eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.5هزار دنبال‌کننده
29.3هزار عکس
17.7هزار ویدیو
17.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ فهرستی از فعالیت هایی که می تونیم در ساعات هنر انجام بدیم. 👇👇👇👇👇👇 1-  نقاشی با موضوع معین 2-  نقاشی با حروف الفبا و اعداد و نام خودشان 3-  نقاشی خط خطی و یافتن تصویر 4-  چسباندن تکه کاغذ و کامل کردن آن 5-  نقاشی ناتمام با کامل کردن خطوطش 6-  چاپ انگشتی با رنگ گواش 7-  کشیدن طرح با پاکن روی کاغذی که با مداد سیاه شده است 8-   نقاشی با موضوع درسی 9-   چاپ با مواد طبیعی مانند پیاز و سیب زمینی و .. 10-  نمایش و کشیدن صحنه های نمایش 11- کاردستی با موضوع درسی مثل پوشش بدن جانوران 12-  نقاشی با مداد رنگی و طراحی به وسیله ی یک وسیله نوک تیزروی سطح آن 13- حجم سازی با کاغذ یعنی مچاله کردن کاغذ در اندازه های کوچک وچسباندن روی کاغذ 14-  رنگ کردن انواع سنگ ها و کشیدن طرح های مختلف روی آن 15-  نقاشی با نقطه ( درس ریاضی ) 16-  کاردستی برش کاغذ 17-   نمایش از موضوعات درسی 18- کامل کردن نقاشی ناقص 19-  چسباند کاغذ روی یک سطح برجسته و رنگ کردن آن 20-  تا کردن کاغذ و برش آن به صورت اشکال تزیینی 21-   درست کردن کار ت پستال های تزیینی 22-  نقاشی با کمک جوهر و نخ در کاغذ تا شده 23- کاردستی با کمک خرده تراش 24-  نقاشی آزاد 25-   نقاشی با کمک مسواک و آبرنگ 26-  گردش در طبیعت 27-  کاردستی با وسایل دور ریختنی 28-   رنگ کردن تخم مرغ 29-   رنگ کردن وسایلی که با گل ساخته اند 30-  قصه گویی 31-  قصه خوانی 32-  موسیقی 33- حجم سازی با گل 34- کاردستی با نایلون و پنبه و نخ و ساخت سیر 35- نقاشی با مداد شمعی eitaa.com/tadriis_yar
✅ گامهای تکنیکی در جهت رفع و کاهش مشکلات نوشتاری: 1- اولین گام، بررسی وضعیت بینایی دانش آموز است. در صورت عدم مشکل جدی در چشمها، ادراک بینایی نیز نقش مهمی را در یادگیری خواندن و نوشتن دارد. تعدادی از دانش آموزان در تمریناتی که مربوط به این فرآیند است با مشکل رو به رو هستند. به عنوان مثال دانش آموز نمی تواند بین کلماتی مانند حوادث، حوادس، هوادس و... تفاوت بگذارد. 2- بررسی وضعیت اندام گفتاری دانش آموز نیز در این دسته از کودکان ضروری است. از عوامل دیگری که باعث غلطهای املایی می شود اختلال تلفظ است. به عنوان مثال، دانش آموزی که زیپ را دیپ تلفظ می کند در املا نیز همین طور عمل می نماید. بنابراین این کودکان باید به گفتار درمان مراجعه نمایند. 3- ارزیابی مهارتهای حرکتی ظریف دانش آموز نیز باید مد نظر باشد، زیرا در بعضی از مواقع بر اثر شیوه نوشتن نامناسب، غلطهای املایی زیاد می شود، در نتیجه باید طرز صحیح قرار گرفتن مداد بین انگشتان، وضعیت نشستن و قرار گرفتن کاغذ مقابل دانش آموز، به او آموخته شود. در این زمینه تمرینات مربوط به هماهنگی چشم و دست کمک زیادی به رفع این مشکل می کند. 4- بررسی حافظه بینایی دانش آموز نیز از اهمیت لازم برخوردار است. یکی از علل اصلی ناتوانی در املای صحیح کلمات با حروف همصدا مربوط به ضعف در حافظه بینایی دانش آموز است. اکثر این کودکان نمی توانند آنچه را که از تک تک حروف یا ترتیب توالی آنها از طریق دیدن به خاطر سپرده اند حفظ کنند. 5- تعدادی از کودکان نیز در پیوند دادن صدا و نماد نوشتاری دارای مشکل هستند و نمی توانند صداهایی را که می شنوند به نماد مناسب آن تبدیل نمایند که علت آن گاهی ناشی از ضعف در حافظه شنیداری و تشخیص و تمیز شنیداری می باشد. eitaa.com/tadriis_yar
✅ برطرف کردن اشکالات املایی و نارسانویسی دانش آموزان: 🛑 سرکش و نقطه ⬅️ بچه هایی که نقطه و سر کش کم و زیاد میگذارند ,نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند. ⬅️ اگر در سال اول دقت اورا افزایش ندهید ,در سالهای بعد مشکل او بیشتر به چشم می اید و بی دقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد. پس الان برای تقویت دید او تلاش کنید. ✔️ راهکار: اختلاف تصویر را پیدا کن , بگردو پیدا کن, کارهای نقطه چین , شباهت را پیدا کن, بازی های دقتی و.... دقت اورا افزایش خواهد داد. 🛑 رفع فاصله نویسی بین حروف و کلمات ⬅️ علل: سرعت زیاد قلم به هنگام نوشتن حرکت بیش از حد وسریع جانبی عدم توجه به هماهنگی لازم جهت نوشتن راهبرد:کلمه های یک جمله را به صورت کم رنگ یا نقطه چین می نویسیم تا ضمن کامل کردن به فاصله ها هم توجه نماید.یا از چوب کبریت به عنوان حد فاصل استفاده می کنیم تا دانش اموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد ومجدد چوب کبریت را به انتها انتقال دهدو..... 🛑 رفع کج نویسی دانش آموزان ⬅️ علل: سفت دردست گرفتن قلم وفشار زیاد انگشت شست به قلم دفتر یا کاغذدرجهت درست قرار نگرفته باشد قرار نگرفتن صحیح مداد در بین انگشتان ⬅️ بازو در هنگام نوشتن به بدن چسبیده باشدو دست انعطاف زیادی نداشته باشد ✔️ راهبرد: برای دانش اموزانی که هنگام نوشتن از خط زمینه منحرف می شوندوبالا و پایین خط می نویسند با قرار دادن خط کش باریک در بالا و پایین خط محدوده نوشتن او را تنظیم کنیدبه طوری که هنگام نوشتن وقتی از محدوده خط زمینه بالا تر وپایین تر رفت با خط کش بر خورد کند ومنحرف نشود. 🛑 رفع نامرتب نویسی ⬅️ علل: حرکت بسیار کند دست محکم گرفتن قلم بین انگشتان دست نبودن آزادی حرکت وانعطاف پایین نادرست بودن وضعیت نشستن وکاغذ راهبرد:ابتدا قوانینی را در نظر می گیریم مثال:از ابتدای خط شروع به نوشتن می کنیم.از خط منحرف نمی شویم.از پاک کن استفاده نمی کنیم.نوک مداد تیز باشد و....... از کپی کردن استفاده می کنیم کاغذ نازکی را روی نوشته درس قرار می دهیم به‌طوری که نوشته ها دیده شود از دانش اموز می خواهیم به نوشته ها دقت کند و روی نوشته ها را پر رنگ کند وبنویسد. 🛑 رفع پررنگ نویسی ⬅️ علل: فشاربیش ازحدانگشتان شست. اشاره و وسط سفت نگه داشتن مداد باانگشتان استفاده از قلم نامناسب قطرکم قلم یا مداد ✔️راهبرد: چون وقتی دانش آموز روی دفتر یا کتاب می نویسد بیش از حد مداد را فشار می دهدبه جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده می کنیم و آنرا روی فرش یا بالشت قرار می دهیم تا بنویسدبه شرط آنکه به اندازه ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشودبعد از مدتی تمرین مشاهده می کنیم که مداد را زیاد فشار نمی دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می شکند استفاده می کنیم تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد. 🛑 بدخطی(نارسا نویسی) در بررسی علل بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی وتربیتی موثر بر دست خط آنان ،بایدعوامل مربوط به وضعیت جسمی وروانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.چه بسا بد خطی دانش آموزان بدلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی وروانی نامطلوب باشد.در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بودوارجاع به یک متخصص، امری ضروری است.از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست .زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد.به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد.شناخت علل وعوامل موثر بر بدخطی از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی ورفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد eitaa.com/tadriis_yar
🔰پرسش و پاسخ چه کنیم که اعتماد به نفس فرزندمان بیشتر بشود؟ ✍️ پاسخی کوتاه به این پرسش ❌ کارهایی که اعتماد به نفس را پایین می‌آورد: 1️⃣ امر و نهی مداوم 2️⃣ ترس داشتن والدین 3️⃣ زیر ذره بین قرار دادن رفتار فرزندان و سرزنش کردن 4️⃣ تنبیه بدنی 5️⃣ با همسالان نبودن 6️⃣ نبود بستری که فرزند بتواند خود و توانای های خود را پیدا کند (بستر باید در حد توان فرزندباشد مثلا اگر مادر نقاشی حرفه ای بکشد وفرزند نتواند مانند او نقاشی بکشد اعتماد به نفسش کم می شود) 7️⃣ او را در معرض شکست قرار دادن ⭕️ عوارض اعتماد به نفس پایین 1️⃣ ناتوانی ابراز عقیده 2️⃣ موافقت با همه نظرات 3️⃣ رسیدگی بیش از حد به سر و وضع 4️⃣ تحمل انتقاد ندارد 5️⃣ تغییر فوری عقیده 6️⃣ مقایسه خود با دیگران 7️⃣ توجیه اشتباه و انداختن تقصیرات به گردن دیگران 8️⃣ توجه به دیگران و حسادت ⁉️ راه پرورش اعتماد به نفس در کودکان چیست؟ 1️⃣ بیشتر بر نقاط مثبت او تاکید کنید 2️⃣ مسؤلیت دادن به او 3️⃣ تشویق(و پاداش) 4️⃣ مهمتر از همه برقراری ارتباط با همسالان 5️⃣ ارتقا دادن روابط اجتماعی فرزندان 6️⃣ بعضی از مواقع بچه‌ها متناسب با سنشان از شما استقلال‌هایی را طلب می‌کنند که باید به آنها بدهید. 🔴 نکته مهم: کمرویی با عدم اعتماد به نفس تفاوت دارد و این دو اختلال مجزا هستند. 🔸 عدم اعتماد به نفس یعنی باورنداشتن توانایی های خود 🔹 ولی کمرویی، ترس از رو در رو شدن با افراد ناآشنا را درپی دارد. 🔻 پس اگر کسی در ارتباط با افراد آشنا ناتوان است، کمرو نیست بلکه اعتماد به نفس اش پایین است. @tadriis_yar
جهت یادآوری 👇👇 ✅ سوال : در چه پایه هایی و چه درس هایی استفاده از آزمون کتبی (مداد کاغذی ) جایز نیست ؟ ۱. درس قرآن در تمامی پایه ها ۲. علوم در پایه های اول و دوم و سوم ۳. هدیه آسمان پایه دوم و سوم ۴. مطالعات اجتماعی پایه سوم ۵. تفکرو پژوهش پایه ششم ۶. کار و فناوری در پایه ششم لازم به یادآوری است برای ارزشیابی از این دروس از ابزارهای مختلف سنجش مشاهده ای مانند چک لیست ، واقعه نگاری و ..‌ و انواع آزمون های عملکردی توصیه می شود. 🆔eitaa.com/tadriis_yar
✅ ۱۰ نشانه بلوغ فکری: ۱- صحبت‌های کوتاه و بی اهمیت شما رو به وجد نمیاره. ۲- خوابیدن بهتر از گذروندن شب جمعه بیرون از خونه ست. ۳- بیشتر دیگرانُ می‌بخشی. ۴- ذهنت باز میشه. ۵- به تفاوت ها احترام می‌ذاری. ۶- عشق و دوست داشتن رو تحميل نمی‌کنی . ۷- غم و اندوه رو قبول می‌کنی. ۸- به راحتی قضاوت نمی‌کنی. ۹-سکوت رو به یه جر و بحث بی اهمیت ترجیح میدی. ۱۰- خوشحالیت به دیگران بستگی نداره و فقط خودت میتونی خودت رو خوشحال کنی. eitaa.com/tadriis_yar
✔️‍ براي موفقيت فرزند‌تان سر ميز شام : به جاي اين سئوال هميشگي «امروزت را چگونه گذراندي؟» (که همه به طريقي از آن وحشت دارند) بپرسيد : «امروز چه چيزي ياد گرفتي؟» يا «چه اشتباهي مرتکب شدي و از آن چه چيزهايي آموختي؟» و مسايل و مشکلاتي را که با آنها درگير هستيد و با آنها دست و پنجه نرم مي‌کنيد را با شور و اشتياق توضيح دهيد «تلقين اشتياق براي يادگيري» ━━═━━⊰❀❤️🍃❀⊱━━═━━ 👶🏻 کانال آموزش و تربیت در 👨‍👩‍👧‍👦 👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/tadriis_yar 👶🏻 ━━═━━⊰❀❤️🍃❀⊱━━═━━
✅ هرم یادگیری🔺🔺🔺🔺 🛑 روش سخنرانی: 5% منجر به یادگیری می شود 🛑 روش_مطالعه_فردی 10%.... 🛑 روش_دیداری_و_شنیداری 20%.... 🛑 روش_تصویرسازی30%.... 🛑 روش_بحث‌گروهی 50%.... 🛑 روش تمرین عملی 75%.... 🛑 روش_آموزش‌به‌دیگران 90%... 🔺🔺🔺🔺🔺 ⬅️ پس از خود به عنوان معلم بپرسیم چگونه و از چه راهی داریم دانش آموزان مان را به سمت آموزش و یادگیری پایدار هدایت می‌نماییم؟ ‼️‼️‼️ eitaa.com/tadriis_yar
🗓 بودجه بندی سالانه دروس اول ابتدایی 📚 مطابق با آخرین تغییرات کتب درسی ✍🏻 سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
🌺 فرزندپروری ✅ براي موفقيت فرزند‌تان ⬅️ سر ميز شام : به جاي اين سئوال هميشگي «امروزت را چگونه گذراندي؟» (که همه به طريقي از آن وحشت دارند) بپرسيد : ⬅️ «امروز چه چيزي ياد گرفتي؟» يا «چه اشتباهي مرتکب شدي و از آن چه چيزهايي آموختي؟» و مسايل و مشکلاتي را که با آنها درگير هستيد و با آنها دست و پنجه نرم مي‌کنيد را با شور و اشتياق توضيح دهيد ⬅️ «تلقين اشتياق براي يادگيري» eitaa.com/tadriis_yar