فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎فصل دوم
درس چهارم
ریاضی دوم دبستان
مدرس: #_استاد_داوودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎فصل سوم
درس اول
ریاضی دوم دبستان
مدرس: #استاد_داوودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📎فصل سوم
درس دوم
ریاضی دوم دبستان
مدرس: #_استاد_داوودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚نام درس : ##علوم
✅تدریس فصل سوم
👩🏫مدرس :خانم سامع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل سوم علوم (پایه دوم)
زندگي ما و گردش زمين(١)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تدریس فصل سوم علوم قسمت اول
🔸 مدرس : خانم مریم مرادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پایه_ دوم_ابتدایی 📕📖
🎥تدریس فصل سوم علوم قسمت دوم
🔸 مدرس : خانم مریم مرادی
1_1179807165.pdf
10.55M
کتاب علوم
تمام جواب ها
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
طرح درس ریاضی 2.pdf
239.3K
🌼طرح_درس_روزانه_ریاضی
🌸 اشکال_هندسی_و_جمع
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
نمونه سوالات ریاضی فصل اول برای تمرین
:
سطح سوالات مناسب برای همه ی کلاس ( متوسط )
۱. با کارت های ۴ و ۸ و ۳ عدد های دو رقمی بساز.
۲. با رقم های ۷ و ۵ عدد های دو رقمی بساز.
۳. برای عدد ۳۷ شکل بکش .
۴. عدد های زیر را به حروف بنویس.
۱۸: ۵۸:
۱۵: ۸۷ :
۱۳ : ۶۱:
۵. عددی ۲ رقمی بنویس که رقم یکانش ۷ و رقم دهگانش ۶ .
۶. عددی دو رقمی بنویس که رقم یکانش ۸ و رقم دهگانش ۶ تا از یکانش کمتر است .
۷. محمد ۲۷ تا عکس دارد . ۱۴ تای آن ها رنگی و بقیه سیاه و سفید هستند. محمد چند عکس سیاه و سفید دارد ؟ ( با شکل )
۸. حاصل را به دست بیاور.
۴+۱۰+۴۰+۵+۵=
۶+۱۰+۲۰+۴۰+۲+۱=
۹. عدد هایی را با هم جمع کن که حاصلش ( جوابش ) ۸ شود مثل ۳+۵
۱۰. شمارش رو به جلو را انجام بده.
۸_۱۵_۲۲_... _ ...
۶_۱۲_۱۸_ ... _ ...
۱۱. با شکل یا چوب خط حل کن.
۶+۴+۷=
۱۲. الگوی شمارش رو به عقب را کامل کن.
.... _ .... _ .... _ ۲۵ _ ۲۹ _ ۳۳
.... _ .... _ .... _ ۳۸ _ ۴۴ _ ۵۰
۱۳. با کمک چینه هایت انجام بده.
هر ساختمان ۳ چینه دارد .
۳ _ ۶ _ .... _ .... _ ....
۱۴. کامل کن.
۱۵. از عدد ۴۱ تا ۷۱ سه تا سه تا اضافه کن.
۴۱_۴۴_۴۷_ .... _ .... _ .... _ .....
۱۶. چند ساعت کامل و چند ساعت مانده و گذشته از دانش آموز سوال شود.
پیش نیاز فصل های بعد و مهمترین نکات فصل اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
دوره فصل اول .کاربرگ کده دوم .pdf
161K
دوره فصل اول و تثبیت آن
تکلیف آخر هفته
کاربرگ بالا + حل
فقط سوالات اول صفحات ۲۰ تا ۲۳ نگارش
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
🍏🍎هفده تمرین عالی برای رفع مشکل کندنویسی: 👇🌷
۱-خط دفتر را رنگی کنید.یک خط در میان بنویسد، مثلاً یک خط زمینه سبز و یک خط نارنجی.
۲-انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که مینویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد.
۳-خمیربازی،چنگ زدن و ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره.
۴-جستجوی اشیای ریز مثل تیله،نخود،تراش،هسته خرما و… در داخل کیسه پر از ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد.
۵-غلت دادن گوی در داخل نمک و ماسه،با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد.
۶-با انگشتان دستی که قلم میگیرد و مینویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را،با ثبت زمان،دونه دونه جمع کند.
۷-چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی با انگشتان دستی که قلم به دست میگیرد.
۸-چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک
۹-ریش ریش کردن تارهای فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد.
۱۰-باز و بسته کردن درب بطری،پیچ و مهره،قفل در با کلید در سایزها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد.
۱۱-شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را میگیرد.
۱۲-ورق زدن کتاب با دو انگشت
۱۳-جمع کردن سوزن ته گرد از روی آینه با دو انگشت اشاره و سبابه که قلم را به دست می گیرد.
۱۴- دانههای کوچک:
دانههای تسبیح را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آنها را با سر انگشتهای شست و اشاره و میانه،جمع کند.
۱۵-هوا نویسی(نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف):
این روش در تند نویسی،کمک قابل توجّهی به دانشآموزان میکند؛چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست،بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست،تأثیر بسیاری دارد.
۱۶-سینه خیز رفتن:
روزی چند دقیقه(حداکثر ۱٠ دقیقه) دانشآموز سینهخیز برود.این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است.
۱۷-دانشآموز،نقاشی ها را به منظور کمک در تندنویسی بصورت حرکت افقی،عمودی و مورب رنگ آمیزی نماید. 🌷
🌿🌿یک معلم حرفه ای
با اولیا دخالت کننده و مخالف چگونه رفتار میکند؟🌿🌿👇
شما هر چقدر هم عالی باشید در هر جایی یک نفر پیدا خواهد شدکه ایراد بگیرد یا با حرفهای مخالفش انرژی شما را کم کند کلاس درس و مدرسه هم از این موضوع مستثنی نیست. اولین گام مهم ترین گام است.همیشه یک قدم جلوتر باش پیش بینی کن راه حل پیدا کن، اجرا کن .
انتظارات و برنامه های خود را به طور واضح ابتدای سال بیان کنید چند مدت یکبار نیز موضوعات مهم و لازم را یادآوردی کنید. اما انتظارات و نیازهای والدین راگوش دهید و تا جایی که امکان اجرا وجود دارد در برنامه هایتان قرار دهید.
تعامل اصل مهم ارتباط شما و اولیا است پس شنونده خوبی باشید، مشورت کنید و حتی کمک بگیرید. اما برای کارهای جزئی هیچگاه اجازه اطلاع و اجرا ندهید.
حد و مرزها را خودتان تعیین میکنید اگر خارج از اصول وبعضا اشتباه، کاری انجام دادید یک عذرخواهی کوتاه به کارحرفه ای شما لطمه ای وارد نمیکند .
اگر اولیا خیلی در دخالتهایشان سماجت به خرج میدهند جدیت خود را نشان دهید و با مدیر هم درمیان بگذارید که ادامه این روند ممکن است عملکرد شما را تغییر دهد. بی اعتنایی شما بهترین واکنش خواهد بود.
بخش مهمی از تایید وخوش نامی شما به ارتباط صحیح با اولیا بستگی دارد.از این اصل غافل نشوید. اما اگر به اصول صحیح خود اطمینان دارید هیچگاه از چارچوب آنها خارج نشوید.
یک معلم حرفهای همیشه به اصول خود پایبند است. اما انعطاف پذیری را فراموش نمیکند.
✏️📚✏️
🟣🟣 ده املای پويای کلاسی
1. املای تصویری شماره یک:
آموزگار تصاویر مختلفی را در اختیار دانش آموز مى گذارد و از او می خواهد طبق مطالب خواسته شده با توجه به تصویر داده شده آنها را بنویسد.
مثلا: تصویر کدام یک از کلمات درس جدید را اينجا می بینید آن ها را بنویسید.
در تصویر چه کلماتی می بینید که بدون نقطه نوشته می شوند. آنها را بنویسید.
در تصویر چه کلماتی می بینید که دو هجایی یا سه هجایی هستند آنها را بنویسید.
و مواردی از این قبیل...
2. املای تصویری شماره دو
آموزگار کلماتی از درس را که دارای ارزش املایی هستند بر روی تابلو می نویسد و به دانش آموزان چند دقیقه فرصت مى دهد تا شکل و ترتیب کلمات را به خاطر بسپارند سپس تابلو را پاک می کند و از بچهها می خواهد ترتيب نوشته شده ی کلمات را به خاطر بیاورند و بنویسند.
💎💎 املای شماره یک به تقويت تمرکز بچه ها کمک می کند و املای شماره دو به تقويت حافظه ی دیداری بچه ها کمک می کند.
3. املای تکمیل کردنی یا املای حروف جا مانده: کلماتی از درس نوشته می شود اما یک یا دو حرف آن نوشته نمی شود. به عنوان مثال: آب از کو.. قطر... قطر... فرو می چکید.
🔸🔸در اين مدل املا باید به این نکته توجه داشت که کلمات را حتما در جمله دهيم تا دانش آموز با توجه به بافت جمله کلمه را حدس بزند.
💎💎 اين مدل املا برای تقويت درست نویسی کلماتی که حروف هم آوا دارند بسیار کار آمد است.
4.املای تکمیل متن: آموزگار متن درس را تایپ می کند اما در تایپ متن کلماتی از درس را که دارای ارزش املایی است یا کلماتی از درس که حدس می زند در دسته ی کلمات منفعل ذهنی دانش آموز قرار دارد خالی می گذارد. به عنوان مثال در متن زیر جای عجله ، درنگ، ارتباط و واژگان خالی گذاشته شده عجله ، واژگان و ارتباط ارزش املایی دارند و درنگ در دسته ی کلمات منفعل قرار دارد.
هیچ ........... نکنید. برای خوب فکر کردن لازم است........... کنید. آرام بگیرید و با دوستانتان بر سر فهم این ........... و .............. آنها با یکدیگر گفت و گو و دریافت خود را بازگو کنید.
5. املای بی صدا: در این روش دانش آموزان با دقت و تمرکز و نگاه کردن به حرکات لب آموزگار و در واقع با لب خوانی کلمات را حدس می زنند و می نویسند. این مدل املا در تقويت تمرکز، ھوش دیداری و حافظه ی بصری بچه ها بسیار تاثیر گذار است.
6.املای زنجیره ای : در این روش املا آموزگار يک کلمه از درس را انتخاب می کند بر روی تابلو می نویسد سپس بچه ها باید با آخرین حرف آن کلمه کلمه ای از خود درس را بیابند. مثلا (نرگس، سراسیمه،....)
💎💎 با اين شيوه املا با يک تیر چند نشان را می توان زد ، دانش آموزان برای پیدا کردن کلمات باید با تمرکز متن درس را بخوانند و کلمات را پیدا کنند. بنابراین هم تقويت گنجینهی واژگان است هم تقويت روانخوانی، هم تقويت تمرکز و هم تقويت درست نویسی.
7.املای صوتی توسطآموزگار: در این روش آموزگار متن درس را به همان شیوه ی املا گویی می خواند و صدای خود را ضبط می کند و در کلاس فایل صوتی را پخش می کند و بچه ها هر آنچه را می شنوند می نویسند.
8. املای صوتی توسط دانش آموزان: در اين شيوه آموزگار از يک دانش آموز مى خواهد قسمت هایی از درس را انتخاب کند و به شیوه ی خوانش خود آموزگار برای بچه ها بخواند و صدایش را ضبط کند و برای آموزگار ارسال کند و آموزگارش فایل صوتی او را در کلاس پخش کند و بچه ها بنویسند.
💎💎 اين شيوه ی املا گویی برای تقويت بچه هایی که اعتقاد به نفس پایینی دارند یا روانخوانی ضعیفی دارند تاثیر گذار است.
9. املای خوشه ای: آموزگار یک کلمه را پای تابلو مى نویسد و از دانش آموزان مى خواهد کلمات مرتبط با آن را در متن درس پیدا کنند و بنویسند.
10. املای آدرسی : در اين مدل املا آموزگار کلماتی از درس را که ارزش املایی دارند بر روی تابلو می نویسد و از بچهها می خواهد به یاد آورند این کلمات در کدام صفحه ی درس ، کدام بند و کدام جمله وجود دارد، جمله را به یاد آورند
و آن را بنویسند.
🔸🔹🔸برای گرفتن این مدل املا باید از قبل طریقه ی گرفتن املا را برای بچهها توضیح داد تا با دقت بیشتر و دفعات بیشتری درس را بخوانند.
🌿🌿
کاربرگ ریاضی برای آخر هفته
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
کاربرگ فارسی برای آخر هفته
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
تکالیف . خلاق.pdf
12.03M
🌹تکالیف خلاق تمام دروس فارسی
🌹طراح ابراهیم محمودی
🌹درس به درس(سال ۹۸_۹۷)
.
29.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حل مسئله فصل دوم
راهبرد الگو سازی
الهام قاسمی
.
28.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فصل دوم ریاضی
صفحه ۲۶ کتاب
الهام قاسمی
.
684374964.pdf
880.4K
تکالیف مهارت محور
درس #دوم فارسی
#_مسجد_محله_ی_ما
خانم ملکی
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فیلم های آموزشی فندق
💢فصل سوم
.
684374964.pdf
880.4K
پایه دوم|
تکالیف مهارت محور
درس #دوم فارسی
#_مسجد_محله_ی_ما
خانم ملکی
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه دوم|
📽فیلم های آموزشی فندق
💢فصل سوم
.