارائه ی مطلب ایجاد می کنه .
🔸معلم می تونه خیلی راحت با همه تعامل داشته باشه .
معایب👇
🔸نبودن میز امکان استفاده از وسایل و ابزار را سخت میکنه
🔸فضای پِرت زیادی دارد.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6
#آموزش #ابتدایی #پایه_ششم
۴. چینش دایره ای
توی این مدل هم ترجیحا میزها حذف میشن و فقط از صندلی ها استفاده میشه . این مدل هم مثل مدل نعل اسبی مناسب فعالیت هایی هست که نیاز به ابزار ندارن و میزکار ندارند و تعامل بالایی لازم داره.
مزایا👇
🔸تعامل بالاست و مناسب بحث و گفتگو و بارش فکری هست
🔸برای نمایش دادن آزمایش یا ... نقطه کانونی مناسبی ایجاد می کنه
معایب👇
🔸فضای زیادی می گیره
🔸نبود میز ، استفاده از ابزار رو سخت میکنه
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
۵. چینش U
تفاوت این چینش با مدل نعل اسبی اینه که میزها حضور دارند و گوشه های فضا هم استفاده میشه
البته می تونید بین میزها مقداری فاصله جهت سهولت رفت و آمد ایجاد کنید و همینطور دو لایه U بچینید
مزایا👇
🔸ایجاد نقطه کانونی مناسب جهت ارائه ی درس
🔸ایجاد فضای باز در وسط کلاس جهت بازی ها
🔸رو در رو قرار گرفتن بچه ها و امکان تعامل
🔸امکانش چرخش معلم بین گروه ها
معایب 👇
🔸چینش های تعاملی نیاز به مدیریت کلاسی قوی دارند تا نظم کلاس مختل نشود
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
50626650593182.pdf
148.2K
کوئیزنر رنگی برای پرینت
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
#پایه_سوم #آموزش #ابتدایی
book.pdf
15.94M
🔺کتاب کار ریاضی تابستانه
شامل تمرین های بسیار متنوع
🌐
🌨
#اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه