کتاب مدیریت کلاسداری.pdf
1.32M
📋جزوه ی مدیریت کلاسداری 👆👆👆
#پایه_دوم_ابتدایی
🔸 تهیه کننده خانم دهقان نژاد
@tadriis_yar2
سلام عزیزم
برنامه ی خاصی نمیخواد
تقریبأ همه ی درسا به یه روش ثابت جلو میرند.
هر درس فارسی که داده میشه
دانش آموز بعد از تدریس و آموزش معلمش باید بتونه
🌼با توجه به جایگاه علائم نگارشی (=نقطه، ویرگول، علامت سؤال) روخوانی و روان خوانی کنه!
🌼معنی کلمات معنایی رو در همون لحظه ی روخوانی و در جمله ها بگه!
بتونه با حروف به هم ریخته ی کلمات مهم املایی، کلمه سازی کنه!
🌼با کلمات مهم معنایی و املایی جمله سازی کنه!
🌼بتونه انشای داستانی از کلمات مهم درس بنویسه و یا داستان نیمه کاره رو تمام کنه و...
🌼بتونه املای کلمات مهم املایی رو در جمله های کتاب یا هر جمله ی انتخابی یا ساخته ی معلم یا اولیا و یا همسالانش خوش خط و خوانا بنویسه!!
❣️👆برنامه ی ثابت برای همه ی درس های فارسی و همه ی پایه ها
🌺روشهایی برای دیکته ی خلاق
#دیکته_خلاق🌺
#املا_خلاق 🌺
هدف :تقویت املا
کلمات مشکل فارسی را به تعداد سایر دانش آموزان کلاس تکثیر کنید ،کلمه ها را به دانش آموزان بدهید در خانه با کمک اولیا کلمه ها را جدا کنند و آن ها را در جعبه دستمال کاغذی یا پیله یا پلاستیک مشکی و ... قرار دهند
❇️ #روش_کار :
دانش آموز هر شب دست در جعبه دستمال کاغذی می کند و کارت هایی را به طور اتفّاقی بیرون می آورد ( 10 تا 15 کارت ) و با این کارت ها می تواند ده ها فعالیت انجام بدهد که مواردی را مطرح می کنم : ⏬ ⏬
1- جمله نویسی با کلمات اتفّاقی
2-نوشتن کلماتی که با حرف مشترک شروع میشوند : کبوتر ، کتاب ، کاسه و ...
3-ساخت کلمه با حروف در هم ریخته شده : ( ذ ا غ ک ) = کاغذ
🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾
4-نوشتن کلمات شبیه به هم : (مشدّد ) = نقّاشی ، موفّق و ... (تنوین دار) = اصلاً ، مثلاً و ...
5- با کلمات جملاتی بسازند که مربوط به درس باشد ولی عین جمله کتاب نباشد = کاش صاحب گوسفندها حرف چوپان را گوش میکرد!
6-نوشتن کلمات مشکل و رنگی نوشتن حروف دارای ارزش املایی = در کلمه فضا حرف ض را با رنگ قرمز بنویسد
🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾
7- داستان نویسی با 10 کلمه اتفّاقی = این مورد بسیار جالب و برای دانش آموزان خوب کلاس جذاب است.
8- ساخت کلمه هم معنی و متّضاد و همخانواده و ... = علم – معلّم ، خوشحال = شاد ، تمیز ≠ کثیف
🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾
9-انشانویسی و بند نویسی در مورد موضوعی معیّن با کلمات اتّفاقی = موضوع را معلم باید معین کند.
10-گفتن املایی با جملات نو و جدید با کلمات اتفّاقی توسط والدین = چلچراغها حوض حیاط را چراغانی کرده بودند و ...
🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾🌷🌾
11- نوشتن املای معمولی
12-گفتن املا به والدین و تصحیح املا توسّط دانش آموز
13-نوشتن کلمات اشتباه توسط والدین و نوشتن درست کلمه توسط دانش آموز = صراق = سراغ
14-نقاشی تصاویری در مورد کلمات اتّفاقی و نوشتن کلماتی در تصویر مورد نظر
15-انتخاب کلمه ی اتّفاقی و پیداکردن کلماتی که با حرف آخر کلمه قبل شروع کنید شود = هنرمند– دوست – تابستان و ...
1_گل ها و گیاهان 2_ حیوانات مثل پرندگان و گربه ها
1_صدای شرشر آب 2_صدای پرندگان
1_برگ و پوست تنه ی درختان 2_سنگ های ریز و درشت
1_گل های درختچه ها 2_علف ها و سبزه ها
1_دانه ی مخروط درخت کاج 2_شهد و شیره ی برخی از گل ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاردستی تقریب پمپ بنزین😍😍