فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ⁉️ جدول شماره ۵ دفتر کلاسی را چگونه تکمیل کنیم؟
⏳ ۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه
#دفتر_مدیریت_
@tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کاردستی جوجه 🐥
ارسالی خانم مشهدی گرامی 🙏💐
مزرعه کلمات
مزرعه کلمات یه طرح از یک مزرعه یا منظره می تونه باشه
بنر کنید یک در یک
به دیوار نصب بشه
بعد وقتی تدریس فارسی انجام می دید اون درس رو به یک گروه بدید تا بین خودشون تقسیم کار کنن
کلمات املایی
کلمات هم خانواده
کلمات مخالف
روی کاغذ معمولی با چسب به مزرعه بچسبونن یا روی کاغذ پشت چسب دار
بعدش میزنن روی مزرعه
دیگه می مونه تا درس بعدی
خیلی خوبه بی فایده روی دیوار نصب نباشه
مثلا بخواهید از بچه ها هر چی روی مزرعه هست رو نماینده گروه بخونه و بچه ها بنویسن به عنوان تکلیف در کلاس
یا پای تابلو نوشته بشه
یا هم خانواده و مخالف رو بنویسن پای تابلو بچه ها از روی مزرعه جوابش رو پیدا کنن و بگن
و درس بعدی همین کار برای گروه بعدی
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
@tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #معنی_
#متصاد
#هم_خانواده
واژه_های_درس_اول_فارسی
💎 #محله_ی_ما
#هم_معنی
تازه= نو - جدید
محله=قسمتی از شهر یا روستا
نگران: دلواپس
اطراف:دور و بر
دکان: مغازه
مقابل:جلو - روبرو
عظمت :بزرگی -شکوه
فیروزه ای :به رنگ آبی
قنادی :شیرینی فروشی
بوستان: جای سرسبز- باغ باصفا
برگزار :برپا - انجام
معرفی :شناساندن
ثبت نام :اسم نویسی
عادت: رفتارهمیشگی
خاص:ویژه_ مخصوص
بعضی :تعدادی
تیم: گروه
انتها: آخر -پایان
بازاچه : بازار کوچک
انتها :آخر ،پایان
محل:جا
🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
#متضاد
متضاد
درس ۱
آشنا #غریب
انتها# ابتدا
بادقت #بی دقت
بیمار#سالم
آغاز#پایان
مفید#مضر
🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
#هم خانواده
💠هم_خانواده
◀️ درس محله ما
🌼محله،محل
🌻وسایل،وسیله
🌼خارج،خروج
🌻عظمت،عظیم
🌼خاطرات،خاطره
🌻حساس،حس
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
@tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 واژه های درس ۳ ( آسمان آبی، طبیعت پاک )🌴👇
مخالف☹️ 👇👇
آلوده =/= پاک ، تمیز
وحشی=/= اهلی
گذشته=/= آینده
بعد=/= قبل
اول=/= آخر
گروهی=/= فردی
سالم=/= ناسالم
صبح=/= شب
شاد=/= غمگین، ناراحت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺ه🌺🌺🌺🌺🌺🌺
☘ هم خانواده 👇👇
طبیعت: طبیعی
تشکر: شکر، شاکر، متشکر
نظم: ناظم، منظم، تنظیم، نظام
علمی: علم، عالم، معلم، تعلیم، علوم
تقسیم: قسمت، مقسوم، قاسم
تعجب: عجیب، عجب، عجایب، متعجب
آفریده: آفریدگار، آفرید، آفرینش
پاکیزه: پاک، پاکان
دوست: دوستان، دوستی
دانش آموزان: دانشگاه، دانشجو، دانشمند
بخشش: بخشیدن، بخشنده، بخشایش
آموزگار: آموزش، آموزشگاه
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 واژه های درس ۴ ( آواز گنجشک )🌴
👇👇
☘ هم معنی 😊 👇👇
آزرده= رنجیده
اطراف= دوروبر
منتظر= چشم به راه
منظم= مرتب و با نظم
مشورت= نظر دیگران را خواستن
احوال پرسی= حال و احوال کسی را پرسیدن
آلودگی صوتی= هرصدایی که انسان را ناراحت کند
گوش خراش= صدای بسیار شدید و آزاردهنده
نماینده= کسی که از طرف کسی یا گروهی، کاری انجام دهد
ترقه= نوعی بمب دست ساز کوچک
روزنامه دیواری= نوشته ای از مطالب گوناگون که دانش آموزان در مدرسه تهیه و روی دیوار آویزان می کنند.
آسیب= صدمه
عادت=آنچه بر اثر تکرار رفتار همیشگی انسان می شود
آماده=حاضر
ساکت=خاموشی، بی صدایی
کنجکاوی=علاقمند به دانستن چیزی
باعث=علت، دلیل
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
☘ مخالف ☹️ 👇👇
اضافه کرد # کم کرد
گوش خراش # گوش نواز
زیان آور # سودآور، مفید
کاهش # افزایش
خوشحال # ناراحت
آرام # بلند
منظم # نامنظم
سکوت # شلوغی، سروصدا
وارد # خارج
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
☘ هم خانواده 👇👇
نظم: منظم، بانظم، تنظیم، نظام
ترتیب: مرتب
صبر: صبور، صابر
منتظر: انتظار، ناظر
تعجب: متعجب، عجب، عجیب،عجایب
مشغول: اشغال، شاغل
انتخاب: منتخب
مشورت: مشاوره
موفقیت: موفق
حرکت: متحرک
سلامت: سالم
وارد: ورود
کتاب: کتب، مکتب
ساکت:سکوت
فکر:افکار، متفکر
بحث:مبحث
عضو:اعضا
تشکر:شکر، شاکر
مشورت:شورا، مشاور
درس:تدریس، مدرسه
@tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیح در مورد کتاب نگارش درس چهارم فارسی
🔹در مورد سوال ۲ قسمت (املا و واژه آموزی)
گاهی می توانیم به آخر کلمه ها ( ی ) اضافه کنیم.
مانند کتابی ، فرشی ، کمدی و ...
بعضی مواقع هم وقتی حرف آخر کلمه ای( ـه ه) باشد و صدای اِ بدهد به جای (ی)، از (ای) مستقل استفاده می کنیم.
مانند: ستاره ای ، دانه ای ، ساده ای ، چشمه ای و ...
🔹در مورد سوال ۲ (هنر و سرگرمی)
(این) اشاره به اشیا و یا چیزهای نزدیک خودمون است. مانند: این کتاب 👈📘
(آن) اشاره به اشیا و یا چیزهای که از ما دور هستند. مانند: آن کتاب👈 📗
🔹و در مورد سوال ۳ قسمت (هنر و سرگرمی)
قبلا هم در درس ۲ کتاب فارسی گفته شده که در یک جمله باید قسمت اول با قسمت آخر جمله هماهنگ و متناسب باشد و اگر این هماهنگی نباشد جمله اشتباه است.
مانند: (من) آلودگی صوتی ایجاد (نمی کنم). که در این جمله (من) و (نمی کنم) با هم هماهنگی دارند.
🔹در سوال آخر کتاب نگارش قسمت (نگارش)
حتما فیلم (آموزش بند نویسی) رو با دقت نگاه کنید بعد کتاب نگارش را انجام دهید
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
@tadriis_yar3