فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوهی زیبانویسی کلمات
تاب ـ توت ـ بست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌۴ نکته خیلی مهم
که در نوشتن👈 «ت»
باید بهش توجه داشته باشیم
راهکارهای تقویت روان خوانی فارسی
⏹🌺⏹🌺⏹
⏹ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون
⏹ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند.
⏸ اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی
⏹ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها
⬇️ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی
⏸ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد .
⏹تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان )
⬇️ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به
تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک می گردد .
⬇️ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد .
⏸ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان
⏹ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان
⬇️فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود )
⏸با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند .
⬇️ حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند .
⏸ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان
⏹ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود .
⬇️ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل
⬇️استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند
⏹ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه
⏹ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس
⏹ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن
⬇️ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر
⬇️ تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند .
⏸از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند
⬇️تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان
⏸ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند .
⏹ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می
شود .
علائم اختلالات یادگیری در پیشدبستانی.pdf
318.8K
فایلی عالی برای شناخت علائم اختلال یادگیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راههایی برای افزایش قدرت ذهنی کودکان👶👦👼?
✅دوستان توجه داشته باشند که در سنین پایین بازیهایی که دستها و چهره را درگیر میکنند مناسب تر هستند
چگونه خوب گوش کردن را در کودکان تقویت کنیم؟
🎈هنگام صحبت کردن، تن و ریتم صدای تان را تغییر دهید و یکنواخت صحبت نکنید.
🎈خواسته ها و پیام های خویش را ساده و کوتاه بیان کنید.
🎈در یک زمان، فقط یک یا دو درخواست از کودک تان داشته باشید.
🎈سعی کنید خواسته هایتان را به صورت رسا و همراه با احترام و محبت بیان کنید.
🎈کودکان را عادت دهیم که از رادیو، یا ابزارهای صوتی بیشتر از تلویزیون استفاده کنند.
🔻خواندن یک کتاب داستان کوتاه، ودرخواست خلاصه گویی یا بازگویی داستان، تاثیر زیادی در تقویت مهارت گوش دادن کودکان دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️🖇دستورزی
،ریاضی (کسرهای مساوی)
#ابتدایی
اکثر پایه ها
#فارسی
#درس5
#مادر
#نشانه_ر
#شعر_نشانه
سلام سلام بچه ها
فرشته ها غنچه ها
منم منم ر هستم
اول بیام وسط بیام
آخر بیام همینم
ر مثل رنگين کمان
هفت تاکمان توي آن
ر اول روسری
نشانه برتری
ر روباه دغل کار
مرغو گذاشت سرکار
ر. روش این کانال
خوبه واسه سرکار
ر رزخوشبوی باغ
حالا شده چاقِ چاق
ر رزخوشبوی باغ
حالا شده چاقِ چاق
روبوسی مادرم
باهدیه ی روز زن
چادرمادر بزرگ
قشنگ بودوگل گلی
بوسه زدم به ریشِ
خوشبوی بابا بزرگ
روزپدر مبارک
باران.عشق مبارک
ر راه این دبستان
ای نوگل گلستان
ریل قطار شهری
ازپشت کوه کشیده
مسافرکوچیکش
پرده هاشو کشیده
رمثل رنگین کمان
هفت تا کمان توی آن
ر
👈 داستان نشانه ر فارسی اول ابتدایی
☑️👈 #درس5 : مادر [ نشانه ر ]
سلام بچه ها حالتون خوبه ميبينيد من با خودم چتر اوردم خب بارون نمياد ولي همتون تعجب كردين كه چرا چتر دستمه خب دليلي داره كه براتون ميگم
خب بچه ها ميخوام داستاني براتون بگم كه در اون باران و نشانه هاي #ر خيلي توش به كار رفته ,
براي همينه من با خودم چترررررر آوردم كه خوب متوجه بشيد داستانو :
يكي بود يكي نبود غير از خداي مهربون هيشكي نبود يه مادررررر بزرررگ مهربون توي خونه خودش تنها زندگي ميكرد هميشه غصه داشت ميگفت خدايا من چقد تنهام هيشكي در اين خونه رو نميزنه و كسي نمياد در اين خونه بپرسه حالت چطوره )بچه دررررر صداي اخرش چيه رررر افرين( حالا بقيه داستان رو گوش بدين همين با خودش فك ميكرد و حرف ميزد صداي رعدوبرق شنيد و باد و باران شديدي ميومد از پنجره بيرون رو نگاه ميكرد كه باران مياد
جِر و جِر و جِر دوباره بارون داره ميباره
شُر و شُر و شُر يه ناودون مشغول كار و باره
غار و غار و غار كلاغها دسته به دسته اونجا
بار و بار و بار تابستون بارش و بسته ازينجا
پُر و پُر و پُر از گل گلها دارن ميريزن
هو هو هو باد ميگه فصل پاييز رسيده
پيرزن قصه ما ديد كه چه باراني مياد تا پرده رو كشيد يهو ديد در خونشو زدن تق تق تق كيه كيه درميزنه در رو با لنگر ميزنه بچه ها يه مار كوچولوي خوشكل پشت در بود گفت من يه مارم زير بارون خيس شدم درو باز ميكني بيام تو؟
مادربزرگ گفت بفرماييد بفرماييد چرا كه نه همينكه مار اومد تو بازم در خونه رو زدن تق تق در رو باز كرد ديد يه قورباغه هستش گفت من يه قورباغه كوچولو هستم ميتونم بيام تو چون بيرون بارون مياد مادربزرگ خيلي خوشحال شد گفت بفرمايد ديد پشت سرش اردك اومد گفت ميتونم بيام داخل مادربزرگ گفت بله بله من عاشق مهمونم بياين تو بعد آقاي شير اومد اول همه ترسيدن آقاي شير گفت من كاري به كارتون ندارم فقط يه جاي گرم و نرم ميخوام مادربزرگ گفت بفرمايد خوش اومدين بچه ها مورچه ريزه ميزه هم گفت منم ميتونم بيام تو مادربزرگ گفت خواهش ميكنم مهمون حبيب خداست بيا داخل بچه ها بعد يه پروانه كوچيك كه خيس شده بود اروم اومد داخل
خب بچه ها اين حيوانات و حشراتي كه من گفتم چه نشانه اي توي همه اينها تكرار شده؟ رررررررر آفرين )) بچه ها مادربزرگ خيلي خوشحال شد بعد اون حيوانات كنار مادربزرگ موندن تا بارون بند بياد بعد كه بارون بند اومدبه مادربزرگ گفتن ما ميريم ولي بهت قول ميديم هر بار بهت سر بزنيم قصه ما به سر رسيد كلاغه به خونش نرسيد
🔖👈 هشتگ ها : #فارسی , #درس5فارسی , #نشانه_ر , #داستان_نشانه_ر