اهداف صفحه ۷۳
🔹 آموزش نماد تساوی.
🔹درک دسته های با تعداد مساوی.
🔹 نوشتن يک تساوی عددی.
🛑روش تدريس صفحه ۷۳
∗ ابتدا با نشان دادن عددها با انگشتان دست از دانش آموزان بخواهيد ۴ شیء را در طرف راست قرار دهند.
سپس دوباره بانشان دادن عدد ۴ با انگشتان دست ديگر از آنها بخواهيد ۴ شیءرا در طرف چپ قرار دهند
و سپس از آنها بخواهيد تعداد اشياء دو طرف را مقايسه کنند
و شما توضيح دهيد که تعداد اشياء دو دسته با يکديگر مساوی هستند، سپس نماد تساوی را بيان کنيد.
∗∗ به صفحهٔ آغازين تم برگرديد و در مورد تعداددانش آموزان سمت چپ و تعداد دانش آموزان سمت راست بپرسيد.
سپس در مورد چيزهايی که در تصوير می بينند و با يکديگرمساوی هستند توضيح بخواهيد.
∗∗∗ با توجه دادن دانش آموزان به اينکه نماد تساوی را درست بکشند، از آنها بخواهيد فعاليت صفحهٔ ۷۳ کتاب را انجام دهند.
ابتدا عدد هر دسته را بنويسند در صورتی که دو عدد نوشته شده برابر بودند، نماد تساوی را بگذارند.
🛑توصيه های آموزشی صفحه ۷۳
🔸 در برابر مفهوم مساوی بودن دو طرف، مساوی نبودن مطرح می شود ولی در حال حاضر نيازی به بيان نماد نامساوی نيست.
🔸 پس از انجام فعاليت های دست ورزی و انجام تمارين تصويری کتاب، به سمتی پيش برويد
که دانش آموزان بدون ديدن و يا لمس کردن اشياء و فقط با ديدن نمادهای عددها مساوی بودن يا نبودن را تشخيص دهند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
اهداف صفحه ۷۴
🔹درک مفهوم عدد ۸ و برقراری ارتباط بین نمايش های مختلف آن عدد
🔹 درک مفهوم ترکيبی عدد ۸ واينکه ۸ به صورت ۵ و ۳ديده شود.
🔹 توانايی نوشتن صحيح نماد عدد ۸
🛑روش تدريس صفحه ۷۴
∗ با انگشتان دست از عدد ۶ شروع کنيد واز آنها بخواهيدنمايش های مختلف عدد ۶ رانشان دهند،
سپس نمايش های مختلف عدد ۷ و درنهايت نمايش های مختلف عدد ۸ را نشان دهند.
از آنها بخواهيد ۸ تا نخود و لوبيا روی ميز به گونه ای بچينند که ۵ تا
لوبيا و ۳ تا نخود باشد.
به آنها بگوييد که اين ۸ تا را به چند روشديگر می توانند بچينند.
به اين ترتيب ترکيب های مختلف عدد ۸ رابا استفاده از کم و زياد کردن تعداد نخودها و لوبياها به دست آورند،
دانش آموزان را تشويق کرده که همه ترکيب ها را به دست آورند.
∗∗ از دانش آموزان بخواهيد ۸ تا پنجرهٔ مدرسه را درتصوير آغازين بخش با رنگ دلخواه رنگ آميزی کنند،همين عمل را می توانند با پنجره های ساختمان های مجاور نيز انجام دهند به گونه ای که ۵ تا يک رنگ و ۳ تا رنگ ديگر باشد.
∗∗∗ با توجه دادن دانش آموزان به اينکه ۸ به صورت ۵ و ۳ است، فعاليت صفحه ۷۴ را انجام دهيد.
درهنگام تمرين نوشتن عدد ۸ به نقطه شروع و جهت حرکت قلم و نحوه نوشتن نماد عدد ۸ توجه لازم داده شود
و با حرکت بين دانش آموزان بررسی شود که همهٔ آنها عدد را به صورت صحيح بنويسند.
🛑توصيه های آموزشی صفحه ۷۴
🔸 از دانش آموزان بخواهيد تعداد هرقسمت را همراه با شما با صدای بلند بگويند.
🔸 ازدانش آموزان بخواهيد که نوشتن عدد ۸ را درمنزل تمرين کنند.
🔸 نمادهای عدد ۸ را به انگشتان دست، کيک ۵ قسمتی، چوب خط، مربع های رنگ شده و… مرورکنيد.
اهداف صفحه ۷۵
🔹 استفاده از نمادهايی برای به دست آوردن حاصل جمع و درک ارتباط نمايش های مختلف اعداد.
🔹به کارگيری ابزار شابلون برای طراحی وادامه يک الگو. روش تدريس
∗ از دانش آموزان بخواهيد با استفاده از چينه يا ابزارهايی که دراختيار دارند نمايش های مختلف عددهای ۶ و۷و ۸
را طوری بسازند که هرطرف تساوی يک = رابسازند. تساوی ۶ ارائه يا نمايش از اعداد مورد نظر باشد.
∗∗ از دانش آموزان بخواهيد پرنده بارنگ آبی را با دکمه به رنگ آبی و پرنده مشکی را با دکمه مشکی نمايش دهند.
سپس از آنها بخواهيد که ۶ تا دکمه با رنگ های آبی و مشکی را دوطرف
ديوار مدرسه به صورت های مختلف قرار دهند.
همين فعاليت ها رابرای ۷ يا ۸ تا دکمه نيز انجام دهند.
∗∗∗ فعاليت صفحه ۷۵ را انجام دهيد در هر قسمت ابتداحاصل جمع را پيدا کنيد و عدد مورد نظر را بنويسيد.
🛑توصيه های آموزشی صفحه ۷۵
🔸 دراين صفحه تمرين نامساوی (≠) مورد توجه قرار گرفته است با اين تفاوت که عددهای اطراف خيلی واضح قابل تشخيص نيستند.
🔸درساخت الگو با استفاده از شابلون اگر اندازهٔ شکلی که با شابلون کشيده اند، با اندازه شکل کتاب هم خوانی نداشت ايرادی
ندارد،
حتی اگر فقط يک شکل را بعد از مثلث بکشند و نتوانستند شکل ديگری را رسم کنند ايرادی ندارد.
🔸 از دانش آموزان بخواهيد با استفاده از شکل های شابلون الگوی ديگری را طراحی کنند و نفر کنار دستی آن را ادامه دهد.
🔸 دانش آموزان را تشويق کنيد که برای انجام فعاليت اين صفحه راه حل های ابتکاری استفاده کنند.
برای مثال در قسمت چوب خط ها
می توانند در دستهٔ سمت چپ يک چوب خط را برداشته دستهٔ ۵تايی را کامل کنند
و به اين ترتيب دستهٔ سمت چپ هم يک ۵تايی و يک يکی می شود. بنابراين دو دسته با هم برابر هستند.
اهداف صفحه ۷۶
🔹 سرشماری با کمک چوب ها.
🔹برقراری ارتباط نمايش چوب خطی و نماد عددها.
🛑روش تدريس صفحه ۷۶
∗۴ نفر از دانش آموزان را جلوی تخته بياوريد. يک مسئول انتخاب کنيد.
هر نفر بايد شماره مربوطه به دانش آموزان جلوی تخته را ببيند و به او برای مسئول شدن رأی دهد.
سپس شماره ها راروی تخته بنويسيد. يک دانش آموز رأی را می خواند
شما برای آن فرد يک چوب خط می گذاريد.
هر بارکه چوپ خط هابه ۵ رسيد دستهٔ ۵ تايی درست کنيد.
∗∗ به صفحه ی آغازين اين بخش مراجعه کنيد تا با يک فعاليت دو نفره تعداد دانش آموزان يا اشکال يا اشياء را سرشماری کنند.
∗∗∗ دانش آموزان تعداد اشکال مورد نظر را به صورت يک فعاليت گروهی دو نفره که يک نفر نام شکل ها را بگويد وديگری چوب خط بکشد، سرشماری کنند.
🛑توصيه های آموزشی صفحه ۷۶
🔸توجه داشته باشيد که با شمارش هر شیء يک چوب خط را رسم کنند
تا اشياء يا اشکال تمام شود، نه اينکه ابتدا اشياء رابشمارند
و بعد به تعداد شمارش شده، چوب خط نشان دهند. در اين صورت سرشماری با چوب خط اتفاق نيفتاده است.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
هدایت شده از Ltms
♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️
قابل توجه معلمان و دبیران گرامی
تایپ سؤالات امتحانی ، کاربرگ، طراحی
آزمون های آنلاین ، تهیه پاورپوینت با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن پذیرفته می شود.
برای دیدن نمونه کارها، به کانال ما سری بزنید 🔆🔆
آدرس کانال:
https://eitaa.com/joinchat/1332085289C1c3f8769ef
🌸🌸🌸🌸🌸
کافی است یک بار امتحان کنید 🦋🦋
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهداف صفحه ۷۹ تم ۱۲
۱) درک مفهوم مقايسه
۲) درک مفهوم کمتری و بيشتری و تشخيص دسته ی با تعداد کمتر
توصيه های آموزشی صفحه ۷۹ تم ۱۲
۱) انجام فعاليت هايی مانند نمونه های زير توصيه می شود.
از دانش آموزان بخواهيد تعداد خانه هايی که يک طبقه هستند و تعداد خانه های ۲ طبقه يک کوچه يا يک خيابان را با يکديگر مقايسه کنند.
برای دانش آموزان داستانی در مورد مقايسه ی اشيا تعريف کرده و از آنها بخواهيد اين داستان را نقاشی کنند.
از دانش آموزان بخواهيد اشياء داخل منزل را با يکديگر مقايسه کنند.
۲) در صورتيکه دانش آموزان با ديدن عددهای هر دسته نمی توانند دسته ی کمتر را تشخيص دهند، بهتر است شکل های هر دو دسته را يک به يک (تناظر يک به يک) مقايسه کرده تا دسته ای که کمتر است، معلوم شود.
پس از آن توجه دانش آموزان را به عدد مربوطه جلب کنيد تا کم کم زمينه برای تشخيص و مقايسه عدد ها فراهم شود.
٣) اين صفحه زمينه ساز معرفی نماد کمتر بيشتر است.
٤) رابطه ی دو طرفه ی کمتر و بيشتر را تأکيد کنيد. اگر دسته ی سمت چپ کمتر باشد، پس دسته ی سمت راست بيشتر است.
#صفحه_۷۹_ریاضی
#تم_۱۲
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهداف صفحه ۸۰ تم ۱۲
۱) آشنايی و به کار بردن نماد کمتر و بيشتر
۲) خواندن عبارت های نامساوی عددی به دو صورت
توصيه های آموزشی صفحه ۸۰ تم ۱۲
۱) هدف استفاده از نماد کمتر، بيشتر و يا مساوی است، لذا انتظار نداشته باشيد که دانش آموزان سريع کار با اين نماد ها را يادبگيرند.
بلکه به مرور و طی فعاليت هايی که انجام می دهيد، يادگيری تثبيت می شود.
۲) از دانش آموزان بخواهيد از نماد > يا = برای مقايسه اشيا داخل منزل استفاده کنند.
۳) در اين صفحه از نماد های مختلف نمايش عدد ها مثل انگشتان دست بی چينه و چوب خط استفاده شده است.
#صفحه_۸۰_ریاضی
#تم۱۲
10.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑اهداف آموزشی صفحه ۸۱
🔹شناخت عدد ۹به صورت ترکیب ۵و ۴.
🔹درک مفهوم عدد ۹ و نوشتن صحیح نماد عدد ۹ .
🔹یادآوری اعداد کمتر از ۹به صورت ترکیبی .
10.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑اهداف آموزشی صفحه ۸۳
🔹تکمیل جدول شگفت انگیز ۹ در ۹ .
🔹درک تقارن افقی و کامل کردن شکل های قرینه در صفحه ی شطرنجی.
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑اهداف آموزشی صفحه ۸۴
🔹درک نمایش ستونی عدد وتوانایی تبدیل نمایش ستونی به عددی و برعکس.
🔹درک مقایسه عددها از طریق نمایش ستونی آنها.
🔹مقایسه یک طول مشخص با واحدهای مختلف.