فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوشتن «م» با حرکت آهسته
صفحه ۴۴
#تم7
اهداف:
* مرور مفاهیم جمع و تفریق
* نمایش حاصل جمع یا تفریق با چوب خط
* تمرین مهارت حل مساله با حل مربع شگفت انگیز ۴ × ۴
* بکارگیری مفاهیم جمع و تفریق در محیط پیرامونی
مرور_مفاهیم جمع و تفریق.
نمایش حاصل جمع یا تفریق با نماد چوب خط.
به کار گیری مفاهیم جمع و تفریق در محیط پیرامونی.
تمرین مهارت حل مسئله با حل مربع شگفت انگیز ۴*۴٫
#روش_تدریس:
* می توانید با برش دادن دو دایره کاغذی با رنگهای متفاوت به پنج قسمت مساوی و با دادن شکل ها به دانش آموزان فعالیتی به صورت زیر را انجام دهید.
۱- ابتدا ۳ قطعه از یک دایره کاغذی و ۲ قطعه از دایره کاغذی دیگر بردارند و از آنها بپرسید که از هر دایره چند قطعه برداشته شده است سپس بخواهید ۲ قطعه باقیمانده از یک رنگ را به ۳ قطعه ای وصل کنند و حال از آنها بپرسید روی هم چند قطعه شده است. تا دانش آموزان یک درک مناسبی از مفهوم جمع کسب کنند. به این ترتیب می توانید تمرین هایی برای مفهوم تفریق طرح کنید.