تدریس ژاله و منیژه💥🌿
ابتدا بچه ها دربای گل و شرایط نگهداری اون باهم گفتگو کنند.
میتونن از یک گل شاداب و یک گل پژمرده نقاشی کنند و همین جا مفهوم مخالف رو باهم تمرین کنند.
روز تموم بشه چی میشه!؟
,یک چیزی داغ که باشه بگذره چی میشه!؟
کسی مهربون نباشه چه جوری میتونه باشه!؟
گل روی شاخه شادابه اونو بچینیم چی میشه!؟
و..... تا مخالف رو خوب متوجه بشوند.
بعد صدای ژ رو در کلمات پیدا کنند و تفاوت اونو با ر ز بگویند.
از همین اول انهارا متوجه تفاوت بکنید تا بیشتر در نوشتن دقت کنند.
بعد میتونید یک داستان ساده هم برای ژ بسازید تا بهتر گوش کنند.
خاله ژ از راه دور اومده بود دیدن ر و ز ,یادتونه گفتیم ز رو زنبور نیش زد خورد زمین و سرش یک علامت واسه همیشه موند!خاله اونا هم یک پیرزن مهربون بود که از راه دور اومده بود به شهرک تا بهشون سر بزنه, همیشه بقچه نونش با یک بقچه لباس و یک بقچه کلوچه های خوشمزه همراهش بود. وقتی رسید به شهرک ر ز خوشحال اومدن دیدن خاله , گفتن خاله زودتر بریم خونه خستگی در کنید. ژ مهربون یک ژاکت زیبا واسه ر و یک ماژیک واسه ز هدیه اورده بود ,اونارو بهشون داد و با اونا رفت سمت خونه, توی راه آ رو دیدن گفت خوش اومدید خاله , بزارین ماشین بیاد خسته نشین,
سوار ماشین ای شدند و رفتند خونه.
ژ با ا
ژ با ی
بله ژ رسید خونه ولی جلوی پله نمیتونست از پله بالا بره زود بچه ها یک عصا واسه خاله اوردند, ژ با او !؟
بله بچه ها خیلی بچه ها خوش بودن و دوست نداشتن خاله از پیش اونا بره, تصمیم گرفتن چند نفر از گروه نجات که بزرگهای شهرک بودند دعوت کنند تا خاله رو هم نگه دارند, خاله ژ که صمیمیت مردم شهرک رو دید قبول کرد پیش انها بماند.
#کلاس_اول
#نشانه_ژ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر اهنگنشانه ژ
ایجاد انگیزه نشانه ژ
متن روانخوانی و دیکته ی نشانه ژ
#فارسی
#دیکته
#روانخوانی
#نشانه_ژ
#کاربرگ
#کلاس_اول