جدول نشانه ها 👆👆👆
چطور نشانه ها رو در کلاسم مرور کنم؟؟
نشانه ها رو طبق جدول به ترتیب کار کنید
هر روز ۱۰ نشانه کار کنید کافیه
یعنی اول نشانه مورد نظر (مثلا نشانه ت) رو روی تخته بنویسید و از بچه ها بپرسید اسم این نشانه چی بود؟
بعد، ترکیبات اون نشانه رو روی تخته بنویسید
تَ - تِ - تُ - تا - تو - تی - تی
بچه ها ترکیبات رو بخوانند
بعدش از بچه ها بپرسید می تونید چند کلمه به من بگین که این نشانه رو داشته باشه؟
و بچه ها که میگن شما روی تخته بنویسید و اونها هم همزمان در دفترشون بنویسند
(برای هر نشانه ۴ کلمه بنویسن کافی هست)
یا اگر کلاستون کم جمعیت هست، بهشون زمان بدین خودشون فکر کنند و کلمات رو بنویسند
در آخر بگین از بین کلماتی که نوشتند، ۵ تا رو به دلخواه انتخاب کنند و باهاش جمله بسازند
اینجوری می تونید کل نشانه ها رو در عرض ۴ روز در کلاستون مرور کنید 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادآوری تفریق کلاس اول
🙏 مدرس: خانم وزیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادآوری جمع های کلاس اول
💫کاربردی و عالی
🌹 تکالیف خلاق به جای رونویسی
◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدولبنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس.
◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس.
◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس.
• ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس.
• از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)
🌸🌸🌸🌸🌸
◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکلهستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود.
ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.
🌼🌼🌼🌼🌼
• از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس.
• امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن.
• با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان.
کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.
💐💐💐💐💐
. یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلماتمشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند.
♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کاملکنند.
۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستانبنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملاتمربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.
🌷🌷🌷🌷🌷
• به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلماتبسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد.
مثال :منتظر راهنمایی
. به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند.
• به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند.
• این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنیخودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.
🍁🍁🍁🍁🍁
. جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلماتدرس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد.
• كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را همبدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا:
دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند.
• درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبانخودشان خلاصه در چند خط بنویسند.
🌺🌺🌺🌺🌺
. اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایانمی بردی؟
. فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحدیک بند داستان را ادامه بده.
• باک
درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد
🌈گروه همکاران پایه دوم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌤جدول نشانه ها
با شعر 🤗
#لیست
# وسایل
🏷️ماژیک وایت برد
🏷️خطکش شابلون دار
🏷️قیچی کاغذ
🏷️دفترچه یادداشت
🏷️دفتر مشق ریاضی۸۰برگ
🏷️دفتر املا ( 80برگ)
🏷️دفتر فارسی ( 60برگ
🏷️دفتر نقاشی۴۰برگ
🏷️
چینه ، چوب خط، ، پوشه کار
(که از پارسال دارند آماده شود)
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
❌نکته:
همه ی وسایل مورد نیاز با درج نام و نام خانوادگی دانش آموز باشد.
❌ ❌میتوانید کاغذ پشت جلد چسبی که کتاب های فرزند خود را جلد کردید نگه دارید و با آن ها کوئیزنر که در پایه دوم بسیار مهم است را درست کنید
#دانستنی_های_ریاضی_
دوم و سوم ابتدایی
#اطلاعات_ریاضی
۱- برای نوشتن عدد از رقم استفاده می کنیم . ده تا رقم داریم که عبارتند از :
0 - 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9
2- برای نوشتن عدد 66 از رقم 6 دو بار استفاده می کنیم .
3- کوچکترین عدد یک رقمی 0 وبزرگ ترین عدد یک رقمی 9 است .
4- کوچکترین عدد دو رقمی 10 وبزرگترین عدد دو رقمی 99 است .
5- کوچکترین عدد سه رقمی 100 و بزرگترین عدد سه رقمی 999 است .
6- با استفاده از رقم های 4 و8 می توان عدد های دو رقمی 48 ، 84 ، 44 ، 88 را نوشت .
7- با استفاده از رقم های 9 و 0 می توان عدد های 90 و 99 را نوشت .
8- به این عبارت (( 5+4 )) جمع و به عبارت (( 9=5+4 )) تساوی جمع می گویند .
9- به این عبارت (( 3-8 )) تفریق و به عبارت (( 5=3-8 )) تساوی تفریق می گویند .
10- به علامت جمع (+) به اضافه وبه علامت تفریق (-) منها می گویند .
11- به جواب جمع (( حاصل جمع )) وبه جواب تفریق (( باقی مانده )) می گویند .
12- برای پیدا کردن جواب تفریق می توان از جمع نظیر آن استفاده کرد .
13- به این عبارت 25=25 تساوی می گویند و آن را چنین می خوانیم : 25 برابر است با 25
14- به این عبارت 46 > 32 نامساوی می گویند و آن را چنین می خوانیم : 32 کمتر است از 46
15- در جمع سه عدد ابتدا عدد های داخل پرانتز را جمع می کنیم . در جمع سه عدد فرقی نمی کند کدام دو تا را اول جمع کنیم .
16- برای حل مسئله اول صورت مسئله را چند بار بخوانید ، سپس راه حل مسئله را نوشته بعد جلونویسی را بنویسید .
17- خط راست : خطی است که بدون جابجا کردن خط کش می توان کشید .
18- خط شکسته : خطی است که با جابجا کردن خط کش می کشیم . ( مثلث – مربع – مستطیل و لوزی خط شکسته هستند. )
19- خط خمیده : خطی است که بدون استفاده از خط کش می کشیم . ( دایره خط خمیده است. )
20- افراز یعنی جدا کردن .خط و نقطه
21- دو نقطه را فقط با یک خط راست می توان به هم وصل کرد .
22- دو نقطه را با خط های خمیده وشکسته زیادی می توان به هم وصل کرد .
23- نقطه مشترک : نقطه ای است که بر روی هردو یا چند خط باشد .
24- از یک نقطه خیلی خط راست می گذرد .
25- یک خط از نقطه های زیادی تشکیل شده است .
26- دو خط راست اگر یکدیگر را قطع کنند فقط یک نقطه ی مشترک دارند .
27- هرگاه بتوان دسته ای را دوتا دوتا شمرد عدد آن دسته زوج است و اگر نتوان دوتا دوتا شمرد عدد آن فرد است.