📸ترفندهای بیدار کردن بچهها برای مدرسه
➖➖
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
💥 آدمک نقاشی کودکان چه می گوید؟
کودکان افکار و احساسات خود را در نقاشی های شان بروز می دهند و با بررسی نقاشی های شان می توان به اختلال ها، اضطراب ها، نگرانی ها، تنش ها و افکار آنها پی برد. یکی از تصاویری که معمولا بیشتر کودکان در نقاشی های خود ترسیم می کنند، آدمک است اما هر عضو بدن آدمک معنا و مفهومی می تواند داشته باشد.
👈سر بزرگ: سر جایگاه تفکر است و کودکان سر آدمک ها را با اندازه های مختلفی می کشند. برخی معتقدند کشیدن سر بزرگ برای آدمک نشان دهنده تکبر کودک است و برخی بر این باورند که سر بزرگ آدمک به معنی دوست داشتن خود است. بعضی از کودکانی هم که عقب افتادگی ذهنی دارند، سر آدمک هایشان را بزرگ می کشند.
👈سر کوچک: نشان می دهد کودک ارزش زیادی برای خود قائل نیست. کودکانی که زمینه افسردگی دارند نیز آدمک های نقاشی شان را با سرهای کوچکی رسم می کنند.
👈چشم: چشم انعکاس عمق وجود کودک است. بیشتر کودکانی که به مراکز مشاوره می آیند و با مادران شان مشکل دارند، چشم های آدمک شان را غیرطبیعی و عجیب و غریب می کشند. نتایج بررسی ها نشان داده کودکانی که مدام به آنها چشم غره می روند، چشم ها را بزرگ و کودکان پرخاشگر چشم ها را عصبانی رسم می کنند اما کودکان شاد، چشم هایی شاد و خندان می کشند. بعضی از کودکان به خصوص دخترها، روی مژه ها و ابروهای آدمک شان تاکید می کنند که این موضوع به زیبایی شناختی آنها مربوط می شود.
👈دهان: کشیدن دهان بسته و به هم فشرده نشانه تنش در کودکان و لب های پهن و کلفت نشانه پرخاشگری است. معمولا کودکان بی اشتها یا آنهایی که زیاد حرف نمی زنند، دهان آدمک شان را کوچک می کشند. کودکان شاد یک خط منحنی رو به بالا که نشانه شادی آدمک شان است و کودکان ناراحت یک خط با انحنای رو به پایین به عنوان دهان رسم می کنند.
👈دندان: ترسیم دندان های نوک تیز در نقاشی، پرخاشگری کودک را نشان می دهد. برخی کودکان هم رابطه بین دندان و جنسیت را در نقاشی هایشان به خوبی نشان می دهند. مثلا وقتی کودک یک مرد را می کشد، دندان هایش را مشخص تر رسم می کند تا وقتی یک زن را نقاشی می کند.
👈گوش: کودکانی که گوش های آدمک شان را بزرگ و مشخص می کشند، دوست دارند حرف شان شنیده شود یا مدام شاهد دعواهای لفظی پدر و مادر و سایر اعضای خانواده هستند و این موضوع باعث آزارشان شده است. برخی کودکان هم به دلیل انتقادهای زیادی که از آنها می شود، گوش ها را بزرگ تر و مشخص تر رسم می کنند.
👈موها: دخترها به دلیل جنسیت شان تاکید بیشتری روی کشیدن موهای آدمک های نقاشی شان دارند و حتی گل سر را روی موهای آدمک شان می کشند ولی کمتر پیش می آید پسربچه ها موهای آدمک شان را با دقت بکشند.
👈گونه: معمولا بعد از ۷ سالگی، کودکان روی گونه آدمک شان تاکید می کنند و این حالت را بیشتر در نقاشی کودکان شاد می توان دید.
گردن: ترسیم گردن بلند برای آدمک نقاشی نشانه میل به بزرگ تر شدن است و به نوعی سن و جنسیت آدمک را نشان می دهد اما گردن کوتاه و پهن می تواند نشان دهنده خشونت کودک باشد.
👈پا: رسم پاها اهمیت زیادی در تحلیل نقاشی کودکان دارد. پاهای به هم چسبیده آدمک نشانه اعتماد به نفس پایین او است. پسر بچه ها معمولا به دلیل جنسیت شان پنجه های آدمک را نوک تیز و خشن می کشند اما دخترها معمولا گرایش دارند پاها را در اندازه های کوچک تری رسم کنند.
👈دست ها: دست های باز حس خوب کودک و ترسیم دست های بسته یا دست هایی که در جیب آدمک است یا انگشت های آن معلوم نیست، نشان می دهد کودک نمی تواند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کند. کودکانی هم که دزدی های کوچک انجام می دهند یا پنهان کاری می کنند، دست های آدمک شان را واضح و مشخص نمی کشند.
👈تنه: کودکان پرخور و چاق یا کودکانی که پدر و مادرشان چاق و درشت هستند، معمولا آدمک های چاق و فربه می کشند.
#همگام با اولی ها
چگونه خواندن و نوشتن بچهها را روانتر کنیم؟
با کودکانتان کتاب داستان بخوانید و درباره چیزی که خواندهاید با بچهها صحبت کنید. روند خواندن کتاب داستان، باید به این صورت باشد که هر دو دقیقه یک بار مکث داشته باشید. کودک را مجبور نکنید که همه کلمات را درست بخواند.
اگر خواندن کلمهای برای کودک زیادی سخت بود لازم نیست درجا به او تذکر دهید. اجازه بدهید متن را بخواند و بعد هنگام بحث کردن شکل درست کلمه را لابهلای صحبتتان تکرار کنید.
برای املا هم میتوانید مسئولیت تصحیح کردنش را به خود بچه بدهید. به این شکل که ابتدا به بچه املا را بگویید، سپس کتاب را باز کنید و از او بخواهید املایش را تصحیح کند. بهتر است در این مواقع خودتان هم کنار کودک بنشینید. دقت داشته باشید که پر غلط بودن املای فرزندتان، ممکن است نتیجه ضعف شنوایی، بینایی و یا وجود سایر اختلالات یادگیری باشد.
════❁💠❁════
📌 اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
📌 معاونت آموزش ابتدائی
📌 اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوا
@MoallemYariR1 کاربرگ تم 7 ریاضی اول (07).pdf
551.5K
🔺 آزمون عملکردی تم ۷
#ریاضی_اول ابتدایی
🔸 #تم7 : تولد دوقلوها
@MoallemYariR1 کاربرگ تم 7 ریاضی اول (06).pdf
744.7K
🔺 تکلیف ریاضی تم 7
#ریاضی_اول ابتدایی
🔸 #تم7 : تولد دوقلوها
داستان نشانه سـ س
داستان س و سنگ پشت
س حوصلهاش سر رفته بود. دلش میخواست بازی کند.
از خانه رفت بیرون.
دوید و دوید تا به سر کوه رسید.
سر کوه، یک سنگ پشت را دید.
س به سنگ پشت گفت :
“آهای سنگ پشت! می آیی بازی کنیم؟”
سنگ پشت گفت: “چه بازی؟…،
س گفت:” بازی گردو … شکست”!
سنگ پشت قبول کرد.
بازی شروع شد س گفت: ” گردو”
سنگ پشت گفت :”شکستم… زدم دندانت را شکستم”.
س داد زد: ” آی دندانم… وای دندانم!”
سنگ پشت هول شد و گفت:” تو خودت گفتی بازی کنیم “!
س گفت:” اما تو دندان من را شکستی!”
سنگ پشت گفت: “حالا گریه نکن. من خودم میبرمت دکتر. بپر روی سنگم بشین تا برویم.”
س نشست روی سنگ پشت .
سه سال و سه ماه و سه هفته و سه ساعت طول کشید تا به دکتر رسیدند.
آن موقع س یک دندان دیگر در آورد.
خندید و گفت:”برگردیم. دیگه دکتر نمی خواهم.”
بله و از اون روز به بعد
س خیلی مراقب سه تا دندان بود
شعرنشانه س
س س س ، س هستم من س آخر هستم
دندانه ها يم ، رديف مساوي است و دقيق
مانندِ عدد 3 كه وصل مي شه به يك ن
مثلِ داس ، مثل ياس مثلِ آخرِ گيلاس
س غير آخر ، دوستمه تو جدول پهلويمه
دنباله اش ، رو خطه به حرف بعد مي چسبه
29.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏰ایجاد انگیزه ی س س
🌷هدف کلمه شناسی و شناخت جایگاه نشانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣آموزش انیمیشنی و جذاب نشانه ها👌👌👌
👈👈👈ترکیب نشانه- س-کلیپ۲ #دانابا