eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.4هزار دنبال‌کننده
28.3هزار عکس
17.3هزار ویدیو
16.9هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام به گوگولی جان عزیز😊 آماده ای برای نوشتن املا ۵ خطی شماره ی ۲۹ پس بزن بریم👊 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
بریم سراغ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چراغ زنبوری واقعی اینه ها😍🐝 اگر دوستش دارید ذخیره کنید و‌‌ سر فرصت برای کودک خلاقتون بسازی چراغ زنبوری 🌻🍃🌻🍃🌻🍃 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
💥💥چند توصیه به معلمان جوان💥💥 💥 بهترین وضعیت یک معلم در هنگام تدریس، قرار داشتن در پای تخته کلاس است. میزان تحرک و جابجایی،بهتر است مختصر، آرام و در محدوده تخته کلاسی باشد! اینکه مدام قدم بزنیم، و یا درعرض و طول کلاس جابجا بشویم، تمرکز شاگردان را برهم زده و به تدریج حرکت بیش از حد ما، برای دانش آموزان خسته کننده می شود. 💥بهترین حجم صدا هنگام تدریس: حجمی متوسط،توام با آرامش و بیان شمرده کلمات است. جالب نیست دانش آموز تذکردهد: لطفا بلندتر! و نیز اشتباه است فکر کنیم با فریاد کشیدن مطالب را بهتر به شاگردان فهمانده ایم! فریاد زدن به هنگام تدریس تدریجا گوش و ذهن آنها را خسته می کند و انرژی معلم را نیز تحلیل می برد. اگر درس را با فریاد زدن شروع کنیم دیگر تا انتها باید داد بزنیم!..چون دانش آموزان عادت کرده و دیگر به صدای آهسته ما توجه نخواهند کرد!! حجم متوسط صدا بهترین است...و آنگاه می توان گاهی با بالا بردن یا پایین آوردن صدا توجه بیشتری را ایجاد نماییم... 💥 نگاه معلم باید بر روی صورت تمام دانش آموزان حرکت کند. در هنگام تدریس فقط بعضی نفرات را نگاه کردن...و یا فقط به در و دیوار کلاس چشم دوختن...اثر منفی داشته و عده ای از شاگردان با این احساس که در دایره توجه قرار ندارند کم کم از دنبال کردن صحبت های ما دور خواهند شد!! 💥 از یاد نبریم دانش آموز بیش از آنکه به مقدار پیشرفت درس در هر جلسه کلاس توجه کند به محتوای مطالب گفته شده دقت می کند... به عبارت دیگر قبل از آنکه از خود بپرسد در یک جلسه چند صفحه کتاب تدریس شده، از خود می پرسد چه مطالبی را خوب و عمیق یاد گرفته است! کیفیت آنچه تدریس می کنیم مهمتر از کمیت مطالب گفته شده است...سریع و تند درس دادن مطالب درسی معمولا دانش آموز را دچار اضطراب می کند. این مطلب به ویژه درجلسات اول شروع برنامه کلاس ها مهمتر است. 💥 بیش از نود درصد دانش آموزان، تخته ای باصفا و زیبا را می پسندند! از رنگ های متنوع استفاده کنیم....تا جایی که ممکن است مرتب و منظم و خوش خط بنویسیم. حتی المقدور از یک سمت تخته شروع کرده و به تدریج و منظم کل تخته را پر کنیم... 💥 اخلاق خود را برای شاگردان توضیح ندهیم! کل توضیحاتی که درباره اخلاق و کاراکتر و انتظارات خودتان می دهید نهایتا نیم ساعت به یاد شاگردان می ماند! آنها باید اخلاق و منش شما را از روی رفتارتان بفهمند و به خاطر بسپارند .. یا به عبارت دیگر آنچه را که مستقیم یا غیرمستقیم از رفتار و حرکات شما ببینند به خاطر خواهند سپرد. 💥 دو چیز باعث تمکین،نظم و با اخلاق بودن دانش آموزان در کلاس یک معلم می شود: اول:علاقه ای که به آن معلم دارند. دوم:میزان احترامی که برای شخصیت آن معلم قائل هستند. هیچ یک از دو مورد بالا با زور و اجبار ایجاد نخواهد شد! دانش آموزان را دوست بدارید تا شما را دوست داشته باشند... هرچقدر معلم رفتار موقرتری داشته باشد، دانش آموزان نیز ناگزیر بیشتر به او احترام می گذارند. 💥 بدترین اتفاقی که می تواندبرای یک معلم بیافتد خشمگین شدن...فریاد زدن...و خدای ناکرده کلمات نامناسب بر زبان راندن است!! از نظر دانش آموزان معلمی که نتواند خودش را کنترل کند قدرت کنترل کلاس را نیز نخواهد داشت... خشمگین شدن و فریاد زدن،شخصیت یک معلم را در نظر کلاس فرو خواهد ریخت!! 💥 با دانش آموز جروبحث نکنیم! بحث کردن با کودکان و نوجوانان بیش از آنکه آنها را قانع کند از شخصیت و اعتبار معلم می کاهد... خود را درگیر بحث نکنید...اگر نظری راجع به روش تدریس و یا روش اداره کلاس می دهند به نظرشان احترام بگذارید،با جملات منطقی اما نه خیلی طولانی،جواب هایی هوشمندانه بدهید...اما نگذارید بحث طولانی شود. 💥 در مقابل خطاهای دانش آموزان، بیش از حد حساس نشده و عکس العمل شدید نشان ندهیم. گاهی یک نگاه معنا دار کافیست... گاهی یک تذکر دوستانه اما جدی و بصورت انفرادی،مشکل را حل می کند. گاهی جابجا کردن و تغییر دادن محل نشستن یک دانش آموز،آرامش و سکوت را به کلاس برمی گرداند. 💥 هرچقدر با مطالعه بیشتر و دست پرتر به سر کلاس برویم از احترام بیشتری برخوردار می شویم. هنر زیبا درس دادن اگر با توان علمی بالا همراه شود معجزه می کند... 💥 از مهمترین نکات مثبت شغل ما سرو کار داشتن با کودکان پر انرژی،با نشاط و سرشار از حس زندگی است. همراه کودکان بودن ما را جوان نگه می دارد....قدر این موضوع را بدانیم. ─✾࿐༅🍃•⊰ ⃟ ⃟❈🍃༅࿐✾ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
تدریس نگاره ۴👇👇👇👇
تدریس نگاره ۴ ارزشیابی از درس قبل نگاره ی 3 ارزشیابی از درس قبل می تواند شامل : تصویر خوانی , کلمات هم آغاز و هم پایان , پرسش از فعالیت های درس ( گوش کن و بگو , ببین و بگو و...) و یا سوالاتی مرتبط با درس باشد . و اما چند نمونه : 1 - رنگ های پرچم ایران را نام ببر؟ 2 - به چه جایی بازار می گویند ؟ 3 - وقتی چراغ راهنمایی قرمز است معنی ان چیست ؟ 4 - مامور راهنمایی و رانندگی چه کارهایی انجام می دهد ؟ و... ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
لطفا با دقت مطالعه شود👇👇👇 در تنبیه کودک، نباید زیاده روی کرد، چون اثر خود را از دست می دهد.⛔️ تنبیه در جمع، اثر مخرب، ولی تشویق در جمع، اثر مثبت دارد.👌 سرزنش و تحقیر، امنیت خاطر را از کودک می گیرد.😢 🌹بیایید به کودکانمان روش تربیت صحیح کودکانشان را آموزش دهیم.🌹 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
🔴🔴💢رفتار درست بچه ها را تقویت کنید نه بدرفتاری شان را: 👍درخواست های مودبانه بچه ها را تقویت کنید، ❌نه نالیدن ها و فریاد زدن هایشان را یا سربه سر گذاشتن ها و کج خلقی ها و قهر کردن هایشان را. 👍سعی کنید بحث و گفت وگوهای آرامی که در بین تان وجود دارد را چند برابر کنید، ❌نه مجادله کردن و پافشاری و جنگیدن هایی که گاه و بی گاه بین تان به وجود می ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
------------------ 🔸بچه‌ام را کدام مدرسه بنویسم؟ ۱. هیچ مدرسه‌ای پیدا نمی‌کنید که همه‌ آرزوهای شما را برآورده کند. چون به تدریج نگرش شما به تربیت فرزندتان عوض خواهد شد. مدرسه‌ها را آدم‌ها اداره می‌کنند و آدم‌ها هم در معرض نوسانات فکری، مالی، جسمی و روانی‌اند. ۲. بروید بچه‌های مدرسه‌‌ای را که کاندیدای شماست، پس از تعطیلی نگاه کنید. ببینید از قفس آزاد شده‌اند یا از سفر باز می‌گردند؟ ۳. از مسئولان مدرسه اجازه بخواهید داخلش را زمانی که دایر است، ببینید. به زنگ تفریح‌ و کلاس‌ها توجه کنید. اگر با دلایل غیرمنطقی چنین اجازه‌ای ندادند، یک جای کار می‌لنگد. ۴. اگر در راهروها راه رفتید و دیدید چند بچه بیرون کلاس اخراج شده‌اند و کسی بهشان رسیدگی نمی‌کند، این مدرسه روی هواست. ۵. اگر جیکی از کلاس‌ها درنمی‌آمد و فقط صدای معلم‌ها بود، یعنی فاجعه! همه چیز دارد دیکته می‌شود و بچه‌‌ها را مثل سرباز بارمی‌آورند. اگر از کلاس‌ها سر و صدای بچه‌ها بلند بود و کسی هم دعوای‌شان نمی‌کرد، یعنی مشغول فعالیتهای لذت‌بخش هستند. ۶. کاش مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید، معلمانش غیر از گچ و ماژیک از فیلم و نمایش و نقاشی و انواع کارهای دستی و کتاب و مجله غیردرسی و موسیقی هم برای یادگیری استفاده کنند. ۷. آدم حاضر است جانش را بدهد برای مدرسه‌ای که فعالیت‌ها در بستر "گروه‌"ها باشد تا بچه‌ها تک به تک با هم رقابت نکنند و در بزرگسالی هم بلد باشند با دیگران کار کنند. ۸. آزمایشگاه، کتابخانه و کارگاه را با دقت رصد کنید. نه که صرفا مجهز و بزرگ باشند؛ ببینید دارند خاک می‌خورند یا فعالند؟ ۹. اگر بر دیوارها عکس و اسم همه بچه‌ها بود، خوب است. اما اگر فقط رتبه‌های اول تا سوم را دیدید، هشدار می‌دهد که فضای مقایسه‌ بچه‌هاست. ۱۰. تابلوهای افتخارات را تماشا کنید. اگر تمرکزشان بر آزمون‌های کمک‌آموزشی‌هاست یا قبولی کنکور (آن هم بدون ذکر رتبه و دانشگاه‌) از آنها بترسید؛ که بچه‌ها را ابزار ترقی خود می‌دانند. ۱۱. معمولا افتخارات خاص هنری و ورزشیِ بچه‌ها مال مدرسه نیست؛ مثلاً طلای مسابقات شنای کشوری یا رتبه اول تکنوازی استان. و حتی رتبه دورقمی کنکور. بخش زیادی از این موفقیت‌ها محصول برنامه‌ریزی خانواده‌هاست و کلاس‌های بیرون. کافی است مدرسه بهشان بها دهد و تشویق‌شان کند. ۱۲. از خانواده‌ها بپرسید تنبیه و تشویق‌ها چطوری است؟ اگر به بچه‌ها «باج» می‌دهند که صدای پدر و مادر درنیاید، طرفشان نروید. اما اگر حمایتگرند و بچه را هم مسئولیت‌پذیر بارمی‌آورند، خوب است. ۱۳. از پدر و مادرها بپرسید آیا انجمن اولیا و مربیان‌شان تزیینی است یا وسط گود؟ اگر دومی بود یعنی بعداً که بچه شما آنجا درس بخواند و حرفی داشته باشید، خوب شنیده می‌شود. ۱۴. از مدیر بپرسید در این اطراف چه مدرسه‌های دیگری را پیشنهاد می‌کند؟ اگر بر اساس مشخصات بچه شما راهنمایی کرد، مدرسه‌اش را دودستی بچسبید. اگر جای دیگری را قابل ندانست یا کلا اهمیت نداد، شما هم به مدرسه‌اش اهمیت ندهید. ۱۵. اگر کسی گفت: «مدرسه، مدرسه است. مگر ما کجا درس خوانده‌ایم و بزرگ شده‌ایم؟» هرچند معلوم نیست روند رشد ایشان قابل دفاع باشد! اگر معنی‌اش این است که زمان سفر لازم نیست در هتلی لوکس اقامت کنیم، درست است. اما اگر منظور این است برویم وسط جنگلی خطرناک بخوابیم، خنده‌دار است! ۱۶. به نام مشهور مدرسه اکتفا نکنید. بعضی‌ها دارند نان سال‌های قبل‌شان را می‌خورند و برخی هم تبلیغ خوب کرده‌اند. شما با  معیارهایی که در تربیت فرزندتان باارزش می‌دانید، پیش بروید. بسیاری از مدرسه‌های محلیِ بی اسم و رسم، ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
📝📝📝📝📝📝 👇متن دیکته و روان خوانی نشانه ی(خـ خ)👇 خدایِ من توانا است.❤️ او به من دست و پا داد تا او را شاکر باشم.🤲 خانه یِ ما بزرگ نیست ، زیبا است.🏡 مادرم روی دامنِ من خرگوش و درخت دوخت.🐰🌳 دامنِ من زیبا تر شد. 👌 من خرگوش دوست دارم.😍 خروس آواز سر می داد که بابا از سر کار به خانه آمد.🐓 او کشاورز است و برای آب دادنِ زمین ، شب بیرون می رود.👨‍🌾 شاخه یِ سیب شکسته بود ، بابا آن را بست.🌲 کنارِ درخت سایه بود. 🌳 من در سایه یِ درخت با دوستم بازی کردم.👭 من پدر و مادرم را دوست دارم.👨‍👩‍👧 من به داشتنِ آنان افتخار می کنم.😍 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1