فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
ریاضی
صفحه آغازین
خانم وحیده شنبدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۳۷
خانم شنبدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۳۸
خانم شنبدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۳۹
خانم شنبدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۴۰
خانم شنبدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۴۱
خانم شنبدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۴۲
خانم شنبدی
#بازخوردهای_توصيفى 💥
#جملات_حرکت_آفرین
۱-از اینکه کوشش می کنی خوش حالم
۲-از پیشرفتی که کرده ای شادم (خوش حالم )
۳-از تو انتظار بیشتری دارم
۴-امروز بهتر نوشته ای
۵-عزیزم از وقت خود بهتر استفاده کن
6-با تلاش خود شادم کردی
۷-بر پیشرفت تو هزاران آفرین
۸-به امید روزی که شاهد موفقیت های دیگرت باشم.
۹-بهتر از قبل نوشته ای
۱۰-تا موفقیت کامل ، فاصله ی چندانی نداری
۱۱-تلاشت مرا امیدوار کرد.
۱۲-توقع بیشتری از تو دارم.
۱۳- چشم به راه موفقیت تو هستم.
۱۴- دوست دارم بیشتر تلاش کنی
۱۵- فرزندم تلاشت بسیار با ارزش است.
۱۶-مرا به خودت امیدوار کردی
۱۷-مطمئنم که موفق می شوی
۱۸-هنوز فرصت جبران داری
#جملات_شادی_آفرین
۱-از خط زیبایت لذت بردم
۲- از دقت تو سپاسگزارم
۳-از زحمت تو متشکرم
۴- از نوشته هایت پیداست که نظم داری
۵- بسیار خوش خط نوشتی
6- به به چه زیبا نوشتی
۷- چه خط زیبایی ! آفرین
۸-چه دفتر تمیزی داری!
۹- چه نیکو نوشتی !
10- خط تو واقعا زیباست ، خوشم آمد
۱۱- خط زیبایت باعث شادی من شد
#جملات_تشویقی
۱-آفرین بر همت و پشتکار تو
2- آفرین بر این سلیقه
۳-آفرین بر تو گل بهشتی
4- آفرین بر تو که از بهترین هایی
۵- آفرین بر گل نازنینم
6- باعث افتخار منی عزیزم
۷- دانشمند کوچک دوستت دارم
8- آفرین بر گل زیبای من
۹- آفرین بر گل نیلوفرم
10- آفرین بر گل خوش بوى من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 تدریس و آموزش صفحه 36 و 37 و 38
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم منصوره مکانیکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 تدریس و آموزش صفحه 39 و 40
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم منصوره مکانیکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️👈 تدریس و آموزش صفحه 41 و 42
👩🏻🏫👈 مدرس : سرکار خانم منصوره مکانیکی
@MoallemYariR1 کاربرگ تم 6 ریاضی اول (02).pdf
872.3K
🔺 کاربرگ تم 6 ریاضی اول ابتدایی
🔸 #تم6 :
@MoallemYariR1 کاربرگ تم 6 ریاضی اول (03).pdf
818.9K
🔺 کاربرگ تم 6 ریاضی اول ابتدایی
🔸 #تم6 :
@MoallemYariR1 کاربرگ تم 6 ریاضی اول (04).pdf
1.32M
🔺 کاربرگ تم 6 ریاضی اول ابتدایی
🔸 #تم6 :
🎯👈 تم شش ریاضی
@MoallemYariR1 کاربرگ تم 6 ریاضی اول (05).pdf
719.7K
🔺 کاربرگ تم 6 ریاضی اول ابتدایی
🔸 #تم6 :
@MoallemYariR1 کاربرگ تم 6 ریاضی اول (06).pdf
1.4M
🔺 کاربرگ تم 6 ریاضی اول ابتدایی
🔸 #تم6 :
آموزش نشانه ب بصورت داستان باران [ نشانه بــ ب ]
داستان ب كوچولو
ب كوچولو نقطهاش را دوست نداشت. راه كه ميرفت، گير ميكرد به نقطهاش و ميافتاد زمين.
يك روز رفت پيش قيچي و گفت :” چين و چين و چين … نقطه را بچين!”
قيچي، نقطه را چيد. ب، بي نقطه شد. راحت و خوشحال دويد و رفت به مدرسه. نشست روي تخته سياه و گفت: “سلام!”
تخته سياه گفت: “تو ديگه كي هستي؟ تو هيچي نيستي!”
ب بي نقطه، ناراحت شد. رفت و نشست روي دفتر مشق.
دفتر گفت: “ تو ديگه كي هستي؟ تو هيچي نيستي!”
ب بي نقطه، خيلي ناراحت شد. داد زد : “ من ب هستم!”
پاك كن گفت: “ نه، تو اشتباهي هستي!” و خواست كه پاكش كند.
ب بينقطه، ترسيد. داد زد: “كمك، كمك!…”
مداد سياه آمد به كمكش . زود يك نقطه برايش گذاشت . ب شد مثل اولش .
از خوشحالي داد زد: “ حالا ديديد؟… من ب هستم!… من ب هستم!”
پاك كن نگاهش كرد و گفت: “ ببخشيد… مثل اين كه من اشتباهي آمدم!” و راهش را كج كرد و رفت.
💔👈 طرح درس نشانه ب بـ فارسی اول ابتدایی
☑️👈 #درس1 : نشانه ب بـ
❇️👈 رهنمود های آموزشی نشانه بـ ب
وسایل مورد نیاز: کاردستی ابری که قطرات باران به آن آویزان است- فایل صوتی باران- کاربرگ یا ابرهای مقوایی – قیچی پاستیل- کتاب درسی – لوحه آموزشی یا پاورپوینت- فلش کارت- جدول الفبا- نشانه های مقوایی آ،ا و بـ ب
ایجاد انگیزه: با کاردستی وارد کلاس شوید.
پس از سلام و احوال پرسی شعر زیر را برای دانش آموزان بخوانید:
اون چیه ریزه ریزه از آسمون می ریزه
روی زمین راه میره تو رود خونه می ریزه؟
پس از دریافت جواب از دانش آموزان آن ها را تشویق کنید.
کار گروهی و تلفیق با درس علوم ، هنر و ریاضی یک کاربرگ به هر گروه بدهید و بپرسید:
🔺 تصویر چه چیزی را نشان می دهد؟ ابر – چتر-دختر زیر باران
🔺 چند ابر- چتر-دختر می بینید؟ با انگشت و چوب خط نشان دهید. (مفاهیم جمع و تفریق را هم می توانید کار کنید.)
🔺 باران از چه می بارد؟ ابر
باران چگونه به وجود می آید؟ نور خورشید به آب دریا ها می خورد و آن را بخار می کند. بخار ها در آسمان ابر را درست می کنند. باد ابر ها را به حرکت در می آورد. وقتی هوا سرد می شودابر ها تبدیل به باران می شوند.
🔺 در روز های بارانی چه وسایلی مورد نیاز است؟ چکمه- لباس کرم – چتر
اگر باران نبارد چه می شود؟
کمبود آب باعث خشکی زمین و از بین رفتن زندگی گیاهان جانوران و انسان می شود.
🔺در چه فصلی از سال باران بیشتر می بارد؟ بهار – پاییز
🔺 چه کسی باد و ابر و باران را آفریده؟ خدای مهربان
دانش آموزان کاربرگ را رنگ کرده و قطعات آن را قیچی کرده و در یک برگه بچسبانند و آن را به سلیقه ی خود کامل کنند.
از کار های دانش آموزان نمایشگاه درست کنید.
ارائه درس:
دانش آموزان با دقت در تصویر داستان کوتاهی بگویند.
بعضی از گروه ها داستان خود را برای کلاس بیان کنند.
تصویر خوانی ، کلی خوانی: از دانش آموزان بخواهید کلمات و متن را با توجه به نشانه ها ابتدا فردی سپس گروهی بخوانند.
👈 آموزش نشانه:
فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند.
هر گروه با توجه به مکان قرار گرفتن نشانه ی قرمز فلش کارت خود را در جدول قرار دهد و شبیه آن را بنویسد.
دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که ب در اول و وسط کلمه ها مثل هستند و ب آخر با آنها فرق دارد. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند.
طریقه ی نوشتن ب ب را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. به خاصیت ب اشاره کنید که دستش روی خط دراز است و حتما باید یک دوست (نشانه ی دیگر) دست او را بگیرد.
در جدول الفبا کارت نشانه ی ب ب را در جای خود قرار دهید.
با کمک نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید کلمه ی آب را درست کنند و بعد در دفتر تمرین نمایند.
معرفی جدول دوستی ها (فعالیت روز دوم) : جدولی مانند زیر رسم کرده یا در صورت آماده بودن آن را نصب کنید.
با داستان کوتاهی بیان کنید که نشانه هایی که تازه وارد کلاس ما می شوند تنها و غریب هستند و دنبال دوست می گردند. پس بیایید کمک کنیم تا در جدول دوستی ها برای نشانه ی ب دوستی پیدا کنیم.
توضیح دهید که در این جدول هر نشانه جای مخصوصی دارد. (مصوت ها در بالای جدول و صامت ها کنار جدول) نشانه هایی که در بالا هستند هرگز با هم دوست نمی شوند. ولی نشانه هایی که در کنار جدول هستند می توانند با بالایی ها دوست شوند. ب و آا را در جای مناسب بنویسید.
با اشاره ی دست و آهنگین بخوانید:
بـ می خواد با آا دوست بشه
با کدوم آا دوست می شه؟ ا غیر اول چون آ اول می یاد همیشه به غیر این نمی شه بـ می خواد با ا دوست بشه بچسبه یا نچسبه؟ بچسبه و بچسبه. چون دست بـ به روی خط درازه به دوست خود می نازه
ترکیب با را در جای مناسب بنویسید.
اول بـ بعداً ا با هم دیگه می شه با.
با استفاده از نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید ترکیب با و کلمه ی بابا را درست کنند. سپس آن ها را در دفتر خود تمرین نمایند.