eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.4هزار دنبال‌کننده
29هزار عکس
17.6هزار ویدیو
17.1هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
13.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👨‍👧‍👦آموزش نشانه ( ذ ) با شعر و موسیقی 🤗شاعر، خواننده و آهنگساز: روانشناس کودک و آموزگار ابتدایی فرهاد فرخی نشانه ذ
19.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👨‍👧‍👦آموزش نشانه ( چـ چ ) با شعر و موسیقی 🤗شاعر، خواننده و آهنگساز: روانشناس کودک و آموزگار ابتدایی فرهاد فرخی نشانه چ
کاردستی به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی😔💔
22.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👨‍👧‍👦آموزش نشانه د با شعر و موسیقی 🤗شاعر، خواننده و آهنگساز: روانشناس کودک و آموزگار ابتدایی فرهاد فرخی نشانه د
ایجاد انگیزه نشانه (ز) تمرین صدای پایانی نشانه (ز)یک شکل دارد مثل موز 🍌 مربی خانم قاسمپور ،خانم اقلیدی ،خانم مصلحی
✅افزایش دامنه توجه در کودکان📚👌 👌بر اساس برخی از بررسی ها ۵۰ تا ۸۰ درصد کودکان با اختلالات بیش فعالی و کمبود توجه دارای مشکلات ویژه یادگیری می باشند 👌بنابراین عمل به توصیه های ذیل می تواند در این خصوص راهگشا باشد👇👇 ۱- بازی ماز (مارپیچ) یا هزار راه بر روی کاغذ و یافتن راه خروج از آن توسط دانش آموز. ۲- استفاده از پازل های مختلف. ۳- از دانش آموز خواسته شود چشمانش را ببندد و یک شکل هندسی در ذهنش مجسم کند و سپس آن را بر روی کاغذ بکشد و در مرحله بعدی با چشمان بسته، شکل پیچیده تری را نیز بر روی کاغذ طراحی نماید. ۴- یک لیوان سر خالی از آب را انتخاب کرده و از دانش آموز خواسته شود که درون آن تعدادی سکه بیندازد، طوری که آب سر ریز نشود. در مرتبه بعد به تعداد سکه ها اضافه شود و می بایست طوری سکه ها را در آب بریزد که آب سر نرود! می توان به جای سکه از میخ ریزه هم استفاده نمود. ۵- پیدا کردن اشیاء مشترک و متفاوت در  تصاویر . ۶- پیدا نمودن شکل مورد نظر در میان اشکال مختلف در یک تصویر. ۷- ظرفی از حبوبات را تهیه کرده و از دانش آموز خواسته شود تا یکی از انواع آن را جدا کند. در مرحله های بعد خواهان جمع آوری حبوبات ریزتر شوید و با کرنومتر میزان زمان و سرعت جداسازی حبوبات و خطاهای آن ها را یادداشت نمایید. ۸- از دانش آموز خواسته شود که ده خط یازده سانتی متری رو ی کاغذ بکشد و با قیچی دقیقا روی خطوط را بچیند. زمان یادداشت شود. هر روز یک خط به خطوط اضافه شود تا روز دهم به بیست خط رسیده با همان زمان روز اول. ۹- دو تصویر که مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزئی با هم اختلاف دارند، به دانش آموز نشان داده و از او خواسته شود تا تفاوتها و تشابهات تصاویر را پیدا کند. ۱۰- عواقب بی دقتی را به این دانش آموزان  متذکر شوید به عنوان مثال؛ پلاک منزل مان ۱۲ است اگر  ۱۳ بنویسیم نامه به در خانه مان می آید؟ ۱۱- به این کودکان رویکردهای شناختی را آموزش بدهیم به عنوان مثال اول ببین، بعد بشنو، سپس فکر کن و در آخر انجام بده! ۱۲- هر فعالیتی که هماهنگی چشم و دست در آن لحاظ شده باشد؛ مانند بازی دارت، تیله بازی ، ….برای این کودکان در نظر گرفته شود.
در مورد ربط خیلی از بچه ها و حتی بسیاری از بزرگترها هم اشکال دارند پیشنهاد می کنم موارد زیر رعایت و کار شود ۱. آموزش صحیح و تکرار مداوم در آموزش باید تفاوت ربط با ه آخر را متوجه شوند می توان از مصداق ها استفاده کرد مثلا من به بچه ها میگم ربط مثل لباس ما می مونه همان طور که می تونیم لباس را در بیاریم ربط را هم می توانیم برداریم و کلمه تغییر نمی کند. اما ه آخر مثل اعضای بدن می مونه مثل دست و پا که نمی تونیم از خودمون جداش کنیم و اگر ه را برداریم کلمه تغییر می کند. ۲. گذاشتن ربط با رنگ قرمز در نگارش تاکید بر یک رنگ نویسی است. ما فقط در چند جا برای تاکید از رنگ قرمز استفاده می کنیم دقیقا جایی که جدا از کلمه است مثل (می، ای، ربط، ی میانجی) ۳. گذاشتن کد مثلا من همیشه کلمات ربط دار را با هم می گفتم و انگشتم را ۲ تا باز می کردم تا بچه ها اشتباه ننویسند. تاکید اساتید بر این است که تا جایی که ممکن است اجازه ندیم بچه ها اشتباه بنویسند. ۴. آزمایش ربط با گذاشتن (ام، ای) کلماتی که ه دارند با ام و ای معنی دارند اما بقیه نه مثلا نامه ام ساده ای معنی دارد اما اسبه ام کتابه ای معنی ندارد ۵. در نهایت اشکال دانش آموز توسط خودش اصلاح شود
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 فرق بسته با دسته : دسته محتویاتش مشخصه اما بسته نه در ضمن یک بسته ممکنه چند دسته داشته باشه اینطور به بچه ها ميگم من .... هرچیزی که جعبه داشته باشه و کارخانه اونو درست کرده باشه و بسته بندی کرده باشه ..میگیم بسته .... مثل بسته های مداد رنگیتون. .. حالا بچه ها بسته های مداد رنگیتون و در بیارید ببینید جعبه دارن پس ما میگیم بسته ی مداد رنگی درسته بچه ها ? مثل بسته کبریت.... دستمال ..... بیسکویت.....و.... پس هرچیزی که جعبه داشته باشه بسته است.... حالا دسته..... هر چیزی که خودمون برداشتیم و انتخاب کردیم ودورش یه بند یا چیزی قرار دادیم بش میگیم دسته بچه هایعنی ما خودمون درستش کردیم مثلا چند شاخه گل را ما خودمون دسته میکنیم یا شما از بین مهره ها و اشکال خودتون شکل برمیدارید و انتخاب میکنید وسپس دورش خط میکشید .... درسته بچه ها ? پس در اینجا دسته درست میکنید. ... پس هر چیزی که جعبه داشته باشه و کارخانه درستش کرده باشه بسته است.... و هر چیزی را که خودمون انتخاب کنیم و برداریم و دورش ی چیزی ببندیم و یه خط بکشیم دسته است ...
کد گذاری ها برای تبیت در ذهن بچه ها
فرزندم نام تصاویر را بنویس وبه آنها با اِ دوستی یا یِ کمکی کلمه ای دیگر اضافه کن
تمرین فعل ها در قالب جمله