25.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه دوم|
فارسی دوم ابتدایی مدرسه خرگوش ها قسمت دوم
🙏 مدرس: خانم وزیری
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
12.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پایه دوم|
۴۷
تدريس ریاضی 📔📙📘
دوم ابتدایی2️⃣
فصل۳ اشکال هندسی📖📕📙🔶🔷
🔷🔶تدریس وحل صفحه ى ٤٧
🔲🔲مدرس:غزاله قشقایی
تخصصی فقط تدریس درسینو
#فصل#سوم
#فصل سوم
#اشکال
#هندسی
➖➖➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
برای ویروس جدید؛
مایعات زیاد استفاده کنید، آبمیوه طبیعی، میوه، دمنوش و بوخور بگیرید، مخصوصا ترکیب اکالیپتوس و اسطوخودوس معجزه میکنه.
حتما خوب استراحت کنید،اگه بدن درد داشتید و بی خواب شدید، شب ها حتما دمنوش به لیمو دمکنید وبخورید
ترکیب عناب به همراه عسل هم عالی جواب داده
اگه گلو درد داشتی
دانه به+ ۴تخم رو هر ۸ ساعت یکلیوان بخور
صبحتو با عسل + آبجوش+ لیمو تازه شروع کن…
هیچ نیازی به آنتی بیوتیک ندارین پس مصرف نکنید
فست فود و غذاهای چرب ممنوع
#پزشکی
#سلامت
•┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈۰
⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید
@Schoolteacher401
●●●●●●●●●●●●●●●●●
@madrese_yar
✨🧡اشتباهات خود را ببخشید:
مسلم است که هر فردی اشتباهاتی میکند، اما اگر از این اشتباهات بگذرید قطعا قدرت ارادهتان بیشتر خواهد شد. مک گونیگال میگوید:
«بخشیدن اشتباهات باعث میشوند انگیزه و تعهدتان برای رسیدن به اهداف بیشتر میشود.»
با مهر و محبتی که از طرف یک دوست دریافت میکنید میتوانید این اشتباهات را راحتتر فراموش کنید. به خودتان یادآوری کنید که در مراحل بعدی میتوانید بهتر کارها را انجام دهید. مک گونیگال میگوید:
«این کار با انتفاد از خود که به طور معمول انجام میدهیم یا خودستایی متفاوت است.»
بلکه به شما اجازه میدهد تا به عقب برگردید و در عین حال رشد نمایید.
#انگیزشی
🎓🎓
⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید
@Schoolteacher401
●●●●●●●●●●●●●●●●●
@madrese_yar
#پرورشی #امام_زمان #معلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙇🏻ابهام زدایی.
کوچکترین عدد یک رقمی 1 است یا صفر؟
🎓مجموعه اعداد طبیعی، حسابی و صحیح:
♦️مجموعه اعداد طبیعی: عددهای ... و ۳ و ۲ و ۱ را عددهای طبیعی میگوییم.
کمترین این اعداد یک و بیشترین آن مشخص نیست.
نماد اعداد طبیعی N است. این حرف از آغاز واژهی انگلیسی Natural به معنای نهادی (طبیعی)، گرفته شده است.
♦️مجموعه اعداد حسابی: عددهای ... و ۳ و ۲ و ۱ و ۰ را عددهای حسابی میگوییم. کمترین عدد حسابی عدد صفر و بیشترین عدد حسابی مشخص نیست.
نماد اعداد حسابی W است در حقیقت W حرف اول کلمهی انگلیسی Whole به معنی کامل است.
تمامی مجموعههایی که از این نوع اعداد درست شده را با و I هم نشان میدهند.
♦️مجموعه اعداد صحیح: عددهای ... و ۲ و ۱ و ۰ و ۱- و ۲- و ... را عددهای صحیح میگوییم. چون اعداد صحیح هم از سمت مثبت و هم از سمت منفی ادامه دار هستند بنابراین کمترین و بیشترین عدد صحیح نیز مشخص نیست.
این مجموعه شامل اعداد صحیح مثبت و صفر و اعداد صحیح منفی است. در ریاضیات، معمولاً این مجموعه را با Z ابتدای کلمهی آلمانی Zahlen به معنی اعداد نشان میدهند.
💥نکته: در ریاضیات پایه ی دوم ابتدایی با مجموعه اعداد حسابی سر و کار داریم پس نتیجه می گیریم 👀کم ترین عدد یک رقمی ❣️صفر❣️ است.
انواع املاء💐🌹🌹💐
🌾👈املای مشورتی : در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد ، میتوان در هنگام دیکته ، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است ، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف ، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت نمره به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
✏️املای ویرایشی : در هنگام تصحیح کردن املا ، معلم ، صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا نمره میدهیم. یعنی ، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها نمره میدهیم.
✒️املای کل خوانی : معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند ، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود ، یعنی در هر املا ، کل متن باید سه بار خوانده شود.
✏️املای هوایی : میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
✏️املای لمسی – حدسی : نوع دیگر املا ، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری ، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
✏️املای روزنامه ای : بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم در خانه انجام گیرد.
✏️املای تکمیلی : میتوان املای را بدون نقطه ، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند
✏️املای غلط یابی : میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند .
✏️املای تصویری : بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
✏️املای گروهی : به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه ، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها نمره گروهی میدهیم و آن املا در پوشه کار گروهها قرار میگیرد.
📕املای انتخابی : هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس ، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس ، دیکته میگوییم.
املای گروه به گروه : بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
📜املای متن نویسی : بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
🙇املای تقویت حافظه : بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد .بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود امتیاز میدهند.
🎑املای آینهای : میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
🚿املای آبکی : استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب ، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای هم را می خوانند
✏️انجام املای ببین و به خاطر بسپار
در این املا تعداد مشخصی کلمه توسط دانش آموزان گفته می شود و در تابلوی کلاس در زمان معینی نمایش داده می شود و دانش آموزان باید کلمات را به خاطر بسپارند و بعد از محو کلمات هر تعداد از آنها را که می توانند بنویسند .
هر چه تعداد کلمات درست نوشته شده بیشتر باشد امتیاز بیشتری کسب می کنند .
🌈🌹🌈