eitaa logo
تدریس یار پایه اول
8.7هزار دنبال‌کننده
25.7هزار عکس
14.8هزار ویدیو
15.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهارت پیش نیاز کلاس اول مفهوم سبک و سنگین در انتهای فیلم از بچه ها فعالیت رو خواسته شما هم تذکر بدید اولیا حتما انجام بدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فعالیت خیلی مهمه کودک باید دونه دونه و به ازای هر عدد یه انگشت باز کنه!!! و بدون فراموشی بتونه به راحتی تا ده بشماره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعالیت بعدی که اینم خیلی مهمه شمارش اشکال هست حالا من. ۱۰ تا چینه دادم بشماره باید هر سری تعداد متفاوتی به کودک بدن و ازش بخوان با دقت و شمرده شمرده اشکال رو بشماره 🔴خیلی از بچه ها اعداد رو به ترتیب میشمارن حتی تا صد هم بلدن ولی😐مهارت شمردن ندارن 😐😐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهارت پیش نیاز کلاس اول مفهوم زیر و رو از اولیا بخواهید حتما فعالیت انتهای فیلم رو انجام بدن و با دانش آموزشون تمرین کنن
🍀خط خطی کردن با ماژیک و یا گچ ویا حرکات انگشت روی یا آب یا میز 🍀وضعیت نشستن دانش آموز و کاغذ و ضخامت و اندازه مداد را کنترل کنید 🍀اشکال هندسی و کلمات و حروف و... را بصورت نقطه چین کرده و بخواهید پررنگ کند. 🍀خطوطی را با ماژیک وایت برد بکشیم و بخواهیم با انگشت اشاره یا گلوله دستمال کوچک آن را پاک کند 🍀باز و کردن زیپ،دکمه،تاکردن کاغذ،ورق زدن کتاب 🍀آموزش زیر-رو-چپ و راست-کوچک و بزرگ-اول و آخر-بالا پایین و.... 🍀انداختن نور با چراغ قوه به خاص یا نوشتن با نور چراغ قوه 🍀کپی طرح ها و 🍀تکمیل هندسی ناتمام با مداد و خودکار و ماژیک و گچ 🍀 کارتن با بند کفش 🍀 های یه قل دو قل،نخ و مهره،نخ و سوزن،انداختن توپ داخل سبد،توپ و هدف،بولینگ،توپ و تور،حمل استکان آب ،مفید خواهد بود 🍀بریدن کاغذ با (خطوط و اشکال راست،خمیده،شکسته،منحنی و الگوها و.. ) 🍀ترسیم با 🍀ترسیم شکل های و کردن الگوها و اشکال و حروف و کلمات 🍀 نقطه های دور از هم که عمودی یا افقی قرار گرفته باشند. 👇👇بخش دوم👇👇 🌼1_ : از کتاب‌های نقاشی و مدادرنگی می‌توان برای بالا‌بردن هماهنگی چشم و دست استفاده کرد. برای رنگ‌کردن این صفحه‌ها باید چشم با دست هماهنگ باشد تا از محدوده‌ی مشخص‌شده، رنگ بیرون نزند. 🌼2_ از بازی‌های استفاده کنید: بازی‌های کامپیوتری به دست نیاز دارند، از بازی‌هایی استفاده کنید که زمان‌دار باشند و صفحه لمس داشته باشید. بازی‌های ویدئویی حتی می‌توانند به جراحان کمک کند تا مهارتشان را در اتاق عمل بالا ببرند. 🌼3_ بچینید: این بازی هماهنگی دست و چشم را بالا می‌برد. هم‌چنین پازل‌های سه‌بعدی می‌توانند بیشتر بر روی این هماهنگی کار کنند. 🌼4_ با توپ هدف‌گیری کنید: پرتاب توپ بیسبال با چوب نیاز به هماهنگی چشم و دست دارد. اگر بتوانید این هماهنگی را افزایش دهید در ورزش انتخابی خود موفق‌تر خواهید بود. 🌼5_ از ورزش‌های مانند تنیس و پینگ‌پنگ استفاده کنید: پرتاب توپ با راکت درست مانند پرتاب توپ بیسبال با چوب است. تنها تفاوت این است که شما باید به حرکات حریفتان نیز توجه کنید. 🌼6_ بوکس بازی‌ کنید: ممکن است بترسید که ضربه بخورید، اما این ورزش هماهنگی دست وچشم را افزایش می‌دهد. می‌توانید از کسیه بوکس نیز استفاده کنید، سعی کنید به کیسه بوکس در حال حرکت بزنید. 🌼7_ سعی کنید چیزی : از چسب و خلال دندان برای ساخت یک مدل استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید با خاک رس نیز سفال‌گری کنید. 🌼8 - انجام مختلف زیر هنگام اوقات 👇 یه قل دو قل،انداختن و گرفتن توپ، توپ و تور،تنیس ،حمل استکان آب که کمی از آن خالی هست،حمل توپ پینگ پونگ با قاشق،دارت،اریگامی،تایپ حروف و کلمات و کلا متن دیکته با صفحه کلید کامپیوتر و ... نویسنده:مبیناآجودانی 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهارت پیش نیاز کلاس اول مفهوم بالا و پایین از اولیا بخواهید حتما فعالیت انتهای فیلم رو انجام بدن و با دانش آموزشون تمرین کنن
از اولیا بخواهید که حتما به دانش آموزشون تذکر بدن که حتما حتما از پایین با بالا بکشن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین الف شمارش اشکال مثل چینه آجر خانه سازی بشقاب قاشق چنگال
👆👆👆این دوتا تمرین مکمل هم هستن حتما هر دو رو انجام بدن
کسب مهارت دست ورزی زمینه کار با ابزارالات مختلف مانند قیچی و قاشق را فراهم می کند. دست می تواند از ابزار مختلف به خوبی استفاده کند. از طرفیم اگر کودکان در محیط غنی آموزشی زندگی کنند می توانند با استفاده از ابزار مختلف مهارت دست ورزی خود را تقویت کند.  مهارت دست ورزی در یادگیری کودکان نقش مهمی دارد چرا که آنان بسیاری از مهارت ها را از طریق دست در کلاس درس، مهد و منزل می آموزند.   رای آموزش دست گرفتن قیچی برای کودکان و کار با قیچی، مراحل را زیر را به ترتیب انجام دهید: او را با کارایی قیچی در برش کاغذ، پارچه آشنا کنید. از قیچی مناسب کودکان استفاده کنید.مهارت های پایه ای مهارت دست ورزی مثل دستکاری اشیا و مهارت شناختی کودک را ارزیابی کنید تا آموزش تان متناسب با توانایی کودک باشد. وسایل آموزشی مثل طرح یا کاغذ، پهنایحین کار برای جذابیت آموزش از شعر قیچی کودکانه استفاده کنید با او بازی کنید و…روش های برای قرار دادن انگشتان در داخل سوراخ دسته قیچی قرار به او آموزش دهید.به او نحوه  باز و بسته کردن قیچی را آموزش دهید.در  ابتدا، بریدن عملا فقط برش زدن می باشد. در این مرحله شانه Flex و آرنج Ext شده و قیچی بدون حرکت دادن روی کاغذ قرار می گیرد. ولی کودک قادر به باز و بسته کردن مکرر قیچی جهت ادامه برش نیست.در حین کار با قیچی کودکان پهنای خط، اندازه و پیچیدگی طرح کشیده ، اندازه کاغذ را ارزیابی کنید که متناسب با توانایی او باشد. کودک زمانی که خرده مهارت های کار با قیچی را فراگرفت به مرور مهارت دست ورزی او برای کار باقیچی کامل تر می شود.وضعیت انگشت شست در داخل سوراخ دسته قیچی ثابت باقی می ماند اما در وضعیت دیگر انگشتان، مطابق با سطح رشدی کودک و نوع قیچی مورد استفاده شده،  تغییر می یابد که در گرفتن تکامل یافته( بعد از 6 سالگی) کودک انگشت میانی را در داخل سوراخ پایینی دسته قیچی قرار داده و دو انگشت  حلقه و کوچک در وضعیت خم شده باقی می ماند و انگشت اشاره، بخش پایینی از قیچی را جهت ثبات بیشتر نگه می دارد. 👇👇👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین ب شما از کودک بخواهبد از بین اشکال اشیا(مثل قاشق و چنگال و چینه و آجر خانه سازی و ...) تعدادی که شما گفتید رو جدا کنن!!!
یکی از مهارت های پیش نیاز کلاس اول صحبت کردن هست این کار رو می تونیم با داستان گویی برای تصاویر در کودکان تقویت کنیم 🔶تصویر بالا را به فرزند عزیزتان نشان دهید و از او بخواهید داستان آنها را بگوید 🔎سعی کنید توجه او را به جزییات افزایش دهید می توانیدحتی بعد دیدن کامل تصویر گوشی را برگردانید و از اوبخواهید هرچه را در تصویر به یاد دارد بگوید 🎀با کمک و راهنمایی های های شما دایره ی لغات کودکان و توانمندی آنها در صحبت کردن و برقراری ارتباط افزایش پیدا می کند . 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
شما به عنوان والدین کودک با توجه به برخی نکات ساده می‌توانید تشخیص دهید که آیا کودک‌تان دچار مشکلاتی در زمینه صحبت کردن هست یا نه؟   کودکانی که به سن پیش دبستانی و پایه اول می‌رسند ممکن است درخصوص کلماتی که می‌شناسند و به آن تسلط دارند تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند. چنین کودکی باید بتواند که جملاتی متشکل از ۴ تا ۸ کلمه را به زبان آورده و تا حد زیادی از والدین خود نیز تقلید کند. کودک باید قادر باشد که داستان‌های ساده‌ای را تعریف کرده و در عین حال چیزی را بیان کند که در دل آن موضوعی خاص و محوری وجود داشته باشد. گذشته از همه این موارد، کودک باید توانایی صحبت کردن آن هم با بیانی ساده و راحت را با سایر کودکان و بزرگسالان داشته باشد.   کودکی که در سن پیش دبستانی قرار دارد باید در سطحی از روانی صحبت کند که حتی افراد بزرگسال غریبه که تاکنون او را ندیده و به میزان تسلط او به استفاده از کلمات مختلف آشنایی ندارند نیز بتوانند آنچه را که به زبان می‌آورد به راحتی درک کنند. البته طبیعی است که کودک همچنان برخی کلمات و عبارت‌ها را به درستی تلفظ نکند.
🔴نوک زبانی صحبت کردن برخی کودکان که در سن پیش دبستانی قرار دارند ممکن است گرفتار سطحی از عارضه «نوک زبانی صحبت کردن» شوند. اما چندان جای نگرانی نیست، زیرا اکثر کودکانی که دچار این مشکل هستند با رسیدن به ۷ سالگی، به طرز چشمگیری بهتر شده و تقریبا آثاری از نوک زبانی صحبت کردن در آنها دیده نمی شود. 🔴تلفظ نادرست کودکی که در سن سه سالگی قرار دارد ممکن است که همچنان در بیان برخی صداهای هم آهنگ دچار مشکل شود. توصیه ما این است که نباید نگرانی به خود راه دهید. معمولا بیان این دسته از صداهای شبیه به هم برای کودکی که در چنین سن و سالی قرار دارد تاحدودی مشکل‌آفرین است که البته به مروز زمان برطرف می‌شود. اما اگر کودکی که از مرز ۵ سالگی عبور کرده و همچنان دچار مشکلاتی از این دست است، باید خانواده نسبت به پیشرفت او هوشیار بوده و با مشاور صحبت کنند.   🔴لکنت زبان لکنت داشتن در حین صحبت کردن بخش طبیعی از فرآیند رشد هر کودکی است که البته در برخی از کودکان در سنین بالاتر نیز ادامه پیدا می‌کند. یادتان باشد کودک پیش دبستانی شما در میانه جهش بزرگ مهارت زبانی است. بنابراین به طور طبیعی ممکن است مشکلاتی در تبدیل آنچه که در ذهنش می‌گذرد به کلمات داشته باشد. در برخی موارد کودک از آنچه قرار است به زبان آورده و به شما به عنوان والدینش بیان کند، آنچنان هیجان زده، ناراحت، مضطرب و خسته می‌شود که گاه از ادامه این کار منصرف خواهد شد. اگر متوجه چنین حالاتی در وی شده و حتی حالات پیشرفته‌تر دیگری نظیر چشمک زدن را مشاهده کردید با پزشک مشورت کنید. 🔴نامفهوم و سریع صحبت کردن برای کودکانی که هنوز به مرز سه سالگی نرسیده‌اند حرف زدن با بیانی مقطع و غیرروان اتفاقی طبیعی است. اما به تدریج و با رسیدن کودک به سن ۳ و ۴ سالگی رویه تغییر کرده و همزمان که تفکرات کودک وارد بیان او هم می‌شود جملاتی که بر زبان می‌آورد نیز کامل‌تر و روان‌تر می‌شود.
🔴نوک زبانی صحبت کردن برخی کودکان که در سن پیش دبستانی قرار دارند ممکن است گرفتار سطحی از عارضه «نوک زبانی صحبت کردن» شوند. اما چندان جای نگرانی نیست، زیرا اکثر کودکانی که دچار این مشکل هستند با رسیدن به ۷ سالگی، به طرز چشمگیری بهتر شده و تقریبا آثاری از نوک زبانی صحبت کردن در آنها دیده نمی شود. 🔴تلفظ نادرست کودکی که در سن سه سالگی قرار دارد ممکن است که همچنان در بیان برخی صداهای هم آهنگ دچار مشکل شود. توصیه ما این است که نباید نگرانی به خود راه دهید. معمولا بیان این دسته از صداهای شبیه به هم برای کودکی که در چنین سن و سالی قرار دارد تاحدودی مشکل‌آفرین است که البته به مروز زمان برطرف می‌شود. اما اگر کودکی که از مرز ۵ سالگی عبور کرده و همچنان دچار مشکلاتی از این دست است، باید خانواده نسبت به پیشرفت او هوشیار بوده و با مشاور صحبت کنند.   🔴لکنت زبان لکنت داشتن در حین صحبت کردن بخش طبیعی از فرآیند رشد هر کودکی است که البته در برخی از کودکان در سنین بالاتر نیز ادامه پیدا می‌کند. یادتان باشد کودک پیش دبستانی شما در میانه جهش بزرگ مهارت زبانی است. بنابراین به طور طبیعی ممکن است مشکلاتی در تبدیل آنچه که در ذهنش می‌گذرد به کلمات داشته باشد. در برخی موارد کودک از آنچه قرار است به زبان آورده و به شما به عنوان والدینش بیان کند، آنچنان هیجان زده، ناراحت، مضطرب و خسته می‌شود که گاه از ادامه این کار منصرف خواهد شد. اگر متوجه چنین حالاتی در وی شده و حتی حالات پیشرفته‌تر دیگری نظیر چشمک زدن را مشاهده کردید با پزشک مشورت کنید. 🔴نامفهوم و سریع صحبت کردن برای کودکانی که هنوز به مرز سه سالگی نرسیده‌اند حرف زدن با بیانی مقطع و غیرروان اتفاقی طبیعی است. اما به تدریج و با رسیدن کودک به سن ۳ و ۴ سالگی رویه تغییر کرده و همزمان که تفکرات کودک وارد بیان او هم می‌شود جملاتی که بر زبان می‌آورد نیز کامل‌تر و روان‌تر می‌شود.