eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
@MoallemYariR1 کاربرگ نشانه آ و ب (03).pdf
1.49M
🔺 کاربرگ نشانه آ و ب اول ابتدایی 🔸 : آب [ نشانه آ ا ] 🔸 : باران [ نشانه ب ب ] ❤️👈 🔸 هشتگ ها : # , , , #فارسی , ⚠️👈 اگه از کانال راضی هستی 🙏 @tadriis_yar1
روانخوانی و متن دیکته نشانه م # مدرس:ریحانه راد @tadriis_yar1
🌼بگو:شیرینی 🌺تو خوبی بهترینی 🌼بگو:پسته 🌺کارت خیلی درسته 🌼بگو: پرتقال 🌺میکنی منو خوشحال 🌼بگو:هندونه 🌺لبات چه قدر خندونه 🌼بگو: نارنگی 🌺تو چه قدر زرنگی 🌼بگو:نارنجی 🌺تمیزی و قشنگی  🌼بگو:بادکنک 🌺هستی بهترین کودک 🌼بگو:رنگین کمان رنگها 🌺چه قدر خوبی ماشالله 🌼بگو:ماهی 🌺بزرگ بشی الهی 🌼بگو:آلبالو 🌺زرنگی نه خوابالو 🌼بگو:ستاره 🌺خدا تو رو دوست داره 🌼بگو:دست 🌺رو لبات خنده است @tadriis_yar1
: _-_- -_-_اشعار تشویقی امروز کارت عالی بود باعث خوشحالی بود _-_- -_-_ عقیده من اینه کودک خوب همینه _-_- -_-_ (...نام کودک) خانم نمونه جاش توی آسمونه فرشته بهشتی امروز سریع گل کاشتی _-_- -_-_ نشستی آرام و خوب حالا شدی تو محبوب _-_- -_-_ آقا (...نام کودک) تمیزه زرنگ و فرز و تیزه _-_- -_-_ خلّاقی و مهربون همیشه اینطور بمون نون و پنیر و پسته (...نام کودک) کارش درسته _-_- -_-_ دقت و سعی و تلاش به اندازه داشته باش _-_- -_-_ ای گل توی کلاس خوشبویی تو مثل یاس _-_- -_-_ صد آفرین مرحبا عزیز دل بابا _-_- -_-_ سبد سبد گل یاس زرنگی توی کلاس _-_- -_-_ نمک نمک نمکدان همیشه باشی خندان _-_- -_-_ (...نام کودک) چو ماه تابان تلاشگر و مهربان ماهی میگفت تو دریا صد آفرین مرحبا _-_- -_-_ (...نام کودک) خانم که داناست خیلی خوب و تواناست صد گل و صد ستاره (...نام کودک) نظیر نداره _-_- -_-_ زیبا چو آسمانی با هوش و خوش بیانی _-_- -_-_ زرد و سبز و نارنجی تو خوب هستی و عالی آفرین ای فرشته مشقات همه درسته _-_- -_-_ کودک خوب و نازم به تلاشت می نازم _-_- -_-_ قشنگ نوشتی و ناز ای کودک سرفراز _-_- -_-_ شکوفه ی رنگارنگ خسته نباشی قشنگ _-_- -_-_ بارون دونه دونه مشقت شده نمونه ای کودک نازنین کمتر پاک کن آفرین _-_- -_-_ از تنبلی جدایی ای هدیه ی خدایی @tadriis_yar1
آموزش الفبا(خانم خدادادی), [10/2/2022 5:26 PM] معرفی تعدادی تکنیک های آموزشی درمانی در قالب بازی برای پرورش حواس ویادگیری” 🌀شماره ۱ اسم بازی: نبین و بده اهداف: 🌸 تقویت حس لامسه 🌸افزایش واژگان درکی(رنگها،سایز،اشکال هندسی و…) 🌸افزیش دقت شنیداری 🌸افزایش حافظه شنیداری ❣️وسایل مورد نیاز: تعدادی لگوی رنگی( آبی و قرمز) در دو سایز(کوچک و بزرگ) یا دو شکل( چهارگوش و گرد) 🦋نحوه بازی:مهره ها را داخل یک پلاستیک مشکی بریزید و از فرزندتان بخواهی موردی را که شما درخواست میکنید به شما بدهد. آبی ها رو بده ؟ قرمزا رو بده؟ گردیها رو بده؟ چهارگوش رو بده؟ این بازی رو میتونید گروهی هم انجام بدید( رقابتی ) رعایت نوبت یادتون نره فقط دقت کنید داخل پلاستیک رو نگاه نکنند. اگه کودکتان متوجه موضوع نشد داخل پلاستیک گردو و پسته بریزید یا حتی سیب و خیار یا حتی …. اصلا خودتون فکرکنید….. هرچی دوست دارید بریزید ……. 🌀شماره ۲ نخ کردن اهداف: افزایش مهارتهای حرکتی ظریف افزایش هماهنگی چشم و دست ساخت کاردستی (گردنبند، دستبند و…) افزایش واژگان درکی ( رنگها، سایز و…) آموزش ترتیب منطقی ❣️وسایل مورد نیاز: تعدادی نی نوشابه در رنگهای مختلف در اندازه های یک سانتیمتری ببرید. 🦋نحوه بازی مرحله اول: مهره ها را دراختیار کودک قرار داده تا به دلخواه خود نخ کند. ( افزایش مهارتهای حرکتی انگشتان ، افزایش هماهنگی چشم و دست) مرحله دوم: مهره ها را دراختیار کودک قرار داده وازکودکان بخواهید طبق الگوی شما نخ کند. یه قرمز یه آبی، یه قرمز یه آبی … / یه قرمز دوتا آبی، یه قرمز دوتاآبی… یه قرمز یه آبی یه زرد،یه قرمز یه آبی یه زرد… هدف: علاوه بر اهداف بالا آموزش ترتیب منطقی درصورت عدم توانایی کودک از نخ پلاستیکی یا نخ کفش استفاده کنید. 🌀شماره ۳ یک بازی زیبا و فوق العاده جذاب برای کودکان 🌸اهداف بازی ۱_ افزایش دقت بینایی ۲_افزایش دقت شنوایی ۳_ افزایش سرعت عمل ۴_ افزایش حافظه بینایی ۵_ افزایش حافظه شنوایی ۶_ افزایش مهارتهای حرکتی 🦋شرح بازی به تناسب وضعیت فرزندتان تعداد ۴ الی ۸ تصویر ساده انتخاب نموده و با فاصله ۲ متر از کودک به شکل دایره وار بچینید. دست کودکتان را گرفته و روی هرتصویر مکث نموده، از وی بخواهید آن را نام ببرد. سپس در وسط دایره قرار گرفته و از کودکتان بخواهید هر تصویر را که نام بردم بلافاصله پای خود را روی آن بگذارد. بازی به شکل رقابتی انجام شود. در ادامه تصاویر را برگردانید و بازی را ادامه دهید. درصورتیکه کودک جای تصاویر را حفظ کرد می توانید دو یا سه تصویر را نام ببرید تا برای شما بیاورد. 🌀 شماره ۴ ✏️نام بازی: بگو چه فرقی کردم 🌸اهداف: افزایش دقت بینایی افزایش حافظه بینایی افزایش خلاقیت ❣️ روش انجام کار: از کودک خود بخواهید شما را به دقت نگاه کند (مثلا توجه به زیور آلات شما، جوراب ها، کفشها و …) و سعی کند ظاهر شما را به خاطر بسپارد. حالا شما اتاق را ترک کنید و در ظاهر خود تغییراتی بدهید که قابل رویت باشد. ( به عنوان مثال، لباستان را عوض کنید، آستین خود را بالا بزنید، گوشواره ی خود را در آورید، ساعت خود را به مچ دست مخالف ببندید، انگشتر خود را درآورده و یا جابجا کنید،و از این قبیل). هنگامی که به اتاق بر می گردید کودکتان باید سعی کند آنچه را که در ظاهر شما تغییر کرده تشخیص بدهد و اگر موفق به انجام این کار شد، نفر بعدی، خود او خواهد بود که باید ظاهر خود را تغییر دهد. می توانید این بازی را به صورت گروهی انجام دهید 🌀 شماره ۵ یه بازی جذاب یه تمرین برای اکثراختلالات گفتارو زبان ✏️نام بازی: تداعی 🦋اهداف: ? افزایش واژگان بیانی ? تقویت حافظه فعال ? افزایش توجه و تمرکز ? یادآوری کلمات ( متضاد، مترادف، مرتبط و..) ? افزایش حضور ذهن گروه سنی ۴ تا ۸۰ سال ❣️نحوه بازی: من یه کلمه میگم شما فکرکن ببین چه کلمه ای به ذهنت می رسه؟ مثال: اگه من گفتم بالا ?تو باید بگی پایین اگه من گفتم بزرگ ?تو باید بگی کوچک اگه من گفتم قاشق ?تو باید بگی چنگال آماده ای …. شروع. میزووووووو…………….?صندلی آفرین چشم ٫٫٫٫………………….? گوش زن ووووو……………….? مرد با این روش تمامی، مفاهیم متضاد، کلمات مرتبت، اعداد ایام هفته، روزها، فصلهاو……می توان تمرین نمود. تذکر۱_ والدین و مربیان محترم کلمات را متناسب با درک کودک انتخاب نمایند.و از ساده به مشکل. تذکر۲ : والدین دارای کودک اتیسم این بازی رو حتما با حرکات سر و چشم و اغراق در بیان و انجام حرکات دست انجام دهند. این کار باعث افزایش توجه و تمرکز و به خصوص دقت بینایی می شود. همین توصیه رو برای والدین دارای کودک کم توان ذهنی هم داریم. این تمرین رو برای درمان آفازی ورنیکه توصیه میکنیم . افرادیکه دراثر ضربه مغزی یا سکته مغزی فقط مناطق درک شنیداری( منطقه ۳۹ و ۴۰برادمن) ( ۲۱ و ۲۲ ) آسیب دیده اند این تمرین به یادآوری کلمه بعدی کمک میکنه. 🌀 شماره۶ نام بازی: روشن کردن تصویر
آموزش الفبا(خانم خدادادی), [10/6/2022 2:51 PM] از مهمترین اهداف مهارتهای زبا ن آموزی در تدریس نگاره ها «صوت آموزی »است..صوت آموزی ازنگاره ی دوم به بعد آموزش داده می شود.اگر به تصویر واژه های پایین نگاره ها خوب دقت کنیم مشاهده می کنیم که واژه ها دوبه دو با یکدیگر هم آغاز ویاهم پایان هستند.دانش آموزان در تشخیص صدای اول وصدای آخر کلمه ها ودرست تلفظ کردن اصوات قبل از آموزش حروف باید کاملاًمهارت یابند. برای این منظور آموزگار با نشان دادن تصاویراز دانش آموز می خواهد بگوید که صدای اول کدام دوتصویر مثل هم است ؟ یا صدای آخر کدام دوتصویر مثل هم است ؟ پس از تشخیص صدای مورد نظر ،برای درک بهتر سؤال وجواب هااین گونه ادامه می یابد: آموزگار: صدای کجای « آب ، آزاده » شبیه هم است؟ دانش آموز : صدای اول آنها مثل هم است. آموزگار: چه صدایی در اول آنها می شنوی که مثل هم است؟ دانش آموز : صدای « آ » آموزگار :در آخر « آب ،جوراب، کتاب » چه صدایی می شنوی ؟ دانش آموز : صدای « ب » به همین شکل صوت آموزی در کلیه نگاره ها ادامه می یابد وآموزگار با سؤال جواب های متنوع از دانش آموزان می خواهد که صدای اول وآخر واژه ها را تشخیص داده وبگویند. سپس برای درک بیشتر سؤال هایا تمرین های دیگری نیز ارائه می دهد: آموزگار: اول « سبز ، سگ » چه صدایی می شنوی ؟ دانش آموز : صدای « س » آموزگار: می توانی چند چیز یاکلمه ی دیگر بگویی که اول آنها « س » باشد ؟ دانش آموز : بله « سیب ، سینی ، ...» هستند دانش آموزانی که قدری در تشخیص وگفتن صدای ابتدا و آخر کلمه ها کند هستند . آموزگار می تواند برای این دسته از دانش آموزان صدای اول یا صذای آخر کلمه ها را کشیده تر وبلند تر ادا کند تا دانش آموز صدای مورد نظر را سریع تر تشخیص بدهد مثلاً ، وقتی آموزگار می خواهدبگوید: اول « مدیر ، مدرسه » چه صدایی می شنوی ؛ صدای « م » راکشیده تر وبرجسته تر بگوید.تا دانش آموز صدای « م » را تشخیص بدهد. صوت آموزی در کلاس اول ابتدایی آموزش صوت آموزی قبل از آموزش شکل نوشتاری اصوات ، امری اجتناب ناپذیر است. در آموزش به روش ترکیبی از دانش آموزان خواسته می شد علاوه بر اینکه صدای ابتدا وانتهای کلمات راتشخیض دهند ؛ کلمه ها را بخش کنند وسپس با استفاده از انگشتان دست چپ ؛اول کلمه های یک بخشی را صداکشی کنند وسپس کلمه های دوبخشی وسه بخشی راصدابکشند..در پایان صوت آموزی دانش آموزان باید کلیه صداهای کلمه را بشناسند واصوات را درست تلفظ کنند. در کتاب بخوانیم وبنویسیم از آنجا که رویکرد آموزش ،از کل به جزءاست وآموزش به کمک حافظه ی بصری وهمراه تصاویر می باشد .برای آموزش صوت آموزی ، بخش کردن کلمه ها وصداکشی توصیه نشده است وبه تشخیص صدای اول کلمه وصدای آخر کلمه ،در کلمات هم آغاز وهم پایان اکتفا شده است: · برای صوت آموزی باید از واژه هایی استفاده شود که ساده،ملموس ،عینی وحتّی الامکان مصور(قابل نشان دادن با تصویر باشد. ) · برای صوت آموزی مصوت ها بهتر است از واژه های هم آغاز استفاده شود. · برای صوت آموزی صامت ها بهتر است ابتدا صوت مورد نظر با واژه های هم پایان شروع شود. · پس از یادگیری وتشخیص صوتی ،بهتر است خود دانش آموز هم کلمه هایی را مثال بزند. آ آب،آزاده،آبی،آسمان،آلو،آهو اَ اَبر،اَسب،اَمین،اَنار،اَنگور اُ اُردک،اُتاق،اُجاق ،اُمید اِ اِمام،اِنسان، اِداره،اِمروز ﻪ ه مدرسه ،پرده، آزاده،پنجره، نرده اﻳ ایران ،ایرانی ،ایست ، ایمان ، ایستاد ی سبزی ، ماهی ، جاکفشی ، قوری ب آب،کتاب،تاب،جوراب،سیب ﺑ بابا،باد،بادبادک،برگ،برف م امام،پرچم،بادام ،آدم ﻣ مسجد،مدرسه،میز،مداد،مادر،مدیر ک بادبادک، اردک،گنجشک،لک لک ﻛ کلاس،کتاب،کیف،کفش ت دست ،نیمکت،سوت،توت،شربت ﺗ تاب،توپ ، توت چ قارچ،پارچ،پیچ،قوچ ﭼ چمن،چای،چشم،چرخ،جپ ق قاشق،قایق،اتاق، بوق ﻗ قاشق،قایق،قوری،قند،قارچ س یاس،کلاس،خرس،گیلاس، لباس ﺳ سگ،سبز،سیر،سبزه،سمنو،سکه ر رودخانه، روستا ،رضا (مادر،پدر،برادر) و گاو،سرو،ناو،دیو ف برف،علف،کیف،صف ﻓ فاطمه،فرشته،فرزانه،فردا ل پل ،بلبل،گل،پول ،بیل ﻟ لباس،لیوان،لب،لپ گ سگ،گرگ،پلنگ،سنگ،زنگ ﮜ گاو،گوسفند،گرگ،گربه خ میخ،سیخ،ملخ، یخ،چرخ ﺧ خرگوش،خرس،خدا،خرما،خانه ش گوش،آش،ماش،ورزش ﺷ شیر،شتر،شب،شام ،شور ج برنج،نارنج،کاج،تاج،پنج ﺟ جانماز،جاکفشی،جوراب،جوجه پ توپ،سوپ،جیپ ﭝ پرده،پنجره،پرواز،پرنده،پروانه و هلو،آلو،ابرو،زانو،جارو،کاهو ن آسمان،قرآن،گلدان،نان،لیوان ی چای ،نی،دی ﯾ یخ، یاس،یک، یزد ز سبز،سرباز،جانماز( زنبور،زرد،زن) ژ ژاله،زاپن،ژیان،ژاکت( گاراژ،شوفاژ،تاژ) ه کلاه،کوه،ماه،روباه،سیاه،شاه
آموزش الفبا(خانم خدادادی), [10/6/2022 2:58 PM] نکته_مهم_ریاضی اول ✅آموزش الگویابی را با الگوهای عددی شروع کنیم یا الگوهای هندسی؟ این به سبک یادگیری افراد بستگی دارد. اگر سبک های یادگیری را به سه دسته ی کلامی( شنیداری) و تصویری ( دیداری) و دست ورز ( حسی - حرکتی) تقسیم کنیم می توان گفت: کلامی ها الگوهای عددی را آسانتر از الگوهای هندسی درک کرده و توضیح می دهند. بالعکس تصویری ها و دست ورزها الگوهای هندسی را بهتر از الگوهای عددی درک می کنند. از آن جا که به طور معمول دانش آموزان تصویری و دست ورز درصد بالاتری را در بین کلاس تشکیل می دهند، کتاب نیز الگویابی را با الگوهای هندسی آغاز کرده است. در واقع هدف نهایی کتاب رسیدن به الگویابی عددی است تا به کمک آن علاوه بر مهارتهایی که الگویابی ایجاد می کند، بتواند چند تا چند تا شمردن را نیز آمورش دهد. در واقع با الگوهای هندسی آغاز کرده و به الگوهای عددی می رسد. به بیان دیگر از هندسه به عدد می رسد. آموزش الفبا(خانم خدادادی), [10/7/2022 6:35 PM] 🚩 کودکی که مهارت های دست ورزی قوی دارد، در سنین پیش دبستانی قادر به مداد دست گرفتن و آغاز تمرین نوشتن است اما کودکی که این مهارت را نیاموخته در سنین دبستان با نارسانویسی ،درشت نویسی و بدخطی مواجه می شود. 🚩برخی والدین می گویند کودک علاقه ای به نقاشی ندارد درحالی که کودک مهارت های دست ورزی را به دست نیاورده است. لازم است والدین کنار کودک بنشینند،به نحوه مداد گرفتن او نظاره کنند و با تشویق کودک به مدادگیری مهارت دست ورزی را در او افزایش دهند و فعالیت های دست ورزی را با او انجام دهند. 👈خمیر بازی 👈تفکیک کردن اجسام 👈گل بازی 👈نقاشی با دست 👈جورچین 👈مچاله کردن کاغذ 👈دوخت و دوز 👈مهره های رج شونده و ..... نمونه هایی از بازی های دست ورز هستند. آموزش الفبا(خانم خدادادی), [10/9/2022 8:15 PM] شعرهای تشویقی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ........ که مهربان است همیشه شادمان است یک دو سه پروانه ......... چه مهربانه ....... مثل پروانه بهترین است در خانه اتل متل هندونه ........ شده نمونه قطار قطار هندونه ........ چه قدر درس خونه اتل متل نارنگی ........ چه قدر زرنگی ....... ناز و محبوب انجام می­ده کار خوب صد گل و صد ستاره .........گل بهاره ....... گل بهاره حجابشو دوست داره .......... می­شه برنده جایزه رو می­گیره و می­خنده ........ می­شه برنده لبش می­شه پر خنده ........ کارش عالیه باعث خوشحالیه ......... خانم نمونه جاش توی آسمونه آقا ......... نمونه جاش توی آسمونه ........ خانم تمیزه زرنگ و فرز و تیزه آقا ....... تمیزه زرنگ و فرز و تیزه ...... خانم راست می­گه هرچی خدا خواست می­گه آقا ......... راست می­گه هرچی خدا خواست می­گه ........ خانم که داناست خیلی خوب و تواناست آقا .......... که داناست خیلی خوب و تواناست .........خانم نیکوکار هست عاقل و هشیار آقا ....... نیکوکار هست عاقل و هشیار ....... خانم چه عالیست او باعث خوشحالیست آقا ....... چه عالیست او باعث خوشحالیست بارون ریزه ریزه ...... خانم تمیزه و عزیزه بارون ریزه ریزه آقا ....... تمیزه و عزیزه روی ابرا نوشته ........ خانم جاش بهشته روی ابرا نوشته آقا ...... جاش بهشته نون و پنیر و پسته ....... کارش درسته ای ....... با ایمان تو خوب می­خونی قرآن اسپند دونه دونه ......... چه مهربونه ......... که عالی بوده مرا خوشحال نموده ........ جان نازنین با تلاش می­شه بهترین ....... چو ماه تابان تلاشگر و مهربان ......... چو ماه تابان تمیز است و درخشان 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 اشعار تشويقي *عزیز خوب و نازم زودی بیا کنارم تمیزی خوبی نازی خیلی دوستت می­دارم *چشمات دوتا ستاره که نور ازش می­باره یه روز اگه نباشی کلاس صفا نداره *وقتی میام کنارت می­خندی مثل گلها همیشه مهربونی دوستت دارم یه دنیا *شاگرد من بهترین شاگرد روی زمینه میخوام همش بخنده غم تو دلش نشینه *شاگرد دارم دسته گل زبر و زرنگ ناز و تپل *دوستت دارم یه عالمه هرچی بگم بازم کمه اندازه ستاره ها بیشتر و بیشتر به­خدا
اِ اِمام،اِنسان، اِداره،اِمروز ﻪ ه مدرسه ،پرده، آزاده،پنجره، نرده اﻳ ایران ،ایرانی ،ایست ، ایمان ، ایستاد ی سبزی ، ماهی ، جاکفشی ، قوری ب آب،کتاب،تاب،جوراب،سیب ﺑ بابا،باد،بادبادک،برگ،برف م امام،پرچم،بادام ،آدم ﻣ مسجد،مدرسه،میز،مداد،مادر،مدیر ک بادبادک، اردک،گنجشک،لک لک ﻛ کلاس،کتاب،کیف،کفش ت دست ،نیمکت،سوت،توت،شربت ﺗ تاب،توپ ، توت چ قارچ،پارچ،پیچ،قوچ ﭼ چمن،چای،چشم،چرخ،جپ ق قاشق،قایق،اتاق، بوق ﻗ قاشق،قایق،قوری،قند،قارچ س یاس،کلاس،خرس،گیلاس، لباس ﺳ سگ،سبز،سیر،سبزه،سمنو،سکه ر رودخانه، روستا ،رضا (مادر،پدر،برادر) و گاو،سرو،ناو،دیو ف برف،علف،کیف،صف ﻓ فاطمه،فرشته،فرزانه،فردا ل پل ،بلبل،گل،پول ،بیل ﻟ لباس،لیوان،لب،لپ گ سگ،گرگ،پلنگ،سنگ،زنگ ﮜ گاو،گوسفند،گرگ،گربه خ میخ،سیخ،ملخ، یخ،چرخ ﺧ خرگوش،خرس،خدا،خرما،خانه ش گوش،آش،ماش،ورزش ﺷ شیر،شتر،شب،شام ،شور ج برنج،نارنج،کاج،تاج،پنج ﺟ جانماز،جاکفشی،جوراب،جوجه پ توپ،سوپ،جیپ ﭝ پرده،پنجره،پرواز،پرنده،پروانه و هلو،آلو،ابرو،زانو،جارو،کاهو ن آسمان،قرآن،گلدان،نان،لیوان ی چای ،نی،دی ﯾ یخ، یاس،یک، یزد ز سبز،سرباز،جانماز( زنبور،زرد،زن) ژ ژاله،زاپن،ژیان،ژاکت( گاراژ،شوفاژ،تاژ) ه کلاه،کوه،ماه،روباه،سیاه،شاه آموزش الفبا(خانم خدادادی), [10/10/2022 6:29 AM] فارسی( بخوانیم ) نگاره ی چهار نمونه تمرینات 1- تصویر دو شخص که دارند تلفنی با یکدیگر صحبت می کنند را در اختیار دانش آموز قرار می دهیم و از او می خواهیم که به شکل خوب نگاه کند و بگوید: - آن ها چه کاری انجام می دهند؟ - به نظر تو آن ها به هم چه می گویند؟ - با دوستت تلفنی صحبت کن. 2- فرق ماه و خورشید را بگوید و شکل آن ها را بکشد. 3- دیدن و خوب گوش دادن یکی از برنامه های تلویزیونی مانند برنامه کودک و موضوع آن برای مادر یا یکی از اعضای خانواده تعریف کند. توجه: هدف از این تمرین، تقویت مهارت سخن گفتن است. این تمرین و تمرین های مشابه می توانند از جمله تمرین های سهل الوصول به شمار آیند که والدین گرامی با توجه به علایق آن ها می توانند خود انجام دهند. لازم است پیش از شروع برنامه به کودک تذکر دهیم که خوب گوش کند تا چند سئوال از او بپرسیم و ما نیز باید همراه کودک به برنامه مورد نظر گوش دهیم تا بتوانیم سئوالات مناسب مطرح کنیم. 4- دادن چند تصویر مانند (کتاب، دفتر، آب ) که دانش آموز اسم هر شکل را بگوید و آن هایی را که صدای آخرشان مثل هم است را به هم وصل کند. توجه: هدف از این تمرین، صوت آموزی است که در مدرسه به اندازه ی کافی تمرین می شود. کتاب و آب هم پایان هستند. جز این می توانیم از کودک بخواهیم چند کلمه ی هم پایان با آب یا کتاب بگوید. 5- خواندن کتاب قصه توسط یکی از اعضای خانواده و سپس آن قصه را برای یکی دیگر از اعضای خانواده تعریف کند. توجه: هدف از این تمرین، خوب گوش دادن و انتقال پیام به دیگری است که لازم است در تمام مراحل، کودک خود را کمک کنیم. به اعضای خانواده نیز توصیه کنیم با صبر و حوصله به داستان گوش دهند. 6- در اختیار گذاشتن چند شکل که کودک با توجه به شکل ها بگوی کدام شکل با بقیه فرق دارد؟مانند تصاویر( نان، دوچرخه، هویج، سیب ). توجه: ممکن است در این تمرین وجوه مختلف به نظر رسد، اما هدف خوراکی و غیر خوراکی بودن است. که در این صورت دوچرخه با بقیه تفاوت دارد، اما اگر کودک وجهی از تفاوت را درست تشخیص داد، این مساله را باید در حوزه ی خلاقیت، درست دانست. 7- دادن یک شکل که دانش اموز آن را کامل کند و رنگ بزند. آموزش الفبا(خانم خدادادی), [10/10/2022 6:29 AM] تدریس نگاره ی 4 به مدرسه رسیدیم. نگاه کنین بچه ها زنگ تفریحه حالا دو تا از این بچه ها توپ و میندازن بالا سارا خانوم آب تو لیوان میریزه ببین چقدر تمیزه آزاده و مریم فارسی میخونن با هم مدیر مدرسه هم هست روی میزش پرچم پرچم خوب میهن تو کتابا نوشته کثیفی کار زشته اگه آشغال نریزی میگن هستی فرشته آسمون پاک و آبی شب به موقع بخوابی
*خنده بکن خنده خوبه دنیا رو شیرین می­کنه خنده تو رو ناز می­کنه مثل یه پروانه میاد گل لبتو باز می­کنه *بچه خوب همیشه با خنده مثل ماهه با خنده زیبا می­شه 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 نمونه اشعار جدید مناسب برای کارت تشویقی هستی دقیق و پر تلاش همیشه هم خنده رو باش عقیده من اینه کودک خوب همینه خلّاقی و مهربون همیشه اینطور بمون ای گل توی کلاس خوشبویی تو مثل یاس فرشته بهشتی امروز سریع گل کاشتی سبد سبد گل یاس زرنگی توی کلاس زنده باشی و سالم تلاش بکن تو دایم ای کودک مؤدب کارت شده مرتب دقیقه خیلی کارت جَمعِه چه قدر حواست امروز کارت عالی بود باعث خوشحالی بود نشستی آرام و خوب حالا شدی تو محبوب دقت و سعی و تلاش به اندازه داشته باش صد آفرین مرحبا عزیز دل بابا تاب تاب عباسی زرنگ تو کلاسی تاب تاب عباسی باهوش و با حواسی نمک نمک نمکدان همیشه باشی خندان تلاش کردن بیشتر همیشه هست مفید تر آفریدی افتخار برای چندمین بار آلبالو های رنگی چه بچه زرنگی اشعار تشویقی آموزش الفبا(خانم خدادادی), [10/9/2022 8:17 PM] از مهمترین اهداف مهارتهای زبا ن آموزی در تدریس نگاره ها «صوت آموزی »است..صوت آموزی ازنگاره ی دوم به بعد آموزش داده می شود.اگر به تصویر واژه های پایین نگاره ها خوب دقت کنیم مشاهده می کنیم که واژه ها دوبه دو با یکدیگر هم آغاز ویاهم پایان هستند.دانش آموزان در تشخیص صدای اول وصدای آخر کلمه ها ودرست تلفظ کردن اصوات قبل از آموزش حروف باید کاملاًمهارت یابند. برای این منظور آموزگار با نشان دادن تصاویراز دانش آموز می خواهد بگوید که صدای اول کدام دوتصویر مثل هم است ؟ یا صدای آخر کدام دوتصویر مثل هم است ؟ پس از تشخیص صدای مورد نظر ،برای درک بهتر سؤال وجواب هااین گونه ادامه می یابد: آموزگار: صدای کجای « آب ، آزاده » شبیه هم است؟ دانش آموز : صدای اول آنها مثل هم است. آموزگار: چه صدایی در اول آنها می شنوی که مثل هم است؟ دانش آموز : صدای « آ » آموزگار :در آخر « آب ،جوراب، کتاب » چه صدایی می شنوی ؟ دانش آموز : صدای « ب » به همین شکل صوت آموزی در کلیه نگاره ها ادامه می یابد وآموزگار با سؤال جواب های متنوع از دانش آموزان می خواهد که صدای اول وآخر واژه ها را تشخیص داده وبگویند. سپس برای درک بیشتر سؤال هایا تمرین های دیگری نیز ارائه می دهد: آموزگار: اول « سبز ، سگ » چه صدایی می شنوی ؟ دانش آموز : صدای « س » آموزگار: می توانی چند چیز یاکلمه ی دیگر بگویی که اول آنها « س » باشد ؟ دانش آموز : بله « سیب ، سینی ، ...» هستند دانش آموزانی که قدری در تشخیص وگفتن صدای ابتدا و آخر کلمه ها کند هستند . آموزگار می تواند برای این دسته از دانش آموزان صدای اول یا صذای آخر کلمه ها را کشیده تر وبلند تر ادا کند تا دانش آموز صدای مورد نظر را سریع تر تشخیص بدهد مثلاً ، وقتی آموزگار می خواهدبگوید: اول « مدیر ، مدرسه » چه صدایی می شنوی ؛ صدای « م » راکشیده تر وبرجسته تر بگوید.تا دانش آموز صدای « م » را تشخیص بدهد. صوت آموزی در کلاس اول ابتدایی آموزش صوت آموزی قبل از آموزش شکل نوشتاری اصوات ، امری اجتناب ناپذیر است. در آموزش به روش ترکیبی از دانش آموزان خواسته می شد علاوه بر اینکه صدای ابتدا وانتهای کلمات راتشخیض دهند ؛ کلمه ها را بخش کنند وسپس با استفاده از انگشتان دست چپ ؛اول کلمه های یک بخشی را صداکشی کنند وسپس کلمه های دوبخشی وسه بخشی راصدابکشند..در پایان صوت آموزی دانش آموزان باید کلیه صداهای کلمه را بشناسند واصوات را درست تلفظ کنند. در کتاب بخوانیم وبنویسیم از آنجا که رویکرد آموزش ،از کل به جزءاست وآموزش به کمک حافظه ی بصری وهمراه تصاویر می باشد .برای آموزش صوت آموزی ، بخش کردن کلمه ها وصداکشی توصیه نشده است وبه تشخیص صدای اول کلمه وصدای آخر کلمه ،در کلمات هم آغاز وهم پایان اکتفا شده است: · برای صوت آموزی باید از واژه هایی استفاده شود که ساده،ملموس ،عینی وحتّی الامکان مصور(قابل نشان دادن با تصویر باشد. ) · برای صوت آموزی مصوت ها بهتر است از واژه های هم آغاز استفاده شود. · برای صوت آموزی صامت ها بهتر است ابتدا صوت مورد نظر با واژه های هم پایان شروع شود. · پس از یادگیری وتشخیص صوتی ،بهتر است خود دانش آموز هم کلمه هایی را مثال بزند. آ آب،آزاده،آبی،آسمان،آلو،آهو اَ اَبر،اَسب،اَمین،اَنار،اَنگور اُ اُردک،اُتاق،اُجاق ،اُمید
📚 درس: موضوع: خط @tadriis_yar1
📚 درس: موضوع: خط @tadriis_yar1
📚 درس: موضوع: خط @tadriis_yar1
43.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نحوه ی املا گویی مخصوص والدین و حتی معلمین ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فعالیت های تکمیلی جهت تثبیت یادگیری 👩🏻‍🏫آموزگار: میرعالی 🔵دبستان امام مجتبی (ع) 😊😊😊کلیپ زیبا از همکار گرامی خانم میرعالی @tadriis_yar1
38503522646640.pdf
135.5K
با سلام و احترام مواردی که در بازدید کلاس های درس مقطع ابتدایی توسط گروه های آموزشی مورد بررسی قرارمیگیرد بصورت فایل pdf خدمت شما بزرگواران ارسال میشود،، فایل را در اختیار همکاران قرار داده تا ان شاالله همه موارد در کلاس همیشه رعایت شوند و در صورت ایجاد هرگونه سوال یا ابهام یا پیشنهاد، آموزگاران با راهبران و سرگروه های آموزشی در ارتباط باشند.باتشکر
🍭 : چینش اشکال هندسی مثل مثلثها و یا چینه‌ها برای درک بهتر شکل‌ها لازم است. از بچه‌ها بخواهید در منزل تعداد اتاق‌ها، حمام، آشپزخانه، یخچال، تلویزیون و کمدها را به صورت نماد عدد بنویسید. برای بچه‌ها داستانی مشابه داستان زیر تعریف کنید. یکی بود یکی نبود در جنگلی پرنده زیبا روی درخت بودند کنار آنها چهار سنجاب لانه کرده بودند و به خوبی و خوشی زندگی می کردند. سپس از آنها بپرسید چند تا پرنده روی درخت بودند. تعداد آنها را به صورت چوب خط و سپس به صورت نماد ۳ بنویسید. به همین صورت چند سنجاب کنار آنها بودند؟ تعداد را با گردی و به صورت نمادین بنویسند. ابتدا در کلاس چند شی هم اندازه مثل نیمکت نام برده تا مفهوم هم اندازه درک شود. در هنگام اندازه گیری طول‌های مختلف با اشیاء کوچکتر مراقب باشید که در ابتدا اندازه مورد نظر تعداد صحیحی از شی کوچکتر باشد https://eitaa.com/joinchat/2570649739C02204f4a1e ارسال برای گروه های عمومی بدوم آدرس کانال مجاز نمی باشد ⛔️ برای گروه کلاس شخصی معلم ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 8 ریاضی اول ابتدایی ❇️👈 ☑️👈 قسمت اول 📝👈 تدریس صفحه 50 و 51 کتاب ریاضی اول ابتدایی 🔖👈 👩🏻‍🏫👈 مدرس : حامد شریفیان قدس @tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 8 ریاضی اول ابتدایی ❇️👈 ☑️👈 قسمت دوم 📝👈 تدریس صفحه 52 و 53 کتاب ریاضی اول ابتدایی 🔖👈 👩🏻‍🏫👈 مدرس : حامد شریفیان قدس @tadriis_yar1
🍭 : -تعیین عدد اصلی یک مجموعه. -تمرین نوشتن نماد عددهای ۲، ۳ و ۴٫ -اندازه گیری فارسی با استفاده از اشیاء مختلف و شمارش تعداد اشیاء واحد. 🍭 : -بر روی کاغذ اعداد ۱ تا ۴ را نوشته و آنها را برش داده و تعدادی نخود و لوبیا در اختیار دانش آموزان قرار می دهید با نشان دادن هر عدد به آنها بگویید که به همان میزان لوبیا یا نخود روی میز جدا کنند. برای انجام فعالیت دوم ابتدا بخواهید اشیایی که اندازه آنها یکی است را کنار هم قرار دهند (به عنوان نمونه ۲ تا مداد رنگی یک اندازه) تا دانش آموزان درک مناسبی از اندازه پیدا کنند سپس از آنها بخواهید که با کنار هم قرار دادن چند چینه کنار مداد بگویند اندازه مداد چند چینه است تا درک مناسبی از طول و اندازه پیدا کنند. به صفحه آغازین بخش برگردید و در مورد نمازهای ۳ و ۴ رکعتی توضیح مختصری بدهید. -حال از دانش آموزان بخواهید فعالیت صفحه ۵۵ را انجام دهند. پیشنهاد می شود که همراه انجام این فعالیت اشکال مجسم مانند چینه و یا کاغذهایی که به صورت اشکال هندسی است را مانند شکلهای کتاب درست کنید سپس عدد مربوط به آن را بپرسید. در انجام فعالیت اندازه گیری کافیست تعداد گیره‌ها را بشمارند و بگویند که اندازه مداد چند گیره است 🍭 : چینش اشکال هندسی مثل مثلثها و یا چینه‌ها برای درک بهتر شکل‌ها لازم است. از بچه‌ها بخواهید در منزل تعداد اتاق‌ها، حمام، آشپزخانه، یخچال، تلویزیون و کمدها را به صورت نماد عدد بنویسید. @tadriis_yar1