eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.9هزار عکس
17هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
38658668690146.pdf
888.4K
پیک نشانه پایه اول ابتدایی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
027 peyke neshaneha هـ.pdf
1.43M
پیک نشانه پایه اول ابتدایی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
مرادی .جدول دوستی .قم.pdf
388.3K
نشانه های فارسی مناسب برای چاپ روی بنر مرادی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
4_358793033807824022.pdf
3.83M
رنگ کردنی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فلش کارت حروف الفبای فارسی.pdf
1.99M
به صورت سیاه و سفید مناسب رنگ امیزی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
4_486597959023067257.pdf
208.6K
برای والدین ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 یک کلیپ خلاق شعر نشانه کـ ک 🍀 شاعر، آهنگساز و خواننده: فرهاد فرخی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ انگیزشی نشانه کـ ک مدرس:لیلا هادی ارسال از لیلا هادی سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۴۰۱ پایه اول ابتدایی بدون اسم ولوگو ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
کلمات نشانه اُ پایه اول ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلش کارت و روانخوانی درس ۹ لک لک مدرس:لیلا هادی ارسال از لیلا هادی سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۴۰۱ پایه اول ابتدایی بدون اسم و لوگو ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
202030_400727758.pdf
1.29M
دفتر ریاضی ابتکاری ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
1_1789308253.pdf
2.11M
آموزش گام به گام نقاشی عالیه از دست ندید ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
دست ورزی ابتدایی.pdf
10.81M
انواع آموزش با چینه برای تمام پایه ها با تفکیک پایه. ☘ ☘☘☘☘☘☘☘☘
1_6174769209.pdf
631.3K
وسایل کمک آموزشی و آزمایشگاه علوم و ریاضی کلیه مقاطع ابتدایی. ☘ ☘☘☘☘☘☘☘
۱.چینش کلاسی در این مدل افراد در ردیف ها و ستون های منظم پشت سر هم قرار می گیرند . بسته به فضای کلاس ممکنه سه یا دو ستون از نیمکت ها را داشته باشیم. مزایا 👇 🔸توی این روش توجه همه به رو به رو و تخته خواهد بود . 🔸فضای پِرت کمی وجود خواهد داشت. معایب👇 🔸امکان تعامل دانش آموزان با هم کم هست. 🔸عده ای در کلاس احساس دور ماندن از فضای کانونی کلاس را خواهند داشت. ☘☘☘☘☘☘☘☘☘
۲. چینش رو در رو در این مدل بچه ها در گروه های چند نفره رو به روی هم قرار می گیرند و بین گروه ها فاصله هست. مزایا👇 🔸تعامل جهت فعالیت های گروهی خیلی مناسب است 🔸معلم فضای چرخش بین گروه ها و بررسی فعالیت آنها را دارد معایب 👇 🔸فضای بزرگی نیاز دارد . 🔸در صورت عدم مدیریت ، می تواند منجر به بی نظمی و شلوغی زیاد بشود .☘☘☘☘☘☘☘☘
۳. چینش نعل اسبی توی این مدل چینش میزها حذف میشوند و فقط از صندلی ها استفاده میشه و خمیدگی چینش زیاده. این مدل بیشتر برای بازی های آموزشی و یا ساعت های قصه گویی و نمایش مناسب هست. مزایا👇 🔸انتهای باز ، نقطه کانونی خوبی جهت ارائه ی مطلب ایجاد می کنه . 🔸معلم می تونه خیلی راحت با همه تعامل داشته باشه . معایب👇 🔸نبودن میز امکان استفاده از وسایل و ابزار را سخت می‌کنه 🔸فضای پِرت زیادی دارد.☘ ☘☘☘☘☘☘☘
۴. چینش دایره ای توی این مدل هم ترجیحا میزها حذف میشن و فقط از صندلی ها استفاده میشه . این مدل هم مثل مدل نعل اسبی مناسب فعالیت هایی هست که نیاز به ابزار ندارن و میزکار ندارند و تعامل بالایی لازم داره. مزایا👇 🔸تعامل بالاست و مناسب بحث و گفتگو و بارش فکری هست 🔸برای نمایش دادن آزمایش یا ... نقطه کانونی مناسبی ایجاد می کنه معایب👇 🔸فضای زیادی می گیره 🔸نبود میز ، استفاده از ابزار رو سخت می‌کند. ☘ ☘☘☘☘☘☘☘☘
۵. چینش U تفاوت این چینش با مدل نعل اسبی اینه که میزها حضور دارند و گوشه های فضا هم استفاده میشه البته می تونید بین میزها مقداری فاصله جهت سهولت رفت و آمد ایجاد کنید و همینطور دو لایه U بچینید مزایا👇 🔸ایجاد نقطه کانونی مناسب جهت ارائه ی درس 🔸ایجاد فضای باز در وسط کلاس جهت بازی ها 🔸رو در رو قرار گرفتن بچه ها و امکان تعامل 🔸امکانش چرخش معلم بین گروه ها معایب 👇 🔸چینش های تعاملی نیاز به مدیریت کلاسی قوی دارند تا نظم کلاس مختل نشود☘☘☘☘☘☘☘☘ 
*شرح دفتر مدیریت کلاسی* ✅ *جدول شماره ۱* :مواد درسی وساعات کار هفتگی جدولی که با استفاده از آن برنامه کلاسی را تنظیم می کنیم که مواد درسی را با تفکیک پایه وساعت برای آموزگاران مشخص کرده .مثلا:پایه ششم در هفته می تواند3 ساعت قرآن داشته باشد که ما می توانیم در برنامه کلاسی استفاده کنیم. ✅ *جدول شماره۲ :* برنامه درسی هفتگی ابتدا روزهای هفته ،به تفکیک پایه وبعد جلسه که قبلا زنگ اول ودوم داشتیم حالا جلسه اول ودوم داریم . مثلا درس فارسی باشد نوع آموزش حضوری وغیر حضوری بودن آن را می نویسیم . ✅ *جدول شماره ۳:* بودجه بندی برای تدریس دروس این جدول در اختیار معلم است وتدریس معلم وبودجه بندی ماهانه را در آن وارد می کند . ✅ *جدول شماره ۴:* اسامی دانش آموزان اسامی دانش آموزان را به ترتیب اطلاعات خواسته شده کامل وارد می کنیم .در ستون علت عدم دسترسی جای کمی گذاشته شده که می توان در پایین صفحه علت ها را نوشت وشماره گذاری کرد وشماره در ستون نوشته شود.ویا بنا بر خلاقیت معلم در این قسمت نوشته می شود.قسمت جدیدی که امسال اضافه شده است مشخصات مسئول پیگیری دروس دانش آموز در منزل است که برای پیگیری یادگیری وانجام تکالیف دانش آموز می توان به او مراجعه کرد. در این قسمت کامل می شود. ✅ *جدول شماره ۵ :* شرح حال ویادداشت معلم در این جدول کلا یک ردیف را به دانش آموز اختصاص داده است .در ابتدا یک کد خواسته که همان شماره دانش آموز در لیست است.نوبت اول ودوم آن مشخص شده است .نوع آموزش حضوری بودن وغیر حضوری مشخص می شود.شرح حال می تواند توصیف عملکرد تربیتی وتحصیلی دانش آموز باشد .با توجه به این که معلم خودش مدیر کلاس است .می تواند دوردیف یا یک ردیف به هر دانش آموز اختصاص بدهد. ✅ *جدول شماره ۶* :ثبت گزارش عملکرد ماهامه دروس این جدول دارای چند قسمت است وبرای تمام دروس مشخص شده است .که ردیف ونام دانش آموز ،سطح عملکرد، با توجه به آزمون ویا فعالیتی که از دانش آموز خواسته شده، سطح مورد انتظارما بوده وبرآورده شده راوارد می کنیم .سطح عملکرد :در حد انتظار –نزدیک به انتظار –نیاز به تلاش وآموزش دارد. فعالیت ما چگونه بوده است ؟ آزمون بوده ؟ یا دانش آموزحدیثی را خوانده ؟نقاشی کشیده ویافایل صوتی ارسال کرده ویا شعری خوانده ؟. تمرین وتکلیف به صورت انجام شده وارد می شود.وتوضیحاتی که آموزگار درمورد دانش آموز لازم می داند ،در این قسمت می نویسد. جدول عملکردشماره 6 برای دانش آموزانی که ایست آموزشی ویا رشد آموزشی داشته اند تکمیل می شود ونیازی نیست تمام دانش آموزان را ثبت کنید. ✅ *جدول شماره ۷* ثبت گزارش آزمایش درس علوم این قسمت که به تازگی اضافه شده است . ثبت آزمایشاتی که توسط دانش آموز انجام گرفته چه به صورت حضوری که می توان گروه بندی کرد وبا انجام آزمایش شرح و نتیجه را نوشت .ودر غیر حضوری هم آزمایشاتی که توسط دانش آموزان انجام شده در این قسمت نوشته می شود. ✅ *جدول شماره ۸* ثبت غیبت دانش آموزان این جدول ثبت غیبت دانش آموزان وعلت آن هم حتما ثبت شود هم در تدریس حضوری و هم غیر حضوری ✅ *جدول شماره ۹* ثبت دیدار با اولیا این قسمت در سته نوشته است ثبت دیدار ولی پسندیده است که آن را یادداشت کنیم تا از آن به عنوان سند استفاده کنیم. ✅ *جدول شماره ۱۰* جلسات توجیهی عمومی با اولیا جلساتی که برگزار می کنید یا به صورت مجازی است ویا به صورت حضوری که در این قسمت به صورت کامل وارد می کنیم . قسمت یادداشت‌های روزانه هم که معلمین یادداشت ها ی مهم آموزشی خود را به طور کلی می توانند بنویسند. ✅ *جدول شماره ۱۱* ثبت نظر بازدیدکنندگان آموزشی ✅ *جدول شماره ۱۲* ارزیابی مدیر معاون آموزشی و راهبران آموزشی و تربیتی از دفتر مدیریت کلاس ،که ارزیاب کلاس آن را تکمیل می کند. قسمت ثبت تجارب آموزشی و تربیتی و همکاران هم پیش بینی شده که همکاران فرصت دارند تا پایان بهمن ماه تجارب ارزشمند خود را به معاونت آموزش ابتدایی ناحیه ارسال نمایند . توضیحات روش نوشتن دفتر مدیریت کلاسی پایه سوم ابتدایی 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولیای گرامی این تمرین یکی از مفاهیم مهم ریاضی به نام جدول شگفت انگیز یا سودوکو را به کودک دلبند شما آموزش می ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوست شدن با کتاب و دفتر و نحوه ی استفاده از آن ها. پدر و مادر عزیز این کلیپ را با فرزندتان ببینید. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🔰🌀🔰🌀🔰🌀 معلمان گرامی در شهریور ماه، برای آمادگی در سال تحصیلی چه کارهایی می توانید انجام دهید؟😊 🔮 اگر چکاپ های پزشکی نیاز دارید، حتما دراین ماه با آرامش انجام دهید. 🔮 اگر قراراست امسال درمدرسه جدیدی مشغول به کارشوید درباره محیط آن محله و سطح زندگی مردم آن محل تحقیق کنید و از مدرسه و کلاس خود بازدید داشته باشید. 🔮 اگر پایه خود را تغییر داده اید، حتما کتاب های درسی را در شهریور به طور کامل ودقیق مطالعه کنید، نکته برداری کنید و فیلم های تدریس ریاضی را حتما ببینید. 🔮 درصورت امکان برای دانش آموزان خود هدیه ای کوچک برای خوشامدگویی تهیه کنید ومطمئن باشید این هدیه هرچند کوچک می تواند زمینه ساز شروع یک ارتباط عاطفی مثبت باشد. 🔮 یک دفتر کلاس شخصی (غیراز دفتر مدیریت کلاس) برای خودتان آماده کنید که نتایج فعالیتهای روزانه دانش آموزان و یادداشت ها و طرح درس روزانه(برنامه کاری روزانه) را درآن یادداشت کنید. 🔮 درجلسات شهریور درمدرسه پرونده دانش آموزانتان را بررسی کنید و موارد خاص را یادداشت کنید. 🔮 نکات لازم که فکرمی کنید بهتراست دانش آموزان تان درشهریور انجام دهند(مثلا حفظ جدول ضرب، تمرین جدول ترکیبات الفبا و....) را بصورت پیامک آماده کرده برای همکاران پایه قبل بفرستید که درگروه کلاسی شان بفرستند. 🔮 سعی کنید یک دست کتاب جدید برای سال تحصیلی آماده کنید و تغییرات احتمالی کتاب ها را بررسی کنید. 🔮 درکارگاههای حضوری ومجازی که درشهریور برگزار خواهدشد حضورداشته باشید. 🔮 درگروه شاد مربوط به منطقه وپایه ی خود حتماعضوشوید و هر اطلاعات و مطلبی نیاز دارید از سرگروه منطقه ی خود بپرسید. 🔮 با تمرکز و تقویت ذهنی تصمیم بگیرید سال تحصیلی را با آرامش شروع کنید و بدون نگرانی برای دانش آموزان لازم التوجه تان از الان برنامه ریزی داشته باشید و مراقب سلامت روح وجسم خود باشید🌿🌿🌿 درپناه خداوند موفق و موید باشید🌸 🔰🌀🔰🌀🔰🌀 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
پاييز بوي مدرسه مي‌دهد، بوي كيف و كتاب نو و مدادهايي كه تا به حال تراش‌ نخورده‌اند.پاييز بوي مدرسه مي‌دهد، بوي كلاس‌هايي رنگ‌شده، نيمكت‌هايي تازه و تخته‌سياهي كه اول سال حسابي سياه بود و هنوز هيچ تكه گچي ردي روي آن باقي نگذاشته بود. پاييز بوي مدرسه مي‌دهد، بوي آدم‌هاي جديدي كه قرار است 9 ماه تمام همكلاسي‌اشان باشي. آدم‌هايي كه بعدها مثل حياط وسط آن چهارديواري بزرگ دست‌نيافتني مي‌شوند. پاييز بوي مدرسه مي‌دهد؛ هم براي كودكان و نوجواناني كه اين روزها از اين مغازه به آن مغازه مي‌روند تا خود را براي روز اول مهر آماده كنند و چه براي پيرمردهايي كه روزهاي آخر تابستان را روي نيمكت‌هاي توي پارك يا سكوهاي جلوي خانه سپري مي‌كنند. پاييز بوي مدرسه مي‌دهد، چه فرقي مي‌كند كه اين مدرسه در خاطرات سال‌هاي سال پيش ما جا‌مانده باشد و غباري از زمان، چهره آدم‌هاي توي آن را تار كرده باشد. پاييز بوي مدرسه مي‌دهد، حتي اگر آن قدر بزرگ شده باشي كه ديگر چهار‌ديواري دور حياط مدرسه مانع هميشگي‌ات باشد، براي ورود به حياطي كه زنگ‌هاي ورزش معناي ديگري داشت. پاييز بوي مدرسه مي‌دهد، حتي اگر معلم‌هاي دوران ابتدايي‌ات حالا زير خروارها خاك خفته باشند و همبازي‌هاي شاداب دوران كودكي‌‌ات هر كدام گوشه‌اي افتاده باشند و روزهاي مانده را شماره كنند. پاييز بوي مدرسه مي‌دهد و همين مهم است، اين روز اول مهر كودكان قد و نيم قد را مي‌‌بيني كه با لباس يك شكل، خيابان بي‌منظره ديروز را پر از حجم زندگي كرده‌اند . همين مهم است كه صداي سروصداي بچه‌ها را از حياط مدرسه ته كوچه مي‌شنوي و با صداي ضربه خوردن به توپ فوتبال در دل زمان سفر مي‌كني و روياهاي روزهاي رفته را مرور مي‌كني، روزهايي كه مثل امروز نبودند، روزهايي كه پرواز يك بادبادك مي‌بردت از بام‌هاي سحرخيزي پلك تا نارنج‌ زارهاي خورشيد، روزهايي كه غم بود اما كم بود. پاييز بوي مدرسه مي‌دهد حتي اگر مدرسه‌‌ات پشت زمان‌ها جا مانده باشد. جشن شکوفه ها
 مهر که می آید، پاییز آغاز می شود. برگ های درختان که شروع به ریزش می کنند، شکوفه های لبخند کودکان، یکی یکی گل می دهند. در فضای کلاس ها. تخته سیاه ها، چشم انتظارند تا دوباره سراپا پر شوند از عطر لبخندهای هم شاگردی ها. کلمات مهربان، بی تابند تا دستی کوچک، با مداد شوق، بر صفحه های سفید دفترهای چهل برگ، بنویسدشان. مهر، ماه مهربانی مهتاب است؛ ماه میزبانی نیمکت های عاشق درس و مدرسه، ماه شکوفایی نیلوفران در دعای نم نم باران های عاشقانه پاییز. مهر، ماه مدرسه است. سال تحصیلی که آغاز می شود، همه ی آبشارها با کودکان کلاس اولی، صدای آب را می کشند و بادها، صدای ابرها را با باران بخش می کنند. نسیم، عطر پرواز را از سطرهای مقدس کتاب ها، همراه با صدای کودکان سر خوش مدرسه، به آسمان هفتم می رساند. فرشته ها از پشت پنجره های کلاس سرک می کشند به تماشای کودکانی که مشتاق ، به درس های معلمی که زندگی را به آنان می آموزد، گوش سپرده اند. هوا در این فضای مقدس نفس می کشد تا معطر شود
 فصل مهر فصل شکوفه ریزان گلبرگهای گل سرخ زندگی عالمانه و فرهیختگی برای همه جویندگان علم و دانش است فصل مهر فصل تندیس استمرار پایداری و استقامت برای جویندگی است . چه شعف انگیز است نم نم بارش قطرات علم و دانش و طراوت نسیم روح انگیز آن برای شکفتن غنچه های اندیشه ی انسانهای به انتظار نشسته در پگاه میلاد فصل علم و دانش. چه زیباست فرارسیدن این فصل نورانی و حیات بخش که از گذشته های دور ، نیاکان ما با آمدنش ردای مباهات به تن می کردند و با نگاهی سرشار از مهربانی به انتظار آمدنش اشک شوق جاری می کردند . زدودن غبار ظلمت و جهل ، رویش غنچه های علم و دانش، گام نهادن در سرزمین نور ، گسترانیدن سفره های موفقیت ، در سر آغازی فصل مهر است . بیائیم برای فصل شکفتن حقایق که فصل مهر سر آغازی برای آن است سر تعظیم فرود آورده و بر مهربانیهای آن لبخند و بردستان پر مهر او بوسه های تکریم زنیم تا شاهد شکوفائی ایرانی عزیز و سرافراز باشیم . شکوفائی سر سبز فصل علم و دانش بر همه ی اصحاب فرهیخته و دانش پروران مبارک .
نخستین روز درس ، اولين روز مهر است. اولين روز مهرورزي است. روز آفتاب، روز شكفتن احساس ، روز زمزمه و لبخند، روز آشنايي دانش آموزان با كتاب، معلم ، درس و دنياي تازه است. آفتاب اولين روز مهر طلوع مي كند. مهر آن قدر بوي بهار مي دهد كه در پاييز بودن آن، به ياد نمي آيد. مهر فصلِ خشكيدن و زرد شدن و ريختن نيست. آغاز روييدن كتاب بر ساقه دست هاست. مهرتان پيروز و مهر ورزي تان هميشگي باد. پس از نزديك به صد روز فاصله، اينك دلنشين ترين آهنگ زندگي ـ زنگ مدرسه ـ به فصل فاصله ها پايان مي دهد و خاطره انگيزترين دوران زندگي ، دوباره آغاز مي شود. كودكان به پياده روهاي خزان زده و پوشيده از برگ پائيز، بهارانه ترين لبخندها و بازي هاي كودكانه را مي بخشند. عطر روييدني دوباره ، دور دستِ صميميِ روستاها تا گستره پر هياهوي شهرها را پر مي كند. دست مهربان شما پدران و مادران ، دست هايي را كه فرداساز و آينده پردازند، از جويبار خانه به درياي مواّج مدرسه مي سپارند. صبح روز اوّل مهر ، بر همه شما دانش آموزان مبارك باد. خواب تابستاني ميز و نيمكت هاي چوبي شكسته مي شود و در شلوغي ديدارِ هم شاگردي هاي سالِ قبل جان مي گيرد، سكوت حياط مدرسه در هياهوي دانش آموزانِ خوشحال، مي شكند. دوست هاي قديمي، حلقه دوستي را بازتر مي كنند و دوستان جديد را به جمع خود فرا مي خوانند. روز آغاز دوستي ها و صميمت هاي پاك بر شما ثمره هاي باغ زندگي مبارك باد.
و اما مهارت های برای شروع کلاس اول : 🔹مهارتها و توانمندی های ریاضی: 🔻شناخت جهات مختلف و حرکت به چپ و راست به فرمان 🔻تشخیص و رسم اشکال هندسی مانند: سه گوش- چهار گوش و گردی 🔻شمارش از ۱ تا ۲۰ 🔻انجام عمل جمع و تفریق با استفاده از انگشت 🔻بیان شباهت ها و تفاوت های دو چیز 🔻تشخیص نقص تصاویر 🔻کامل کردن یک پازل ۵-۴ تکه 🔻قرار دادن مداد رنگی یا اشیا دیگر به ترتیب و با توجه انداره در کنار
✅ خیلی مهم 👇🏻👇🏻👇🏻 ‼️ برای پی بردن به وضعیت بچه ها در خصوص کسب توانمندیها و مهارتهای دست ورزی؛ نیاز به آزمون کتبی و به قول بعضی از همکاران ارزشیابی ورودی نیست. ‼️ این کار علاوه بر اینکه موجب استرس و نگرانی بچه ها میشه، به کل از اهداف ارزشیابی توصیفی به دور هست و به هیچ عنوان اطلاعات دقیقی به ما نمیده. ❗️جدا از انجام این نوع ارزشیابی اونم در روزهای اول خودداری کنید. ❗️
نکته مهمی که قبل از شروع لازم میدونم اشاره کنم این که: تعدادی از عزیزان اصرار دارند که در اولین روز، تدریس را شروع کنند و وارد کتاب بشن. برای این کار اصلا عجله نکنید. هر کاری نیاز به یه سری مقدمه و زمینه سازی داره. وقتی هنوز هیچ شناختی از مخاطب نداریم؛ بدون زمینه سازی و ایجاد انگیزه و آمادگی چطور میشه کار مهم آموزش رو شروع کرد؟؟؟؟ ❓❓❓❓❓❓❓❓ با توجه به اینکه بچه ها در سنین مختلف نیاز به کسب یه سری مهارتها و توانمندیها برای وارد شدن به مرحله جدید آموزش و زندگی رو دارن؛ لازمه قبل از آموزش رسمی، توانمندی هاشون رو شناسایی و ارزیابی کنیم و اگه تعدادی از مهارتها رو کسب نکردن؛ با تکرار و تمرین فعالیتهای مناسب؛ بهشون کمک کنیم تا به حد مورد انتظار ما برسند!!