معمولا املا ها وتمرین و تکراهای که توکلاس دارم همه بصورت بازی وسرگرمی است
املای خمیری نیز یکی دیگر از تمرین وتکرارهای همراه با بازی است
@tadriis_yar1
✅ آموزش قران در پایه اول ابتدایی:
🔺🔺در روش تدریس قرآن کلاس اول نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:
🔺🔺مهمترین هدف آموزش قرآن،خواندن قرآن است. وتاپایان کلاس سوم دانش اموزان باید به روخوانی قرآن دست پیداکنند.
🔺🔺آموزش قرآن باید دیداری وبا چشم باشد. بنابراین استفاده از لوحه های آموزشی تا پایان کلاس سوم الزامی است.
🔺🔺قرائت سوره: سوره ها درکلاس اول کلی خوانی یاتصویر خوانی می شوند نه روخوانی.
✅ نحوه ی آموزش سوره ها
🔺🔺لوحه ی مربوط به سوره ،ضبط ونوارسالم یا سی دی را از قبل آماده کنید.
🔺🔺لوحه ی مربوط را روی تخته نصب ویا بر روی پایه ی پشت آن روی میز قرار دهید .
🔺🔺همراه پخش قرائت سوره، آیات آن را از روی لوحه نشان دهید.
🔺🔺دانش آموزان با نگاه به آیه هاو پس از فرمانِ نوار به صورت دسته جمعی، همراه نوار بخوانند.
🔺🔺پس از اینکه سه مرحله ی گوش کنید -زمزمه کنید -بلند بخوانید اجراشد آموزگار stop نوار یا پلایر سی دی را می زند وچند بار بچه ها آیه راجمع خوانی کنند.آموزگار در این مرحله می تواند همراه بچه ها بخواند سپس به سراغ آیه بعدی می رود!
🔺🔺درپایان همه سوره پخش می شود تا ارتباط آیه ها حفظ شود.برای پرسش نیز ابتدا از دانش آموزانی که خوب یادگرفته اند پرسیده شود.
🔺🔺در خواندن سوره ها صحت ودرست خوانی مورد نظر است نه لهجه ولحن عربی.
🔺🔺حفظ در کلاس اول حفظ نسبی است نه حفظ کامل.اجباری در حفظ کامل نیست.
🔺🔺اگر دانش آموز یکی دوآیه ی اول را خواند وایه ی بعد را با هدایت معلم به یاد آورد یا با خواندن اول آیه بقیه ی قسمت های آیه را به یاد آورد حفظ نسبی محسوب می شود.
⬅️ هدف اصلی انس دائمی با قرآن است که سعی شود جزئی از زندگی آنان شود.عادت کنند هر روز قرآن بخوانند.
✅ پیام_قرآنی:
🔺🔺هدف از پیام های قرآنی مهارت تفکروتدبر است .(جدول درس ملی)
🔺🔺یکی از مناسب ترین راه های اُنس دانش آموزان با مفاهیم ارزنده ی تربیتی و اخلاقی قرآن کریم، پیام های قرآنی است.
🔺🔺آموزگار پیام را از نوار پخش می کند و دانش آموزان پس از شنیدن، آن را تکرار می کنند.
🔺🔺آموزگار ترجمه ی پیام را برای دانش آموزان می خواند .
🔺🔺یکی دو کلمه ی قرآنی پیام را که معنی شده را توضیح می دهدو از آن ها می خواهد تا درباره ی معنا مفهوم پیام خوب فکر کنند. در گروه های خود به کمک تصویر پیام درباره ی آن با یک دیگر گفت وگوکنند.
@tadriis_yar1
آموزش جدول حروف الفبای فارسی «نشانه ها»:
کودکان ما نخست جنبه ی گفتاری زبان را می آموزند و سپس با آموزش آگاهانه به اصول حاکم بر نظام الفبایی زبان پی می برند.
1. ویژگی های خط فارسی:
خط فارسی دارای 32 حرف یا علامت یا شکل می باشد :
الف ـ ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی ـ ّ/ء
2. زبان فارسی دارای 29 واج (صدا) است.
3. سه مصوّت کوتاه (اَ اِ اُ )
4. سه مصوُت بلند (آ او ای )
5. 23 صامت (ب ـ پ ـ ت ـ ث ـ ج ـ چ ـ ح ـ خ ـ د ـ ذ ـ ر ـ ز ـ ژ ـ س ـ ش ـ ص ـ ض ـ ط ـ ظ ـ ع ـ غ ـ ف ـ ق ـ ک ـ گ ـ ل ـ م ـ ن ـ و ـ ه ـ ی)
6. حروفی که هر کدام فقط یک صدا دارند .( ب پ ج چ خ د ر ژ ش ف ک گ ل م ن )
7. حروفی که چند شکل از آنها صدای یکسان دارند ( ت=ط ) ( ث=س=ص ) ( ح=ه ) (ذ=ز=ض=ظ ) ( غ=ق ) 5 گروه هستند.
8. حروفی که برعکس ردیف 7 هستند ، هر یک از آنها در مقابل چند صدا قرار می گیرند:
این حروف عبارتند از(و ـ ه ـ ی )
الف. مثال برای « و »:
گاو ـ ورزش ( صدای صامت « و » )
دود ـ گردو (صدای مصوت «او»)
خوش ـ خود (صدای مصوت «اُ»)
نو ـ جو (صدای مصوت «او»)
خویش ـ خواهش صدایی ندارد و خوانده نمی شود ، چون از استثنا ها ، (واو معدوله) هستند .
ب. مثال برای حرف « ه »:
در کلمات : مه ـ به به ـ کوه ـ ماه (صدای صامت « ه=ح » )
در کلمات : خانه ؛ نامه ، کوزه ، میوه ، (صدای مصوت «اِ»)
پ . مثال برای حرف « ی »:
در کلمات : سیب ـ قوری ـ سینی (صدای مصوت «ای»)
در کلمات : یک ـ سایه ـ چای (صدای صامت «ی»)
توضیح : هر بخش از کلمات همیشه دارای یک مصوت است و این موصت هم یا صدای اوّل و یا دوّمین صدای بخش است . مثال : اَنار ، سَبَد
· نام گذاری مصوّت ها و صامت ها در جدول حروف الفبای فارسی(نشانه ها ):
1. نام گذاری مصوّت ها :
- مصوت ها دو دسته هستند ، مصوت های بلند : «آ،او، ای» ، مصوّت های کوتاه: «اَ َ ، اِ ِ، اُ ُ »
الف. مصوت های دوشکلی: «اَ ـَ ، اُ ـُ ، آ ا ، او و»؛
- مصوت «اَ» دارای دو شکل است ، «اَ» اول ، «ـَـ»غیر اول ، مثال : اَبر ـ دَریا.
- مصوت «اُ» دارای دو شکل است، «اُ» اول ، «ــُـ» مثال : اُردک ، سُرخ
- مصوت «آ» دارای دو شکل است، «آ» اول ؛ «ا» غیر اول ، مثال: آب . باران
- مصوت «او» دارای دو شکل است ، «او» اول ، «و» غیر اول ، مثال : او ـ پارو
ب .مصوت های چهار شکلی(اِ ـِـ ـه ه ،ایـ یـ ی ای):
- مصوت «اِ» دارای چهار شکل است:«اِ» اول ،«ــِـ» وسط «ـه» آخرین چسبان ، «ه» آخر تنها(غیر چسبان )
مثال : اِمروز ، کِتاب ، خانه، میوه
- مصوت «ای» دارای چهار شکل است : «ایـ» اول ، «یـ » وسط ، «ی» آخر و «ای» آخر تنها (غیر چسبان)
مانند : ایران ، سینی ، زری ، لانه ای
2. نام گذاری صامت ها :
الف: صامت های کی شکلی(د ذ ر ز ژ ط ظ و) 8 تا ، که در هر جای کلمات بیایند به همین شکل نوشته می شوند .
ب: صامت های دو شکلی (بـ ب ، پـ پ ، تـ ت ، ثـ ث،چـ چ، حـ ح،خـ خ،سـ س ،شـ ش ، صـ ص ،ضـ ض،فـ ف،قـ ق،کـ ک،گـ گ، لـ ل ، مـ م ، نـ ن، یـ ی )20 تا ، که به صورت «آخر» و «غیر آخر » نام گذاری می شوند . اگر در آخر کلمه بیایند شکل «آخر» و اگر در وسط و یا غیر از آخر بیایند شکل «غیر آخر » نوشته می شوند.
پ:صامت های چهار شکلی(عـ ـعـ ـع ع، غـ ـغـ ـغ غ،هـ ـهـ ـه ه) :
که موقع خواندن به صورت «غیر آخر» ، «وسط »، «آخر چسبان» ، «آخر تنها»(غیر چسبان) می باشد.
«صامت های «ع ،غ» با مصوت ها صدا دار می شوند .
@tadriis_yar1
🌟راهکارهایی برای درمان درس نخواندن و تکلیف ننوشتن دانش آموزان
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
👇👇👇👇👇👇👇👇
🌟 ۱- مشکلات جسمی
ممکن است فرزند شما ضعف در بینایی یا شنوایی داشته باشد و یا به بیماری مزمنی مبتلا باشد.
مراجعه به متخصص، نگرانی شما را از این جهت از بین می برد .
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
🌟2-مشکلات روحی:
فشارهای روحی ناشی از اختلاف پدر و مادر، حسادت به فرزند تازه متولد شده، تبعیض و مقایسه ی کودک با دیگران، سرزنش و توبیخ و ... به طور قطع در رشد تحصیلی او اثر منفی دارد و او را از انجام امور درسی باز خواهد داشت.
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
🌟۳- اختلال در یادگیری:
اختلال در یادگیری که بیشتر به صورت اختلال در خواندن خود را نشان می دهد،یکی از عوامل مشکلات درسی و عدم انجام تکالیف است.
کودکان مبتلا به این اختلال از جهت هوش بهر، متوسط رو به بالا هستند. بر خلاف تصور برخی، اختلال در یادگیری، به معنای عقب ماندگی ذهنی نیست.
مشکلات این گونه کودکان ، مربوط به ادراک ، تشخیص، حافظه و توالی دیداری و شنیداری است و به طور معمول در تشخیص کلمات مشابه مانند روز و زور و ... مشکل دارند.
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
🌟 4- خستگی:
بازی و فعالیت های فیزیکی بیش از حد، سبب خستگی فراوان و در نتیجه، عدم انجام تکالیف خواهد شد.
این گونه فعالیت ها باید حساب شده و بر اساس برنامه باشد.
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
🌟 5-حواسپرتی:
برخی کودکان، وقتی تنها هستند، حواسشان پرت می شود. باید زمینه هایی فراهم شود که یا مادر در اتاق کودک باشد یا کودک در محل فعالیت مادر (آشپزخانه) به تکالیفش برسد تا در صورت حواسپرتی، مادر به او کمک کند.
🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵🏵
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️کاردستی مار برای ایجاد انگیزه ی م
میتونید کلمات که م دارندرو ی زبان مار بنویسید وبرای بچه ها با نمایش خلاق اجرا کنید
هدف: آمادگی و آشنایی با نشانه
#کلاس_اولی
#کلاس_اول_دبستان
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂@tadriis_yar1
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ایجاد انگیزه تدریس نشانه د
🌬کارتون هوهو خان
🍊#پایه_اول
کاربرگ آ.pdf
492.6K
🔥کاربرگ رنگ آمیزی نشانه آ
📌 اول ابتدایی
🍊#پایه_اول
18.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📮تدریس نشانه بـ ب
📚 اول ابتدایی
🍊#پایه_اول
Donyaye Riazi 02.pdf
304.8K
⏰ریاضی
🍓کاربرگتم۲
🚦 اول ابتدایی
🍊#پایه_اول
4_437873410475819280.pdf
655.3K
🌷نمونه پیک هفته
🎉 اول ابتدایی
🍊#پایه_اول
4_5769656003687613133.pdf
182K
🎉کاربرگ های درس فارسی
👈 نشانه آ
📮 اول ابتدایی
🍊#پایه_اول
18.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜پیام نگهبانان آب کلاس اولی در جشن آب :
آب مایع حیات است زیرا به شدت براستانداردهای زندگی و سلامت و بهداشت عمومیتاثیر دارد، اگرچه آب به صورت نامساوی در سراسر جهان توزیع شده است. آب مایعی بسیار مهم بوده و وجود آن برای حفظ فعالیتهای حیاتی بشر مانند تغذیه، تنفس، گردش خون، دفع و تولیدمثل لازم است.در مصرف آب صرفه جویی کنیم.
# کلیپ برگزاری جشن آب پایه اول آموزشگاه فاطمه زهرا
روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت