@MoallemYariR1 آزمون فصل 3 علوم اول (03).pdf
2.28M
آزمون فصل 3 علوم اول ابتدایی
@MoallemYariR1 آزمون درس 3 علوم اول (01).pdf
1.3M
آزمون و درسنامه فصل 3 علوم اول ابتدایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۴۰
خانم شنبدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۴۱
خانم شنبدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تم ۶
صفحه ۴۲
خانم شنبدی
نمونه سوالات #حواس_پنجگانه
فصل دوم علوم
1- باچه عضوی ازبدن می بینیم؟ چشم
2- باچه عضوی می شنویم؟ گوش
3- افراد نا بینا چیزها را چگونه
می شناسند؟ با لمس کردن – بو کشیدن و شنیدن
4-افراد نا شنواچگونه متوجه اطراف
می شنوند؟ با دیدن
5-چه کارهایی به چشم آسیب می رساند؟ چیزهای نوک تیزبه طرف هم پرتاب نکنیم- دست های کثیف به چشم نمالیم- درروزهای آفتابی وکناردریا ازعینک آفتابی استفاده کنیم- نزدیک تلویزیون ننشینیم و....
6-چه چیزهایی به گوش آسیب می رساند؟ چیزهای نوک تیزدرگوش خودفرو نکنیم- درگوش هم دادنزنیم- دست های کثیف راداخل گوشمان نکنیم- درمحلی که بلندگو قراردارد نایستیم و....
7-درحیوانات بیشترچه حواسی قوی هستند؟ بویایی وشنوایی
8-چه حیواناتی رامی شناسید که ازنظرشنوایی یا بویایی قوی هستند؟ بویایی:کوسه-سگ-گربه و...
شنوایی:خرگوش
9-کدام حواس بیشترین سهم درشناخت ما از جهان اطراف دارند؟ بینایی وشنوایی
10-چه طورمی توانیم با چشمان بسته خوردنی های متفاوت راشناسایی کنیم؟ بابوکشیدن ویا لمس کردن آن ها
11-باچه عضوی ازبدن می توانیم بوهاراتشخیص دهیم؟ بینی
12-باچه عضوی می توانیم مزه ی خوردنی ها راتشخیص دهیم؟ زبان
13-به غیراز چشم وگوش چه اعضای دیگری می توانند در شناخت اطرافمان به ماکمک کنند؟ پوست ، بینی ، زبان
14-در چه شغلهایی خوب دیدن یا خوب شنیدن خیلی مهم است؟
خوب دیدن : رانندگی ، دندانپزشکی ، ملوانی ، خلبانی ، خیاطی ، نجاری و ...
خوب شنیدن : راننده ، پزشک ، مغازه دار و ...
لمس کردن ، چشیدن و بو کردن در چه شغلهایی اهمیت دارند؟
لمس کردن : سفالگری ، بنایی ، نجاری و ...
چشیدن و بوییدن : آشپزی ، قنادی ،عطاری و ...
نمونه سوالات #حواس_پنجگانه
فصل دوم علوم
1- باچه عضوی ازبدن می بینیم؟ چشم
2- باچه عضوی می شنویم؟ گوش
3- افراد نا بینا چیزها را چگونه
می شناسند؟ با لمس کردن – بو کشیدن و شنیدن
4-افراد نا شنواچگونه متوجه اطراف
می شنوند؟ با دیدن
5-چه کارهایی به چشم آسیب می رساند؟ چیزهای نوک تیزبه طرف هم پرتاب نکنیم- دست های کثیف به چشم نمالیم- درروزهای آفتابی وکناردریا ازعینک آفتابی استفاده کنیم- نزدیک تلویزیون ننشینیم و....
6-چه چیزهایی به گوش آسیب می رساند؟ چیزهای نوک تیزدرگوش خودفرو نکنیم- درگوش هم دادنزنیم- دست های کثیف راداخل گوشمان نکنیم- درمحلی که بلندگو قراردارد نایستیم و....
7-درحیوانات بیشترچه حواسی قوی هستند؟ بویایی وشنوایی
8-چه حیواناتی رامی شناسید که ازنظرشنوایی یا بویایی قوی هستند؟ بویایی:کوسه-سگ-گربه و...
شنوایی:خرگوش
9-کدام حواس بیشترین سهم درشناخت ما از جهان اطراف دارند؟ بینایی وشنوایی
10-چه طورمی توانیم با چشمان بسته خوردنی های متفاوت راشناسایی کنیم؟ بابوکشیدن ویا لمس کردن آن ها
11-باچه عضوی ازبدن می توانیم بوهاراتشخیص دهیم؟ بینی
12-باچه عضوی می توانیم مزه ی خوردنی ها راتشخیص دهیم؟ زبان
13-به غیراز چشم وگوش چه اعضای دیگری می توانند در شناخت اطرافمان به ماکمک کنند؟ پوست ، بینی ، زبان
14-در چه شغلهایی خوب دیدن یا خوب شنیدن خیلی مهم است؟
خوب دیدن : رانندگی ، دندانپزشکی ، ملوانی ، خلبانی ، خیاطی ، نجاری و ...
خوب شنیدن : راننده ، پزشک ، مغازه دار و ...
لمس کردن ، چشیدن و بو کردن در چه شغلهایی اهمیت دارند؟
لمس کردن : سفالگری ، بنایی ، نجاری و ...
چشیدن و بوییدن : آشپزی ، قنادی ،عطاری و ...
#بازی_حواس_پنجگانه
✅دقت وبینایی :
دوبه دو مقابل هم باشن بهم دقت کنند بعدچشم یکی ببیندیدویه تغییرجزیی بده اون نفرمقابل بعداون طرف دیگه بایدبگه چه تغییری
شایدیهو جای طرف مقابل هم یکی دیگه بزاریم
کانال خانم رحمت
✅شنوایی:
بچه هارودایره واربچینید
چشم یه نفرروببندید
بعداشاره کنیدمثلا به یکی اون یه حرف بزنه
بعدکسی که چشماش بسته هست بایدبادکنک روبه سمت صدا پرت کنه حالاممکنه جهت صدارواشتباه تشخیص بده که میره کنار
✅حس بینایی🙄🙄🙄
بچه هادایره وارباشند
بعدمثلاهرکس یه نفررودرنظربگیره مثلا علی محمدرو وشماازش بپرسین بعداز اینکه بازی شروع شد شما موزیک بزارین هرکس یه ژست اماباچشم بسته
بعدازقطع موزیک مثلاعلی بایدژست محمدروتقلیدکنه
✅حس شنوایی 🔔🔔
دوصف بگیرین روبروی هم
نفرات اول صف باهم حرف بزنند حالاهرچیزی موضوع میتونه باشه بعدبااشاره شمانفراول میره اخر امانفربعدی هابایدادامه حرف اوناروبگن وگرنه میرن کنارچون درست گوش ندادن
✅ حس چشایی 😋😋
#حواس
بایدیه نفر روانتخاب کنیدویه خوراکی رودرنظربگیره باتخیل ومبالغه به اصطلاح دهن بقیه روآب بندازه
مثلا بگه تصورکنید الان یه بستنی شکلاتی بزرگ اینجابود پراز اسمارتیزپراز مثلامغز
اونقدربزرگ که نمیتونستین بگیرینش🍦🍦🍦🍭🍭🍭
این کارهرکس بهتروباآب وتاب بیشتری انجام بده موفق تره
#بازی_حواس پنجگانه
✅حس بویایی
خوراکی هایی رودرجاهای مختلف بزارین
ازبچه هامثلابخواین پیداش کنن چیزهای بوداری استفاده کنید
مثل گلاب سرکه سیر
✅حس شنوایی
انگشت اشاره بالا ، شما میگین همه انگشتابچرخه وبگین باهم زیییی
مثلا شمامیگین زییی دست روی چشم
ودست روی چشم میزارین
دست روی بینی ومیزارین
همه دارن شمارونگاه میکنند شمامیگین زییی دست روی گوش امادستتون میزارین مثلاروی ابرو اونا کهخوب گوش ندادن مثل شما اشتباه انجام میدن ودست رو ابرو میذارن
✅حس شنوایی 🔔🔔
شما اهنگی روبزارین قطع کنید وازبچه هابخواین همون مطالب روتکرارکنه
مثلا اهنگ یه روزآقاخرگوشه بذارین بعدقطع کنیدبخواین اونابگن الان
✅لامسه
سه ظرف درنظربگیرین
آب گرم :خیلی داغ نباشدکه دستشان بسوزد
آب سرد
آب بادمای اتاق
شما این ظرف هاروبگذارید مثلا یک نفرانتخاب کنید دست راست رادرظرف آب گرم
دست چپ درظرف آب سرد
بعدازآن هردودست درآب بادمای اتاق
اینگونه گرمی وسردی رومتوجه میشن
#بازی_حواس_پنجگانه
مفیدکده اول(در ایتا)، اهداف آموزشی نشانه اَ.pdf
394.2K
اهداف آموزشی درس ابر (نشانه اَ)
#نشانه_اَ
۳.مفیدکده اول(در ایتا)، نشانه اَ.pdf
288K
نمونه سوالات درس ۲: ابر (نشانه اَ)
#نشانه_اَ
۴.مفیدکده اول(در ایتا)، نشانه اَ.pdf
561.6K
نمونه سوالات درس ۲: ابر (نشانه اَ)
#نشانه_اَ
۵.مفیدکده اول(در ایتا)، نشانه اَ.pdf
301.6K
نمونه سوالات درس ۲: ابر (نشانه اَ)
#نشانه_اَ
۶.مفیدکده اول(در ایتا)، نشانه اَ.pdf
345.6K
نمونه سوالات درس ۲: ابر (نشانه اَ)
#نشانه_اَ
@MoallemYariR1 آزمون فصل 3 علوم اول (03).pdf
2.28M
🔺 آزمون فصل 3 علوم اول ابتدایی
@MoallemYariR1 آزمون درس 3 علوم اول (01).pdf
1.3M
🔺 آزمون و درسنامه فصل 3 علوم اول ابتدایی