20.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این هم نمونه ی تفریق به روش حدس وآزمایش
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
املا کارتی
دانش آموز باید یک کارت از بانک کارت برداشته و آن را بخواند. بقیه باید آن کلمه را بنویسند و به این ترتیب نفر بعدی
این املا هم باعث تقویت روخوانی، مرور کلمات سخت و تمرین نوشتاری دانش آموز می شود.
خانم زغیرزاده احمدی
شهرستان سوسنگرد
مدرسه شهید آل ابراهیم
ارزشیابی-نوبت-اول-ریاضی-(سری12)-دوم-دبستان_Biamoz.com.pdf
191.8K
نمونه سوال ریاضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
##املا آینه ای درس هنرمند
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فیلم آموزشی نحوه ثبت نمرات و رکوردهای دانش آموزان جهت طرح پاک در سامانه سیدا توسط معلمین تربیت بدنی و آموزگان پایه - سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱
🎖 تهیه کننده: حامد کاظمی
❇️ مخاطب : مدارس دوره اول و دوم ابتدایی
نمونه-سوال-نوبت-اول-فارسی-(سری-5)-اول-دبستان_Biamoz.com.pdf
169.8K
نمونه سوال فارسی
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
(حدس و آزمایش) 👈تفریق هایی که عبارت اول👉 مجهول است
برای مثال:
۳۲=۲۴_(؟)
18.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علوم فیلم فندق سرگذشت دانه ها فصل نهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم اموزشی میلیمتر وسانتی متر
👐دست ورزی ها و روش هایی برای حل مسأله از راه حدس و آزمایش :
👇👇
می دانیم که گوسفند ها چهار پا و شتر مرغ ها دو پا دارند .
از راه دست ورزی می توانیم این را آموزش دهیم .
چون می دانیم گوسفند ها و شترمرغ ها چهار تا هستند چهار لیوان یک بار مصرف را روی میز می گذاریم . بعد می دانیم مجموع پاهای آن ها 14 تاست . پس چهار ده تا نی بر می داریم . به بچه ها می گوییم اول حدس می زنیم این چهار تا شتر مرغ هستند پس در هر لیوان دو نی می گذاریم یعنی دو پا دارند . بعد روی تخته چهار مربع می کشیم برای تصویری ها و داخل آن ها دو دایره ی کوچک می کشیم و زیر آن می نویسیم 2+2+2+2 می شود هشت پا که با شمارش نی ها و دایره های کوچک هم به این نتیجه میرسند . بعد می گوییم بچه ها نی های من زیاد آمد پس دو تا نی به لیوان اول اضافه می کنم می شود ده نی داخل یکی از مربع ها هم دو دایره ی دیگر می کشم و می نویسیم 4+2+2+2 می شود 10 و باز هم تعداد پاهای ما کم است در لیوان دوم دو نی اضافه می کنیم و در مربع دیگر دو دایره ی کوچک می کشیم می شود 4+4+2+2 جواب ما در حدس سوم می شود دوازده باز هم دو نی دیگر به لیوان سوم اضافه می کنیم و در مربع دیگر دو دایره می کشیم و می نویسیم 4+4+4+2 که جواب چهارده می شود . پس این حدس ما درست است .
و به بچه ها می گوییم جواب ما ممکن است هنگام حدس زدن درست نباشد . باید آزمایش کنیم تا بفهمیم گاهی مثل این مسئله چندین بار باید حدس بزنیم .
دست ورزی دیگر برا حل مسأله:👇👇
اگر فرض کنیم در یک مزرعه 5 شتر مرغ و گوسفند هستند و مجموع پاهای آن ها 16 تا ؛
ابتدا خمیر بازی را پنج قسمت می کنم و به شکل حیوان در می آورم
16 نی کوتاه به اندازه ی چوب کبریت بر می دارم و به بچه ها می گویم این پنج تا حیوانات مزرعه
به جای آن ها پنج مربع روی تابلو می کشم
می دانیم همه ی آن ها دو پا را حتما دارند برای هر گوله خمیر بازی دو نی اضافه می کنیم و روی تخته هم در هر مربع دو دایره ی کوچک می کشیم
پاها را می شماریم 2+2+2+2+2=10
خوب به هر گوله خمیر بازی دو پای دیگر اضافه می کنیم
داخل یک مربع دو دایره ی دیگر می کشیم
4+2+2+2+2=12
یک گوسفند و چهار شتر مرغ
دوباره به گوله ی دیگر خمیر بازی 2 نی فرو می کنیم
و در مربع دیگر دو دایره می کشیم
4+4+2+2+2=14
2 گوسفند و سه شتر مرغ
حدس آخر :
به یک گوله ی دیگر هم 2 نی فرو می کنیم و در مربع دیگر دو دایره می کشیم
4+4+4+2+2=16
پس آخری درست است
در این مزرعه سه گوسفند و دو شترمرغ وجود دارد .
👇👇یا برای حل این مسئله میتونیم به بچه ها بگیم به تعداد کل حیوانات دایره بکشید در حدس اول میگیم شاید دوتا از این حیوانات گوسفند و دوتا شترمرغ باشد به دوتا از دایره ها 2 پا و به دوتای دیگه 4 پا میدهیم حالا پاها رو با هم جمع میکنیم میشه 12 تا پا در صورتی که اطلاعات مسئله به ما میگه در کل 14 پا داشتند به همین دلیل ما به یکی دیگه از شترمرغ ها 2 پای دیگر میدهیم جواب میشه 3 گوسفند و 1 شترمرغ