eitaa logo
تدریس یار پایه دوم
9.3هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
11.5هزار ویدیو
15.3هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید . همکاران عزیز هرگونه درخواستی برای تبلیغات داشتید با ما در ارتباط باشید @teacherschool
مشاهده در ایتا
دانلود
نگارش حل شده پایه دوم.pdf
27.89M
حل شده نگارش 🔸پایه دوم
. 🛑 علائم در کودکان را بشناسید! مهمترین خصوصیت کودکان بیش‌فعال کم‌توجهی و رفتارهای تکانشی است. معمولا نشانه‌های این اختلال به صورت خفیف، ضعیف و شدید دسته‌بندی می‌شوند. جالب است بدانید علائم اختلال بیش فعالی در کودکان دختر کمتر رخ می‌دهد. درواقع پسرها بیشتر مستعد بروز نشانه‌های ADHD هستند. ✅ شایع‌ترین علائم کودکان بیش فعال عبارت‌اند از: 📍ناتوانی در توجه کافی 📍عدم تمرکز درست 📍پرحرفی 📍مشکل در یک‌جا نشستن برای مدت مشخص 📍عدم توانایی آهسته بازی کردن 📍تحرک و فعالیت بیش ازحد
کاربرگ های فـارسـی دوم.pdf
3.18M
کاربرگ فارسی تمام کتاب ☆دفتر تمرین فارسی
22922936077147.pdf
2.09M
سوالات هدیه های آسمان 💥پایه دوم ابتدایی ━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━
48157177089668.pdf
1.73M
سوالات مهم تمام فصل های علوم با جواب علوم
سوالات درس به درس علوم 1.pdf
7.47M
⁉️نمونه سوالات علوم با جواب مربوط به کل کتاب
مترادف و متضاد.pdf
6.27M
کلمات هم معنی و مخالف کل کتاب فارسی (بدون نام) قابلیت پرینت رنگی و سیاه و سفید
علوم 2.pdf
10.55M
گام به گام علوم پاسخ تمام تمرینات کتاب علوم عیسی بیگلو
هدیه 2.pdf
10.23M
گام به گام هدیه پاسخ تمام تمرینات کتاب هدیه عیسی بیگلو
30.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️نکاتی مهم در آموزش قرآن ابتدایی جهت استفاده ، همکاران گرامی 🔶ارسالی از دکتر رضا نباتی   مولف کتاب های درسی آموزش قرآن دوره ابتدایی (پايه های اول تا ششم ابتدایی)
گام به گام نگارش.pdf
590K
گام به گام نگارش پاسخ تمام تمرینات کتاب نگارش دوم
فارسی 2.pdf
8.3M
گام به گام فارسی پاسخ تمام تمرینات کتاب فارسی عیسی بیگلو
نگارش 2.pdf
27.89M
گام به گام نگارش پاسخ تمام تمرینات کتاب نگارش عیسی بیگلو
ریاضی2 (1)-compressed (2).pdf
22.21M
گام به گام ریاضی دوم پاسخ تمرینات کتاب ریاضی عیسی بیگلو
جواب تمرینهای کتاب ریاضی.pdf
6.92M
گام به گام ریاضی پاسخ تمام تمرینات کتاب ریاضی شهبازی
4_6001256188069547786.pdf
467.7K
جمع بندی و کلی درس جمع بندی و مرور کلی پایه اول برای امتحان گیری اول سال ومحک زدن سطح اطلاعات دانش آموزانی که به پایه دوم آمدند
جامع ریاضی.pdf
624.9K
جمع بندی و مرور کلی درس ریاضی پایه اول برای امتحان گیری اول سال ومحک زدن سطح اطلاعات دانش آموزانی که به پایه دوم آمدند
😕 پسرم ناخن میجَوه 👨🏻‌🏫 بهبود رابطه والدین، مهم‌ترین مسئله در اصلاح و ارتقای خانواده هست. 👈🏻اصلاح سبک زندگی خصوصاً زود خوابیدن که با ترشح هورمون ملاتونین تأثیر زیادی در آرامش فرد در روز دارد. 📌هر رفتاری که تمایل دارید فرزند آن را رعایت کند شما به‌طور پررنگ رعایت کنید. هر روز شما و پدرش با او بازی کنید؛ چرا که بازی خیلی تأثیر درمانی و اصلاحی دارد؛ بخصوص اینکه فرد را بیشتر اجتماعی
✅نمونه پیام های بهداشتی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جهت بهره برداری ✅ ☘برای عبور از عرض خیابان از محل خط کشی عابر پیاده یا پل هوایی استفاده کنیم 🍀زمان استفاده دانش آموز از سرویس مدرسه، از خارج کردن دست و سر و از پنجره خودرو خودداری کنیم 🍀هنگام سوار یا پیاده شدن از سرویس مدرسه از هر گونه شتاب و عجله خودداری شود. ☘برای سوار یا پیاده شدن از سرویس مدرسه حتما از درب های سمت شاگرد استفاده شود. ☘درصورت وجود بیماری های مزمن در دانش آموز، اطلاعات آن را به مدرسه انتقال دهید. 🍀كودكان كمتر از 10 سال قادر به تشخيص سرعت و زمان رسيدن خودروها به نقطه عبور عرضي نيستند. بيشتر مراقب آنها باشيم ☘از نشاندن دانش آموزان زیر 12 سال در صندلی جلوی خودرو جداً خودداری کنید. ☘با توجه به بازگشایی مدارس، در کوچه ها و خیابان و حل های نزدیک مدرسه با سرعت کمتر و احتیاط بیشتری رانندگی کنید. ☘در صورت بروز علائم بیماری مانند سرفه، تب و ... از حضور دانش آموز در مدرسه جلوگیری بعمل آید. ☘به دانش آموزان روش صحیح شستن دست ها و رعایت بهداشت فردی را آموزش دهید ☘کفش و کوله پشتی دانش آموز باید متناسب با سن و سایز او باشد. ☘جانمایی صحیح و قرینه کتاب ها در کوله پشتی از آسیب به کمر پیشگیری می کند. دفتر سلامت و تندرستی
(ص) بچه های گلم پیامبر عزیز ما امانت دار خوبی بودند . به این خاطر به ایشون محمد امین می گفتند. بچه ها ؛ شما هم وقتی چیزی رو امانت می گیرید باید سالم به صاحبش بر گردونید .
یک معلم آگاه چگونه برنامه ریزیمی کند وچه چیزهایی را می داند؟ ۱- برنامه ریزی قبلی برای تمام زنگ های درسی وطراحی آموزشی و فعالیت های مناسب برای تدریس داشته باشیم.📝 ۲- طراحی و برنامه ریزی هدفمند برای فعالیت های آموزشی متناسب با تدریس، پیش از شروع کلاس، رمز موفقیت درکنترل کلاس و رسیدن به اهداف درسی می باشد.📝 ۳- تدریس، فقط بیان وانتقال مطالب توسط معلم نیست❌ تدریس موفق به معنی ایجاد فضای مطلوب برای فعالیتِ دانش آموزان و نقش تسهیلگری وهدایت گری معلم است.📝 ۴- پاسخ ها، نتایج وراه حل ها راشما نگویید❌ صبرکنید تا بچه ها بعداز زمان تفکرو راهنمایی شما خودشان مسئله راکشف کنند یا پاسخ رابیابند.📝 ۵- مواد و وسایل مورد نیاز فعالیت ها را از روز قبل به اولیا ودانش آموزان اطلاع دهید.📝 ۶- فعالیتها طوری طراحی شود که همه ی دانش آموزان درطول فرایند تدریس فعال باشند.📝 ۷- به دانش آموزان، زمان لازم برای تفکر بدهید تا خودشان پاسخ راکشف وراه حل را پیداکنند، تا یافته های جدید، برپایه ی اطلاعات قبلی در ذهن شان ساخته شود.📝 ۸- جو کلاس را به فضایی امن و بدون تنش تبدیل کنیم تا دانش آموزان فرصت اظهار نظر و بیان سوالات شان را داشته باشند. ۹- طوری درکلاس حرکت کنید که فعالیت همه ی دانش آموزان را زیر نظر داشته باشید وارزیابی کنید.📝 ۱۰- اگر دانش آموزی فعالیت خودرا اشتباه انجام داد، سریع کار او را اصلاح نکنید.❌ ازاوبخواهید دوباره انجام دهدو اوراهدایت کنید تا خودش متوجه شده و کارخودرا اصلاح کند. ۱۱- کشف کردن راه حل توسط خود دانش آموزان، باعث تثبیت یادگیری وایجاد حس لذتِ حل مسئله در آنها خواهد شد.📝 ۱۲- از هرچه که در اطراف شماست برای ایجادشرایط بهتر آموزشی استفاده کنید و برای فعالیت کلاس خود فضایی امن و صمیمی ایجادکنید. ۱۳- از دانش آموزانی که باسرعت  فعالیت خود را انجام می دهند، برای کمک به دانش آموزان دیگر بهره ببرید.📝 ۱۴- توجه داشته باشیم که رفتار وگفتار معلم، الگویی بسیار موثر در میزان شور وعلاقه به یادگیری دانش آموزان می باشد.📝 ۱۵- استفاده از ایفای نقش ونمایش درایجاد صمیمیت و رابطه ی نامرئی عاطفی بین معلم ودانش آموزان وجذابیت کلاس بسیار موثراست.📝 ۱۶- برای فعالیت هایی که نیاز به دست ورزی دارند، در جهت حفظ محیط زیست، بچه هارا به استفاده از وسایل بازیافتی تشویق کنیم.📝 ۱۷- تدریس موفق یعنی انجام فعالیت هایی که با برنامه ریزی ومدیریت معلم منجر به یادگیری دانش آموزشده وپس از پایان تدریس حس رضایت و تغییرمثبت برای معلم ودانش آموزان را درپی داشته باشد.📝 ۱۸- تدریس موفق حتما منجربه تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به محیط پیرامون، رفتارهای اجتماعی و مسائل زندگی و ارزش های اخلاقی و....خواهدشد، به شرطی که برای این تغییر برنامه ریزی آگاهانه وطراحی فعالیت مناسب انجام شود.📝 ۱۹- معلم آگاه دانش آموزان خود را به شکل شهروندان آینده می نگرد و برای رشد شخصیتی و علمی دانش آموزان خود دلسوزانه وبا شوق دست به ابتکار وخلاقیت خواهد زد.📝 ۲۰- معلم آگاه دربرخورد با مشکلاتِ دانش آموزان نا امید نمی شود و معتقد است: همیشه راهی هست! برای یادگیری بهتر وکمک به دانش آموزان دارای ضعف تحصیلی، برنامه ریزی کرده و تمام کلاس را درجهت رشد آنها به تحرک و تلاش وا می دارد.📝 🌿🌱☘🍀🪴
💠نکات کلیدی مدیریت کلاس در واقع این نکات نكته های باریك تر از مویی هستند كه رعایت آن ها به بهبود مدیریت كلاس درس می انجامد. ◀️سعی كنید چشم خود را به داشته های دانش آموزان بدوزید ، نه به نداشته های آنان. ◀️همه به محرك نیاز دارند ، تشویق نوعی محرك است . ◀️اگر دانش آموز درسی را خوب بفهمد ، از آن درس و كلاس راضی است . ◀️ انتقاد سازنده را همیشه با بیان یكی از ویژگی های مثبت دانش آموز آغاز كنید. ◀️ رفتار را سرزنش كنید ، نه شخصیت را . شما را دوست دارم ، اما كار شما را دوست ندارم . ◀️ برای تسلط بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خودمان مسلط باشیم . ◀️همه ی شاگردان را حد متوسط بدانیم و انتظار معجزه از آن ها نداشته باشیم . ◀️در وجود دانش آموز ضعیف یا بد ، خوبی ها را بجویید و آن ها را تقویت كنید. ·◀️هرگز دانش آموز را به كاری كه نمی توانید ، تهدید نكنید؛ چرا كه او طرف برنده خواهد شد. ◀️فرمول تنبیه را پاك كنید و فرمول تشویق را جایگزین كنید. ◀️ دانش آموزان آن گونه كه ما می خواهیم نمی شوند ، بلكه آن گونه كه هستیم می شوند. ◀️برای رسیدن به هدف های خود در كلاس ، مثبت فكر كنید. ◀️برای اثر گذاری بر دانش آموزان ، ابتدا باید بر خواسته های آن ها توجه كنید . ◀️یاد ندهیم ، از هم یاد بگیریم . حاكم شدن یك سلیقه ، نه شدنی است نه مطلوب . ◀️چشم دانش آموز به رفتار ما و گوش او بر گفتار ماست . پس باید مواظب باشیم چه می كنیم و چه می گوییم . ◀️با روش تدریس دیروز نمی شود دانش آموزان امروز و فردا را آموزش داد. ◀️ نظم كلاس نتیجه ی تدریس خوب است و تدریس خوب نتیجه ی طرح درس خوب . ◀️بهترین پادزهر معلم برای بد رفتاری دانش آموز این است كه مایل باشد به دانش آموز كمك كند. ◀️برای آنكه به ذهن دانش آموز راه یابند ، ابتدا باید به دل او راه پیدا كنید. ◀️ تكالیف باید تابع توان دانش آموز باشد و مایه ی سرگرمی ، نه مایه ی عذاب .
برنامه سالانه ی آموزگاران ابتدایی : با توکل به خدای تبارک وتعالی وبا آرزوی توفیق وموفقیت در سال تحصیلی جدید برنامه ی سالانه به شرح ذیل تنظیم می گردد: 1-شرکت در مراسم بازگشایی مدارس در اوّل مهر، معارفه با دانش آموزان 2-تنظیم برنامه هفتگی کلاسی 3-تنظیم برنامه ملاقات با اولیای دانش آموزان 4-دیدار با اولیا در هرماه (درصورت نیاز دعوت از آن ها در طول هفته) 5-شناخت کامل دانش آموزان از نظر جسمی، روحی، اخلاقی، درسی سال قبل، نکات ضعف ، قوت به کمک اولیا وپرونده تحصیلی 6-تدریس به موقع دروس طبق بودجه بندی سالانه ووضعیت یادگیری دانش آموزان و با توجه به شیوه های نوین یاددهی ویادگیری 7- تلفیق دروس با یکدیگر جهت تثبیت یادگیری (جغرافی با هنر ، جغرافی با ریاضی ، تمامی دروس با هنر ، علوم با ریاضی و...) 8 -توجه به کتاب آسمانی مسلمانان وتدریس با علاقه مندی بیشتر ، تهیه نوار یا سی دی مربوطه به دانش آموزان، تشویق به حفظ آیات، ترتیل خوانی، تشویق به حفظ پیام های قرآنی ، خواندن پیامها قبل از درس 9-شرکت در طرح های ارسالی اداره آموزش وپرورش مربوط به پایه تدریس 10-تعیین نماینده اولیا جهت ارتباط هماهنگ با اولیا برای پیشرفت در کارهای آموزشی وفرهنگی 11-برگزاری جشن با همکاری دانش آموزان واولیا آن ها در درس هدیه های آسمان (جشن مبعث، نیمه شعبان، میلاد امامان ) 12 -برگزاری جشن با همکاری وهماهنگی مدیر و معاون پرورشی و دانش آموزان واولیا آن ها ( ملی و مذهبی) 13-برگزاری اردو های علمی و فرهنگی وتفریحی تشویقی با هماهنگی مدیر و معاون پرورشی (مثل دیدار از موزه ها ، مکانهای تاریخی ، امام زاده ها و...) 14-توجه به تفاوتهای فردی دانش آموزان 15-رسیدگی به دانش آموزان ضعیف وسعی در رفع مشکل آنها 16-برگزاری آزمون های ماهانه ،میان ترم ،پایان ترم ،علمی وارائه بازخوردهای لازم 17-تشویق دانش آموزان تلاشگر در هر ماه نسبت به ماه قبل (ویژه دانش آموزان متوسط به پایین ) 18-توجه به نکات انضباطی وبهداشتی دانش آموزان 19-فعال نمودن کتابخانه ی کلاس وتعیین مسئول کتابخانه ازبین دانش آموزان 20-تشویق به موقع دانش آموزان با کارت های امتیاز یا جوایز 21-تنظیم طرح تشویقی ایستگاه شادی جهت ایجاد انگیزه برای انجام فعالیت های خارج از کلاس و پیشرفت تحصیلی 22-توجه به پوشه کار دانش آموزان وارائه عملکرد و بازخورد مناسب 23 -توجه به خط دانش آموزان و تشویق به خوش خطی (هنر) 24 -دادن مسئولیت های مختلف به دانش آموزان ازقبیل: همیار معلم ، نماینده کلاس، بهداشتیار، نماینده پرورشی، مسئول کمد کلاس، مسئول کتابخانه کلاس و... 25 -تشویق دانش آموزان در اهدای کتاب داستان به کتابخانه 26-برپایی نمایشگاه از دست ساخته های دانش آموزان 27 -تنظیم دفترانضباطی 28-اجرای طرح گروه بندی دانش آموزان
راه‌های آموزش به کودکان چیست؟🤔 یادگیری الگو‌ها بسیار آسان و در قالب بازی های سرگرم کننده امکان پذیر است.😍 ما می‌توانیم الگو‌ها را در اطراف ببینیم، بشنویم و به طور فیزیکی بسازیم. 👀🖐 در ادامه به تعدادی الگوهای ساده و راه های آموزش الگوها اشاره می شود که در آموزش به کودکان می توانید از آن ها استفاده کنید:👌 1-رنگ ها: (قرمز،آبی-قرمز، آبی)❤️💙❤️💙 به الگوهای رنگی محیط اطراف کودک اشاره کنید. مثلا کاشی های حمام، نقش‌های روی فرش، جدول کنار خیابان، نرده ها و ... که دارای الگوهای رنگی خاصی هستند.🤩 2-خوراکی ها: (سیب،سیب،پرتقال_سیب،سیب،پرتقال)               🍏🍏🍊🍏🍏🍊 یک الگو با خوراکی درست کنید. مثلا سالاد را با الگویی خاص تزیین کنید.🥗 3-حرکات: (پاکوبیدن، پریدن، دست زدن-پا کوبیدن، پریدن، دست زدن)           🦶🕺👏🦶🕺👏 با انجام کاری الگو ایجاد کنید. مثلا راه رفتن، پریدن، نشستن، دست زدن، خم شدن، خندیدن و ...👌 4-صداها: (بنگ، تپ، تپ-بنگ، تپ، تپ)😬 با آلات موسیقی یک الگوی ریتمی درست کنید.              🎻🎸🎻🎸 5-تصاویر و استیکر ها: (گل، گل، پروانه، پروانه- گل، گل، پروانه، پروانه)       🌷🌷🦋🦋🌷🌷🦋🦋 با استیکرهای محبوب بچه‌ها الگو ایجاد کنید.😍 6-اشیای طبیعی: (برگ، صدف، صدف-برگ، صدف،صدف)      🍃🐚🐚🍃🐚🐚 با اشیایی که در طبیعت موجود هستند الگوهایی ایجاد کنید.👌 7-اسباب بازی ها: (ماشین، عروسک-ماشین، عروسک)          🚗🧸🚗🧸 یک الگو با اسباب بازی ها ایجاد کنید. کاشی های‌ بازی، مهره‌ها، لگوها، بلوک‌های خانه سازی، درب های پلاستیکی، لوله های دستمال کاغذی و ... وسایل خوبی برای ایجاد الگوها هستند.👌 8-وسایل خانه: (قاشق، نمکدان، لیوان- قاشق،نمکدان، لیوان)      🥄🧂🥛🥄🧂🥛 به الگوهای موجود در وسایل خانه اشاره کنید. میز غذا را با الگویی خاص بچینید. 👍 9-لوازم التحریر: (کتاب، مداد، مداد، مداد-کتاب، مداد، مداد، مداد)       📕✏️✏️✏️📕✏️✏️✏️ با لوازم التحریر الگویی را ایجاد کنید. 👌
برای که دانش آموزان دارند ● معرفی مختلف خواندن به آرامی و با کمتر نسبت به کودکان هم سن خودش.‌ ○ انتخاب با دقت متون خواندنی با توجه به و کودک.‌ ● به گونه‌ای درس را بخوانید که هماهنگ با خواندن کودک باشد. ○ از او بخواهید تا با درس را بخواند و صدایش را در نوار صوت پر کنید تا به صدای خود گوش فرادهد. ● خواندن را با آغاز کنید که کودک به آن‌ها است مثل داستانهای مربوط به خانه و.... . ○ از آن‌ها زیادی نداشته باشیم و کوچک‌ترین پیشرفت در آن‌ها برای ما بزرگ باشد. ● درهنگام خواندن برای گم نکردن خط از یک در زیر خطی که می‌خواهد بخواند استفاده می‌کنیم و به مرور که خط را نکرد خط ‌کش را برمی‌داریم. ○تأکید کنیم که خواندن باید و آهنگی داشته و به مکث‌ها و توقف‌ها توجه داشته باشد. برای که دانش آموزان دارند : ● معرفی مختلف خواندن به آرامی و با کمتر نسبت به کودکان هم سن خودش.‌ ○ انتخاب با دقت متون خواندنی با توجه به و کودک.‌ ● به گونه‌ای درس را بخوانید که هماهنگ با خواندن کودک باشد. ○ از او بخواهید تا با درس را بخواند و صدایش را در نوار صوت پر کنید تا به صدای خود گوش فرادهد. ● خواندن را با آغاز کنید که کودک به آن‌ها است مثل داستانهای مربوط به خانه و.... . ○ از آن‌ها زیادی نداشته باشیم و کوچک‌ترین پیشرفت در آن‌ها برای ما بزرگ باشد. ● درهنگام خواندن برای گم نکردن خط از یک در زیر خطی که می‌خواهد بخواند استفاده می‌کنیم و به مرور که خط را نکرد خط ‌کش را برمی‌داریم. ○تأکید کنیم که خواندن باید و آهنگی داشته و به مکث‌ها و توقف‌ها توجه داشته باشد. 🌸🍃🍃🌸