فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۸ دلیل دروغگویی بچه ها
☘️ از سلسله وظایف من معلم در ماه مهر
🌸🍃🌸🍃
🔴🌼در هفته اول مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿جاگذاری بچه ها در کلاس
🌿شناسایی اسمی تک تک بچه ها
🌿تکمیل جدول شماره 1 دفتر مدیریت کلاس
🌿ارائه ی برنامه هفتگی به تک تک بچه ها
🌿بررسی فرم الف پیشرفت تحصیلی تک تک بچه ها
🌿 تهیه و مدیریت تجهیزات آموزشی کلاسی
🌿برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی به منظور ارزشیابی آغازین ( ورودی ) و تعیین نقطه ی شروع آموزش هر درس
اقدام آگاهانه داشته باشم
🔴🌼درهفته دوم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿ثبت مشخصات بچه ها روی پوشه کار و نصب نشانه ی خاص مثل عکس مثل نقاشی مثل هر نشانه ی انتخابی دانش اموز در شیرازه ی پوشه های کار با مشارکت دانش آموز و در صورت امکان والدین آنها در کلاس و در یک زنگ خاص .
🌿پر کردن فرم برگ شرح حال پوشه کار
🌿تکمیل جدول بودجه بندی دفتر مدیریت کلاس بر اساس میانگین عملکرد بچه های کلاس
🌿ثبت برنامه هفتگی در دفتر مدیریت کلاس
🌿برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف اقدام لازم به عمل آورم .
🔴🌼 در هفته سوم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿 برنامه ریزی به منظور برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین
🌿 ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6
🌿 برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف .
🌿شناسایی و تشکیل گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس اقدام لازم به عمل آورم .
🔴 🌼 در هفته چهارم مهر لازم است من معلم نسبت به :
🌿 برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین
🌿 ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6
🌿برگزاری آزمون تراکمی ( به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده )
🌿 برگزاری آزمونک بعد از تدریس هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف .
🌿 مدیریت گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس
🌿 آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی بررسی شواهد پیشرفت تحصیلی و تکمیل فرم خود ارزیابی از پوشه کار (گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی )
🌿 آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی همسال سنجی ( گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی )اقدام لازم به عمل آورم .
🔴🌼 و بالاخره قبل از ماه آبان لازم است من معلم نسبت به :
🌿آماده سازی پوشه کار ها و تحویل به بچه ها تا فرم خود ارزیابی ماه مهر را تکمیل کنند ( با این کار ضمن تقویت مهارت فراشناختی به دانش آموز امكان ميدهد تا شاهد رشد و پيشرفت خود باشد و درنتیجه باعث افزایش اعتمادبهنفس او میگردد.
امكان ميدهد تا اشتباهات خود را بشناسد و اصلاح نماید. اين كار، توان ريسك كردن، نهراسيدن از اشتباه، جرئت پذيرش اشتباه و اصلاح آن را به وي ميدهد. بهاینترتیب دانشآموز را در فرايند آموزش خود سهيم ميسازد.
فرصت ميدهد تا بين آموختههاي قبلي و جديد خود ارتباط برقرار كند و «مهارت خودارزیابی» که از بنیادیترین اصل از اصول تعلیم و تربیت است را در دانشآموز تقویت نماید.
امكان ميدهد تا از طريق ارائهی پوشه کار، ميزان تواناييها و دانش خود را مستند سازد.
امكان میدهد تا غيرمستقيم در فرايند يادگيري مفاهيم درسي خود، سهيم گردد
امكان ميدهد تا با انتخاب و قرار دادن نمونه كارهايش در پوشه کار خود، فرصت تمرين براي تصميمگيريهاي آگاهانه و قضاوت مسئولانه پیدا نماید
🌿 دعوت موردی از والدین دانش آموزانی که ایست یادگیری دارند و مطلع نمودن آنها از وضعیت عملکرد فرزندشان
🌿 برگزاری آزمون تراکمی ( به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده )
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
✅ حد و مرز کمک کردن به کودکان در انجام تکالیف( قابل توجه همکاران عزیز و والدین گرامی)
☑️📘☑️📘☑️📘☑️📘☑️📘☑️📘☑️📘
✅ نوشتن تکالیف برای دانش آموزان امروزی چالشی بزرگ است , زیرا محرک های محیطی مانند موبایل و کامپیوتر بیشتر شده اند و از طرفی انتظارات والدین و مدرسه ها نیز غالبا بالاست .
✅ هدف اصلی نوشتن تکالیف یادگیری است , در حقیقت تکالیف باعث می شوند با تمرین و تکرار و پیشرفت قدم به قدم در یک موضوع درسی , کودک یادگیری مستقل را بیاموزد . بنابراین کمک کردن به کودکان در انجام تکالیف , اگر به شکل صحیح انجام نگیرد می تواند تاثیرات نامناسبی روی یادگیری آن ها داشته باشد .
✅ اولین کاری که می توانید برای کمک به فرزندتان در نوشتن تکالیف انجام دهید این است که به او قدرت انتخاب دهید که چه زمانی و چگونه می خواهد تکالیفش را انجام دهد . این قدرت انتخاب را با مطرح کردن پیشنهاداتی به او ارایه دهید , به عنوان مثال
” دوست داری اول میان وعده ات را بخوری و بعد انجام تکالیف را شروع کنی ؟ ”
یا ” دوست داری قبل از نوشتن تکالیف در حیاط بازی کنی یا بعد از آن ؟ ”
✅ هر کودکی ممکن است جایی خاص از منزل را برای نوشتن تکالیفش بپسندد . به عنوان مثال بسیاری از کودکان با آنکه میز تحریر دارند , ترجیح می دهند روی میز ناهار خوری تکالیف خود را انجام دهند , آن ها را در انجام این انتخاب نیز آزاد بگذارید .
✅ مسئله ی مهم در ارایه ی این انتخاب آن است که تماشای تلویزیون , بازی با کامپیوتر , موبایل و . . . باید همواره بعد از انجام شدن تکالیف مجاز باشند و این موارد قابل مذاکره نیستند .
✅ هنگامی که فرزندان ما در انجام تکالیف مرتکب اشتباه می شوند , معلم به قسمت هایی که در آن ضعف دارند پی می برد . بنابراین نباید به اندازه ای به کودکان کمک کرد که معلم متوجه نقاط ضعف آن ها نشود و آن ها فکر کنند حق اشتباه کردن در تکالیف را ندارند .
✅ یکی از راه ها این است که به فرزندتان بگویید هر شب تنها اجازه دارد سه سوال کمکی از شما بپرسد , و سوالات بعدی را باید مشخص کرده و به معلم نشان دهد . بسیاری اوقات کودکان با کمی تلاش به جواب خواهند رسید , اما چون می دانند شما پاسخ گوی آن ها هستید زحمت تلاش را به خود نمی دهند .
✅ هنگامی که فهمیدید فرزندتان مطالب پایه ی یک موضوع درسی را آموخته , در صورتی که اشکالی داشت کمی به او زمان دهید و مثلا بگویید هنگامی که کاری که در حال انجام آن هستم تمام شد می آیم و مشکل درسی را بررسی می کنیم .
✅ اگر فرزندتان همه ی تلاش خود را انجام می دهد و به جواب نمی رسد , به او کمک کنید و اگر معلم او را به خاطر نرسیدن به جواب تنبیه کرد و شما تلاش او را دیدید , با معلم او صحبت کنید و پشت فرزندتان بایستید .
✅ راه دیگری که برای بهبود نوشته شدن تکالیف وجود دارد , برقراری ارتباطی مناسب با معلم کودک است . از این اتحاد به صورت مثبت استفاده کنید و هرگز نگویید ” اگر مشقت را ننویسی به معلمت زنگ میزنم ” . سعی کنید کودک متوجه شود شما و معلمش هر دو برای بهبود شرایط تحصیلی او همه ی تلاش خود را می کنید .
✅ بسیار پیش می آید که کودکان می توانند از پس تکالیف بر آیند اما به دلیل بازی گوشی آن ها را اشتباه انجام می دهند یا انجام نمی دهند . در این موارد تکلیف آن ها را کامل نکنید و اجازه دهید با پیامد های ننوشتن تکالیف در مدرسه روبرو شوند و مسئولیت آن را بپذیرند
☑️📗☑️📗☑️📗☑️📗☑️📗☑️📗☑️📗☑️
سازگاری_با_بیش_فعالی_در_خانواده_دکتر_عبداله_زاده.pdf
1.43M
✔️ #فایل
⚡️ سازگاری با کودک بیش فعال در خانواده.
50391410968912.pdf
1.62M
پوشه کار خام معلم
از پایه ی اول تا ششم
🌸🦋🌸🦋🌸🦋🌸
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
1.29M
نکاتی که در اولین جلسه با اولیا باید گفته شود
البته این مطالب اختیاری نیز میباشد ولی در کل بیشتر مدارس همین موارد مد نظر است
قسمت اول
#جلسه_با_اولیا
1.11M
نکاتی که در اولین جلسه با اولیا باید گفته شود
البته این مطالب اختیاری نیز میباشد ولی در کل بیشتر مدارس همین موارد مد نظر است
قسمت دوم
#جلسه_با_اولیا
جلسه ملاقات با اولیا.pdf
1.35M
#جلسه_با_اولیا
باتمامی موارد مورد نیاز یک معلم
ویک خانواده
↙️ راه های پیشنهادی برای تقویت املای دانش آموزان ضعیف ↘️👇
⬅️ ۱- دقّت به مشق (رو نویسی) و تصحیح غلط ها و رعایت خطّ زمینه
⬅️ ۲- توجّه به دست ورزی در دوره ی آمادگی
⬅️ ۳- مطمئن شدن از شناخت حروف الفبای فارسی
⬅️ ۴- بررسی دقیق تکلیف شب در خانه
⬅️ ۵- توجّه بیش تر به دانش آموزان کند نویس
⬅️ ۶- پرهیز از حرکات اضافی موقع گفتن املا
⬅️ ۷- استفاده از دانش آموزان ممتاز برای روخوانی و تکرار و تمرین در کلاس
⬅️ ۸- توجّه به نوع نشستن
⬅️ ۹- استفاده از کارت تند خوانی
⬅️ ۱۰- ترکیب صامت و مصوّت
⬅️ ۱۱- اطمینان از تلفّظ صحیح حروفات توسّط دانش آموزان
⬅️ ۱۲- تصحیح املا توسّط خود دانش آموزان و . . . .
❓ بعضی از دانش آموزان عدد ۲ و ۶ و ۹ را #برعکس می نویسند علتش چیست؟
چگونه این مشکل را #رفع کنم؟
🔷 #پاسخ پیشنهادی :
🔹این دانش آموزان احتمالا در #جهت_یابی دارای مشکل می باشند.
برای این مورد بچه ها باید:👇
🔺#ابتدا تمرین کنید مفهوم #راست را خوب یاد بگیرد ، او را گیج نکنید . چپ و راست با هم آموزش داده نشود ، آنقدر راست را #تکرار کنید تا کاملاً مسلط شود ، بعد خودش می فهمد چپ ، کدام طرف هست.
مثلا بگویید: دست راست بالا،دست راست روی سر ، دست راست کمر، دست راست روی لپ و ...
🔺 #تن_آگاهی، یعنی اندام و بدنش را خوب بشناسد.
دست روی بازو ، دست روی ران ، دست به کمر ، دست روی شانه ، دست روی زانو ، دست روی چانه، دست روی گونه، دست روی پیشانی و ...
وقتی کاملاً بر جسم و وجود خودش #آگاهی پیدا کند و هوش #فضایی او تقویت شد ؛ دیگر #اشتباه در جهت یابی ندارد.
🔺 کشیدن #فلش و فلش بازی : روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همان طرف با انگشت ، اشاره کند و جهت را ذکر کند
🔺 #نقطه_چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها، آن ها را پر رنگ کن.
📍 #نکته :
اگر کودک راست دست است ابتدا سمت راست و اگر چپ دست است ابتدا سمت چپ را به وی آموزش دهید .
مثلاً این دست که با آن می نویسی دست راست توست پس چشم راست ، گوش راست و پای راست تو هم طرفی هستند که دست راست تو، یعنی دستی که با آن می نویسی هست .
در صورتی که در این حد هم مشکل داشت می توانید از یک نشانه #بیرونی مثل #انگشتر، النگو و یا یک روبان که به دست #برتر کودک می بندید ، استفاده کرده و آموزش را ادامه دهید.
☘☘☘☘☘☘☘