eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
8.7هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
10.4هزار ویدیو
14.9هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🤲 دعایی که معلم به آن محتاج است!!! 💠 عامه مردم در هنگامه تحویل سال با خود این دعای زیبا و پرمعنا را زمزمه می کنند که : یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ 🔺با خود می اندیشم ای کاش ما معلمین  هر روز خاصه در آغازین روزهای سال تحصیلی این دعای شریف را با حال و توجه زمزمه می کردیم که به خواندن هر روزه آن محتاجیم!   چرا که قلب ❤️سرچشمه تمامی جوشش‌ها و خیزش‌های وجود آدمی است. اگر قلب ما به سمت پاکی ها و ارزشهای متعالی دگرگون نشود قادر نخواهیم بود  قلب شاگردانمان را دگرگون سازیم, اگر حال قلبمان خوب نباشد نمی توانیم طبیب و صفا دهنده قلوب باشیم, چرا که از یک قلب مریض و آلوده به نافرمانی خدا, آلوده به حسدها, نفرتها و کینه ها چه کاری ساخته است؟! 💫اللهم واعمر قلبی بطاعتک و لا تخزنی بمعصیتک. یادمان باشد با طاعت خداست که قلب آباد می شود و با معصیتش ویرانه یادمان باشد برای تربیت باید قلب نورانی داشت و تربیت بسان نوری می ماند که از قلبی برمی خیزد و بر قلب دیگری می نشیند. ❌قلب کور نور ندارد! 🔸می رود از سینه ها در سینه ها از ره پنهان صلاح و کینه ها؛ تربیت سینه به سینه است ارتباط یک قلب است با قلب دیگر 🎯آری ما معلمین از دیگران به این دعا محتاج تریم.   💐این دعای شریف جمعی است, قلب ما را, حال ما را....یادمان باشد همدیگر را دعا کنیم. ⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑‍💻 @Schoolteacher401 ↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️ @madrese_yar
فعالیت های  پیشنهادی اول مهر ═══════❁💠❁═══════ا 🇮🇷 ☫  معاونت آموزش ابتدایی گلستان 📚 اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعالیت های پیشنهادی اول مهر⚘️⚘️ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعالیت های پیشنهادی اول مهر⚘️⚘️ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعالیت های پیشنهادی اول مهر⚘️⚘️ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
📥📥  نکته  📥📥 آیا در زنگ ریاضی گروه بندی دانش آموزان لازم است؟ 👱👱‍♂🧑‍🦰⭐️🧑‍🦲👨‍🦲🧓⭐️ طبق نظر مولف کتاب، باتوجه به این که یادگیری ریاضی با تفکروکشف در ذهن دانش آموز اتفاق می افتد، پس یک فعالیت فردی است. دانش آموز باید فکرکند، دست ورزی کند، کشف کند و تلاش کند تابه پاسخ برسد و اگر تدریس ویادگیری گروهی باشد اولین نفر که به پاسخ رسید به جای بقیه فعالیت را انجام می دهد و ممکن است بقیه دانش آموزان فرصت لمس دست ورزی ها یا حل فعالیت هارا پیدانکنند و همچنین معلم نمی تواند ارزیابی دقیقی از میزان یادگیری دانش آموز داشته باشد، پس گروه بندی هنگام تدریس و کشف ویادگیری ضروری نیست، اما برای بررسی فعالیتهای همکلاسی ها، برای مرور و تمرین بیشتر، برای هم فکری در حل یک مسئله پیچیده یا برای همسال سنجی و بررسی تکالیف و....می توان از گروه بندی استفاده کرد. ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
پوستر قوانین کلاس ═══════❁💠❁═══════ 🇮🇷 ☫  معاونت آموزش ابتدایی گلستان 📚 اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
پوستر قوانین کلاس ═══════❁💠❁═══════ 🇮🇷 ☫  معاونت آموزش ابتدایی گلستان 📚 اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا 🧑‍🏫کارگروه  پایه سوم  استان  گلستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
پوستر قوانین کلاس ═══════❁💠❁═══════ 🇮🇷 ☫  معاونت آموزش ابتدایی گلستان 📚 اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا 🧑‍🏫کارگروه  پایه سوم  استان  گلستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
پوستر قوانین کلاس ═══════❁💠❁═══════ 🇮🇷 ☫  معاونت آموزش ابتدایی گلستان 📚 اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا 🧑‍🏫کارگروه  پایه سوم  استان  گلستان ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
اهمیت تعیین قوانین کلاس از سوی معلم  قوانین کلاس، مقرراتی هستند که با استفاده از آن دانش‌آموزان متوجه می‌شوند که در کلاس درس مجاز به انجام چه کارهایی هستند و اجازه انجام چه کارهایی را ندارند. هر کلاس درس اجتماعی از دانش آموزان است و مانند هر جامعه کوچک و بزرگ دیگری، برای دستیابی به اهداف آن جامعه، به قوانین و مقررات خاص خود نیاز دارد. عدم تعیین قوانین مهم کلاس می‌تواند باعث ایجاد بدرفتاری، دعوا و فعالیت‌های خطرناک از سوی برخی شاگردان شود. همین موضوع احساس امنیت دانش آموزان را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه امکان تدریس موثر در چنین کلاسی وجود نخواهد داشت، در نتیجه سطح یادگیری دانش آموزان نیز کاهش پیدا می‌کند. تعیین چنین قوانینی از سوی معلم، از آسیب رسیدن به شاگردان جلوگیری کرده، احساس امنیت و سطح یادگیری آن‌ها را افزایش می‌دهد. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
با توجه به توضیحات بالا، اهمیت تعیین قوانین کلاسی از سوی معلم را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد: افزایش امنیت کلاس فراهم کردن محیطی برای تدریس هر چه بهتر معلم  افزایش سطح یادگیری دانش آموزان تربیت شاگردانی مسئول و قانون‌مند نکات مهم در تعیین قوانین کلاسی تعیین قوانین کلاسی برای دانش‌آموزان، خود نیاز به رعایت برخی قوانین دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم: ۱. پیشنهاد می‌شود تعداد قوانینی که معلم برای کلاس خود در نظر می‌گیرد بین ۴ تا ۶ مورد باشد. این قوانین باید جامع باشد و تمام موقعیت‌های احتمالی در کلاس را در بر بگیرد. زیاد بودن تعداد قوانین، احتمال رعایت آن‌ها را از سوی دانش‌آموزان کاهش می‌دهد. ۲. بر اساس تحقیقات انجام شده، مشارکت فعال دانش‌آموزان در تعیین قوانین کلاسی، در مدیریت هر چه بهتر کلاس، تأثیر مستقیم دارد. این مشارکت، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بهتر با قوانین آشنا شوند. زمانی که دانش‌آموزان درگیر تعیین قوانین کلاس می‌شوند، این قوانین را بهتر متوجه می‌شوند و به نوعی آن‌ها را متعلق به خودشان می‌دانند ۳. برخی از آموزگاران، انتظارات را به صورت مبهم و نامشخص بیان می‌کنند. به این ترتیب دانش‌آموزان از عواقب و نتایج رعایت نکردن قوانین کلاسی آگاه نمی‌شوند. برای اجتناب از این مشکل، معلّم‌ باید در روزهای شروع مدرسه، انتظارات و خط‌ قرمزهای کلاس را به صورت واضح و شفاف برای شاگردان بیان کند. عواقب رعایت نکردن قوانین نیز باید به طور دقیق مشخص شود. اگر دانش‌آموزان از نتیجۀ هر تخلف اطلاعات کافی نداشته باشند، به احتمال زیاد مقررات را جدی نخواهند گرفت. ۴. نکتۀ بسیار مهم این است که بیان قوانین کلاس باید در نهایت احترام و آرامش از سوی معلم صورت بگیرد. ارائۀ این نکات با حالت تدافعی و تهدیدآمیز، منجر به احساس ناامنی و بی‌اعتمادی دانش‌آموزان نسبت به معلم می‌شود. در چنین شرایطی ایجاد یک محیط یادگیری اثربخش بسیار دشوار خواهد بود. ۵. قوانین مؤثر باید متعادل باشند به این معنا که از یک سو از وقوع رفتار نادرست جلوگیری کنند و از سوی دیگر عواقبی را برای چنین رفتارهایی در نظر بگیرند. قوانین مؤثر تنها بر پیامدهایی مانند تنبیه تأکید نمی‌کند، بلکه دانش‌آموزان را از بدرفتاری منصرف می‌کنند. ۶. روزهای اول مدرسه، زمان طلایی برای به دست گرفتن مدیریت کلاس است. برخی از معلمان از این فرصت بهره نمی‌برند و قوانین و مقررات مشخصی را برای شاگردان وضع نمی‌کنند. معلم می‌تواند با کمک دانش‌آموزان قوانین کلاسی را در ابتدای سال وضع کند و به این ترتیب از وقوع اتفاقات غیرمنتظره که مربوط به رفتار دانش‌آموزان است، پیشگیری کند. شناخت هر چه بهتر دانش‌آموزان، به معلم این امکان را می‌دهد که برنامهٔ عملیاتی پیشگیرانه‌ای طراحی کند و مانع اتفاقات ناخواسته شود. ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar