eitaa logo
تدریس یار پایه اول
10.1هزار دنبال‌کننده
27.8هزار عکس
16.9هزار ویدیو
16.7هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . برای #تبلیغات هم پیام دهید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
#ورودی اول #ارزشیابی_ورودی #مفاهیم اولیه
#ورودی اول #ارزشیابی ورودی #مفاهیم_اولیه
ردیابی 💓توانایی کوک در یک خط یا مسیر مستقیما با تکالیف درسی او در است و نقص در ردیابی دیداری، منجر به بروز مشکلات و و خواهد شد🎈 ♦️به محض اینکه کودک را می آموزد، باید چشم های خود را به طریقی جهشی از راست به چپ دهد. ♦️اگر کودک در هنگام خواندن کلمات، خود را حرکت دهد موجب رشد یک خرده ناسوده می گردد که خود نوعی است. 💥تمرینات بهبود و تقویت ردیابی دیداری:👇👇 رفتن روی خطوط حاشیه فرش رفتن روی خطوط عابرپیاده رفتن روی جدول راه رفتن روی پتویی که شده است. ردیابی روی دیوار با ( از راست به چپ) ردیابی خطوط روی دیوار با ( از راست به چپ) رد یابی نور قوه (اتاق تاریک). دادن نور چراغ قوه روی خطوط حاشیه فرش یا دیوار رد یابی یک شکل مثل فرش یا میز. ردیابی حاشیه با چشم ردیابی مختلف هندسی کشیده شده حروف و اعداد روی دنبال کردن در هم و رسیدن به مقصد( خرگوش به هویج) یک شکل هندسی خاص در بین اشکال هندسی یک حرف خاص و کشیدن دور آن ها در بین حروف مانند👇 ج ب ح ث ع ت ب ب ت پ ب ث ب ت د پ ب ث پ ب ت ب پ ث ب یک حرف و خط کشیدن دور آن در روزنامه 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
☀️ تمرین هایی برای درمان (بدخطی) قابل اجرا در منزل و ایام تابستان 🌷 هر تمرینی که باعث شود کودک از عضلات کوچک انگشتان خود و یا از عضلات بزرگ دست خود استفاده کند، مفید خواهد بود. ( تمرین هایی شبیه قیچی کردن، خمیر بازی کردن، پرت کردن و گرفتن) 🌷 خمیر بازی را در اختیار کودک بگذارید و از او بخواهید شکل های مختلفی درست کند. 🌷 برای تقویت عضلات کوچک کودک، مقداری پیچ و مهره در اختیار او قرار دهید تا آنها را باز و بسته کند. 🌷 باز و بسته کردن زیپ لباس، بستن بند کفش ها، باز و بسته کردن دکمه های لباس هم باعث تقویت عضلات کوچک دست کودک می شود. 🌷 یک خط روی کاغذ بکشید و از کودک بخواهید با قیچی آن خط را برش دهد. 🌷 در فاصلۀ یک متری از کودک، یک توپ کوچک را به سمت کودک پرت کنید تا بگیرد و از او بخواهید همین کار را انجام دهد و شما بگیرید. به تدریج فاصلۀ خود را با کودک زیاد کنید. 🌷 لیوانی که کمی از آن خالی است را به کودک بدهید و از او بخواهید بدون اینکه آب لیوان بریزد حدود 2 تا 4 متر راه برود. 🌷 شکل هایی مانند ستاره، دایره، خورشید و ... با نقطه_چین بکشید و از کودک بخواهید که با مداد این نقطه چین ها را به هم وصل کند. 🌷 دو خط موازی به فاصلۀ دو سانتی متر از یکدیگر رسم کنید. از کودک بخواهید خط راستی وسط این دو خط بکشد به طوری که دستش را از روی کاغذ برندارد و به خطوط بالا و پایین برخورد نکند. به تدریج با توجه به سن کودک این فاصله را کم کنید. کودک بخواهید که با مداد این نقطه چین ها را به هم وصل کند. 🌷 مقداری روزنامه و کاغذهای باطله در اختیار کودک قرار دهید و از او بخواهید آن ها را مچاله کند و در سطلی که در حدود دو متری آن قرار داده اید پرتاب کند. 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرینات تقویت عضلات چشم👁 روزانه به طور مداوم ۳دقیقه انجام شود تاثیر فوق العاده ای در روانخوانی وتندخوانی دانش آموز دارد 👌👌 به جای اینکه هرروز از گوشی موبایل به طورنادرست استفاده شود از آنها بخواهیم تا با این روش استفاده درست را انجام دهند 😍 🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
📔 لینک های دانلود کتب درسی و راهنما معلم سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ 📔 1⃣ پایه اول 1⃣ 🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿 📚ریاضی⬇️⬇️⬇️ 🟢کتاب درسی http://www.chap.sch.ir/books/12113 🔴راهنما معلم http://www.chap.sch.ir/books/5103 🪴🌼🪴🌼🪴🌼🪴🌼🪴🌼🪴🌼 📚 فارسی⬇️⬇️⬇️ 🟢کتاب درسی http://www.chap.sch.ir/books/12111 📚نگارش 🟢کتاب درسی http://www.chap.sch.ir/books/12112 🔴راهنما معلم http://www.chap.sch.ir/books/748 🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀 📚آموزش قرآن⬇️⬇️⬇️ 🟢کتاب درسی http://www.chap.sch.ir/books/12110 🔴راهنما معلم        نهج القرآن http://www.chap.sch.ir/books/10195 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷 📚علوم تجربی⬇️⬇️⬇️ 🟢کتاب درسی http://www.chap.sch.ir/books/12114 🔴راهنما معلم http://www.chap.sch.ir/books/749 🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱 ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
. . 🍏🍎 توجه ویژه به کلاس اولی ها                      چرا و چگونه        دانش آموزان کلاس اولی توجه ویژه ای را می طلبند. شما تصور بفرمایید, این بچه ها پیش از ورود به مدرسه هرگاه تشنه می شدند مانند سلطانی امر می نمودند زیر دستان دو دستی تقدیمشان می کردند، یا با آزادی به سراغ یخچال رفته و آب خنکی می نوشیدند.گرسنگی خود را با حالتی خواهش گونه یا با آوازی بلند سر می دادند ،به راحتی نیازهای زیستی خود را تامین می کردند. هرگاه هوس می کردند به جست و خیز می پرداختند، مانعی برای قهقهه زدن، سخن گفتن، تماشای تلویزیون، بازی و از این قبیل برایشان وجود نداشت. اما یکباره در محیطی قرار گرفته اند که بدون اجازه آب هم نمی توانند بنوشند، بدون اجازه نمی توانند سخن بگویند، از جای خود برخیزند. راه بروند، خلاصه آزادی عمل آنها به شدت محدود شده است، ضمن آنکه باید از عهده تکالیف و مسئولیتهایی که به آنها واگذار می شود و چندان باب میلشان نیست هم برایند.( با توجه به آنکه تعداد زیادی از آنها خاصه در محیطهای روستایی دوره پیش دبستانی را نگذرانده یا اگر هم این دوران را گذرانده باشند با این سطح از محدودیت مواجه نبوده اند). ✅ غرض آنکه آنها را درک کنیم،خودمان را بجای آنها بگذاریم و از همان ابتدا همه قوانین را بر انها عرضه نکنیم. -  به راستی از دید ما بزرگترها چه چیز مدرسه ارزش تحمّل این همه محدودیت و چند ساعت دوری از کانون گرم خانواده را دارد؟ احتمالاً پاسخ خواهیم داد ، باسواد شدن، علم آموزی، کسب توانایی خواندن و نوشتن و از این قبیل. بیایید از زاویه دید یک کودک به این پرسش پاسخ دهیم . واقعیت آن است که کودک نیاز به باسواد شدن و کسب علم و دانش را مانند ما حس نمی کند یا برایش این قدر با اهمیت نیست. ✅ از منظر کودک بودن در کنار بچه های هم سن و سال خود، بازی و تعامل با آنها ارزش تحمل دشواریها را دارد. او به شدت به دوستانش احساس نیاز می کند.           از همان آغازین روزهای سال تحصیلی تلاش کنیم زمینه دوستی بچه ها با یکدیگر هرچه زودتر فراهم گردد. ❗️مراقب باشیم دوستی بچه ها آسیب نبیند،تلاش کنیم کسی منزوی و تنها نماند. مراقب باشیم پر پروازشان آسیب نبیند. 🪶 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1