18.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽تدریس صفحه 13
💢قسمت اول
👩🏫آرزو دهقان
14.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽تدریس صفحه 13
💢قسمت دوم
👩🏫آرزو دهقان
وقت بخیر همکاران
مرور پایه اول به پایان رسید حالا ارزشیابی ورودی رو روز شنبه بگیرید و همون روز بعد از ارزشیابی سوالات رو با بچه ها پای تابلو دوباره حل کنید ( نمونه پایین تر میفرستم )
خب ما از این به بعد چون برنامه های کلاسی همه عزیزان با هم فرق داره برنامه به صورت هفتگی داده میشه یعنی مثلا ما میگیم این هفته صفحه ۳، ۴، ۵، ۶ ، ۷ ریاضی رو توی برنامه هفتگی خودتون تنظیم کنید ما هم طرح درس ها ، فیلم های اون صفحات ، کاربرگ ها رو توی کانال میذاریم که با هم جلو بریم
نکته مهم اینه که توی این برنامه هفتگی ما بهتر از بودجه بندی عمل کردیم یعنی مثلاً طوری تنظیم شده که جشن صد و جشن یلدا با هم گرفته بشه یا مثلاً فصل های ریاضی به ترتیب اولویت روز به اونها اختصاص داده شده است . خدا رو شکر پارسال ده هزار نفر با این برنامه جلو رفتن و پیام هایی که برای ما ارسال میشد همه راضی بودن 🙏
مثلاً ما برای مباحث فرایندی دو رقمی ، فرایندی سه رقمی ، انتقالی سه رقمی وقت تمرین و تکرار با برنامه گذاشته شده که خروجی آخر سال کلاس شما عالی باشه . چون اینا پایه ی کلاس های بعد هستن .
یا مثلا درس هدیه مناسبتی برنامه ریزی شده .
پس برنامه به صورت هفتگی ارسال میشه و عزیزان خودشون متناسب با برنامه کلاسشون عمل کن چون مثلا من روز شنبه هدیه دارم عزیزی توی برنامه ش شنبه هدیه نداره پس به مشکل میخوریم . و هماهنگ نمیشیم.
ملاک ما اینه که دانش آموز یاد بگیره نه اینکه ما طبق بودجه بندی تند تند جلو بریم ولی خروجی خوبی نداشته باشیم.
-آزمون ریاضی پایانی 2.pdf
246.9K
آزمون آغازین ریاضی
سوال ده مورد اول ده بشه نه بعد از پیرینت
هدف ما از آزمون آغازین بعد از مرور اینه که مشکلات دانش آموزان را پیدا کنیم پس اگر اولیا گفتن که چرا از قبل خبر ندادین بگید هدف نمره دادن نبوده و فقط پیدا کردن مشکل کلاس و دانش آموزان بوده و اصلا ذات ارزشیابی توصیفی اینه که دانش آموز همیشه برای ارزشیابی آماده باشه ولی خب بعد از حتما از قبل به اولیا خبر میدیم که کی آزمون دارن چون تقصیر ندارن اونا با سبک سنتی بزرگ شدن
همکاران لطفا پیام های قبلی کانال رو با دقت بخونید 🌹🙏
🔴 #روش_هایی_جهت_تقویت_املا
🍭1- استفاده از #كارت_لغات_جديد:
شكل لغات جديد درس را برروي كارتهايي بنويسيد و بعد آنها را در اختيار فرزندتان قرار دهيد. بعد كارت ها را جمع كنيد و املا را بگوييد.
🍭2- استفاده از #كارت_لغات_غلط:
فرزندتان غلطهاي قبلي خود را جمع آوري كند و بر روي كارت هاي بزرگ و خوانا بنويسد و قبل از گفتن املا آنها را بررسي كند تا دوباره غلط ننويسد. بعد از بررسي، املا را به او بگوييد.
🍭3- استفاده از #كارت_لغات_غلط و #صحيح:
كلماتي را كه مشكل است و يا كودكان در املاي آن اشكال دارند، به صورت صحيح و غلط بر روي چند كارت مثلاً به تعداد 15 عدد بنويسيد و آن ها را در اختيار فرزندتان قرار دهيد و به او بگوييد صحيح و غلط ها را از هم جدا كند. اين كار باعث تقويت حافظه و تمركز او خواهد شد.
🍭4- #پيداكردن_كلمات_جديددرس:
روزنامه و يا مجله اي را در اختيار او قرار دهيد و از او بخواهيد لغات مشكل و يا كلماتي را كه اغلب اشتباه مي نويسد از روي مجله يا روزنامه پيدا كند و آن را ببرد و در پوشه كارش بچسباند اين روش باعث افزايش قوه تمركز و دقت او خواهد شد و با بريدن و چسباندن كاغذها هماهنگي بين چشم و دست او تقويت مي شود.
🍭5- #پيداكردن_كلماتي كه #حروف_هم_صدا_دارند:
يكي از اشكال هاي بچه ها در حروف هم صدا مثل (ض- ظ- ز- ذ) است. اين حروف در زبان فارسي مخرج يكسان دارند. براي يادگيري اين كلمات چاره اي جز تكرار و تمرين نيست. براي اين كار مي توان از روش جستجو در ميان متن ها و استخراج اين كلمات استفاده كرد.
🍭6- #پيداكردن_هم_خانواده_كلمات:
عزيزانمان مي توانند هم خانواده يا مخالف و يا هم معني كلماتي را كه غلط نوشته اند را از روزنامه پيدا كنند و در زير نمره املاي خود بچسبانند.
🍭7- #املاي_بدون_نقطه_و_علامت:
يک متن املا تهيه كنيم و در آن از نقطه و علامت استفاده نكنيم. متن را در اختيار فرزندمان بگذاريم و از او بخواهيم هر جا كه لازم است نقطه و علامت بگذارد. اين كار باعث تقويت حافظه و بالا بردن قدرت تمركز مي شود.
🍭8- #املاي_كمري:
كلماتي را كه فرزندان در آنها اشتباه و يا مشكل دارند را با انگشت اشاره بر روي كمر او بنويسيم. او با كمي دقت و تمركز كلمه را متوجه مي شود و بر روي كاغذ مي نويسد. اين املا حالت بازي دارد. شما مي توانيد جاي خود را بعد از چند كلمه با فرزندتان عوض كنيد. توجه داشته باشد كه بازي نقش مهمي در تربيت فرزندان شما دارد. شما مي توانيد در قالب بازي بسياري از مفاهيم سخت و يا حتي خواسته هاي خود را به كودكانتان آموزش دهيد.
🍭9- #املاي_خميري:
يكي از وسايلي كه در بيشتر خانه ها پيدا مي شود خمير بازي است. شما مي توانيد كلماتي را كه دوباره فرزندتان اشتباه مي نويسد با خمير درست كنيد و يا از او بخواهيد درست كند و بر روي مقوا يا كاغذ بچسباند.
🍭10- #املا_توسط_خود_دانش_آموز:
از فرزندتان بخواهيد دفتر املاي خود را بردارد و از غلط ها و يا متنهاي مشكل به شما املا بگوید