هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🌷اختلالات املانویسی🌷
🔴 چکار کنیم تا بچه ها ، کلماتی که حروف همصدا مانند : ص ث س ، ذ ز ظ ض ، ت ط ، اَ ع ، غ ق ، ح ه ، دارند را بهتر به خاطر بسپارند و گیج نشوند که با کدام حرف ، یا کدام صدا و... بنویسند؟؟
🌷 راه حل:
✅ این کلمات هر سال ، فقط باید در حد کتاب درسی با بچه ها کار شوند.
مثلا اگر ده کلمه با صاد (ص) در کتابشان هست ,فقط همان ها را تأکید داشته باشیم و چند مثال اندک و مشابه.
و با کتاب های کمک درسی و لغات خارج از کتاب آنها را گیج نکنیم.
✅ برای تثبیت این لغات ، بچه ها ، نباید تنها به رونویسی اکتفا کنند بلکه باید به شیوه های مختلف این کلمات ، برایشان تکرار شود.
🔹مثلاً در جمله به کار ببرند.
🔹یا هر کلمه ای که متوجه نمی شوند را نقاشی کنند.
🔹یا آن را با خمیر بازی یا حبوبات و ... درست کنند.
🔹 یا از کلمه ها پوستر درست کنند و.....
🔵 نتیجه:
تمام این کارها ، باعث تقویت دید بصری( حافظه ی دیداری ) او خواهد شد و یادسپاری او ( نگه داری در حافظه ) را تقویت می کند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
#پایه_سوم #آموزش #ابتدایی
هدایت شده از تدریس یار پایه چهارم
#کودکانه
در بازی هایی که برد و باخت برای آن ها تعریف شده است باید سه بار آن را با کودک انجام داد:
- بار اول به او اجازه دهید شما را ببرد. این کار به اعتماد به نفس کودک کمک می کند.
- بار دوم کودک را ببرید، تا مفهوم شکست را دریابد.
- بار سوم کاری کنید که با تلاش بیشتر از دو دوره ی گذشته برنده شود تا یاد بگیرد برای موفقیت باید خیلی تلاش کرد.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
هدایت شده از تدریس یار پایه چهارم
✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼
🌸🍃🌼🌸🍃🌼
🍃🌼
🌸
✨ معرکه گیر ✨
معرکهگیری به عنوان یکی از روشها و ابزارهای رسانهای برای سرگرمی و اطلاعرسانی تا زمانهای نه چندان دور بسیار کاربرد داشته است.
افرادی در نقش درویش، پهلوان یا شعبدهباز در معابر عمومی سفرهای پهن میکردند و مردم در نقش تماشاچی با هدف سرگرم شدن یا از روی کنجکاوی با فاصلهای از سفره، دایرهوار میایستادند و گفتهها و حرکات را میشنیدند و میدیدند.
وقتی تعداد تماشاچیان زیاد میشد، معرکهگیر صفهای جلویی از تماشاچیان را مجبور میکرد که بنشینند تا بقیه تماشاچیان که عقبتر ایستادهاند، بتوانند بساط معرکهگیری را ببینند.
گاهی اتفاق می افتاد یکی از تماشاچیان که در صف جلو نشسته بود با اطرافیان اختلاف پیدا میکرد و یا رفتاری از او سرمی زد که موجب حواسپرتی معرکهگیر و اختلال نظم میشد.
در این موقع یکی از تماشاچیان به منظور دفع شر، کلاه (که در زمانهای قدیم استفاده از آن نزد مردم بسیار رایج بود) آن شخص مخل و مزاحم را که در صف اول نشسته بود بر میداشت و به خارج از دایره، یعنی پس معرکه پرتاب میکرد.
شخص مزاحم که کلاهش پس معرکه افتاده بود برای بدست آوردن کلاهش اضطراً ازمعرکه خارج می شد و سایرین جایش را می گرفتند و دیگر نمی توانست به صف اول بازگردد.
«کلاهش پس معرکه است» از این رهگذر و بساط معرکهگیری به صورت ضرب المثل درآمد.
این ضربالمثل ناظر بر شخصی است که در اموری که دیگران نیز شرکت دارند تنها او با وجود تلاش و فعالیت خستگیناپذیر به مقصود نرسد و از تلاشها و زحمات خویش بهره نگیرد یا در زمانی که گفته میشود «فلانی کلاهش پس معرکه است» یعنی وضعش طوری است که احتمال موفقیت نمیرود.
هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور
در کانال داستانکده
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@dastankadeh
#کتاب #داستان #رمان
قابل توجه معلمین پایه اول
اطلاعیه شماره (۱)
فارسی پایه اول، بخش اول(نگاره ها)
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس فارسی، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ آموزش مفاهيم متناسب با برنامه درسی زبان
فارسی و همسو با برنامه درسی ملی
✅ يافتن واژه مناسب برای تمرين بيشتر و تقويت توانايی تشخيص شکل نوشتاری و آوايی
✅ گسترش گنجينه واژگانی با تکيه بر تصويرخوانی و تعميق مفاهيم اصلی
✅ آموزش راست به چپ و بالا و پايين (شناخت جهت ها)
✅ تقويت مهارت های زبانی(مهارت خوب ديدن،خوب گوش دادن و خوب سخن گفتن)
✅ تأکيد بر سه مفهوم آغاز، ميانه و پايان در نقل وقايع، حوادث و داستان ها
✅ تقويت خوب ديدن، پرورش قوه تميز و تشخيص
رشد توانايی تبديل ديده ها به گفتار
✅ تقويت فرايندهای ذهنی، مهارت گسترش مفهوم اصلی، مهارت های حسی،حرکتی
✅ انطباق واژه های شنيداری با اجزای تصوير
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
قابل توجه معلمین پایه اول
اطلاعیه شماره (۱)
قرآن پایه اول
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس قرآن، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ آشنایى با قرآن کریم به عنوان کلام الهى و کتاب آسمانى
✅ تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیرى آن
✅ توانایى روخوانى قرآن به صورت شمرده و آرام از روى مصحف با رسم الخط آموزشى
✅ توانایى خواندن آیات کتاب درسى به صورت روان یا آهنگین
✅ آشنایى با قواعد ضرورى روخوانى قرآن
✅ حفظ برخى از سوره هاى کوتاه کتاب درسى
✅ آشنایى با برخى از داستان هاى قرآن کریم
فراگیرى معناى برخى از کلمات ساده و عبارات کوتاه قرآن
✅ ایجاد و تقویت علاقه به شنیدن، خواندن و فهم معناى آیات قرآن کریم
✅ آشنایى با مفهوم برخى از پیام هاى قرآن
✅ شناخت و تقویت استعدادهاى دانش آموزان، در گرایش هاى مختلف آموزش قرآن
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
قابل توجه معلمین پایه اول
اطلاعیه شماره (۱)
ریاضی پایه اول (تم ۱ و ۲)
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی باید در درس ریاضی، به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ تشخيص تفاوت ها و شباهت ها در شکل های مثل هم
✅ زمينه سازی برای شمارش گوشه ها و ضلع های اشکال هندسی.
✅ استفاده از نمودار ستونی جهت سرشماری، نمايش ومقايسه ی تعداد اشياء.
✅ شناخت اوليه اشکال هندسی و بيان شباهت ها و تفاوت های آن ها.
✅ تشخيص الگوهايی که در محيط اطراف وجود دارند و بيان قانون آن الگو
✅ شمردن تا عدد ۵ و برقراری تناظر يک به يک بين دو دسته.
✅ تشخيص تساوی دو مجموعه به تعداد مساوی.
✅ چگونگی استفاده از ابزار خط کش.
✅ برقراری تناظر بين دسته هايی که عدد آن ها يکی است.
✅ تکميل مربع شگفت انگيز با رنگ کردن
✅ ارائه نمايش های مختلف يک عدد( کمتر از ۵) با استفاده ازانگشتان دست.
✅ تشخيص جهت های راست و چپ و توجه به شکل انگشتان از روبه رو و يا پشت در دو دست
✅ بيان عدد يک مجموعه بدون شمارش و تعيين عدد بعدی بدون شمارش از ابتدا.
✅ آشنايی با طراحی يک شکل با استفاده از رنگ کردن خانه های صفحه شطرنجی.
✅ آشنايی اوليه با مفهوم قبل و بعد (درک واژه اضافه کردن)
✅ آشنايی اوليه با مفهوم صفر.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
قابل توجه معلمین پایه اول
اطلاعیه شماره (۱)
علوم پایه اول
دانش آموز من در پایان سال تحصیلی در درس علوم، باید به چه مهارت ها و توانایی هایی رسیده باشد؟
✅ در برخورد با پديده های آشنا در محيط اطراف پرسش هايی مرتبط طرح می کنند اما به دنبال پاسخ پرسش ها نيستند.
✅ با به کارگيری حواس، اشياء، گياهان، جانوران، و محيط اطراف خود را با دقت مشاهده کرده و ويژگی های ظاهری(شکل، اندازه، جنس، رنگ، صدا، بو، مزه و...) و نظاير آن ها را بيان کنند.
✅ موارد محدودی از عوامل مؤثر بر سلامتی را فهرست و برخی موارد سالم و ناسالم را در آن شناسايی کرده، وجدول هفتگی که شامل برخی محورها است را تنظيم، اجرا و گزارش کنند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
25.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای تثبیت کلمه های بخش ۲ نشانه هیچ راهی جز تنوع دادن به تمرین ها و بازی نیست
پس همکار گرامی و مادر عزیز از قالب خشک و سنتی بیرون بیا
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جمع دو رقم با دو رقم با یکان عدد(جمع دوتا یکان با هم کمتر از ۹ بشه)
خانم رمضانی
#تدریس_ریاضی_تم22
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفریق دو رقمی از دو رقمی با یکان عدد(به گونه ای که نیاز به باز کردن دسته ی ده تایی نباشد)
خانم رمضانی
#تدریس_ریاضی_تم22
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
02 املای ذال.pdf
160.3K
املای کامل کردنی درس سفر دلپذیر و املای بی نقطه👆👆👆👆❤️🌹