✅متداول ترین مشکلات دقت و حافظه شنیداری در کودکان (به خصوص کلاس اول) چیست؟
📗🖍📗🖍📗🖍📗🖍📗🖍📗🖍
✳️متداول ترین مشکل ها :
🔹مشکل در یادگیری حروف الفبا،اشکال، رنگ ها، يادگيری اعداد،روزهای هفته
🔹مشکل در قافیه بندی کلمات
🔹مشکلات املایی( جا انداختن، حذف صدای کلمات اول یا آخر)
🔹درک مطلب ضعیف
🔹مشکل در پیروی از دستورالعمل ها
✳️وقتی کودک در نوشتن املا بخشی از کلمات یا حروف را جا میاندازد یا حروف همآوا (مثل ص، ث یا س) را به جای هم مینویسد باید دقت و حافظه شنیداری را در او تقویت کرد.
✳️بنابراین به طور کلی میتوان گفت بخش عمدهای از یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، به حافظهی دیداری و شنیداری مربوط است. معمولا والدین نگران این هستند که بچههایشان در دروس مدرسه ضعیف نباشند و بتوانند به خوبی مواردی که معلم به آنها میآموزد را یاد بگیرند. زمانی که والدین متوجه میشوند کودک در دروس خود ضعیف عمل میکند و درسها را یاد نمیگیرد، به عوامل مختلفی فکر میکنند و موضوعات گوناگونی را بررسی میکنند، اما حافظه دیداری و شنیداری در کودکان خود را نادیده میگیرند. همانطور که میدانید مهارتهای مربوط به خواندن و نوشتن مهارتهای شناختی متفاوتی هستند که تقویت آنها از اهیمت بالایی برخوردار است. یکی از بهترین راهها برای تقویت مهارتهای شناختی کودکان استفاده از بازیهای شناختی است.
✳️راهکار های تقویت دقت و حافظه شنیداری:
1️⃣تکرار کلمه،عدد،جمله،از ۳ کلمه و ۳ عدد شروع میکنیم و کودک باید بتواند بعد از ما تکرار کند و به همین ترتیب اضاف میکنیم.
2️⃣بازی تکرار عمل : روبه روی کودک بنشیند و از او بخواهید هر حرکتی انجام دادید او هم تقلید کند و انجام بدهد مثلا بالا بردن دست ها. بعد به این دستورالعمل یک عمل دیگر اضاف کنید،دستت را بالا ببر و انگشت کوچکت را باز بگذار و به همین ترتیب به دستورالعمل ها یک دستورالعمل دیگر می افزاییم.
مثلا : دستت را بالا ببر ، انگشت کوچکت را باز بگذار و پای راستت را به زمین بکوب.
3️⃣بازی تغییر اجسام : تصاویر یا اشیایی را جلو چشم کودک قرار میدهیم و به دور از چشم او یکی برمیداریم یا جای آن را تغییر می دهیم. کودک باید متوجه شود که چه چیزی برداشته یا تغییر کرده است.
4️⃣بازی سوال و جواب : صبحانه چی خوردی ؟ دیشب چه تکالیفی نوشتی ؟ رنگ جامدادیت چه رنگی است ؟
5️⃣ما کلمه میگوییم و کودک صدای آن را بگوید و برعکس صداها را میگوییم تا کودک کلمه را بگوید.
6️⃣تعدادی اشکال مختلف (رنگ،اندازه،شکل) جلو کودک میگذاریم و میگوییم سه گوش (مثلث) سبز بزرگ را به من بده.
7️⃣گفتن کلمات و حذف کلمه اول مثلا پوست _ اوست
8️⃣گفتن کلمات و حذف کلمه ی آخر مثلا لباس_لبا
💠 کودکان دارای خلاقیت این ویژگیها رادارند
🔷معمولاً با شور و حرارت صحبت میکنند
🔷شور و نشاط شدید جسمانی دارند.
🔷از مثالهای مقایسهای در صحبتهایشان استفاده میکنند.
🔷در همه چیز کنجکاوند.
🔷به همه چیز با دقت مینگرند .
🔷اشتیاق به صحبت کردن درباره کشفیات با دیگران دارند.
🔷توانایی نوآوری بازیهای جدید و تغییر در بازیها دارند.
🔷کنجکاوی زیادی برای سر درآوردن از امور دارند.
🔷در صحبت کردن جسارت دارند.
🔷سؤالات عجیبی میپرسند
🔷دقت و توجه شدید در گوش کردن، دیدن یا انجام دادن دارند
☘️☘️☘️☘️☘️🍀🍀🍀🍀🍀
هوای دانش آموزان خلاق رو داشته باشیم🌹🌹
ندا ابراهیمی ارزشیابی فارسی نوبت اول تا ش.pdf
125.6K
📝✍📝✍📝✍
🎉ارزشیابی فارسی(دی ماه)
تا نشانهی ش
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#ارزشیابی_نوبت_اول
#نوبت_اول
.
ارزشیابی-نوبت-اول-ریاضی-(سری12)-اول-دبستان_Biamoz.com.pdf
279.6K
ارزشیابی-نوبت-اول-ریاضی-(سری12)-اول-دبستان_.pdf
.
ندا ابراهیمی ارزشیابی ریاضی نوبت اول تا تم ۱۲.pdf
143.4K
📝✍📝✍📝✍
🎉ارزشیابی ریاضی(دی ماه)
تا تم ۱۲
✍آموزگار: ندا ابراهیمی
#ارزشیابی_نوبت_اول
#نوبت_اول
.
ارزشیابی-نوبت-اول-ریاضی-(سری13)-اول-دبستان_Biamoz.com.pdf
1.36M
ارزشیابی-نوبت-اول-ریاضی-(سری13)-اول-دبستان_.pdf
.
آزمون-نوبت-اول-ریاضی-(سری-17)-اول-دبستان_Biamoz.com.pdf
464.2K
آزمون-نوبت-اول-ریاضی-(سری-17)-اول-دبستان_
.
ارزشیابی-نوبت-اول-ریاضی-(سری11)-اول-دبستان_Biamoz.com.pdf
340.3K
ارزشیابی-نوبت-اول-ریاضی-(سری11)-اول-دبستان_.pdf
.
فعالیت-نوبت-اول-ریاضی-(سری19)-اول-دبستان_Biamoz.com (1).pdf
562K
فعالیت-نوبت-اول-ریاضی-(سری19)-اول-دبستان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
آزمون-نوبت-اول-ریاضی-(سری18)-اول-دبستان_Biamoz.com.pdf
621.2K
آزمون-نوبت-اول-ریاضی-(سری18)-اول-دبستان_
.