eitaa logo
تدریس یار پایه دوم
8.1هزار دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
9.7هزار ویدیو
13.8هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . همکاران عزیز هرگونه درخواستی برای تبلیغات داشتید با ما در ارتباط باشید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
🔴🔴سوال شماره ۳۱ با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما بنده معلم پایه اول هستم ، یک دانش آموزی دارم که حروفی را که آموزش میدهم یاد میگیرد ولی زود فراموش میکند ، دستخط خوبی دارد ،خوب مینویسد ولی حروف را فراموش میکند و نمی‌تواند بخواند ،اگه کلمه ای بگم بنویسد شکل کلمه را حفظ می‌کند. 🔵🔵پاسخ این دانش آموز احتمالا دچار ضعف در حافظه می باشد و باید تمرینات مربوط به تقویت حافظه مثل ببین و بگو که به تصویر خوب نگاه کند و بعد تصویر را بردارید و از تصویر سوال کنید یا سه کلمه بنویسید و بخواند و بعد پاک کنید تا او بنویسد و یا از کارت کلمات استفاده کنید و بچینید و بعد بردارید و از او بخواهید مثل شما بچیند و....خیلی تمرینات دیگر که می شود با او کار شود و هم چنین برای جلوگیری از حفظ کردن کلمات باید علاوه بر کتاب فارسی کلمات را روی کارت بنویسد و از روی کارت هم بخواند یا یک سری کتابهای کمک آموزشی استفاده شود و در واقع حروف و کلماتی را که خوانده است باید بتواند به همه جا تعمیم دهد از توی مجلات و روزنامه ها کلمات یا حروفی را که یاد گرفته پیدا کند و بخواند سعی کنید ترکیب و تجزیه کلمات و بخش کردن و جدول صامت و مصوت را برای او بیشتر کار کنید. فرزانه ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
🔵🔵سوال شماره ۳۰ سلام،وقتتون بخیر وخوشی سپاس از مشاوره های ارزشمندتان دوتا سوال ۱-دانش آموز کلاس اول دارم که با همه ی روش‌ها، تشویق شده ولی با وجود همه ی حمایت ها از سوی خودم،مدرسه واولیا به شدت وابستگی شدید به مادر دارد،ومادر سرکلاس می نشیند،ولی تکیه به مادر هست ،حتی باوجود اینکه می داندمادر ش در کلاس حضور دارد تا آخر زنگ ،زنگ تفریح ها بیرون نمی رود،و از لحاظ درسی هم خیلی به وظایفش عمل نمی کند، اگر بگوییم روی درس بخوان ویا چیزی را بگو و یا بنویس ،انجام نمی دهد،و خیلی هم لجاجت و برخورد نابهنجاری با مادرش و خودم دارم. سوال ۲ دانش آموزی که خیلی خیلی کّند می نویسد،در ولی یادگیریش عالی هست ، چه پیشنهادی دارید. 🔴پاسخ این دانش آموز دچار اضطراب جدایی هست و می بایست در همان یک هفته اول مشکل او را حل می‌کردید و‌نمی گذاشتید تا این موقع از سال ادامه پیدا کند و باید کم کم او را از مادر جدا کنید و مادر به بچه اطمینان دهد که او هست و او را تنها نمی‌گذارد و حتی اگر برود خانه ظهر مثل همه مادرها می آید و او را می برد قوانین مدرسه را توضیح دهد و بگوید هیچ‌ مادری حق ندارد در مدرسه کنار بچه اش باشد و باید حضور مادر از داخل کلاس کم شود و در پشت در کلاس بنشیند و بعد کم کم برود در حیاط مدرسه و در مرحله بعدی وسط ساعت از خانه بیاید به مدرسه و به او سر بزند تا مطمین شود که مادر او را فراموش نکرده است و بعد کم کم حذف شود و اگر کودک از رفتن به مدرسه اجتناب کرد در منزل از برنامه محرومیت استفاده شود و نگذارند در منزل به تفریح بپردازد چون اگر تکرار شود و با حضور در منزل به او خوش بگذرد دیگر حاضر نیست در مدرسه حاضر شود و این مسئله کمی قاطعیت مادر را می طلبد چون بعضی از مادرها خودشان قاطعیت لازم را ندارند. و سوال دوم کند نویسی کودک به خاطر ضعف مهارتهای حرکتی ظریف کودک است و باید عضلات دست تقویت شود زاویه دست و مداد دست گرفتن کودک اگر مشکل دارد اصلاح شود و تمریناتی مثل خمیر بازی کار با ژل اسلایم و صفحه دوخت و نخ و مهره و قیچی کردن و...با او در منزل کار کنند تا عضلات تقویت شود. فرزانه ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی 🔻 بازی به این ترتیب است که نفر اول یک کلمه می‌گوید، نفر دوم کلمه دیگری به آن می‌افزاید(اگر خواستید بازی سه نفره باشد، نفر سوم نیز کلمه دیگری می‌افزاید) به شکلی که ترکیب معناداری پدید آید و اگر کسی نتواند این کار را بکند یا کلمات قبلی را فراموش کند باخته است. مثلا: نفر اول : خرگوش نفر دوم: خرگوش باهوش نفر اول: خرگوش باهوش بازیگوش نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون نفراول: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت. نفر دوم: خرگوش باهوش بازیگوش مهربون رفت مدرسه. و این بازی را تا حد حفظ و نگه داری 7 تا 10کلمه ادامه می دهیم و سپس بازی جدیدی شروع می کنیم👌 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🎨بازی های آموزشی برای کلاس فارسی 🎲نام بازی: کلمه قرمز، کلمه سبز بازیکنان کارت‌های کلمه را می‌خوانند اما برای برنده شدن باید بتوانند کلمات نوشته شده بر کارت قرمز را بخوانند. 🎯هدف: تمرین خواندن کلمات 🔸محدوده سنی: ۶ تا ۱۰ سال 🔹تعداد بازیکنان: ۲ تا ۶ نفر 🔸وسایل مورد نیاز: کارت های کلمات، ماژیک قرمز و سبز پیش از بازی: یک بسته‌ی بزرگ از کارت‌های کلمات تهیه کنید که با گروه سنی یا سطح مهارت‌های خواندن بازیکنان تناسب داشته باشد. بیشتر کلمات را به رنگ سبز و چند کلمه را که سطح دشواری بالاتری دارند یا کلمات جدیدی هستند با قرمز بنویسید. روش بازی: تمام کارت‌های کلمات را به پشت در یک ستون بین بازیکنان قرار دهید. اولین بازیکن، یکی از کارت‌ها را از سر ستون برمی‌دارد. اگر کارت سبز باشد و بازیکن بتواند کلمه‌ی روی آن را بخواند، آن کارت را نزد خود نگه می‌دارد و یک کارت دیگر برمی‌دارد. اگر نتواند کلمه‌ی سبز را بخواند دیگران کلمه را به او می‌گویند و بازیکن کلمه را تکرار می‌کند و کارت را در انتهای ستون کارت‌ها می‌گذارد. حالا نوبت نفر بعدی است. اگر بازیکنی کارت کلمه‌ی قرمزی را بردارد و بتواند آن را بخواند می‌تواند کارت‌های قبلی‌اش را نگه دارد. اما کارت دیگری برنمی‌دارد و نوبت را به نفر بعدی می‌دهد. اگر نتواند کلمه قرمز را صحیح بخواند، همه کارت هایی را که خوانده است، در انتهای دسته کارت ها می گذارد. بازی هنگامی پایان می یابد که کارت دیگری برای خواندن باقی نمانده باشد. در این زمان بازیکنی که بیشترین تعداد کارت را داشته باشد برنده است. 🔵تغییر در بازی * برای درس ریاضی از کارت‌هایی استفاده کنید که روی هر کدام از آنها یکی از عملیات چهارگانه‌ی ریاضی را با رنگ‌های قرمز یا سبز نوشته‌اید. در این صورت، بازیکنان برای نگه داشتن کارت، باید جواب درست جمع، ضرب، تفریق و یا تقسیم‌ها را بگویند.  * هنگام شمردن کارت‌ها، به هر کارت سبز ۱ امتیاز و به هر کارت قرمز، ۲ امتیاز بدهید. یا پشت هر کارت بنا بر سطح دشواری امتیازی بنویسید. مثلاً دشوار ۳ امتیاز، متوسط ۲ امتیاز، ساده ۱ امتیاز. در این صورت بازیکنان می‌توانند درجه‌ی دشواری کلمه‌ای را که قرار است بخوانند انتخاب کنند.  * در انتهای بازی از بازیکنان بخواهید با استفاده از کلماتی که به‌دست آورده‌اند یک متن بنویسند. یا هر کدام ۵ کلمه را انتخاب کنند و با آن جمله بسازند.  * برای تمرین شکل نوشتاری کلمات، بچه‌ها را به گروه های دو نفره تقسیم کنید. یک نفر از هر گروه وقتی نوبتش شد یک کارت برمی دارد و کلمه آن را می‌خواند. نفر دوم گروه باید آن کلمه را درست بنویسد. اگر خواندن و نوشتن هر دو درست بود آنها می‌توانند کارت را نگه دارند و این بار نفر دوم کارت دیگری را بردارد و برای نفر اول بخواند. نکته ها: هر یک از کلمات دشوار و جدید را روی چند کارت بنویسید. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🔵🔵سوال شماره ۲۹ با سلام و خسته نباشد خدمت شما🌺🌺 سوال .من دوتا دانش آموز پسر پایه سوم دارم که هنوز نمیتوانند حروف الفبا رو تشخیص بدن و کلاس خودم که ۳۸ نفر هستن واقعا نمیرسم که این دوتا شاگرد رسیدگی کنم.با خانواده دوتا شاگرد هم صحبت کردم متاسفانه همکاری نکردن.ممنون میشوم که من را راهنمایی کنید.بابت این قضیه خیلی ناراحت هستم. 🔴🔴پاسخ دانش آموز کلاس سوم که هنوز حروف را به خوبی یاد نگرفته است باید حتما از نظر هوشی مورد بررسی قرار بگیرد و اگر از نظر هوشی مشکلی نداشته باشد دچار اختلال یادگیری است و باید تا دیرتر نشده است حتما به مراکز اختلالات یادگیری اگر امکان دارد ارجاع داده شود تا مشکل آنها برطرف گردد. ابراهیمی یادگیری و رفتاری ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
✍ راهبردهای موثر در افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان در کلاس درس: تهيّه ليست‌ و يادداشت‌ کردن کارها و تکاليف مربوطه که توسّط معلّم ارائه مي‌شود: ☻ زماني که دانش‌آموز دقّت مي‌کند، او را تشويق نماييد و پاداش دهيد. ☻ آموزگار بهتر است برای جهت افزايش دقّت کودکان، از مطرح کردن مطالب تکراري خودداري نموده و از روش های مشارکتی بیشتر کمک بگيرد. ☻ نحوه‌ي نشستن دانش‌آموز در کلاس درس، بر تمرکز وي موثّر است؛ بنابراين مراقب باشيد که دانش‌آموز در هنگام ارائه‌ي درس و ... سرش را به حالت خوابيده روي ميز نگذارد و صاف و درست بنشيند، بهتر است دانش آموزان کم دقت در ردیف های جلوی میز معلم بنشینند ☻ بهتر است مطالبی که تدریس می شود به‌صورت عینی ، تصویری و یا شعر و ريتميک باشد، موجب تقويت دقّت دانش‌آموزان مي‌شود. ☻ به دانش‌آموز کم‌دقّت، مسئوليّت داده و او را در کارهاي گروهي شرکت دهيد تا بدين وسيله، برخي مطالب را از دوستان خود فرا بگيرد. ☻ اعتماد به نفس دانش آموز را با تشويق کردن افزايش دهيد. ☻ خواب و غذاي کافي در افزايش تمرکز حواس، تأثير فراواني دارد؛ بنابراين دانش‌آموزانِ خواب‌آلود و يا گرسنه و حتّي تشنه، کم‌تر به درس توجّه مي‌کنند. بهتر است زمانی هر چند کوتاه به خوردن تغذیه اختصاص داده شود. ☻ معلّم بايد در دانش‌آموزان، ايجاد انگيزه کند. زيرا نداشتن انگيزه، از علل بي‌دقّتي است. ☻ خنده باعث آرامش و نيز تمرکز حواس مي‌شود و باعث مي‌شود که دانش‌آموزان، سريع‌تر ياد بگيرند و بيش‌تر دقّت نمايند. ☻ معلّم با طرح سؤال‌هاي مختلف، بر قدرت تفکّر و افزايش دقّت دانش‌آموزان، نقش بسزايي خواهد داشت. ☻ از دانش‌آموزان بخواهيد در هنگام خواندن مطالب، زير آن خط بکشند و يا انگشت خود را زير کلمات بگذارند و شمرده شمرده بخوانند. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
سوال شماره ۲۸❓دانش آموزی که نمی تواند خوب به حرف های معلم گوشه کنه و مدام حواسش جای دیگر است چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟ ✅ پاسخ: حواس‌پرتي دانش‌آموزان، علل مختلفی دارد که با شناسایی دقیق علت ، می توان تمرکز و توجه دانش آموز رو به درس و کلاس جلب کرد . حواس پرتی دانش آموز ممکن است به دلیل محرکات و متغیر های درونی باشد . مثل : ☻مشغله‌ي ذهني دانش‌آموز؛ شامل مواردي از قبيل: درد، رنج، غم و غصّه ☻ اضطراب و نگراني دانش‌آموز ☻ گرسنگي و تشنگي ☻ ترس، خشم و شادي ☻ بيماري‌هاي گوناگون ( پرکاری و یا کم کاری تیروئید و....) ☻ بي‌علاقگي به موضوع درسي ☻ فشارهاي رواني ناشی از مشکلات خانوادگی یا بی دقتي و حواس پرتي بيروني و محيطي؛ مانند: ☻ وجود تصاویر زیاد روی دیوار کلاس ☻ سردي و گرمي هواي کلاس درس ☻ نور شديد و نور ضعيف ☻ صداهاي ناهنجار و گيج کننده. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
سوال شماره ۲۷❓دانش آموز دختر 8 ساله دارم که سال قبل هم کلاس اول بوده و توانایی خواندن بسیار کمی دارد و همچنین اعتماد به نفس خیلی کمی در حدی که روزانه دفتر تکالیفش را نشان نمی دهد که شاید ما از او بخواهیم چند کلمه یا جمله ای بخواند به شدت مضطرب هست . با والدینش اختلاف سنی بسیار زیادی دارد و احساس می کنم خانواده را فریب می دهد که من در مدرسه خیلی شاگرد خوبی هستم و معلم از من کاملا راضی است در صورتی که اینطور نیست و به نسبت بقیه هم کلاسی هایش همچنان ضعیف است . با او چگونه رفتار کنم ؟ ✅ پاسخ: این دانش آموز باید مورد ارزیابی هوشی قرار بگیرد ،دانش آموزی که تقریباً در همه‌ی دروس ضعف نسبی دارد ،ممکنه از لحاظ هوشی و شناختی ضعف داشته باشد و همین ضعف در یادگیری می تواند یکی از علل اضطراب وی موقع امتحان و دیکته و....باشد ( سن بالای مادر در زمان بارداری ریسک یایین بودن ضریب هوشی رو بیشتر میکند) . رفتارهای ناسازگارانه وی در کلاس هم بیشتر برای جلب توجه دیگران هست با توجه به اینکه ممکنه دانش آموز در ارتباط با والدین توجه کافی را دریافت نکند . برای کمک به این دانش آموز بهتره که به کلینیک های مشاوره و یا اختلالات یادگیری ارجاع داده شود ،چون تا ارزیابی هوشی انجام نشود نمی توان در مورد وی راهکار های مناسبی را پیشنهاد داد( پرونده وی بررسی شود در صورت دیر آموز بودن ،علاوه بر آموزش مناسب، تکرار و تمرین مطالب آموخته شده راهکار خوبی هست ). در صورت عدم دسترسی به این خدمات لازم است با والدین جلسه ای تشکیل و موارد ضعف وی گفته شود . توصیه های موکد: ⬅️کلاس جبرانی و تقویتی و تکرار و تمرین مطالب آموخته شده ⬅️دادن مسولیت های در حد توان وی در خانه توسط والدین و تشویق و تمجید وی در حضور دیگران که منجر به رشد اعتماد به نفس وی شود ⬅️قوانینی شفاف و واضح ایجاد کنید هم در خانه و هم در کلاس درس ⬅️یک برنامه رفتاری ایجاد کنید برای رسیدگی به مسائل رفتاری خاص وی یک برنامه رفتاری ایجاد کنید. این موارد ممکن است شامل پرخاشگری کلامی و عملی ( آزار هم کلاسی ها ، بد حرف زدن، امتناع از انجام تکالیف و سایر رفتارهای ناسازگارانه در کلاس، بنابراین برای وی مشخص کنید که در صورت نقض قوانین، چه نتیجه ای را خواهد دید و عواقب و پیامدهای این کار را نیز به صورت روشن برایش توضیح دهید.ضمن اینکه برای موفقیت در برنامه هم تشویق و پاداش در نظر گرفته شود( تشویق زمانی موثر هست که برانگیزاننده باشد و بر اساس علاقه کودک باشد تا انگیزه کافی برای ترک رفتار نامطلوب و انجام رفتار مطلوب باشد). ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
🔵🔵سوال شماره ۲۶ ببخشید من پایه دوم تدریس میکنم یه دانش اموز دارم همه خروف رو به درستی تشناخته چون سی تا شاگرد دارم نمیرسم خیلی یاهاش خصوصی کار کنم خیلی باهوش وبا دقت هست ممنون میشم راهکارهایی بفرمایید تا به مادرش بگم تا با ایشون کار کنن 🔵یه دانش آموز دیگه هم شفاهی جواب میده ولی در امتحان کتبی نمیتونه بموقع وکامل جواب بده ممنون میشم از شما بزرگواران که راهنمایی کنید 🔴🔴پاسخ این دانش آموز اول این که وقتی حروف را درست یاد نگرفته است معلم سال قبل نباید به او کارنامه قبولی کلاس اول را می داده است چون مبحث شناخت حروف و روانخوانی در پایه اول خیلی مهم است و حالا که به کلاس دوم آمده است قطعا شما نمی رسید که با او درس های کلاس اول را کار کنید باید خانواده خودشان اقدام کنند و یا خودشان کار کنند یا معلم خصوصی گرفته و او را به کلاس برسانند و مطمئن شوید که او دچار اختلال یادگیری نباشد چون در این صورت باید مربی مراکز اختلالات با او کار کند. در مورد سوال بعد دانش آموزانی که شفاهی خوب هستند کتبی بد بیشتر به این دلیل هست که عادت به نوشتن هنوز نکرده اند و چون تازه به کلاس دوم آمده اند کمی طبیعی هست و باید در خانه از والدین بخواهید سوالات را به صورت کتبی از او امتحان بگیرند تا کم کم به خواندن سوال و نوشتن عادت کنند و روش امتحان کتبی گرفتن شما با خانواده باید مثل هم شود چون وقتی در خانه شفاهی کار شود و در مدرسه کتبی برای دانش آموز سخت می شود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
🔵🔵سوال شماره ۲۵ یه دانش اموزدارم ازنظرذهنی مشکل داره وازبچه های کلاس خیلی عقبه من بااین چه کارکنم خواهردوقلوش زرنگه ولی خودش نه 🔴🔴پاسخ اول این که یک معلم در کلاس باید همیشه به تفاوتهای فردی بچه ها با هم توجه داشته باشد و هیچ‌کس را با هم مقایسه نکند دوم این که فقط به صرف عقب بودن این دانش آموز از بقیه یا خواهر دوقلویش نمی توان به کسی برچسب زد که از نظر هوشی مشکل دارد چون برای تشخیص هوش نیاز به گرفتن تست هوش است و ممکن است به هر دلیلی این دانش آموز روحی یا اختلال شاید یادگیری مشکل داشته باشد و اگر نیاز هست برای تشخیص مشکل این دانش آموز و گرفتن تست هوش و مطمئن شدن باید به مراکز مشاوره یا اختلال یادگیری ارجاع داده شود. ابراهیمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
سوال شماره ۲۴❓ با ترس از مدرسه و بی انگیزگی دانش آموزان که زیاد به چشم می خورد چگونه برخورد کنم ؟ ✅ پاسخ: در درمان اختلالات رفتاری ،شناسایی علت ، درموفقیت درمان تأثیر گذار خواهد بود. ترس از مدرسه رفتن ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ وابستگی شدید به مادر، اعتماد به نفس پائین کودک، ترس از تنهایی و دوری از خانواده، ترس از تنبیه، شنیدن خاطرات بد و نامطلوب از پدر و مادر . مادر یا پدری که تجربه های منفی توام با وحشت و ترس و اضطراب، خود را از دوران تحصیل و مدرسه، تنبیه و توبیخ ها به بچه ها انتقال می دهند و از آنها می خواهند مواظب رفتارهایشان باشند، خواه ناخواه، این ترس ها به فرزند خود انتقال می دهند ،گاهی هم کودکان درگیر یک مشکل شایع دیگر هستند که در واقع ترس از ترک منزل است. دعوای والدین در خانواده یا حوادث و اتفاقات محتمل، موجب می شود کودک تصور کند اگر به مدرسه برود و دور از محیط خانواده باشد اتفاق ناگواری پیش خواهد آمد. بهتر است جلسه ای با والدین کودک تشکیل شود توصیه ها و موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا علت ترس کشف شود . 📶 ساعت خواب کودک تنظیم شود تا صبح ساعت مشخصی از خواب بیدار شود. 📶 از والدین بخواهید از انتقال تجارب و بازخوردهای منفی خودداری کنند. 📶 والدین و معلمان باید اقداماتی در جهت تقویت روحیه مستقل در کودک انجام و میزان وابستگی او را کاهش یابد ،با دادن مسولیت های در حد توان کودک در خانه و کلاس و تشویق وتعریف از عملکرد وی در حضور دیگران ، موجبات افزایش اعتماد به نفس وی را فراهم کنند . 📶 والدین از ترساندن بچه ها، ایجاد رعب و وحشت از معلم، تشبیهاتی مثل «اگر بچه خوبی نباشی به معلمت می گویم که تو را در کلاس نگه دارد» خودداری کنند. 📶 والدین بهتر است خاطرات، تجارب مثبت، شاد و جالب خود را با کودکان در میان بگذارند، از معلم ها با القاب خوب یاد کنند، کودکان را با مسئولان، معلمان و جو مدرسه آشنا کنند تا حس امنیت در آنها پدید آید. 📶 والدین باید از تحقیر کودک بپرهیزند و دوست داشتن او را مشروط به مدرسه رفتن نکنند یعنی به او نگویند «اگر به مدرسه بروی دوستت دارم، اما اگر درس نخوانی و غیبت کنی دیگر مادرت نیستم». معلم یا والد کودک نباید با او در مورد مشکلات مدرسه نرفتن یا به دست نیاوردن شغل مناسب در صورت مدرسه نرفتن، صحبت کنند این مسأله ترس و اضطراب را در کودک بیشتر و ریشه دار تر می کند . ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
🔵🔵سوال شماره ۲۳ دانش‌آموزی که با کمترین محرک دچار حواس پرتی می‌شود وننی تواند بیش‌تر از ۲ دقیقه تمرکز داشته باشد.آیا بیش فعال است وباید ارجاع داده شود.؟ بادانش آموزانی که سرکلاس تمرکزندارندوبایک صدای یه حرکت حواسشون پرت میشه چه کارکنیم ممنون میشم راهنمایی کنید. 🔴🔴پاسخ دانش آموزی که تمرکز ندارد و حواس او پرت می شود ممکن است دچار نقص توجه و تمرکز باشد نیاز هست که به مراکز اختلالات یادگیری ارجاع داده شود تا مشکلات او بررسی و تشخیص داده شود و درمان لازم صورت پذیرد و اگر در بعضی موارد نیاز به گرفتن دارو داشته باشند از طریق مراکز خودشان ارجاع می دهند. و در سر کلاس او را کنار دست خود بنشانید و در کنار یک دانش آموز ساکت تر و هر موقع حواسش پرت شد او را صدا بزنید و حتی اگر لازم هست برای امتحانات از او به صورت تکی امتحان بگیرید چون بعضی از آن ها در امتحانات تکی عملکرد خیلی بهتری دارند ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
🔵🔵سوال شماره ۲۲ سلام وخسته نباشید.ببخشید معلم پسرم املا میگه بعد چیزهایی میگه که کلا نشنیدن کلاس اولی وبهش میگیم که انقدر کلمات سخت نگو میگه وقتی نشانه رو یادگرفتن باید بلد باشن هرچی من میگم بنویسن واین پسرم من نمیتونه بعضی کلمات رو بنویسه بعد روزی که املا دارن میگه من نمیرم مدرسه به نظر شما چیکار کنم بعد معلم میگه اینایی که نمیتونن بنویسن اختلال دارن 🔴🔴پاسخ بهتر هست به معلم اعتماد کنید و با روش معلم جلو بروید چون دانش آموزی که نشانه را خوب یاد گرفته باشد باید بتواند هم در خواندن و هم در نوشتن این نشانه ها را تعمیم و گسترش دهد و این کار کمک می‌کند به گسترش خواندن و نوشتن بچه ها پس سعی کنید مقاومت نشان ندهید و با کلاس همراه شوید و در منزل هم جلوی کودکتان نسبت به روش معلم صحبت نکنید تا ذهنیت فرزندتان خراب نشود و خودتان هم در منزل کلمات خارج از کتاب را هم دیکته بگیرید تا عادت کند. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
سوال شماره ۲۱ ❓ دانش آموز ی پایه دوم دارم که بسیار مضطرب است و پاهای خودش را تکان می دهد. طوری عرق می کند که مقنعه خیس می شود. باهاش حرف زدم و هر وقت متوجه می شوم طوری حواسش، را پرت می کنم و از جا بلندش، می کنم ولی بازم تکرار می شود. کلاس من شاد است. ✅ پاسخ : اضطراب به عنوان شایع ترین اختلا ل روانی موجود و عامل مهمی در بروز ناسازگاری های اجتماعی و اختلا ل در یادگیری و سلا مت روانی محسوب می شود. و با علایم و نشانه‌هایی خود را نشان می‌دهد که البته نوع علا یم آن در افراد متفاوت است. ▪️نشانه های فیزیولوژیکی:(گرفتگی یا اضطراب، احساس درد، تپش قلب، تعرق بدن، مشکلا ت خواب و...) ▪ نشانه های روحی و روانی: (بی حوصلگی، خلق ناپایدار، بی قراری و...) ▪ نشانه های رفتاری: (پرخاشگری، بازی با موی سر یا کندن پوست سر، نداشتن تمرکز و...) ▪ نشانه های فکری: (گیجی یا شلوغی ذهن، بهانه جویی، اشتباهات مکرر و...) برای کاهش اضطراب کودکان بسیار مهم است که همه افرادی که با او سر وکار دارند، دست به دست هم داده و با همکاری یکدیگر مشکل را برطرف کنند. ✅ راه حل : نخست علت اضطراب شناسایی شود، اضطراب به دلایل زیر ممکن است ایجاد شود: 🔆تغییرات در وضعیت موجود زندگی تغییر محل زندگی ، مدرسه ،تولد خواهر یا برادر ، طلاق و.‌.‌‌.. 🔆ترس 🔆ضربه روحی 🔆احساس نا‌امنی 🔆دوران بلوغ 🔆سایر علل به جای تلاش برای از بین بردن نگرانی دانش آموز، با آوردن دلیل و منطق سعی در مهار کردن اضطراب او کنند. تکنیک “مهار” روشی موثر برای مدیریت اضطراب کودک است. گام‌های این تکنیک به صورت زیر است : ♻️مکث : در ابتدا با دیدن اضطراب کودک می‌توان کمی مکث کرد و در نهایت با کشیدن نفسی عمیق؛ پاسخ سیستم عصبی به اضطراب را معکوس کرد. ♻️همدلی : مقوله اضطراب برای کودک موضوعی ترسناک است. کودک از شما می‌خواهد که وضعیت او را درک کنید .بیان جمله “نگران نباش” در شرایط اضطراب کودک، جمله کمک‌کننده‌ای نمی‌باشد و در کنترل اضطراب او تاثیری ندارد. ♻️ارزیابی : زمانی که دانش آموز به آرامش رسید؛ وقت آن است که راه‌حل مناسبی برای مدیریت وضعیت او پیدا کنید. ♻️رهایی : شما آموزگاری مهربان و بی‌نظیر هستید؛ چرا که از تکنیکی مناسب برای مدیریت اضطراب دانش آموز خود استفاده کردید، پس هرگز احساس ناتوانی در خود راه ندهید و سعی کنید مأمن امنی باشید و با درک و شناخت دقیق از دانش آموز و کلاس ،متغیر های مزاحم و مولد اضطراب را شناسایی و حذف کنید . بعد از انجام اقدامات فوق در صورت ابقای مشکل ،دانش آموز را برای درمان های ( روانشناختی ، دارویی ) از طریق مربی بهداشت مدرسه به کلینیک های مشاوره نواحی ارجاع دهید . ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
🔵سوال شماره ۲۰ من معلم چند پایه هستم با چند مشکل در سه پایه اول و دوم و سوم روبرو هستم دانش آموز پسر پایه اولی دارم که فقط با ایستادن کنار میز من یا اینکه کنارش بایستم میتواند دیکته بنویسد آن هم بدون اشتباه در صورتی که سعی میکنم هر کلمه را دوتا سه‌بار تکرار کنم و به همه اجازه نوشتن بدهم دانش آموز پسردیگری هم دارم که گاهی موقعها آنقدر خوب هست که زودتر از سایر دانش آموزان می‌گیرد گاهی موقعها هم آنقدر باید تلاش کنی که یک کلمه متوجه شود لازم به ذکر است در مواقعی که خوب عمل می‌کند تشویق‌ شده است حتی هدیه هم براش خریدم ولی باز هر از گاهی..... 🔴🔴پاسخ معلم کلاس چند پایه بودن واقعا ایجاد نظم در بین کلاس و رسیدگی به نیاز همه آنها مستلزم تلاش زیادی است. این دانش آموز چون کلاس اولی هستند و هنوز با فضا و‌روال کار مدرسه آشنایی کافی ندارند و معمولا کلاس اولی ها استقلال کافی ندارند طبیعی است ولی سعی کنید از والدین کمک بگیرید و بخواهید که در منزل از او دیکته با رعایت فاصله مکانی از او بگیرند و همزمان یک صدای دیگه مثل صدای موسیقی یا تلویزیون هم در خانه باشد تا حساسیت شنیداری و استقلال در نوشتن در او تقویت شود و همیشه کنار او ننشینند تا در کلاس هم از معلم توقع نداشته باشد در کنار او باشد و بتواند در بین صدای دیگر دانش آموزان و عوامل مزاحم توجه انتخابی داشته باشد و در او تقویت شود. دانش آموز بعدی هم چون گاهی خوب گاهی بد است ممکن است دچار نقص توجه و تمرکز باشد چون دچار نوسان است و باید روی دقت و توجه او کار شود و در صورت امکان به مرکز اختلالات یادگیری جهت کار کردن با او ارجاع دهید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
🔵سوال شماره ۱۹ دانش آموز دختر پایه دومی دارم که در خواندن بسیار کند هست؛ در نوشتن که شاید از پنج شش خط دیکته نصف خط هم ننویسد هیچ آزمون مداد کاغذی را کامل نمی‌نویسد یک خط از قرآن را شاید بیش از سه دقیقه زمان می‌برد که بخواند. 🔴🔴پاسخ این دانش آموز شاید حروف را در کلاس اول خوب یاد نگرفته است که هم در خواندن و هم در نوشتن مشکل دارد و کسی که خواندن فارسی ضعیف هست مطمئنا در خواندن قرآن نمیشود از او توقع زیادی داشت لطفاً بررسی کنید و ببینید که آیا تمام حروف را تشخیص می دهد و یاد گرفته یا نه و در صورت امکان او را به مراکز اختلالات یادگیری جهت تشخیص مشکل او ارجاع دهید. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
🔵سوال شماره ۱۸ دانش آموز پسر پایه سوم که در خواندن دروس مشکلی ندارد اما در خواندن قرآن بسیار مشکل دارد بخش بخش خوانی، استفاده از صوت، کلمه خوانی هم اثر نداشته است بسیار بد خط است و با تمرین بسیار الان تا حدودی کوچکتر از قبل می‌نویسد دیکته بسیار ضعیف است حتی با رونویسی یا نوشتن کلمات پای تابلو باز هم اشتباه دارد 🔴🔴پاسخ شاید به دلیل عدم تشویق در خانواده و تکرار و تمرین نکردن درست در منزل باشد چون بسیاری از خانواده ها خودشان هم در خواندن صحیح قرآن مشکل دارند سعی کنید از سی دی مربوط به درس ها بیشتر استفاده کنید و مخصوصا چون در قرآن کلاس سوم بیشتر روانخوانی سوره ها است بیشتر از سی دی استفاده شود و در کلاس مورد تشویق قرار دهید اورا . برای کوچکتر نوشتن از جدول استفاده کنید و محدود سازی فضای نوشتن و هر روز جزو تمرینات روزانه قرار دهید و بخواهید از او که تعدادی از کلمات را در جدول با فضای مشخص بنویسد. برای دیکته هم باید بررسی بیشتر صورت گیرد شاید دچار اختلال دیکته باشد اورا به مراکز اختلال یادگیری ارجاع دهید تا مشکل او تشخیص داده شود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
☑️نکته بسیار مهم روان شناسانه درصورت امکان دانش آموزان کم توجه،بیش فعال،ضعیف ،بی انگیزه به درس را هنگام اتمام کلاس با گفتن یک جمله مثبت کوتاه به انها و سپس خداحافظی کنید. میتوانید از قبل برای هر دانش آموز جملاتی را آماده کنید. بعد از یکی دوهفته متوجه تغییرات چشمگیری در رفتار و یادگیری انان خواهید شد. طبق نظریه گاتری ،آخرین کلام اثر گذار وماندگار ترین کلام خواهد بود. در مقام معلمی خوش بدرخشید🌺 شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
سوال شماره ۱۷ دوتا دانش آموز دارم که خانواده شدیدا بیخیال درس هستند و میگن این قراره خونه بشینه برای شوهر و نمیخواد زیاد گیر بدی 🔺پاسخ باسلام واحترام به والدین توضیح دهید در صورتی که ازدواج کند، اگر درس خوانده باشد،با همسر و فرزندانشان بهتر رفتارخواهد کرد.پیامدهای مثبت درس خواندن را توضیح دهید. درمورد دانش آموزتان،بهتراست شما بصورت فردی با او صحبت کنید و از پیامدهای مثبت درس خواندن در آینده توضیح دهید. ضمنا در کلاس مراقب فرصت باشید تا از رفتار یا تمرین هایی که درست پاسخ می دهد تشویق بیشتری داشته باشید. انگیزه های درونی ایجاد کنید. حتی المقدور مسئولیت های کلاسی بدهید تا تمایل به درس خواندن درانها فعال شود. اگر فرض کنیم خواسته والدین انجام شود ، این دانش اموز تجربه خاطرات خوب کلاسی را با خود خواهد داشت و یک زمانی شاید به ادامه تحصیل فکر کنند. شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
سوال شماره ۱۶❓ یک دانش آموز دارم مدام در حال خوردن مداد، پاک کن و ..‌. و اصلا انگار حواسش تو کلاس نیست و در کل علائم اضطراب داره در منزل هم رفتارهای جویدن داره و از ابتدای سال با اولیا صحبت کردم و حتی برای مشاوره معرفیش کردم و مادرش هم خیلی همکاری می ‌کنه و در حال حاضر هم تحت مشاورست ولی من هنوز نتیجه ای ندیدم و عملکرد درسیش هم به خاطر مشکل تمرکز که داره خیلی تحت تاثیر قرار داره و به خصوص در درس فارسی خیلی ضعیفه ؟ ✅ پاسخ : کودکان به علت های مختلفی ناخن هایشان را می جوند، مثلا وقتی دچار تنش و اضطراب می شوند و یا از روی عادت و حتی ترس یا استرس امتحان مثلاً ،دانش آموزی که سر کلاس درس نگران است تا معلم اسم او را صدا کند و از او درس بپرسد، مدام ناخن های خود را می جود .ناخن جویدن به غیر از اینکه یکی از عادات بد در کودکان محسوب می شود، در صورت تداوم می تواند سلامت کودک را نیز تهدید کند.این اختلال در دخترها بیشتر از پسرها دیده می شود.یکی از تکنیک های موثر بر درمان ناخن جویدن در کودکان نادیده گرفتن این رفتار است. نباید کودک تنبیه و سرزنش شود ( هماهنگی با والدین تا در منزل هم این رفتار نادیده گرفته شود ،گاهی کودکان برای جلب توجه والدین دست به اعمالی می زنند تا بیشتر به آن ها توجه شود که در این موارد به کودک توجه منفی می شود). بیشتر مواقع اضطراب ریشه اصلی هست بخصوص در دانش آموزان بیش فعال که قطعا باید شناسایی شود. اگر همراه با بی‌قراری و پر تحرکی در کلاس باشد به کلینیک مشاوره ارجاع دهید تا در صورت لزوم برای دارو درمانی به روانپزشک ارجاع داده شود . اگر این کودک در ارتباط با سایر همسالان هم مشکل داشته باشد و نسبت به محرکات محیطی و روند آموزش در کلاس بی توجه باشد و رفتار های تکانه ای همراه با خشم باشد ، الزاما به روانپزشک کودک ارجاع داده شود . یکی از راهکار های دیگر درمان ناخن جویدن در کودکان "توجه مثبت" به کودک ، و برقراری رابطه عاطفی با کودک توسط والدین و آموزگار می باشد .، والدین باید وقت بیشتری برای تفریح و بازی با فرزند خود داشته باشند و رفتارهای مثبت وی را تشویق و رفتار های ناسازگارانه وی را نادیده ،به این ترتیب به تدریج عادت ناخن جویدن وی خاموش می‌شود. ناهید کیوان منش ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
با سلام و درود خدمت آموزگاران گرامی و متخصصان عزیز . در مورد سوالات همکاران گرامی در حوزه اختلالات رفتاری ، لازم دیدم چند نکته رو یادآور شوم . 👈در خصوص سوالات با دیدن نشانه های رفتاری ناسازگارانه و نامتعارف به راحتی به کودک برچسب نزنیم . 👈این نکته را در نظر بگیریم که مرز رفتار بهنجار و نابهنجار دشوار هست، هیچ ملاکی به تنهایی برای مشخص کردن رفتار های نابهنجار ،کافی نیست . گاهی اوقات رفتارهای مخرب ممکن است واکنش کودک به محیط نامطلوب ( خانه و مدرسه) متغیر های درونی کودک ، اختلالات جسمی و هورمونی مثل کم کاری و یاپرکاری تیرویید......باشد . پس با دیدن چند علامت نمیتوان کودک را در دسته اختلال مورد نظر قرار داد . 👈در مواردی که دانش آموز نشانگان بارزتر و بیشتری از یک اختلال را نشان میدهد ، قبل از پیش داوری و قضاوت ، وی را به کلینیک های مشاوره نواحی چهار گانه ارجاع دهید و شناسایی و درمان اختلال را به روانشناسان و متخصصان بسپارید. هرگز به کودک لیبل نزنید و روند ارجاع را از طریق مراقب بهداشت مدرسه دنبال کنید . سعی کنید والدین را توجیه کنید که برای تسهیل روند آموزش ،لازم است که متغیرهای مزاحم مثل رفتارهای مخل و....توسط مشاوران بررسی و برطرف شود تا یادگیری انجام شود . ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
سلام وقت بخیر پسرم کلاس اول هست وبرای انجام تکلیف خیلی وقتش رو تلف میکنه تمام وقت میشینه دفتر هم روبروش ولی یا به در ودیوارنگاه میکنه یا تو کاربقیه دخالت میکنه یا باخواهرش دعوامیکنه سه چهارساعت طول میکشه تا یک صفحه بنویسه. درضمن توی خونه خیلی مداد ازدستش میفته توی مدرسه هم خواراکی هاش ازدستش میفتن اگرراهی هست لطفا راهنمایی کنید.ممنون با سلام واحترام ممنون از طرح سوال🌺 لطفا متخصص مغز واعصاب فرزندتان را بررسی کنند. شیوابرزو_دکترای روان شناسی.متخصص اختلال یادگیری و رفتاری ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🖍سوال شما همکار گرامی: امینی هستم معلم پایه چهارم دانش آموزی دارم که توی خوندن و نوشتن، مشکل اساسی داره به طوری که در شناخت بعضی از نشانه ها و ترکیبات میمونه، و توی کلاس گیج و سرگردونه، هنگام نوشتن فقط حروف میچسبونه به هم و کلماتی بی معنایی مینویسه ناگفته نمونه بعضی از کلمات ساده رو طبق حافظه دیداریش مینویسه که ممکنه حروف حروف رو نتونه جدا جدا تشخیص بده 🖍جواب : با سلام خدمت همکار گرامی همان گونه که فرموده اید دانش آموز شما کلاس چهارم است وهنوز بعضی ازنشانه ها و حروف را نمی شناسد. جای بحث نیست که چگونه با توجه به عدم شناخت حروف وعدم خواندن و نوشتن به کلاس بالاتر آمده؟ اگر دانش آموز از بهره هوشی کمی نسبت به همسالانش برخوردار است باید حتماً تست شود تا ببینیم این دانش آموز در گروه بچه های اختلال یادگیری قرار میگیرد یا دیر آموز یا آموزش پذیر.. تا بتوان دانش آموز راکمک کرد. هاشمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
✴️وظایف معلمان در ارتباط با تکلیف دانش آموزان:  معلم باید قبل از تعیین هرنوع تکلیفی برای منزل دستورالعملی شامل اطلاعات زیر تهیه کند :  1️⃣هدف از انجام تکلیف 2️⃣مقدار تکلیفی که باید در منزل انجام شود 3️⃣انتظاراتی که در صورت انجام تکلیف براورده میشود و نتایجی که انجام ندادن تکلیف در بر دارد 4️⃣نوع و میزان کمکی که از جانب والدین مجاز است 5️⃣آیا دانش آموز برای انجام تکالیف به راهنمایی نیاز دارد؟ 🔶️دانش آموزانی که معلمانشان زمان بیشتری را صرف دیدن تکلیف منزل  میکنند و بازخورد حمایتی بیشتری به تکالیف انجام میدهد ، از دیگر دانش آموزان پشرفت بیشتری کسب میکنند. ❗️همکاران محترم❗️ مهم کیفیت تکلیف است ، نه کمیت آن ‌.باید تکلیفی تعیین شود که برای بحث در کلاس یا فعالیت های نگارشی تفکر انگیز باشد.لطفا از دادن تکالیفی که فقط رونویسی است دوری کرده . ✴️نکات مهم در بررسی تکالیف درسی :  1️⃣کنترل تکالیف در پایه های پایین تر در حضور دانش آموزان باشد. 2️⃣در ارائه ی بازخورد ها ابتدا نکات مثبت گفته شود بعد در مورد اشکال ها توضیح داده شود. 3️⃣بهتر است قبل از قضاوت تکلیف، خود دانش آموز تکالیفش را نقد کند. 4️⃣فرصت دهیم تا دانش آموز خودش کار و تکالیفش را اصلاح کند. 5️⃣در بررسی تکالیف به تفاوت های فردی توجه کنیم 6️⃣کنترل تکالیف در هر شرایطی صورت گیرد ، در صورت نداشتن فرصت از افراد دیگر و دانش آموزان  7️⃣از خط زدن، پاره کردن تکالیف خودداری کنید. و با عبارات و کلمات مناسب امضا شود. 8️⃣نتایج این ارزشیابی ها را در ارزشیابی مستمر در نظر بگیریم. 9️⃣باید مراحل فرایند تکلیف شب مثل هدف محتوا و اجرا و ارزشیابی را مورد بررسی قرار دهیم. 🔟تکالیف باید هدف مشخصی را دنبال کنند. 🔶انواع تکالیف خلاقانه : پیدا کردن و نوشتن کلمات بدون نقطه (سارا، دارا، مادر، مرد) پیدا کردن و نوشتن کلمات یک نقطه ای (اسب، باد، ابر) پیدا کردن کلمات دو نقطه ای (زن، باران، نان، دندان) پیدا کردن کلماتی که س و ب در آن وجود دارد (اسب، سبد، سیب، بست) پیدا کردن کلماتی که در آن سه حرف د، ا، ر باشد(دارد، دامدار) نوشتن چندین کلمه و حذف صدای اول در روبروی هرکلمه نوشته شود حذف صدای آخر با چندین کلمه ای که یاد گرفته است. نوشتن جمله برای کلماتی که خودش دوست دارد. برای پایه های بالاتر پیدا کردن کلماتی که حروف ص، ض، ط، ث، ظ، ذ، د، ع، غ، ق، گ، ک تداعی کلمات با کلمه داده شده و... پس هدف از تکلیف🔹🔹🔹 یادگیری وبه یاد آوری تجارب قبلی وهمراه ساختن با تجربه جدید آموزشی است که منجر به خواندن ونوشتن خواهد شد. اعظم هاشمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
🔸️ " تکلیف دانش آموزان "🔸️ 🔶️تکلیف: تکلیف یک مکمل برای کار کلاس است، نه تکرار مکررات.از موثرترین عوامل در یادگیری زمانی است که دانش آموز صرف انجام تکالیف مدرسه میکند. 🖍📙🖍📙🖍📙🖍📙🖍📙🖍📙 ✴️وظایف والدین در ارتباط با تکلیف کودکان : خانه باید محل ارامش باشد پس با قانون دست و پا گیر و خشونت آمیز نباید آرامش را از فرزندان دریغ کرد 🔸.هیچ پدر و مادر موظف نیستند که پا ب پای کودکانشان تکلیف انجام دهند 🔸.نباید با پرخاش و گفتن زود باش بنویس کودک را مضطرب کرد🔸.تکلیف نباید بلافاصله بعد از آمدن مدرسه باشد و باید خستگی مدرسه از تن او بیرون برود و بعد طی زمان بندی قاطعانه ای که والدین با کودک باید داشته باشند ، انجام شود. 🖍میشود که به والدین آموزش داد که بالای دفتر بچه ها را ساعت بزنند ، از ساعت.......تا ساعت...... انجام شود. 🖍والدین میتوانند خودشان را مشغول کار نشان بدهند اما از دور کنترل کنند و اگر خوب انجام نداد نباید وارد جر و بحث شد و او باید مسولیت تکالیفش را بر عهده بگیرد 🔸 والدین فقط در حد راهنما باشند ، همچنین در انجام تکالیف باید به دور از وسایلی چون تبلت و موبایل باشد. اعظم هاشمی ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1