فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروزه در ارزشیابی توصیفی
بجای واژه های:
« مردود»،« رفوزه» و... از
« افزایش طول دوره تحصیل»
استفاده می شود.
🌸🌸 فرق بسته با دسته 🌸🌸🌸
اینطور به بچه ها ميگم من ....
هرچیزی که جعبه داشته باشه و کارخانه اونو درست کرده باشه و بسته بندی کرده باشه ..میگیم بسته ....مثل بسته های مداد رنگیتون. ..حالا بچه ها بسته های مداد رنگیتون و در بیارید ببینید جعبه دارن پس ما میگیم بسته ی مداد رنگی درسته بچه ها ?
مثل بسته کبریت....دستمال .....بیسکویت.....و....
پس هرچیزی که جعبه داشته باشه ...بسته است....
🌸🌸 حالا دسته.....
هر چیزی که خودمون برداشتیم و انتخاب کردیم ...ودورش ی بند یا چیزی قرار دادیم بش میگیم دسته بچه ها.....یعنی ما خودمون درستش کردیم و دسته درست کردیم.....
مثلا چند شاخه گل را ما خودمون دسته میکنیم یا به آقا ی گلفروش میگیم یک دسته گل میخوایم. ..
یا شما از بین مهره ها و اشکال خودتون شکل برمیدارید و انتخاب میکنید وسپس دورش خط میکشید ....درسته بچه ها ?
پس در اینجا دسته درست میکنید. ...
🌸🌸. نتیجه ..پس هر چیزی که جعبه داشته باشه و کارخانه درستش کرده باشه بسته است....
و هر چیزی را که خودمون انتخاب کنیم و برداریم و دورش ی چیزی ببندیم و ی خط بکشیم دسته.ست ...
💥 راهکارهایی برای #درمان اضطراب ریاضی و بهبود #عملکرد دانش آموزان:
🔹باور کودک نسبت به خودش و توانایی هایش را #تقویت کنید.(اعتماد به نفس)
🔸از ایجاد رقابت برای این دانش آموزان #پرهیز نمایید.
🔹آموزش را با #بازی همراه کنید و انگیزه و سطح هیجان را بالا ببرید.
🔸دانش آموز مضطرب را در #گروه های همسالانش که رابطه خوبی با آنها دارد قرار دهید.
🔹مدام کوچکترین #موفقیت هایش را به صورت کلامی تشویق نمایید.
🔸در صورت امکان آموزش #انفرادی برایش بگذارید.
🔹تمرینات را #خرد کنید و در صورت کسب #موفقیت به مرحله بعد بروید.
🔸هر دانش آموز #شیوه یادگیری مخصوص به خودش را دارد .بعضی با #دست_ورزی می آموزند ، برخی یادگیری #شنیداری دارند و گروهی #بصری (با دیدن و کشیدن شکل) هستند. برای هر دانش آموز از کانال خودش وارد شوید.
🔹آموزش ها را تا حد ممکن #عینی کرده و به زندگی روزمره ربط دهید.
🔸زمان کافی برای #تمرین و تسلط در اختیار کودک قرار دهید.
🔹از #والدین برای همراهی فرزندشان کمک بگیرید.
🔸سطح #دشواری سوالات را با سطح تحمل دانش آموزان هماهنگ نمایید