eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.3هزار دنبال‌کننده
28.1هزار عکس
17.2هزار ویدیو
16.8هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
20062067348339.pdf
3.08M
✅ روان خوانی و املا ✅ پایه اول 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
نمرات نوبت اول و دوم دروس نهم .pdf
1.78M
بارم‌بندی پیشنهادی کتاب‌های درسی برای امتحانات سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
کتاب کار فارسی اول دبستان.pdf
1.39M
کتاب کار فارسی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
21.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
# ارسال کننده،شیرین شاهوردی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5837216419074277926.pdf
983.6K
فلش کارت نگاره ها 👍پرینت رنگی بگیرید 👌 (🎬📀) 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
📝🔖📝🔖📝🔖 ارزشیابی ماهانه (خام ) جهت استفاده‌ ی همکاران ❤️ 🔴ارسال کننده: سرکار خانم فتانه کرمی 💢پویایی آموزش با🔰 ✅ گروه های آموزشی ابتدایی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
@avalsوایت برد کلاسی .pdf
531.4K
🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5962845165965018394.pdf
438.5K
طرح وایت بورد کلاسی از کانال بابا آب داد 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
4_5929290862814036543.pdf
1.31M
(🎬📀) 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
حروف آ ب.pdf
246.4K
✅ حروف آ. ب. ✅ برای تدریس پایه اول @tadriis_yar
مرور کوتاهی بر دستور فارسی.pdf
350.3K
👆👆👆 ✅ نکات دستور زبان فارسی ⬅️ جهت افزایش اطلاعات همکار 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
🔰 نماز آیات را باید از زمان آغاز خورشید گرفتگی شروع کنید و اگر خورشید گرفتگی به پایان برسد و هنوز نخوانده باشید، نماز آیات قضا شده و به نیت قضا باید بخوانید. ‼️زمان خورشیدگرفتگی امروز سه شنبه از ساعت ۱۳:۴۱ تا پایان ساعت ۱۶:۰۹‼️ بانوانی که عذر شرعی دارند نماز آیات بر عهده آنها نیست. 📚 احکام نماز آیات 💠 یکی از سبب‌های وجوب نماز آیات، خورشید گرفتگی است اگرچه جزئی باشد. 🔶 مکلف می‌تواند از زمان شروع گرفتگی خورشيد، نماز آيات را بخواند و بنابر احتياط واجب، بايد به قدرى تأخير نیاندازد كه شروع به بازشدن كند و اگر از آن وقت تا قبل از باز شدن کامل به تأخیر انداخت باید نماز را بدون نیت ادا و قضا (به قصد ما فی الذمه) بخواند. 🔷 کسی که هنگام گرفتن ماه یا خورشید اصلاً مطلع نشود و بعد از باز شدن آن بفهمد، درصورتی که گرفتگی کامل بوده، باید قضای نماز آیات را بخواند ولی اگر فقط مقداری از آن گرفته بوده، قضا بر او واجب نیست. https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
🔸 کیفیت نماز آیات ‌ ✅  نماز آیات دو رکعت است که هر رکعت آن پنج رکوع و دو سجده دارد و به چند صورت می‌توان آن را به جا آورد: صورت اول: در هر رکعت، پنج بار حمد و سوره خوانده می‌شود؛ به این صورت که بعد از نیت و تکبیرة الاحرام، یک حمد و سوره‌ی کامل می‌خواند و به رکوع می‌رود، سپس سر از رکوع برداشته، دوباره حمد و سوره را می‌خواند و به رکوع دوم می‌رود و باز سر از رکوع برمی‌دارد و به همین شکل ادامه می‌دهد تا پنج رکوع انجام شود، سپس به سجده می‌رود و پس از انجام دو سجده، رکعت دوم را مانند رکعت اول به جا می‌آورد و پس از انجام دو سجده تشهد را خوانده و سلام می‌دهد. صورت دوم: در هر رکعت فقط یک حمد و سوره خوانده می‌شود؛ به این صورت که سوره را پنج قسمت کرده و بعد از نیّت و تکبیرة الاحرام، حمد و یک قسمت از سوره را (چه یک آیه باشد یا کمتر و یا بیشتر) می‌خواند و به رکوع می‌رود و بعد از رکوع بدون اینکه حمد بخواند، قسمت دوم سوره و سپس رکوع دوم را انجام می‌دهد، و همین‌طور ادامه می‌دهد تا سوره‌ای که پیش از هر رکوع، یک قسمت از آن را خوانده، قبل از رکوع آخر تمام شود، سپس رکوع پنجم را به جا می‌آورد و به سجده می‌رود و پس از اتمام دو سجده، رکعت دوم را مانند رکعت اول انجام داده و تشهد را خوانده و سلام می‌دهد. 🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۶۷۳ https://eitaa.com/joinchat/1639448787Ca88995721a
24.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با با این برنامه به راحتی و با کمترین کاهش کیفیت حجم فیلم های خود را کاهش دهید خانم مهدیه غلامی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
18.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
( توضیح وحل صفحه ی ۱۶ ریاضی ) 🔸 تهیه کننده خانم فاطمه امیرسرداری 💢پویایی آموزش با 🔰 ✅ معاونت آموزش ابتدایی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
Daftare Naghashi-=-www.Moralschool.Mihanblog.com.pdf
12.71M
❤️نمونه فایل کامل 🖤۹۵ طرح زیبا سرگرمی و هنر و خلاقیت
@MoallemYariR1 درسنامه فصل 3 علوم اول.pdf
1.16M
🔺 درسنامه فصل 3 اول ابتدایی 🔸 : سالم باش , شاداب باش 🔸 درس سوم ❤️👈 ارسالی از شیرین شاهوردی 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
✅ انواع تکلیف شب جهت استفاده ی همکاران عزیز ⬅️ پایه اول @tadriis_yar
کاربرگ‌نشانه‌ی‌آ‌ ا تلفیق با ریاضی ارسال کننده شیرین شاهوردی
✅ پیشنهاد برای تقويت اعتماد به نفس در دانش آموزان ✍✍✍ ⬅️ یکی از دلایل عمده بسیاری از اختلالات رفتاری وشخصیتی در كودكان و نوجوانان، ضعف در اعتماد به نفس و احساس خودارزشمندی (عزت نفس) است، بنابر این امروزه در اصلاح و درمان بسیاری از این اختلالات، پرورش و تقویّت احساس عزت نفس و اعتماد به نفس و مهارتهای فردی و اجتماعی آنان، نقش بسزایی ایفا می كند. از این رو با توجه به اهمیّت عزت نفس در رشد شخصیت و سلامت روانی كودكان و نوجوانان، در جهت تقویت و افزایش آن، موارد زیر به والدین و دست اندركاران تعلیم و تربیّت توصیه می شود: 🕌🕋💒   ۱. روحیه دینی و ایمان مذهبی را در كودكان و نوجوانان تقویت كنید.  ⛷🏌🏊 ۲. سعی كنید در برخورد با كودكان و نوجوانان، توانمندی های آنها را مورد نظر قرار دهید، نه ناتوانی ها را. ⛹🚴🏋🚵🏇🏄🚣 ۳. زمینه كسب تجربه های خوشایند از فعالیت های مستقل و آزاد را برای آنها فراهم كنید.  🏆🏆🏆🏆🏆 ۴. تجربه های موفقیت آمیز آنان را افزایش دهید. 🤔🤔🤔🤔 ۵. قدرت تحمّل كودكان و نوجوانان را برای مواجه شدن با ناكامی های احتمالی افزایش دهید. 🎖🏅🎖🏅 ۶. رفتار مصمّم و مطمئن و در عین حال مطلوب كودكان و نوجوانان را تقویت كنید. 💞💞💞 ۷. كودكان و نوجوانان را در كنترل احساسات و عواطف خود یاری دهید. 😰😰😰😰 ۸. مهارتهای اجتماعی كودكان و نوجوانان كمرو و فاقد اعتماد به نفس را افزایش دهید. 👌👌👌👌 ۹. آنان را با الگوهای رفتاری مطلوب آشنا كنید. 🌷🌷🌷 ۱۰. از انجام هر گونه رفتار تنبیهی و تحقیرآمیز درباره ی دانش آموزان خودداری كنید. 🕵🕵🕵 ۱۱. از مقایسه كردن دانش آموزان بپرهیزید و تفاوتهای فردی را مورد نظر قرار دهید. 🙇🙇 ۱۲. در برخورد با كودكان و نوجوانان، ملایم و منطقی باشید. 🙋‍♂🙋‍♂🙋‍♂ ۱۳. اجازه ابراز وجود را به دانش آموزان خویش بدهید و به نظریات آنها احترام بگذارید. 🙏🙏🙏 ۱۴. نظریات خویش را به دانش آموزان تحمیل نكنید و آنها را به صورت ساده و عینی، قابل لمس و درك برای آنان توضیح دهید.  🌱🌱🌱🌱 ۱۵. به دانش آموزان درحد توانایی هایش مسئولیت بدهید. 👏👏👏 ۱۶. در انجام كارهای روزانه، آنها را هدایت، ارشاد و تشویق كنید. 🏃🚶🏃🚶 ۱۷. به آنها در حد لزوم اجازه فعالیّت و بازی دهید. 😎😎😎 ۱۸. در برخورد با آنان حالت پذیرندگی، و نه طردكنندگی داشته باشید. 💔💙💔💙 ۱۹. از وابسته كردن بیش از حد دانش آموزان به خودتان بپرهیزید. 👻💀👻💀 ۲۰. آنها را هیچ گاه با موضوعات خرافی نترسانید. 🐜🐜🐜 ۲۱. بین دانش آموزان تبعیض قائل نشوید و با آنان یكسان رفتار كنید. 🐧🐧🐧 ۲۲. هر چه كه آنها می خواهند به راحتی و سریع در اختیار شان نگذارید، به او فرصت دهید تا ارزش به دست آوردن و لذّت استحقاق داشتن را درك كند. 🐣🐣 ۲۳. نسبت به احساسات و عواطف كودكان یا نوجوانان خود، بی تفاوت نباشید، آنها را به گرمی بپذیرید و تا حد امكان آنها را یاری كنید. 🐌🐌 ۲۴. با آنها همانند دوستان صمیمی رفتار كنید. 🤔🤔🤔 ۲۵. توجه داشته باشید كه مشاجرات لفظی در خانه (میان پدر و مادر) در روحیه یا رفتار كودك یا نوجوان منعكس می شود.  🏌🏄🏌🏄 ۲۶. به سرگرمی ها و تفریحات مناسب در زندگی كودكان اهمیت دهید و نسبت به آنها بی تفاوت نباشید. 🌺🌺🌺 ۲۷. محبّت شما نسبت به فرزندتان به صورت تظاهرات سطحی ابراز نشود. خالص ترین و سالم ترین محبت در تلاشی كه به طور روزمره برای اعطای اعتماد به نفس و استقلال به فرزندتان به عمل می آورید، جلوه گر می شود. 💔💖💔💖💔 ۲۸. در محبّت كردن به كودكان، راه افراط یاتفریط را در پیش نگیرید، محبت متوسط توأم با صمیمیّت، اثر فراوانتری دارد. 💕❣💕❣ ۲۹. به فرزندتان احساسی بدهید كه بداند دوست داشتنی و قابل احترام است، اما هرگز با او نوزادوار رفتار نكنید. 🤐😷🤐😷 ۳۰. توقعات كودكان را در حدّ معقول و درست برآورده سازید. ‼️‼️‼️ ۳۱. هیچ گاه آنها را با القاب نامناسب صدا نزنید و از مسخره كردن آنها به طور جدی بپرهیزید. 😎🤓😎🤓 ۳۲. در پرورش استعدادهای بالقوه دانش آموزان جدیّت به خرج دهید. 😊😊😊😊 ۳۳. در شرایط آموزشی، بر فعالیت دانش آموزان در یادگیری تأكید شود نه بر پیشرفت آنان، زیرا تأكید بر فعالیت یادگیری، به جای تأكید بر درستی و نادرستی پاسخ، برانگیزنده ی كوششهای دانش آموزان است. 👀👁👀👁  ۳۴. رقابت میان دانش آموزان برای كسب نمره كاهش یابد. تحقیقات نشان داده است، در موقعیّت های‌ آموزشی كه میان دانش آموزان رقابت وجود دارد، حتّی دانش آموزانی كه عزّت نفس بالایی دارند، با شكست روبه رو می شوند و به دنبال آن انتقاد از خود در آنها افزایش می یابد.  🐋🐳🐋🐳 ۳۵. برای آن كه كودكی با عزّت نفس بالا پرورش دهیم، باید خود دارای عزّت نفس شایان توجّهی باشیم. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
5- لحن صدا صدا همراه ژست بدنی مناسب و ارتباط چشمی ابزار بسیار مهمی در کنترل جمعی است. معلمی که اوضاع را در کنترل ندارد، فریاد می‌کشد پس از آن اجتناب کنید. صدای خیلی آرام یعنی نداشتن صلابت و در نتیجه کسی به صحبت شما توجه نمی‌کند. لحن صدا باید محکم و دارای صلابت کافی باشد. تمام شدن مبحثی از درس و شروع بحث جدید را با تغییر لحن صدا نشان دهید. در تعیین تکلیف شاگردان، از لحن صریح و قوی استفاده کنید. می‌توانید صدای خود را ضبط کنید تا از تأثیری که صدایتان ایجاد می‌کند، آگاه شوید. 6- وضع اندامی یا طرز نشستن و ایستادن اهمیت و اعتبار گفته‌های‌تان را با وضع اندامی که به خود می‌گیرید، مشخص می‌کنید. حرکات صریح و بی‌پروا، اعتماد به نفس را القا می‌کند، البته نباید غیرعادی باشد که عصبی بودن را نشان می‌دهد. اگر به دست راست خود برای تأکید بر نکات درسی حرکت دهید باعث می‌شود که مخاطب در جریان ندریس دخیل شود. کشیدن دست به طرف بدن، گرمی و خواست شما به شرکت همه بچه‌ها در درس را القا می‌کند. برای اینکه آرامش را به شاگردان انتقال دهید باید پاها را روی هم نیندازید، دست را روی سینه گره نکنید، هنگام صحبت کردن کمی به جلو خم شوید. ارزش لبخند را کم نگیرید، لبخند زدن و ارتباط چشمی مثبت و طولانی و حلقه نکردن دست‌ها، حس صمیمیت را القا می‌کند. ژست‌های ناساز، پیام‌های معکوس می‌فرستند. فشردن لب‌ها به هم، اجتناب از ارتباط چشمی، تکیه کردن به عقب و گره زدن دست‌ها، القا کننده وضعیت دفاعی است. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
❇️ اداره کلاس چگونه است که شاگردان بعضی از معلمان را جدی می‌گیرند و بعضی دیگر را نه؟ و چگونه است که بعضی از معلمان از یک کلاس شکایت دارند ولی بعضی دیگر این‌گونه نیستند؟ در اصل معلمان موفق کسانی هستند که پی برده‌اند که باید همه توانایی‌هایشان را در کار معلمی به کار گیرند، این توانایی‌ها چه هستند که معلم می‌تواند استفاده از آنها تأثیرگذار باشد. در اینجا ما آنها را به شرح زیر معرفی می‌کنیم: 1- استفاده از زبان بدن هنگام صحبت کردن با شخص یا گروهی، پیام ما علاوه بر آنچه می‌گوییم، از طریق چگونگی گفتن ما منتقل می‌شود. براساس پژوهش‌ها 7٪ پیام از طریق کلام و واژه‌ها، 38٪ توسط آهنگ صدا و 55٪ توسط زبان بدن منتقل می‌شود. هم‌چنین معلمانی که در ایجاد ارتباط غیرکلامی تبحر دارند، در انتقال دانش هم موفق‌تر هستند. ژست شق و رق و باابهت این پیام را به دانش‌آموزان القا می‌کند که همه چیز در کنترل شما است و از طرفی هم می‌توانید بر کارهای بچه‌ ها نظارت کنید. برای القای این‌که اعتماد به نفس دارید و در موضع ضعف و دفاع نیستید، سعی کنید دست ‌هایتان از دو طرف بدن آویخته باشد و حتی‌الامکان از حلقه کردن دست‌ها بر سینه اجتناب کنید. 2- طرز نشستن و ایستادن در طرز نشستن و ایستادن خود پیام‌های قوی را به مخاطبین می‌فرستید و هم‌چنین در نشستن و ایستادن قدرتی نسبی نهفته است. در مدرسه که معمولاً بچه‌ها باید بنشینند، ایستادن در کنار کسی که در حال نشستن است، ایجاد اقتدار می‌کند. کار ساده‌ای مثل نشستن شما روی صندلی بزرگ می‌تواند در مورد توازن قوا در کلاس پیام نمادین خوبی باشد. 3- صمیمیت گاهی یکی از بهترین شیوه‌های کنترل شاگردان ایجاد شرایطی است که بتوانید به آنها نزدیک شوید، به طوری که یکی از آنها محسوب شوید. بعضی وقت‌ها خوب است از فرصتی استفاده کنید و کمی با شاگردان‌تان بنشینید. این کار حس هم‌پایه بودن را ایجاد می‌کند و شاگردان می‌توانند مستقیماً با شما تعامل برقرار کنند. اگر برای رودررو قرار گرفتن با مخاطب کاملاً بدن خود را بچرخانید، گفت‌وگوی‌تان خودمانی و خصوصی‌تر می‌شود. هم‌چنین این کار نشانه آن خواهد بود که کاملاً به آن توجه دارید و بیشتر علاقه‌مندید که در این کار سهیم باشید. برای شروع کلاس بهترین حالت یک احوال‌پرسی ساده با شاگردان است. برای اشاره به یک دانش‌آموز، از انگشت استفاده نکنید زیرا احساس ترس و نگرانی ایجاد می‌کند بلکه از او فاصله بگیرید و مستقیم به او نگاه کنید و اگر لازم شد با دست کامل به او اشاره کنید. از هر دو شیوه کنترل و اقتدار و جدی بودن و صمیمیت آگاه باشید و به تناسب از آنها استفاده کنید. 4- ارتباط چشمی چیزی که باعث ناکامی بعضی از معلم‌ها می‌شود، اکراه آنها از ارتباط چشمی در هنگام بیان روش‌ها و ضوابط کلاس است. ارتباط چشمی برای درگیر کردن همه دانش‌آموزان به درس ضروری است. نگاه به آرامی و باعلاقه به دانش‌آموزان، گفت‌وگوها را صمیمی‌تر می‌کند و آنها را درگیر درس می‌کند، این کار شبیه یک تعهد عاطفی و روانی است. شاگردان از چشم‌های شما می‌خوانند که چقدر امنیت و اعتماد دارید، زیرا چشم‌ها میزان اعتماد به نفس شما را برملا می‌کند. حتی زمانی که حس درونی شما خلاف این مسأله بود، با این کار به حس اعتماد و امنیت تظاهر کنید. 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم ادامه مطلب 👇👇👇👇
اعتماد به نفس در نوجوانان باید گفت اعتماد به نفس در نوجوانان از دوران کودکی توسط والدین و اطرافیان شکل می گیرد. اعتماد به نفس در کودکان به این صورت است که وقتی کودک اسباب بازی هایش را پرتاب می کند و این کار را تکرار می کند، می خواهد به خودش ثابت کند که قادر شده است کاری را انجام دهد. 📢او دارد خودش را امتحان می کند تا میزان توانایی اش را بسنجد. وقتی این کودک با مادری خشمگین و منضبط رو به رو می شود که قطعاً این مادر واکنشی جز تهدید و ترساندن او از خود نشان نخواهد داد، بنابراین از آزمایش کودکانه خود صرف نظر می کند و در نتیجه مغز او به حد کافی رشد نمی کند تا بتواند در بزرگی تصمیم عاقلانه ای بگیرد!! 🗳 دوستای درسخون و باهوشت رو به کانال دعوت کن 🤓👇 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ @tadriis_yar کلاس اول تا دوازدهم
ایجاد انگیزه اون چیه که نباشه گل ها همه می میرن درختا و جنگلا و ماهی ها می میرن اون چیه که نباشه پروانه ها می میرن درختا می خشکن و هم آدما می میرن آی آی عزیزم بگو که اسمش چیه اسمش یه درس از درسای زندگیه گرفتن پاسخ از دانش آموزان و تشویق و ریختن کمی آب در لیوان آب آب چه آبی چقدر پاک و زلاله ما قدرش و می دونیم که خیلی فایده داره ◾4-توزیع پلی کپی ماهی ها و پرسش درباره ی نیاز ماهی برای زنده ماندن و انواع محل زندگی ماهی ( دریا - رودخانه - تنگ - آکواریوم - حوض و ...) ◽5-رنگ آمیزی ماهی ها و کشیدن آب یکی از این محل ها توسط دانش آموزان به صورت گروهی( بهتر است برای سرعت در کار از مداد شمعی استفاده شود) ◾6-گفتن یک داستان کوتاه برای کار گروهی توسط دانش آموزان ◽7-نصب کار دانش آموزان در برد کلاس و تشویق گروهی آنان (تشکیل نمایشگاه از کار دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است) ◾8-نصب پوستر درس یا استفاده از پاور این درس و طرح پرسش های آن ( در پاور پوینت پرسش ها مطرح شده است) ◽9-خواندن تصاویر کوچک درس و بیان رابطه ی بین آن ها و خواندن متن با توجه به تصاویر توسط گروه ها ◾10-توزیع فلش کارت ها بین گروه ها و خواندن و جمله سازی، توجه به نشانه ی قرمز و صدای آن و مکان قرار گرفتن نشانه ◽11-نوشتن آ - ا در یک جدول پای تابلو ( نمونه ی جدول در پاورپوینت آمده است) ◾12-آمدن نماینده ای از گروه ها پای تابلو که در کارتشان آ اول باشد و قرار دادن کارت در ابتدای جدول- به همین ترتیب ا وسط باشد و ا آخر باشد. ◽13-مشخص کردن نشانه های هم شکل و نام گذاری نشانه با کمک دانش آموزان برای نشانه با توجه به مکان آن ( آ اول - ا غیر اول) (معلم باید راهنمایی کند و خودش از بیان نام خودداری کند.) ◾14-بیان خصوصیات نشانه با کمک این شعر معروف آ اول کلاه داره بالای سرش می ذاره نه دور دور نه نزدیک همین وسطا می ذاره آ اول اول میاد همیشه به غیر این نمی شه ا غیر اول خیلی زرنگه بدون کلاه خیلی قشنگه ا غیر اول که مهربونه دست همه رو می گیره شیرین زبونه ا غیر اول همه جا میاد فقط و فقط اول نمی یاد ◽15-آمدن دانش آموزان پای تابلو و نوشتن آ ا با انگشت خیس ◾16-نصب جدول الفبا در کلاس و معرفی آن و قرار دان نشانه ی آ ا در آن ◽17-توزیع جدول الفبای رنگ کردنی و پیدا کردن و رنگ آمیزی نشانه ی آ ا ◾18-رفتن به حیاط مدرسه و برگزاری مسابقه ی آب ( هر دانش آموز لیوان خود را همراه می آورد نفر اول گروه لیوانش را پر کرده و در لیوان نفر بعدی می ریزد و دقت می کند که آب زمین نریزد. به همین ترتیب تا نفر آخر ادامه می یابد و نفر آخر باید آب را پای یک گیاه بریزد و گروه ها تشویق می شوند) ◽19-توزیع قطره های مقوایی آب و گرفتن عکس یادگاری و اجرای نمایش توسط تعدادی از دانش آموزان در نقش قطره ی آب ◾20-تکمیل فعالیت های صفحه ی مربوط به درس در کتاب نوشتن ◽21-دادن تکلیف رونویسی و نقاشی برای منزل 🔴 💎1- (گوش دادن ، سخن گفتن ، خواندن) : -در این مرحله ابتدا با نگاه به تصاویر و بیان آن ها و سوالاتی از دانش آموزان،سعی در تقویت مهارت های زبانی داریم! 💎 2- : آموزش یک نشانه طی زیر انجام می گیرد: 🔻1- نصب تصویر بزرگی که کلید واژه ها درون آن قرار گرفته و فضای مناسبی را برای گفتگو ایجاد می کند . ( هدایت دانش آموزان به سمت کلید واژه ها و تمرین و مشارکت گروهی) 🔻 2-به گروه ها کارت(تصویرک)می دهیم که از متن همان تصویر بزرگ گرفته شده و از آن ها می پرسیم که در تصویر چه می بینید؟(باید به تعداد گروه ها کارت تصویر وجود داشته باشد که لازم است تعدادی کارت تهیه شود و تصاویر آن مثل هم نباشد و سعی در هدایت دانش آموز به سمت یافتن رابطه عینی بین تصویر ها و نام آن ها شود!) 🔻3-بعد معلم می گوید :بچه ها کسانی که عکسی دارند که نشانه قرمز در آخر است بیاورند.(توسط نماینده گروه ها عکس ها(مثلاگیلاس) را به پای تابلو می آورد نام آن ها را می خوانند و به بچه ها نشان می دهند و از او می خواهیم که تصویر را به سمت چپ تابلو بچسباند.(تشویق گروه) 🔻4-حالا دانش آموزانی که کارت هایی دارند که نشانه قرمز در آخر آن نیست ، بیاورند. (نماینده گروه ها پس از خواندن کلمه آن را به سمت راست تابلو می چسباند) 🔻5-دانش آموزان این بار کلمات هر قسمت(راست و چپ) را جدا جدا می خوانند و نشانه ای بزرگ مثل آن که درست شده است را درزیر هر قسمت می چسبانیم و می گوییم صدای آخر همه این ها مثل هم است چه صدایی می دهند ؟این بار دانش آموزان صدای نشانه بزرگ درست شده را می خوانند و به این ترتیب صدا و نشانه و نام آن معرفی می گردد. @tadriis_yar
✅ نمونه های بازخورد: 1- با خوشحالی زیاد از عهده ی این کار برآمده اید . 2- کارت نسبت به قبل بهتر شده است 3- پیداست که خیلی تلاش کرده ای . 4- امروز از نوشتن تو لذت بردم . 5- دختر گلم در زبیا نویسی بیشتر دقت کن . 6- کلماتی که صدای ث و ص دارند را در کتاب قصه ات پیدا کن. 7- عزیزم دندانه ها را با یک رنگ دیگر بنویس ( در کلاس اول ) 8- دختر خوبم شما موفق شدید ....................... 9- دختر خوبم شما ......................... یاد گرفته اید. 10- کارت نسبت به قبل بهتر شده است اما فلان مطلب را بیشتر تکرار کن . 11 – نیازمند است که .................. 12 – در زمینه عدد نویسی نیاز به تلاش و تقویت داری. 13 – با انجام این فعالیت در ............ موفق می شوی. 14- دخترم املای دروس ...... را خوب نوشته ای برای برطرف شدن چند اشکال املا از روی خط اول تا چهارم درس ... یک بار بنویس . 15 – تشدید کلمات را با مداد رنگی بنویس . 16- از املایی که نوشته ای راضی هستم . برای بهتر شدن املای بعدی با کلمات ............ جمله بساز . 17- پرسش ها را کامل پاسخ دادی به تلاشت ادامه بده . 18- پرسش های مهمی را درست پاسخ دادی و ... و ... را در جلسه بعد با هم کار می کنیم . 19- زیبا و تمیز نوشتی ، با خط قشنگت کلمه ی ... را یک بار مثل دوستت ... بنویس . 20- جمله های خوبی می نویسی ، می دانی جمله های جدید شما کامل تر و قشنگ تر از جمله های قبلی شماست. 21- تلاش شما نتیجه داده است دیگر کلمه های ... و ... را اشتباه نمی نویسی . 22- از این که هر بار با دقت بیشتر تکالیف خود را انجام می دهی خیلی خوشحال می شوم. 23- کارهای شما نشان می دهد که در ............. در حال پیشرفت هستید. 24- نسبت به قبل خیلی بهتر شده ای. تمرین هایی را که به شما داده ام در منزل با کمک خانواده ات انجام بده . 25 – نیازمند ان است که ... 26 در زمینه ی ............... به تقویت نیاز داری . 27- به نظر می رسد در ................. مشکل داری. 28- در نوشتن کلمات دندانه دار اشکال داری . دندانه ها را بشمار و بعد کلمه را بنویس . 29- چه خوب ، می بینم هر بار بهتر می نویسی . 30- آفرین پسرم / دخترگلم زیبا نوشته ای . 31- دست پسر / دختر عزیزم درد نکند که این همه قشنگ و زیبا نوشته است . 32- کلمه ی ... را خیلی قشنگ نوشتی ، تو می توانی بقیه کلمات را مانند کتاب بنویسی . 33- بعضی کلمه ها را مثل ... ، ... ، ... را چقدر خوب نوشتی ، کلماتی را که علامت زده ام مانند کتاب بنویس. و ... 34- اگر سعی کنی کلمات ... و... را مثل کلمه هایی که زیرشان خط کشیده ام بنویسی ، خیلی بهتر می شود. 35- آفرین ، دارید کلمات بیشتری را درست می نویسید . به بابا / مامان یا ... بگو از درس ... به شما دیکته بگوید. 36- دوست دارید کلمه هایی که من برای شما نوشته ام را تو هم بنویسی ؟ آفرین گلم تو هم بنویس . 37- می بینی که بعضی از کلمه ها را خیلی خوب نوشتی . با هم تلاش می کنیم که کلمه های دیگر را درست بنویسید. 38 - پسر گلم از این همه تلاشت سپاسگزارم. 39- عزیزم خستگی را از تنم بیرون کردی . 40- صد ماه و صد ستاره کار تو حرف نداره 41 – دست مهناز خانم درد نکند که با تو تمرین می کند. 42- در موقع خواندن هم به املای کلمات توجه کن . 43- بخش محل زندگی جانوران را باز هم مطالعه کن. 44- دخترم مطالعه را فراموش کرده ای بیشتر مطالعه کن یا بیشتر روخوانی کن . 45 – یک سبد گل شقایق برای تو پسر / دختر لایق 46- در نوشتن ... مهارت قابل تحسین داری. 47- اطلاعات مفید را جمع آوری کرده ای . 48- تلاش کن غلط املایی را رفع کنی. 49- آفرین تو می توانی. 50- بسیاری از کلمات را درست نوشته ای . 51- تو با گروه خوب همکاری کرده ای . 52- چقدر خوب و زیبا نوشته ای . 53- چقدر پیشرفت کرده ای. 54- بسیار دقیق تمرینات را انجام داه ای . 55- تو می توانی بهترین باشی . 56- امروز موفق شدی نشانه ی ... را به درستی بخوانی و بنویسی . 57- بوی گل یاس و ریحان از خواندن ... پیچید. 58- تلاش و دقت شما موجب شد تا کم تر اشتباه داشته باشی . آفرین 59- توانایی شما در جمله نویسی خیلی بهتر از قبل شده است. 60- خط شما خوانا و زیباست . 61- خوب مسئله ریاضی را ... را خیلی خوب حل نموده ای . 62- در نوشتن ... مهارت قابل تحسین داری. 63- دقت و علاقه ی شما در ... قابل تقدیر است . @tadriis_yar
🔴🔴 ها_در پایه ابتدایی بايد گفت در روش هاي تدريس قديمي و قبل از كتاب هاي بخوانيم و بنويسيم فارسي ،روش تدريس حروف الفبا به اين صورت بود كه ابتدا نشانه تدريس مي شد وبعد كلمه اي كه با حروف مورد نظر نوشته شده بود به دانش آموز با روش بخش كردن و صدا كشي آموزش داده مي شد. به طور مثال اگر دانش آموز فقط حروف " آ ا " و "ب " را خوانده بود ،فقط مي توانست كلمه هاي آب و بابا را كه با اين حروف نوشته مي شوند را بخواند و بنويسد. در روش تدريس فعلي كلمه هايي كه در آن ها حروف مورد نظر به كار رفته به دانش آموز نشان داده مي شود و بعد خود دانش آموز به طور فعال ، نشانه ي مورد نظر را در كلمه پيدا كرده و به او آموزش داده خواهد شد . به طور مثال براي تدريس نشانه ي "آ ا " اين جمله ها آمده است و نشانه ي مورد نظر با رنگ ديگر نوشته شده است . آب آبي دريا آبي ..... نشانه ي مورد نظر ما به شكل هايي كه در زبان فارسي وجود دارد در كلمه ها آمده است و بچه ها بايد با تلفظ و تكرار كلمه و راهنمايي آموزگار آن ها را پيدا كرده و بدانند صداي " آ " چند شكل دارد . 🔴 مواردي هست كه درخواست مي كنم به آن ها : 1-قبل از شروع تدريس ،شكل هايي كه مربوط به اين نشانه است را به صورت آماده كنيد . 2- حتما بچه ها را به صورت تقسيم بندي كنيد كه در كلاس اول هر چه تعدادشان كمتر باشد ،مثلا دو يا سه نفري ،بهتر است . 3- پازل ها را بين بچه ها تقسيم كنيد و آن ها را راهنمايي كنيد تا بتوانند شكل مورد نظر را آماده كنند. 4- حالا از آن ها بخواهيد در مورد شكلي كه به دست آورده اند با يكديگر مشورت كنند. 5-يك نفر از هر گروه گفته هايي كه بين اعضاي هر گروه رد و بدل شده را براي بچه هاي ديگر كلاس بازگو نمايد. 6-كلمات كليدي را به خاطر بسپاريد و سعي كنيد كه اين كلمات حتما توسط بچه ها گفته شود . مثلا :" بگو عزيزم ، در شكل چه چيزهايي به رنگ آبي مي بيني ؟ " جواب خواهد داد : " دريا و ..." 7- و بودن يك جفت كلمه را در نگاره ها با بچه ها تمرين كرده ايد و الان مي توانيد در اين مورد هم از آن ها سؤال كنيد كه چه كلماتي شنيديد كه هم پايان و هم آغاز هستند .مثل بابا و دريا كه هم پايان هستند و روي صداي آخر تأكيد نماييد ويا آب و آبي هم آغاز هستند و روي صداي اول تأكيد نماييد . نگاره ها با نشان ها در اين است كه شما بايد به هنگام تأكيد صداي مورد نظر به آن هم اشاره كنيد. 8-اصلا لذت اكتشاف را از كودكان نگيريد .فورا اشاره نكنيد كه "آ" دو شكل دارد و بعد آن را معرفي كنيد .بلكه با نشان دادن كارت تصاويرو معرفي شكل مورد نظر ،آن ها را به اين موضوع متمركز نماييد كه ببينند ،نشانه ي مورد نظر به چه اشكالي نوشته شده است: : - " بچه ها ! به كلمه ي " آب " توجه كنيد و بگوييد در اول اين كلمه چه صدايي را بيان مي كنيد ؟" جواب : " آ " .... - خب ! خوب به شكل صداي اول نگاه كنيد و شكلش را به خاطر بسپاريد . - حالا به من بگوييد در كلمه ي دريا در آخر آن چه صدايي را بيان مي كنيد ؟ - صداي " ا " ... - ببينيد در اين جا صداي " آ " به چه شكلي آمده است ؟ وقتي در اول كلمه آمده يك شكل دارد و وقتي در آخر و وسط كلمه آمده شكلي ديگر دارد . مي توانيد به من بگوييد شما در كلمه ها صداي " آ " را به چند شكل ديديد ؟ - بجه ها خودشان با دقت و جست و جو جواب خوهند داد :به دو شكل ... اگر در دفعه هاي اول موفق نشديد ، باز هم جواب را خودتان نگوييد با راهنمايي كردن بچه ها سعي كنيد خودشان به جواب برسند . حالا نوبت شماست كه اين دو شكل را پاي تابلو نوشته و با زبان كودكانه و شعر آن ها را به بچه ها معرفي كنيد .....آ آ چند شكل داره ؟ - دو شكل داره ، دو شكل داره . با اشاره به " آ" اول ....... – به اين ميگن " آ " اول ...كجا مياد ؟ اول مياد هميشه به غير از اين نميشه ، تو جدول الفبا هر كي به جاي خويشه و الي آخر . 9- حتما كتاب بنويسيم در و توسط بچه ها انجام شود . به نحوه ي نوشتن بچه ها دقت كنيد و اشكالاتشات را به آن ها بگوييد .وقتي تمرين بنويسيم در خانه انجام مي شود شما به اشتباهات دانش آموز پي نخواهيد برد . 10- وقتي مي بينيد كه بچه ها چه قدر تشنه ي آموختن هستند و چگونه توانستيد ، ابتداي خواندن و نوشتن را به آن ها بياموزيد ، اصلاًخسته نخواهيد بود و از آموختن لذت خواهيد برد . 🔴🔴 ا ◾1-پوشیدن یک لباس با رنگ آبی برای روز تدریس ◽2-فراهم کردن وسایل مورد نیاز از قبل شامل: پلی کپی که تصویر چند ماهی در آن باشد، به تعداد گروه ها - پاورپوینت نشانه - فلش کارت ها ی درس - جدول الفبا ی کلاس- جدول الفبای رنگ کردنی - چند لیوان و پارچ آب - قطره های مقوایی - کتاب درسی @tadriis_yar