eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.4هزار دنبال‌کننده
28.3هزار عکس
17.3هزار ویدیو
16.9هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خلاق باش
🖼 طلوعی_دیگر...☀️ 🍁 چونکه صبح آمد و چشمم باز شد 🍁 خلقـتم با خالقم همـراز شد 🍁 غرق رحمت می شود آن روز که 🍁 صبح آن با نام "تو" آغـاز شد... ❣️بسم الله الرحمن الرحیم❣ 🙂 سلام؛ صبحتون بخیر و روزتون به زیبایی نام خدا 🌐 📲 @khalaghbashh
💠 سوال: فرزندکلاس اولی دارم که درخانه مشق هایش را زیبا می نویسه اما درکلاس بد وگاهی اظهار اینکه من بلد نیستم ونمینویسم میکنه در خانه فرزندی مودب در مدرسه کنجکاو و اذیت کن هست.... 💠 پاسخ شرایط بچه ها در منزل با حضورشون در کنار دوستان و همسالان خیلی متفاوت هست بچه ها در منزل تحت کنترل والدین هستند و در شرایطی که یا تک فرزندند و یا در محیطی بدون شرایط شیطنت و بازیگوشی بسر میبرند در حالیکه محیط کلاسی کاملا زمینه شیطنت رو داره. توی کلاس بیشتر بچه ها درحال نقشه کشیدن بازیهای زنگ تفریح هستند و مدام با همکلاسیهای خودشون در حال تعامل و بازی هستند. چنین بچه هایی نوشتن مشق و تمرکز در درس رو مانع خوشگذرانی و بازی خودشون می بینند بنابراین نوشتن تکالیف کلاسی فقط جنبه رفع تکلیف داره به همین علت دستخط و گاها یادگیری در منزل بهتر از کلاس هست. راه حل من این هست که معلمان باید بیشتر هوشیار باشند و کلاس را بهتر مدیریت کنند اگر تدریس در کلاس دارای جذابیت باشه که همه حواس دانش آموز را جذب کنه و در کنار آموزش حتما بازیهای آموزش هم طراحی و اجرا بشه نیاز این دانش آموزان ارضا خواهد شد و علاقمندی به درس و کلاس بالاتر خواهد رفت. @tadriis_yar1
💠 سوال دختر من کلاس اوله ...معلمشون تا نشانه (س) تدریس کرده ولی هنوز ترکیب ها خوب براش جا نیفتاده..دا و دَ رو جابه جا مینویسه(وبقیه ترکیب ها رو ) و البته خوندنش خیلی ضعیف تر ازنوشتنشه دوتا سوال داشتم خدمتتون اول اینکه به نظرتون سرعت تدریس زیاد باعث شده که خوب براش جا نیفته ...(.چون در در عرض دو هفته یعنی از ۳شنبه تا ۳شنبه دو هفته بعد ۶تا نشانه تدریس شده ) دوم اینکه من چکار کنم تا ترکیب ها براش جا بیفته ...چون هفته دیگه هم قراره نشانه. او. و ت رو بخونن نگرانم خیلی عقب بیفته و نتونه خودشو برسونه 💠 پاسخ این سوال بسیاری از همکاران و اولیای عزیزهست. درخصوص یادگیری ترکیب و شناخت نشانه ها چند نکته ضروری را یادآوری میکنم. ۱_ کتاب فارسی پایه اول دارای یک بودجه بندی هست که معلم موظف هست طبق آن هر هفته دونشانه تدریس کنه (لطفا به صفحات اول کتاب فارسی اول مراجعه شود) ۲- در تدریس هر نشانه چند نکته باید رعایت شود، معرفی نشانه ترکیب نشانه جایگاه نشانه در کلمه معرفی کلمات کلیدی درس بصورت بخش بخش و ترکیب خوانی روخوانی درس رونویسی از نشانه،ترکیب و کلمات کلیدی تمرین و تکرار و مشق و بازیهای متنوع از کلمات ارزشیابی و املا اگر تمام مراحل با دقت و حساسیت انجام بگیره پیشرفت چشمگیری در یادگیری بچه ها قابل مشاهده هست ۳_ لطفا فقط و فقط به تمرین و تکرار نوشتنی اکتفا نکنید بسیاری از بچه ها دست ورز هستند و با روش های بازی بهتر آموزش می بینند. بنابراین تهیه کارتهای نشانه و ترکیب و یا الفباهای مگنتی یا ساده و دست ساز بسیار کمک کننده هست (نمونه بازی را ارسال میکنم) ۴_ توجه داشته باشید در یکی دو ماه اول آموزش نشانه ها اشتباه گرفتن نشانه هایی مثل ب د م طبیعی هست اما با مرور و تکرار بیشتر و آموزش نشانه های جدید این مشکلات کمتر خواهد شد ۵- در نوشتن بچه ها به صداکشی خیلی تاکید شود شیوه صداکشی: مثلا در کلمه بادام بچه ها قبل از نوشتن هر ترکیب یا نشانه باید صدای آن را بلند بگویند مثلا اول بگه با و بنویسه بعد دا و بنویسه و درآخر با تاکید صدای د گفته بشه و بنویسه صداکشی کردن مانع خیلی از اشتباهات نوشتاری میشه ۶-و نکته آخر و مهم اینکه معلم در یادگیری بچه ها در کلاس سهم چندانی ندارند و عمده یادگیری بچه ها در منزل و در کنار والدین اتفاق خواهد افتاد. بنابراین همکاران بزرگوار حتما اولیا را با روشهای تدریس نوین و شیوه کار با دانش آموزان آشنا کنید
23.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از روش های بالا بردن جذابیت در کلاس استفاده از اپلیکیشن ها و فیلم های معتبر آموزشی هست. گاها یک فیلم یا شعر یا بازی سهمم بالاتری در یادگیری نسبت به نوشتن و یا آموزش های قدیمی و گفتاری داره
س مثل سبیل 💠 کلاس خانم مکو
س اول هر سین سفره هفت سین 💠 کلاس خانم مکو
💠 سوال پسرم اولا هر چقدر تذکر میدم دستش رو کج می گیره برای نوشتن ثانیا فقط دوست داره بنویسه ولی آنچه که می نویسه سخت می خونه تو ترکیب ها مشکل داره و هم آغاز و هم پایان رو خوب تشخیص نمیده 💠 پاسخ درود یکی از بهترین شیوه ها برای شناخت ترکیب استفاده از کارتهای ترکیب و نشانه هست در خصوص کج گرفتن دست سعی کنید زاویه دفتر رو ۴۵ درجه قرار بدید و به محض کج گرفتن دستش تذکر بدید تا عادت کنه برای شناخت هم آغاز و هم پایان حتما ابتدا از یک. صدا شروع کنید مثلا آ و فقط در طول یکی دو روز کلماتی که صدای اول آ دارند را بلند بگویید درضمن صدای آ را بلند بکشید مثلا آاآاآاآابی یا آاآاآاآسمان تا ابتدا تشخیص صدای آ در او تقویت بشه روز بعد یک صدای کشیده دیگه مثل س و یکی دو روز فقط کلماتی که صدای اول س دارند را. بلند و با کشیدی سسسسس بگویید مثل سسسسسیب و همینطور صداهای بعدی برای نشانه هایی که صدای کوتاه دارند اون صدا را در اول کلمه چندبار تکرار کنید مثل ک در کلمات اینچنین بیان بشه ک ک ک ک ک کیف بعد که صدای اول را خوب یاد گرفت و تشخیص داد به صداهای پایان بپردازید صدای پایان کلمات را با تاکید بیان کنید و او هم با تاکید تکرار کنه تا حساسیت شنیداریش تقویت بشه مثل ماشیننننننن