10.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ تدریس تم ۳ #ریاضی #اول_ابتدایی
🔹 #تم۳
🔸 صفحه ۲۰
👈 تدریس صفحه ۲۰کتاب #ریاضی اول ابتدایی
💢👈 ##ریاضی
👩🏻🏫👈 مدرس : شیرین سرلک
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣محتوای آموزشی
👈👈👈آموزش نشانه- د
🔰🔰🔰انتقال بهتر مفاهیم به دانش آموزان
🌼🌼🌼
@tadriis_yar1
🔴 واژه های درس چهارم آواز گنجشک
آزرده =
آلودگی صوتی =
احوالپرسی=
اطراف=
تشکچه=
مشورت=
منتظر=
منظم =
نماینده =
گوش خراش=
غصه =
ناراضی =
🔴 #کلمات_مخالف:
اضافه کرد =/=
گوش خراش=/=
زیان آور=/=
کاهش =/=
خوش حال=/=
آرام=/=
منظم=/=
سکوت=/=
🔴 برای کلمات زیر👇 یک کلمه بنویسید که از نظر املایی و معنایی به هم شبیه باشند .
نظم=
ترتیب=
صبر=
منتظر=
تعجب=
مشغول=
انتخاب=
مشورت=
موفقیت=
در دفتر فارسی نوشته شود .
@tadriis_yar1
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🫀فیلم آموزش فصل سوم #علوم کلاس اول دبستان صفحه ۲۴ #علوم کلاس اول فصل سوم
🙏 وحیده شنبدی
@tadriis_yar1
#روش_تدریس_نشانه (آ ا)
باید گفت در روش های تدریس قدیمی و قبل از کتاب های بخوانیم و بنویسیم #فارسی ،روش تدریس حروف الفبا به این صورت بود که ابتدا نشانه تدریس می شد وبعد کلمه ای که با حروف مورد نظر نوشته شده بود به دانش آموز با روش بخش کردن و صدا کشی آموزش داده می شد. به طور مثال اگر دانش آموز فقط حروف " آ ا " و "ب " را خوانده بود ،فقط می توانست کلمه های آب و بابا را که با این حروف نوشته می شوند را بخواند و بنویسد.
اما در روش تدریس فعلی ابتدا کلمه هایی که در آن ها حروف مورد نظر به کار رفته به دانش آموز نشان داده می شود و بعد خود دانش آموز به طور فعال ، نشانه ی مورد نظر را در کلمه پیدا کرده و به او آموزش داده خواهد شد . به طور مثال برای تدریس نشانه ی "آ ا " این جمله ها آمده است و نشانه ی مورد نظر با رنگ دیگر نوشته شده است .آب آبی دریا آبی ..... نشانه ی مورد نظر ما به شکل هایی که در #زبان #فارسی وجود دارد در کلمه ها آمده است و بچه ها باید با تلفظ و تکرار کلمه و راهنمایی آموزگار آن ها را پیدا کرده و بدانند صدای " آ " چند شکل دارد . مواردی هست که درخواست می کنم به آن ها توجه کنید :
#تدریس_نشانه- (آ ا )
1- قبل از شروع تدریس ،شکل هایی که مربوط به این نشانه است را به صورت پازل یا فلش کارت آماده کنید .وبا یک پارچ اب وارد کلاس شوید وبه همه ی انهایی که تمایل به خوردن اب دارند با لیوان های مخصوص خودشان اب دهید تا بخورند وبعد از انها بپرسید شما چه چیزی خوردید حتما همه خواهند گفت اب و....
2-حتما بچه ها را به صورت گروهی تقسیم بندی کنید که در کلاس اول هر چه تعدادشان کمتر باشد ،مثلا دو یا سه نفری ،بهتر است .
3- پازل ها را بین بچه ها تقسیم کنید و آن ها را راهنمایی کنید تا بتوانند شکل مورد نظر را آماده کنند.
4- حالا از آن ها بخواهید در مورد شکلی که به دست آورده اند با یکدیگر مشورت کنند.
5- یک نفر از هر گروه گفته هایی که بین اعضای هر گروه رد و بدل شده را برای بچه های دیگر کلاس بازگو نماید.
6- کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید و سعی کنید که این کلمات حتما توسط بچه ها گفته شود . مثلا :" بگو عزیزم ، در شکل چه چیزهایی به رنگ آبی می بینی ؟ " جواب خواهد داد : " دریا و ..."
7- هم پایان و هم آغاز بودن یک جفت کلمه را در نگاره ها با بچه ها تمرین کرده اید و الان می توانید در این مورد هم از آن ها سؤال کنید که چه کلماتی شنیدید که هم پایان و هم آغاز هستند .مثل بابا و دریا که هم پایان هستند و روی صدای آخر تأکید نمایید ویا آب و آبی هم آغاز هستند و روی صدای اول تأکید نمایید .تفاوت نگاره ها با نشان ها در این است که شما باید به هنگام تأکید صدای مورد نظر به شکل آن هم اشاره کنید.
8- اصلا لذت اکتشاف را از کودکان نگیرید .فورا اشاره نکنید که "آ" دو شکل دارد و بعد آن را معرفی کنید .بلکه با نشان دادن کارت تصاویرو معرفی شکل مورد نظر ،آن ها را به این موضوع اشکالی نوشته شده است
@tadriis_yar1