46.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی قسمت اول
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمای تکمیل دفتر مدیریت کلاسی قسمت سوم
نکاتی که در جلسه با اولیا باید عنوان ڪرد :
👇👇👇
1-✅اولین برخورد و دیدار با روی گشاده و لبخند همراه با معرفی خود اما فقط در حیطه اموزشی نه مسایل خصوصی و شخصی .
2-✅بیان چکیده ای از سیستم توصیفی آ پ .(اینکه کاملا توصیفی با در نظر گرفتن تمام موارد جهت ارزیابی ،عدم وجود نمره ).
3-✅قاطع و محکم و با اعتماد،به نفس صحبت کنید هرگونه رفتار و حرکات شما کاملا زیر ذره بین نگاه والدین هست .
4-✅بیان شیوه تدریس هرکتاب و انتطارات شما از شاگردان .
5-✅عنوان وسایل و لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی و توضیح مختصر درباره ڪاربرد انها .
6-✅وجود پوشه ڪار یا کلربوک و قرار دادن تمام انچه که باید قرار دهد طبق هر درس و با ترتیب جهش سنجش و ارزیابی بهتر و رهنمود دقیق تر .
7-✅ تذکر به فرزندان برای رعایت قوانین درون کلاسی و برون کلاسی در سطح مدرسه (چرا که رعایت ان یعنی اموزگار با خیال اسوده میتواند تدریس همراه با برنامه داشته باشد و گرنه هر گونه عدم رعایت باعث اتلاف وقت میشود و عقب ماندن از برنامه و بودجه بندی ).
8-✅طرح مسایل اخلاقی ،اموزشی و ...در یک برگه هر یک از والدین اطلاعات کامل و جامعی درباره ی :
تعداد افرادخانواده،فرزند چندم ،وضع اقتصادی و مالی ،ملیت ،وضع اعتقادی و فرهنگی ،بیماری جسمی یا روحی،هرگونه اتفاق خانوادگی از جمله طلاق و فوت و ...).
9-✅ نشان دادن دفتر اموزشی خود،به اولیا جهت اطلاع کامل از روند اموزش و اهداف و انتظارات تا سندی برای ارزشیابی ها و ...باشد(هر دانش اموز ۵صفحه اختصاصی دارد از جمله پرسش و پاسخ کلاسی ،انجام تکالیف ،شرکت در کار گروهی ،ازمون ها،غیبت و تاخیر و انضباط،شناسایی استعداد).
10-✅حتما صبحانه به فرزند خود بدهند تا صبح اول وقت بعنواین دل درد و ...وقت کلاس گرفته نشود،و از درس عقب نماند.
11-✅حتما بهداشت فردی را رعایت کنند(حمام ،لباس تمییز ،استفاده از خوش بو کنتده بدن ،لیوان و یه شیشه اب اشامیدنی ).
12-✅روزهایی که در برنامه ورزش دارند لباس ورزشی بیاورند.
13-✅نظارت بر انجام تکالیف فرزندان خود طبق برنامه بهمراه بازخورد .
پرسش و پاسخ در منزل ،راهنمایی و هدایت در انجام تحقیق های کتاب و ...
14-✅درس قران و املا هرشب در برنامه داشته باشند و بازخورد بزنند .
15-✅عدم نوشتن تکالیف فرزندان خود.
16-✅در صورت وجود غیبت حتما به مدرسه اطلاع بدهند، گواهی پزشک جهت موجه کردن .
17-✅همکاری با اموزگار و عدم دخالت در روند اموزشی ،از اموزش به سبک خود پرهیز کنند چون صرفا باعث دوگانگی اموزشی و اتلاف وقت خواهند شد .
18-✅از مراجعه به مدرسه ،تماس و حضور هر روز اکیدا پرهیز کنند.
19-✅هنگام تدریس از در زدن کلاس به هر عنوان خودداری کنند،چون مطلقا جوابگو نخواهیم بود. اگر خوراکی یا کتاب یا هر دلیلی دیگری دارند فقط به دفتر مدرسه و نزد معاونین بروند .
20-✅اینکه اموزش و تدریس شما طبق بودجه بندی و برنامه هست لطفا ارائه نظر ندید که چرا کم یا زیاد تدریس میشود.
از دخالت در شیوه و نحوه ی تدریس اکیدا خوددداریرکنیذ
اولیا بهتر هست حق را به اموزگار بدهند و به او اعتماد کنند چرا که اموزگار اهدافی والاتر،و فراتر از انچه که در ذهن شما میگذرد برای فرزندان کلاسش تدبیر اندیشیده .
21-✅فراهم کردن محیط امن و ارام در خانواده برای فرزند خود.
22-✅لطفا از تفحص و کنجکاوی بی مورد،درباره حریم کلاس پرهیز کنید .
شما تنها موظف هستید از فرزند خود درباره انچه بر علمش افزوده شده و یا تا چه اندازه محیط،کلاس را برای فعالیت و ...فراهم کرده سوال کنید و راهنمایی کنید.
23-✅زمان مشخصی را اختصاص به مهمانی ها و مسافرت ها بدهید.
برای نوشتن و خواندن دروس فرزند خود زمانبندی کنید.
24-✅موبایل و ...تا زمانیکه طبق برنامه هفتگی خود عمل نکرده در اختیار فرزند خود ندهید.چنانچه تشخیص میدهید،حتی اسیب به درس فرزند خود میزند از او بگیرید.
25-✅چنانچه طبق اسناد و شواهد با اولیا تماس گرفته میشود مبنی بر رسیدگی وضعیت فرزندشان (ارجاع به مرکز اختلالات درمانی و پزشک بیماری های مختلف شنوایی وبینایی و .. ) لطفا تعصب بی جا از خود نشان ندهند و به فکر اینده ی فرزند خود در جامعه باشند.
࿐჻ᭂ⸙🍃🌼🍃⸙჻ᭂ࿐
#دیداربااولیاء👆
🌹🌹 چند توصیه،به دبیران جوانی که برای اولین بار عهده دار کلاس های گروهی در مراکز آموزشی می شوند:
🌸۱-بهترین وضعیت یک دبیر در هنگام تدریس،قرار داشتن در پای تخته کلاس است
میزان تحرک و جابجایی،بهتر است مختصر،آرام و در محدوده تخته کلاسی باشد!
اینکه مدام قدم بزنیم،و یا درعرض و طول کلاس جابجا بشویم،تمرکز شاگردان را برهم زده و به تدریج حرکت بیش از حد ما،برای دانش آموزان خسته کننده می شود.
🌸۲-بهترین حجم صدا هنگام تدریس،حجمی متوسط،توام با آرامش و بیان شمرده کلمات است.
جالب نیست دانش آموز تذکر دهد:لطفا بلندتر!
و نیز اشتباه است فکر کنیم با فریاد کشیدن مطالب را بهتر به شاگردان فهمانده ایم!
فریاد زدن به هنگام تدریس تدریجا گوش و ذهن آنها را خسته می کند و انرژی معلم را نیز تحلیل می برد.
اگر درس را با فریاد زدن شروع کنیم دیگر تا انتها باید داد بزنیم!..چون دانش آموزان عادت کرده و دیگر به صدای آهسته ما توجه نخواهند کرد!!
حجم متوسط صدا بهترین است...و آنگاه می توان گاهی با بالا بردن یا پایین آوردن صدا توجه بیشتری را ایجاد نماییم...
🌸۳-نگاه دبیر باید بر روی صورت تمام دانش آموزان حرکت کند.
در هنگام تدریس فقط بعضی نفرات را نگاه کردن...و یا فقط به در و دیوار کلاس چشم دوختن...اثر منفی داشته و عده ای از شاگردان با این احساس که در دایره توجه قرار ندارند کم کم از دنبال کردن صحبت های ما دور خواهند شد!!
🌸۴-از یاد نبریم دانش آموز بیش از آنکه به مقدار پیشرفت درس در هر جلسه کلاس توجه کند به محتوی مطالب گفته شده دقت می کند...
به عبارت دیگر قبل از آنکه از خود بپرسد در یک جلسه چندصفحه کتاب تدریس شده،از خود می پرسد چه مطالبی را خوب و عمیق یاد گرفته است!
کیفیت آنچه تدریس می کنیم مهمتر از کمیت مطالب گفته شده است...سریع و تند درس دادن مطالب درسی معمولا دانش آموز را دچار اضطراب می کند.
این مطلب به ویژه درجلسات اول شروع برنامه کلاس ها مهمتر است.
🌸۵-بیش از نود درصد دانش آموزان،تخته ای باصفا و زیبا را می پسندند!
از رنگ های متنوع استفاده کنیم....تا جایی که ممکن است مرتب و منظم و خوش خط بنویسیم.
حتی المقدور از یک سمت تخته شروع کرده و به تدریج و منظم کل تخته را پر کنیم...
🌸۶-اخلاق خود را برای شاگردان توضیح ندهیم!
کل توضیحاتی که درباره اخلاق و کاراکتر و انتظارات خودتان می دهید نهایتا نیم ساعت به یاد شاگردان می ماند!
آنها باید اخلاق و منش شما را از روی رفتارتان بفهمند و به خاطر بسپارند...یا به عبارت دیگر آنچه را که مستقیم یا غیرمستقیم از رفتار و حرکات شما ببینند به خاطر خواهند سپرد.
🌸۷-دو چیز باعث تمکین،نظم و با اخلاق بودن دانش آموزان در کلاس یک دبیر می شود:
اول:علاقه ای که به آن دبیر دارند.
دوم:میزان احترامی که برای شخصیت آن دبیر قائل هستند.
هیچ یک از دو مورد بالا با زور و اجبار ایجاد نخواهد شد!
دانش آموزان را دوست بدارید تا شما را دوست داشته باشند...
هرچقدر دبیر رفتار موقرتری داشته باشد،دانش آموزان نیز ناگزیر بیشتر به او احترام می گذارند.
🌸۸-بدترین اتفاقی که می تواندبرای یک معلم بیافتد خشمگین شدن...فریاد زدن...و خدای ناکرده کلمات نامناسب بر زبان راندن است!!
از نظر دانش آموزان معلمی که نتواند خودش را کنترل کند قدرت کنترل کلاس را نیز نخواهد داشت...
خشمگین شدن و فریاد زدن،شخصیت یک معلم را در نظر کلاس فرو خواهد ریخت!!
🌸۹-با دانش آموز جروبحث نکنیم!
بحث کردن با نوجوانان بیش از آنکه آنها را قانع کند از شخصیت و اعتبار دبیر می کاهد...
خود را درگیر بحث نکنید...اگر نظری راجع به روش تدریس و یا روش اداره کلاس می دهند به نظرشان احترام بگذارید،با جملات منطقی اما نه خیلی طولانی،جواب هایی هوشمندانه بدهید...اما نگذارید بحث طولانی شود.
🌸۱٠-در مقابل خطاهای دانش آموزان،بیش از حد حساس نشده و عکس العمل شدید نشان ندهیم.
گاهی یک نگاه معنا دار کافیست...
گاهی یک تذکر دوستدانه اما جدی و بصورت انفرادی،مشکل را حل می کند.
گاهی جابجا کردن و تغییر دادن محل نشستن یک دانش آموز،آرامش و سکوت را به کلاس برمی گرداند.
🌸۱۱-هرچقدر با مطالعه بیشتر و دست پرتر به سر کلاس برویم از احترام بیشتری برخوردار می شویم.
هنر زیبا درس دادن اگر با توان علمی بالا همراه شود معجزه می کند...
🌸۱۲-از مهمترین نکات مثبت شغل ما سرو کار داشتن با نوجوانان پر انرژی،با نشاط،و سرشار از حس زندگی است،همراه نوجوانان بودن ما را جوان نگه می دارد....قدر این موضوع را بدانیم.
💐💐آنچه در بالا آمد چند توصیه بود به دبیران جوانی که در اولین کلاس های گروهی خود حضور پیدا می کنند
مسلما اساتید با تجربه،خودصاحب مهارت های ویژه می باشند.
#لوازم_کمک_آموزشی لازم برای #ریاضی :
این وسایل و امکانات برای تدریس دروس #پیشنهاد شده و برای یادگیری بهتر کودکتان میتواند مفید باشد .
🔹جعبه ی کوئیزنر
🔹نی های آموزشی
🔹کش پول
🔹سکه (واقعی یا کاغذی )
🔹چرتکه
🔹چینه
🔹نخود و لوبیا
🔹اشکال مختلف هندسی
🔹ساعت های آموزشی
🔹کارت اعداد - کارت ارقام از هر رقم سه تا
🔹جدول یکی و ده تایی
🔹جدول یکی ده تایی و صد تایی
🔹خط کش شابلون دار
🔹خط کش بلند (یک متری بری معلم )
🔹چوب خط
🔹سوزن ته گرد
🔹جدول یک تا صد برای کلاس (بزرگ ) و کوچک برای دانش آموز
🔹جدول 10 تا 1000 بزگ برای کلاس و کوچک برای دانش آموز
🔹جدول 80 تا 110 برای کلاس
🔹ذره بین
🔹اشکال هندسی می تواند با کش و نی باشد یا کاغذی و یا شابلون
🔹کارت اعداد لاتین تا دوازده برای ساعت
🔹تخته میخی
🔹طلق و ماژیک
🔹متر خیاطی
( وسایل موجود در کلاس هم می تواند وسیله ی کمک آموزشی باشد .)
🔹نوار های کاغذی کاغذ های رنگی
🔹کاغذ شطرنجی
🔹صفحه ی چرخنده
🔹پازل تانگرام
4_478250264881529084.pdf
237.1K
#املا کامل کردنی از درس اول تا هفتم پایه دوم