❇️برخی از مهارتهای فردی در مدارس فنلاند
👇
به منظور پرورش جامعهای پیشرفته و سرآمد، در آموزش برای كودكان ١٥-٩ سال فنلاند، موارد زیر در نظر گرفته میشوند:
١- مهارت درست لباس پوشيدن
٢- مهارت درست راه رفتن
٣- مهارت خوب حرف زدن
٤- مهارت حرف خوب زدن
٥- مهارت منظم بودن
٦- مهارت شعر خواندن
٧- مهارت نقاشی كردن
٨- مهارت نوشتن
٩- مهارت ترانه و دكلمه خواندن
١٠- مهارت بهداشت
١١- مهارت کار تيمی
١٢- مهارت انتقاد كردن
١٣- مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت
١٤- مهارت تشخيص درست از نادرست
١٥- مهارت درست غذا خوردن
١٦- مهارت گره زدن
١٧- مهارت كار با قيچی و برش زدن
١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن
١٩- مهارت شستن اشيا
٢٠- مهارت مطالعه
٢١- مهارت مدیریت زمان
٢٢- مهارت كنترل خشم
٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف
٢٤- مهارت پژوهش و تحقيق
٢٥- مهارت تشخيص دوست خوب
٢٦- مهارت بازی كردن
٢٧- مهارت غذا پختن
٢٨- مهارت كار با سوزن
٢٩- مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن
٣٠- مهارت خوب توجه كردن
٣١-مهارت تفكر كردن
٣٢- مهارت تفكر خوب داشتن
٣٣- مهارت دوست خوب پيدا كردن
٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب
٣٥- مهارت نگهداری لوازم
٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن
٣٧- مهارت رازدار بودن
٣٨- مهارت برنامه ريزی كردن
٣٩- مهارت گذشت
٤٠- مهارت صبور بودن
فراگیری و ارتقای این مهارت_های فردی میتواند آینده بهتری را برای خودمان و فرزندانمان فراهم آورد و سرآمدی فردی ما را تسهیل نماید.
"از کتاب تحول نظام آموزش فنلاند/ مرتضی روغنی"
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
شاد با رعايت نکات ايمني در چهارشنبه سوری :
1. والدین ومسئولین واحدهای آموزشی باید با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد منفجره آگاه سازند.
2. به محض مشاهده خرید و فروش مواد محترقه به هر شکل سریعا مامورین نیروی انتظامی را در جریان قرار دهید.
3. کبریت و مواد آتش زا مانند نفت و امثال آن را از دسترس کودکان دور کرده و اجازه ندهید که با آتش زدن بته و هیزم و امثال اینها در محیط خانه یا پارکینگ برای جان خود و دیگران مخاطره ایجاد کنند.
4. معمولا کودکان خود زشتی آتش بازی را به دلیل خطرات آن درک میکنند و به همین دلیل اغلب کبریت و ترقه و مواد آتشزا را در نقاط غیر قابل دید مثل انباری، زیرزمین یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی میکنند که این امر از عوامل اصلی بروز حریق و حادثه است، بنابراین باید کنترل بیشتری را اعمال نمایید.
5. کودکان در صورت عدم دسترسی به کبریت و مواد آتشزا در منزل جهت تهیه مواد محترقه به فروشگاههای رنگ و مواد شیمیایی و داروخانهها مراجعه میکنند لذا به فروشندگان این قبیل مواد توصیه میشود که اکیدا از فروش مواد آتش زا به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.
6. در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت گسترده بودن حریق سریعا افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال داده و سریعا با تلفن ۱۲۵ آتشنشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اطلاع داده و در هنگام حضور آتشنشانان در محل حریق نهایت همکاری را با آنان انجام دهند.
7. در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی از مالیدن مواد غیر بهداشتی مثل خمیر دندان، سیب زمینی و ... بر روی محل سوختگی خودداری نموده و مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل نمایید و در صورت شدت مصدومیت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.
8. مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.
9. استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد. حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می کنند به وجود آید، بلکه برای کسانی که این مواد را درست می کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد. پس از مکان هایی که از مواد محترقه در آن استفاده می شود دوری کنید. شما می توانید از عینک های محافظ یا حداقل عینک های طبی خود استفاده کنید
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
درختكاري
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
پوستر آتش سوزي
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
چهارشنبه اخر سال
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷نقاشی با اشکال هندسی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷آموز ش کاردستی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
بازی های قرآنی.pdf
536.8K
🔷بازی های قرانی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷بازی جذاب کلاسی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
سلامت_روح
📌چطور از احساساتمون مراقبت کنیم:
. کاری را انجام دهید که شما را خوشحال کند.
. تکنینکهای مختلف تنفس کشیدن را تمرین کنید.
. شاید عجیب باشد اما دست به تمیز کردن برخی از نقاط خانه، اتاق و محیط زندگی خود بزنید.
به گل و گیاههای خود برسید. این کارها به نوعی خودمراقبتی حسی محسوب میشود.
. بیشتر موارد مثبت را در شبکههای مجازی به انتشار بگذارید.
. دفترچه یا اپلیکیشنهای رنگآمیزی بزرگسالان را برای کاهش استرس و اضطراب به کار بگیرید.
. نوشتن، نوشتن، نوشتن:
یک نوشته روزانه داشته باشید و در مورد احساسات خودتان کاملا صادق باشید.
. بدون اینکه انتظار داشته باشید که فرد برای شما جبران کند، کاری را برای او انجام دهید
. از اینکه بیش از حد نسبت به خود انتقاد کنید، خودداری کنید.
. به فکر انجام کارهای خلاقانهای باشید که ترس، اضطراب، ناامیدی و غیره را آزاد کند.
#مهارت_زندگی_سلامت روح
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
🔷زنگ هنر
🔵کاردستی با مقوا رنگی، کاغذ سفید وچسب
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
✅️ چطور #اعتماد_به_نفس دانش آموزان را افزایش دهیم؟
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
33.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❄ بریم باهم توی این روزای برفی کاردستی دونه برف درست کنیم.
#علوم_اول
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🫁 میزان حجم ریه گوسفند رو دیده بودین؟
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
سوال شماره ۳۹❓دختری ۹سالشه کلاس سوم هست تابستان قبل ازشروع مدرسش ازفسا به شیراز نقل مکان کردیم۳ماهه اول ابتدایی که آنلاین بود خیلی خوب بود تا اینکه دخترم در پارک گم شد ودرعرض یک هفته بعد ازاین بحران گوشه ی چشمش به لبه ی تخت خورد پاره کرد وبخیه کرد و بعداز اون یک تصادف دید که ماشین به موتور زد ومرد ،شدیدا بهم ریخت ومیترسید که باباش ومن تنهایی بریم بیرون یاباهامون میومد یانمیذاشت بریم ، درقبال مشقاش متعهد نیست و انجام نمیده معلمش میگه سرکلاس صحبت میکنه بچه ها شاکی شدن جاشو عوض کردم الان پرسیدم چطوره میگه کمترصحبت میکنه ولی باز صحبت میکنه و.... من باید چیکارکنم؟
✅ پاسخ:
گزارشهای تحقیقاتی نشان دادهاند که استرس ناشی از تجربه مهاجرت میتواند بر رشد تحصیلی، اجتماعی، عاطفی و جسمی کودکان تأثیر منفی بگذارد. در کنار مهاجرت ،این کودک تحت تاثیر این وقایع و حوادث دچار اضطراب شده و در معرض خطر است و باید برای کنترل علائم به روانپزشک جهت دارو درمانی و البته همزمان به کلینیک مشاوره جهت دریافت خدمات مشاوره ،ارجاع داده شود . رفتارهای وی تحت تاثیر حالات روحی و احساس اضطراب وی میباشد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
توصیه های مهم برای آموزش دانش آموزان مضطرب:
💯برنامهها بسیار مهم هستند. قرار دادن دانش آموزان مضطرب در یک برنامه بسیار مهم است. برنامهها به دانش آموزان اجازه میدهند که بدانند از آنها چه انتظاری میرود.
💯فعالیتهای جسمانی باعث میشود که دانش آموزان مضطرب احساس بهتری داشته باشند و از نهایت اهمیت برخوردار است. حتی قدم زدن صرف در یک اتاق یا اطاعت از یک دستور باعث کاهش استرس میشود.
💯 زمان بیکاری بسیار مهم است تماموقت این دانش آموزان را پر نکنید. بعضی مواقع به دانش آموزان اجازه دهید تا به آرامی دست به خواندن و نقاشی کردن بزنند. خواندن متن در کلاس برای بسیاری از دانش آموزان آرامشدهنده است. یک تمرین آرامسازی میتواند برای کل اعضای کلاس مورداستفاده قرار گیرد. یکزمان آرام، هرچند کوتاه را میتوان به پخش موسیقی در کلاس اختصاص داد.
💯 اطمینان حاصل کنید دانشآموزی که در حال تجربۀ هیجانی است، توسط تمام کادر مدرسه مورد پذیرش واقع میشود. هدف، رها شدن از اضطراب نیست، بلکه کاهش آن یا ممانعت از غیرقابل کنترل شدن آن است. در آن واحد، با ارائه حمایت بدون آموزش یک راهبرد خود مدیریتی، به اضطراب پاداش ندهید.
💯تنظیم اهداف را به این دانش آموزان بیاموزید. تنظیم اهداف برای کنترل اضطراب و برای استفاده از راهبردهایی که آموختهاید، اهمیت دارد. به این دانش آموزان کمک کنید تا بفهمند که تلاش کردن میتواند منجر به موفقیت شود. به تلاشهایی که برای کنترل اضطرابی که مانع خوشی و یادگیری فرد میشود، پاداش بدهید.
شما نمیتوانید با صحبت کردن دربارۀ ریاضی، آن را یاد بگیرید؛ شما باید وارد عمل شوید. تمرین و عمل مقدم بر زمانی هستند که کودک باید با یک رویداد استرسزا روبهرو شود. تمرین و اعمال را محدود کنید، نه فقط فعالیتها را.
💯 اضطراب مانع سازماندهی است. به چنین دانشآموزی کمک کنید راهبردهای سازماندهی را یاد بگیرد و به او یادآور شوید تا از آن استفاده کند.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
⬅️ بخش دوم ،توصیه های مهم برای آموزش دانش آموزان مضطرب
💯وقتی دانشآموز شدیداً احساس استرس میکند، به دانشآموز یک فعالیت هدفدار همانند ترسیم یک تصویر، پاک کردن میز، منظم کردن یا جمعکردن کاغذها، یا نوشتن یک لیست بدهید. تلاشی را که برای کنترل اضطراب صورت میگیرد، تحسین کنید.
💯 به تفکر "اگر – پس" دانشآموز گوش کنید. عباراتی مانند اگر« فلان کار را انجام دهیم» «فلان اتفاق میافتد.» بخش« اول» این عبارت اغلب صحیح است، اما بخش «دوم » اینطور نیست. این نوع تفکر و خود گویی مای منفی دیگر را اصلاح کنید. افکار میتوانند باعث اضطراب شوند؛ دانش آموزان باید یاد بگیرند که این افکار را به چالش بکشند.
دانشآموزی که فکر میکند "اگر من مرتکب اشتباهی شوم، در درجه اول شکست میخورم" نیاز به این تفکر دارد که ممکن است یادگیری آن اندکی زمان ببرد، اما من در آن بهتر میشوم. عبارت باید و استنباط دلبخواهی را اصلاح کنید.
💯 به دانش آموزان یاد بدهید که به دنبال یک فرصت باشند. عباراتی مانند من نیاز به یک فرصت دارم، من زمان بیشتری میخواهم، میتوانید فرصت دیگری به من بدهید؟ میتوانند مانع از شکست کودک یا احساس اینکه مورد مواجهه قرار گرفته است، شود.
💯 در کلاس درس، هیجانات را در سطح پایینی نگهدارید. مهم است که در هنگام روبهرو شدن با چنین دانشآموزی، صدای خود را بالا نیاورید (فریاد نزنید). آرام صحبت کنید، تا حدی که چنین دانشآموز مضطربی بتواند صدای شما را بشنود. مواجهه مخرب است؛ وقتی دانشآموز دارد به مرحلۀ گذر نزدیک میشود، هشدار دهید؛ از عباراتی مانند دیگران قصد (.....) را دارند، اگر شما بهوقت تلف کردن ادامه دهید، آیا به هدف میرسی؟ در صورت امکان حق انتخاب بدهید.
💯 وقتی دانشآموز آرام است، آرام بودن او را توضیح و تعبیر کنید: وقتی در حال ترسیم هستی، خیلی آرام به نظر میرسی. آنچه به نظر میرسد و آنچه کودک دارد انجام میدهد را شرح دهید. این کار به دانشآموز یک تصویر شفاهی از احساسات آرام میدهد و به دانشآموز کمک خواهد کرد که کنترل شناختی بیشتری بر احساساتش داشته باشد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
⬅️ بخش سوم ،توصیه های مهم برای دانش آموزان مضطرب
💯 تفکر مثبت و حل مشکل را الگوسازی کنید. تفکر منفی به نوع ادراک استرس مربوط میشود. اگر تفکر شما مثبت و حل مشکل را الگوسازی کنید، بهصورت مستقیم دارید به دانش آموزان آموزش میدهید که چگونه در مورد رویدادهای استرسزا فکر کنند و چگونه در مورد ارتکاب اشتباه احساس میکنند، و چگونه باید آنها را اصلاح کنند.
دانش آموزان دارای اضطراب شدید و کنارهگیر، در حل مشکل و یا استفاده از راهبردهای مقابلهای مشارکت نمیکنند. درباره احساسات خودتان در موقعیتهایی که از نظر هیجانی مشکلزا هستند، گفتگو کنید، چون دانشآموز همزبان گفتگو درباره آن را دارد.
تنها یک چیز را در یک زمان آموزش دهید و الگوسازی کنید. تفکر، رفتارهای مقابلهای و تکنیکهای مدیریت استرس را طرحریزی کنید. جدی بودن شدید در حین صحبت کردن با صدای بلند، آموزش مهمی است. سخنرانی نکنید. بر عمل کردن و بازی نقش تأکید کنید.
💯 خواندن داستانها به دانشآموز در مدیریت استرس کمک میکند. یک داستان خوب نه تنها دربارۀ استرس توضیح میدهد، بلکه به دانشآموز میگوید که چگونه با آن روبهرو شود، چه فعالیتهایی باید انجام دهد.
بهترین داستانها به دانشآموز میگویند که استرس چیست، چگونه دربارۀ آن فکر کند و در برابر آن چهکاری انجام دهد. اگر نمیتوانید داستانی را بیابید که با مشکل دانشآموز همخوانی داشته باشد، چیزی بنویسید.
💯تبادلات نوشتاری. وقتیکه دانشآموز میتواند بخواند، شما میتوانید بهجای گفتگو با دانشآموز که باعث افزایش اضطراب و توقف تفکر میشود، از تبادلات نوشتاری استفاده کنید. وقتی یک دانشآموز بزرگتر، آشفته و غیرقابلکنترل است، از او بخواهید تا بحثها یا سؤالاتش را بنویسید. سپس شما میتوانید جوابتان را بنویسید.
در برابر یک دانشآموز کوچکتر، از کودک بخواهید آنچه او را برآشفته ساخته است، به تصویر بکشد. شما در پاسخ یک راهحل ترسیم کنید. همچنین میتوانید از کارتهای استرس استفاده کنید. بر روی کارت، راهبردی را که کودک بر اساس آن عمل میکند بنویسید (یا یک تصویر رسم کنید)، و سپس آن را بهعنوان یک یادآور دیداری، روی میز بگذارید. در انتهای روز، دانشآموز را در مورد چگونه سپری شدن روز یا اگر دانشآموز یک روزِ ناقص داشت، با انتقادهای اضافی او را بمباران نکنید.
@madrese_yar
شعر
🌺نانوای مهربون
🌼نونوا که مهربونه
🍃به فکرِ مردمونه
✨اولِ صبح همیشه
🌸نمازشو میخونه
🌼میاد مغازه ازصبح
🍃تا وقت ظهر میمونه
✨خمیر که شد آماده
🌸خودش میگیره چونه
🌼تموم چونهها شم
🍃درست و یک میزونه
✨این دقت و درستی
🌸از دین و از ایمونه
🌼چونَه که شد آماده
🍃موقعِ پختِ نونه
✨با ضربِ دستِ شاطر
🌸می بینی پهنه چونه
🌼می ریزه روش یه مقدار
🍃کنجد و سیا دونه
✨می زنه توو تنورو
🌸 منتظرش میمونه
🌼وقتیکه شد برشته
🍃میکَنه دونه دونه
✨نونا رو حالا دستِ
🌸مشتری میرسونه
🌼بالاترینِ نعمت
🍃نعمتِ خوبِ نونه
✨دعا کنیم توو دنیا
🌸گرسنهای نَمونه
🌼شکرِ خدا که شاطر
🍃قوی و پُرتَوونه
✨مردمِ خوبِ ما هم
🌸قدرِ اونو میدونه
🌼الهی که تاصدسال
🍃شاد و قوی بمونه
✨نونا رو تازه دستِ
🌸خلق خدا رسونه
🌸🌼🍃🌼🌸
شاعر سلمان آتشی
#نانوا_نان_کنجدی
#_شعر_کودک
#اشعار_کودکانه_سلمان_آتشی
هر گاه فرزندتون به منزل میاد، هر گز نگویید معلم چه درسی رو تدریس کرد ببنیم معلمت باز خورد درسی داشته یا نه،بعد از دو ساعت فقط دفتر وکتابش رو جلوی چشمش بگذارید ببینه همین کافیه وهر گز تکالیف فرزندتتون رو انجام ندهید ،بگذارید فرزندانتون مسئولیت پذیر باشد ،حتما حتما در کارهای منزل هم بگذارید بچه ها همکاری کنند مثلا ظرف شستن ،اگر دختر خانم هست حتما برای اشپزی سیب زمینی پوست بکنه یا خیلی چیزهای دیگه
#تربیت_فرزند
🌀مشخص کن که در تربیت کودک، نجار هستی یا باغبان؟
🔸نجار چیزی که خودش بخواهد میسازد، ولی باغبان، استعداد گیاه را شکوفا میکند!
🔸آیا کودک را طبق خواسته های خود میسازی؟ یا تلاش میکنی استعدادهایش شکوفا شود؟
#تربیت_فرزند
♦️تکنیک های برخورد با رفتــــارهای ناسازگارانه فـــــرزندان
اگر خود تحت فشارهای روانی ناشی از زندگی و كار قرار داریم و نمی توانیم رفتار و گفتار خود را كنترل كنیم، بهتر است قبل از انجام هر كاری در مورد فرزند به فكر روشی برای كنترل فشارهای خود باشیم كه تحقیقات نشان داده است اگر والدین بتوانند برخی رفتارهای خود را تغییر دهند فرمانبری كودك بیشتر خواهد شد.
افكار غلط و انحرافی درباره فرزند خود نداشته باشیم. مثلاً فرزندم این كار را می كند تا حرص مرا در بیاورد. یا او باعث تمام مشكلات در خانه است. چنین افكاری زمینه به وجود آمدن احساس بسیار بد را نسبت به فرزند مهیا می كند و یقیناً بر رفتار ما و او اثر منفی می گذارد.
#تربیت_فرزند
🔰 شیوه برخورد با رفتارهای ناپسند کودک
🔅فرض کنید شما ظرفی پر از شیر، از مغازه ای گرفته و می خواهید به منزل ببرید. چون این ظرف پر می باشد، بسیار آهسته و با احتیاط کامل حرکت می کنید، تا چیزی از شیر بر زمین نریزد. اما اگر در این حال کسی آمد و به شما تنه زد، و نصف ظرف شیر بر زمین ریخت، در این هنگام، دیگر شما در حرکت، احتیاط نمی کنید و آهسته نمی روید؛ بلکه بدون هیچ هراسی، می توانید به سرعت حرکت کنید؛ چون دیگر خوف ریختن شیر وجود ندارد.
🔅دربارۀ کودکانِ خود نیز سعی کنید کودک شما خیال کند که ظرف حیثیت و حرمت او پر می باشد و باید با احتیاط کامل رفتار کند، و تلاش کند کسی به او تنه نزند؛ امّا اگر شما آمدید و به او تنه زدید، دیگر ظرف حرمت و شخصیت او تقلیل خواهد یافت، و طبعاً دیگر نباید توقع داشته باشید که این کودک رفتارش با شما مثل سابق باشد.
⬅️ پس، این نکتۀ مهم را فراموش نکنید که گاهی «تغافل» لازم است، به این معنا که شما از عیوب فرزندانتان آگاه باشید، اما کودک شما اطلاع نداشته باشد که شما از عیوب او آگاه هستید.
🔹آگاه بودن شما از عیوب فرزندانتان خوب است، اما آگاه بودن ایشان از این که شما عیوب وی را میدانید، خوب و به صلاح نیست.
#تربیت_کودک
درک عمومیت در کودکان را جدی بگیرید.
بچه ها باید بتوانند دو نفری یا چند نفری از یک وسیله استفاده کنند و با همتعامل کنند.
به آنها بگویید که یا باهم صحبتکنند و از طریق صحبت وسیله را بگیرند یا نوبتی بازی کنند یا باهم همزمان از اسباب بازی استفاده کنند.
انحصار طلبی و زیاده خواهی در بزرگسالان از کودکی ونوع تربیتشان نشات میگیرد.