حالا چند تا تصویر👇👇
این تمرینات رو در خانه انجام دهند، که باعث تقویت دست ورزی و رفع کند نویسی میشه، روزی ده دقیقه کافیه
همکاران می تونید در گروه های اولیا ارسال بفرمایید
#بازخورد
❇️ قلب نظام ارزشیابی کیفی توصیفی (بازخورد) هست.
✅ما دو نوع بازخورد داریم:
بازخورد فرایندی💫 و پایانی🏆
بازخوردهایی که از ابتدای سال چه بصورت شفاهی🗣 چه بصورت کتبی📝 به دانش آموزان ارائه می دهیم چه در ارتباط با درس باشد چه مربوط به حوزه اخلاق، اجتماع و مهارت های زندگی همگی از نوع بازخورد تکوینی (فرایندی) هستند.
این نوع بازدخوردها کاملا دانش آموز مرجع هستند؛ یعنی هر فرد با خودش مقایسه می شود و عملکرد او مدنظر معلم است.
🔴پس از بیان و نوشتن مقیاس رتبه ای( خیلی خوب،خوب، قابل قبول و نیاز به آموزش و تلاش بیشتر) خودداری می کنیم.
نقاط قوت دانش آموزان را بزرگ جلوه داده و در جهت رفع نقاط ضعف او گام برمیداریم.
✅بازخورد پایانی (نوبت اول و دوم) ملاک مرجع است، یعنی ارزشیابی از دانش آموز با این هدف می باشد که آیا او به اهداف ماده ی درسی دست یافته است یا خیر... که براساس شواهد موجود در پوشه کار و ابزارهای لازم جمع آوری شده در خصوص دانش آموز با مقیاس رتبه ای عمل می کنیم و اجازه نداریم زمانی که دانش آموز به اهداف ماده ی درسی بطور کامل دست نیافته است از رتبه خیلی خوب استفاده کنیم (اینکار نه تنها هیچ کمکی به دانش آموز نمی کند بلکه یکی از تبعات آن یعنی بی سوادی است که گریبان گیر او خواهد شد) استفاده از مقیاس رتبه ای هم تحلیل خاص خودش را دارد.
✅ نکته پایانی اینکه:
این دو نوع بازخورد زمانی مثمرثمر خواهد بود که:
1- معلم ارتباط دوستانه ای با دانش آموز برقرار کرده باشد ( ارتباطی با سه میم : معلم مهربان، مقتدر و منصف)
2- نقاط قوت را بزرگ نمایی کرده باشد.
3- نقاط ضعف را با احتیاط بیان کرده باشد.
4- توصیه مناسبی بکار گرفته باشد.
🌺ارسالی از سرکار خانم آمنه فاضلی
🌺سرگروه پایه اول فیروز آباد
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
☘️ از سلسله وظایف من معلم در ماه مهر
👇
🌼در هفته اول مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿جانمایی بچه ها در کلاس
🌿شناسایی اسمی تک تک بچه ها
🌿تکمیل جدول شماره 1 دفتر مدیریت کلاس
🌿ارائه ی برنامه هفتگی به تک تک بچه ها
🌿بررسی فرم الف پیشرفت تحصیلی تک تک بچه ها
🌿 تهیه و مدیریت تجهیزات آموزشی کلاسی
🌿برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی به منظور ارزشیابی آغازین ( ورودی ) و تعیین نقطه ی شروع آموزش هر درس
اقدام آگاهانه داشته باشم
🌼در هفته دوم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿ثبت مشخصات بچه ها روی پوشه کار و نصب نشانه ی خاص مثل عکس مثل نقاشی مثل هر نشانه ی انتخابی دانش اموز در شیرازه ی پوشه های کار با مشارکت دانش آموز و در صورت امکان والدین آنها در کلاس و در یک زنگ خاص .
🌿پر کردن فرم برگ شرح حال پوشه کار
🌿تکمیل جدول بودجه بندی دفتر مدیریت کلاس بر اساس میانگین عملکرد بچه های کلاس
🌿ثبت برنامه هفتگی در دفتر مدیریت کلاس
🌿برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف
اقدام لازم به عمل آورم .
🌼 در هفته سوم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿 برنامه ریزی به منظور برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین
🌿 ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6
🌿 برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف .
🌿شناسایی و تشکیل گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس
اقدام لازم به عمل آورم .
🌼 در هفته چهارم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿 برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین
🌿 ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6
🌿برگزاری آزمون تراکمی ( به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده )
🌿 برگزاری آزمونک بعد از تدریس هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف .
نکته :
توصیه می شود در این خصوص دو فایل صوتی موجود در کانال پیرامون تصحیح آزمون ها و ارائه ی بازخورد و مدیریت آن در پوشه کار، گوش دهید .
🌿 مدیریت گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس
🌿 آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی بررسی شواهد پیشرفت تحصیلی و تکمیل فرم خود ارزیابی از پوشه کار (گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی )
🌿 آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی همسال سنجی ( گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی )
اقدام لازم به عمل آورم .
🌼 و بالاخره قبل از ماه آبان لازم است من معلم نسبت به :
🌿آماده سازی پوشه کار ها و تحویل به بچه ها تا فرم خود ارزیابی ماه مهر را تکمیل کنند ( با این کار ضمن تقویت مهارت فراشناختی به دانش آموز امكان ميدهد تا شاهد رشد و پيشرفت خود باشد و درنتیجه باعث افزایش اعتمادبهنفس او میگردد.
امكان ميدهد تا اشتباهات خود را بشناسد و اصلاح نماید. اين كار، توان ريسك كردن، نهراسيدن از اشتباه، جرئت پذيرش اشتباه و اصلاح آن را به وي ميدهد. بهاینترتیب دانشآموز را در فرايند آموزش خود سهيم ميسازد.
فرصت ميدهد تا بين آموختههاي قبلي و جديد خود ارتباط برقرار كند و «مهارت خودارزیابی» که از بنیادیترین اصل از اصول تعلیم و تربیت است را در دانشآموز تقویت نماید.
امكان ميدهد تا از طريق ارائهی پوشه کار، ميزان تواناييها و دانش خود را مستند سازد.
امكان میدهد تا غيرمستقيم در فرايند يادگيري مفاهيم درسي خود، سهيم گردد
امكان ميدهد تا با انتخاب و قرار دادن نمونه كارهايش در پوشه کار خود، فرصت تمرين براي تصميمگيريهاي آگاهانه و قضاوت مسئولانه پیدا نماید.( منبع کتاب صفر تابیست ارزشیابی برای یادگیری صفحه 117)
🌿 دعوت موردی از والدین دانش آموزانی که ایست یادگیری دارند و مطلع نمودن آنها از وضعیت عملکرد فرزندشان و درج این دعوت در فرم شماره 7 دفتر مدیریت کلاسی
🌿 برگزاری آزمون تراکمی ( به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده )
🌿مدیریت گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس
🍃🌹ارسالی از همکار خوبم سرکار خانم سلیمانی سرگروه پایه اول ناحیه۱
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
بسمه تعالی
✅ جشن قرآن در روز جهانی کودک
▪️همزمان با روز جهانی کودک (۱۶ مهرماه ۱۴۰۲) جشن قرآن در کلاس اول دبستان کلیه مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار می شود.
در این جشن که با هدف ایجاد خاطره خوش از یادگیری قرآن کریم در داخل مدارس و کلاس های درس و یا نمازخانه مدرسه و با حضور و حمایت مادی و معنوی اولیای دانشآموزان اجرا می شود، ضمن اجرای برنامه های شاد و جذاب و نیز توزیع شیرینی و شکلات بین دانش آموزان، برخی از بخشهای کتاب درسی مانند رمزینه های سریع پاسخ پخش و داستان های قرآنی به صورت نمایشی اجرا می شود.
در این مراسم زیبا و جذاب، دانش آموزان سوره ها و اشعاری را که بلد هستند برای دوستان خود می خوانند.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز برای این روز، فیلم هایی را تولید کرده که می تواند در این مراسم پخش شود. همچنین سایر پایه های تحصیلی هم می توانند جشن قرآن داشته و از فیلم پایه خود استفاده کنند.
🌷🇮🇷🎊 جشن قرآن 🎊🇮🇷🌷
به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۳
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
35.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مدیریت_کلاس
2⃣جلسه دوم:
▪️درآمدی بر مدیریت کلاس
❇️ تکنیک هایی برای احساس مهم بودن دانش آموز در کلاس و در نتیجه کاهش چالش های انضباطی.
✅چند خاطره تلخ و شیرین در رابطه با موضوع بحث
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
📝 یک طرح درس خوب باید بتواند به هفت " چه" جواب دهد:
معلم
🔵 چه چیزی را( محتوا ی آموزشی)
🔷 با چه وسایلی( رسانه آموزشی)
🔵در چه مدتی( زمان آموزش)
🔷برای چه کسانی( مخاطبین)
🔵 در چه جایی( محل آموزش)
🔷به چه منظوری( اهداف آموزشی)
🔵با چه روشی( روش و الگوهای تدریس)
تدریس می کند؟!؟
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#الگو
الگو از منظر دکتر داوودی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دیوار_کلاس
دیوار کلاس یک موقعیت یادگیری است
از زبان دکتر بهمن قره داغی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
52058082445596.pdf
30.48M
#ریاضی
#حل معماهای کتاب
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم آموزشی
درس زنگ علوم
#دوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدريس ریاضی 📔📙📘
دوم ابتدایی2️⃣
فصل ١
عدد ورقم📖📕📙🔶🔷
🔷🔶تدریس وحل صفحه ي #آغازين وصفحه ی ۲
#فصل #اول
#عددو #رقم
#فصل اول
#دوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
1_7085186862.docx
354.7K
جدول برنامه تدبیر 1402-1403 بصورت word
برنامه سالانه مختص دبستان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
جواب تمرینهای کتاب ریاضی.pdf
6.92M
جواب کل تمرین های ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدريس ریاضی 📔📙📘
دوم ابتدایی2️⃣
فصل ١
عدد ورقم📖📕📙🔶🔷
🔷🔶تدریس وحل صفحه ی۳
#فصل #اول
#عددو #رقم
#فصل اول
#دوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 آموزشی پوشه کار
🔻 ساخت پوشه کار الکترونیکی برای دانش آموزان
🔻پیشنهادی برای حل مشکل کمبود حافظه تلفن همراه
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
فرم طرح شهاب.docx
44K
فرم و دستورالعمل طرح شهاب
فرم های طرح شهاب
✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
#معلم #ضمن_خدمت #آزمون
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
🚦کاربرگ ستایش
🎉دوم ابتدایی
#دوم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
جواب تمرینهای کتاب ریاضی.pdf
6.92M
جواب کل تمرین های ریاضی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
#پایه_دوم #ابتدایی #آموزش
دفتردرخانه ریاضی.pdf
3.93M
#دفتر_کار_در_خانه_ریاضی
#تمام_فصول_کتاب
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
77_h dovom.pdf
5.75M
#انواع_آزمون
#عملکردی
#مداد_کاغذی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2