📥📥 نکته 📥📥
آیا در زنگ ریاضی گروه بندی دانش آموزان لازم است؟
👱👱♂🧑🦰⭐️🧑🦲👨🦲🧓⭐️
طبق نظر مولف کتاب، باتوجه به این که یادگیری ریاضی با تفکروکشف در ذهن دانش آموز اتفاق می افتد، پس یک فعالیت فردی است. دانش آموز باید فکرکند، دست ورزی کند، کشف کند و تلاش کند تابه پاسخ برسد و اگر تدریس ویادگیری گروهی باشد اولین نفر که به پاسخ رسید به جای بقیه فعالیت را انجام می دهد و ممکن است بقیه دانش آموزان فرصت لمس دست ورزی ها یا حل فعالیت هارا پیدانکنند و همچنین معلم نمی تواند ارزیابی دقیقی از میزان یادگیری دانش آموز داشته باشد، پس گروه بندی هنگام تدریس و کشف ویادگیری ضروری نیست،
اما برای بررسی فعالیتهای همکلاسی ها، برای مرور و تمرین بیشتر، برای هم فکری در حل یک مسئله پیچیده یا برای
همسال سنجی و بررسی تکالیف و....می توان از گروه بندی استفاده کرد.
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
پوستر قوانین کلاس
═══════❁💠❁═══════
🇮🇷 #برایایرانبرایمدرسه
☫ معاونت آموزش ابتدایی گلستان
📚 اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوا
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
پوستر قوانین کلاس
═══════❁💠❁═══════
🇮🇷 #برایایرانبرایمدرسه
☫ معاونت آموزش ابتدایی گلستان
📚 اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوا
🧑🏫کارگروه پایه سوم استان گلستان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
پوستر قوانین کلاس
═══════❁💠❁═══════
🇮🇷 #برایایرانبرایمدرسه
☫ معاونت آموزش ابتدایی گلستان
📚 اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوا
🧑🏫کارگروه پایه سوم استان گلستان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
پوستر قوانین کلاس
═══════❁💠❁═══════
🇮🇷 #برایایرانبرایمدرسه
☫ معاونت آموزش ابتدایی گلستان
📚 اداره تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوا
🧑🏫کارگروه پایه سوم استان گلستان
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
اهمیت تعیین قوانین کلاس از سوی معلم
قوانین کلاس، مقرراتی هستند که با استفاده از آن دانشآموزان متوجه میشوند که در کلاس درس مجاز به انجام چه کارهایی هستند و اجازه انجام چه کارهایی را ندارند.
هر کلاس درس اجتماعی از دانش آموزان است و مانند هر جامعه کوچک و بزرگ دیگری، برای دستیابی به اهداف آن جامعه، به قوانین و مقررات خاص خود نیاز دارد.
عدم تعیین قوانین مهم کلاس میتواند باعث ایجاد بدرفتاری، دعوا و فعالیتهای خطرناک از سوی برخی شاگردان شود. همین موضوع احساس امنیت دانش آموزان را کاهش میدهد. ضمن اینکه امکان تدریس موثر در چنین کلاسی وجود نخواهد داشت، در نتیجه سطح یادگیری دانش آموزان نیز کاهش پیدا میکند. تعیین چنین قوانینی از سوی معلم، از آسیب رسیدن به شاگردان جلوگیری کرده، احساس امنیت و سطح یادگیری آنها را افزایش میدهد.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
با توجه به توضیحات بالا، اهمیت تعیین قوانین کلاسی از سوی معلم را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:
افزایش امنیت کلاس
فراهم کردن محیطی برای تدریس هر چه بهتر معلم
افزایش سطح یادگیری دانش آموزان
تربیت شاگردانی مسئول و قانونمند
نکات مهم در تعیین قوانین کلاسی
تعیین قوانین کلاسی برای دانشآموزان، خود نیاز به رعایت برخی قوانین دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره میکنیم:
۱. پیشنهاد میشود تعداد قوانینی که معلم برای کلاس خود در نظر میگیرد بین ۴ تا ۶ مورد باشد. این قوانین باید جامع باشد و تمام موقعیتهای احتمالی در کلاس را در بر بگیرد. زیاد بودن تعداد قوانین، احتمال رعایت آنها را از سوی دانشآموزان کاهش میدهد.
۲. بر اساس تحقیقات انجام شده، مشارکت فعال دانشآموزان در تعیین قوانین کلاسی، در مدیریت هر چه بهتر کلاس، تأثیر مستقیم دارد. این مشارکت، به دانشآموزان کمک میکند تا بهتر با قوانین آشنا شوند. زمانی که دانشآموزان درگیر تعیین قوانین کلاس میشوند، این قوانین را بهتر متوجه میشوند و به نوعی آنها را متعلق به خودشان میدانند
۳. برخی از آموزگاران، انتظارات را به صورت مبهم و نامشخص بیان میکنند. به این ترتیب دانشآموزان از عواقب و نتایج رعایت نکردن قوانین کلاسی آگاه نمیشوند.
برای اجتناب از این مشکل، معلّم باید در روزهای شروع مدرسه، انتظارات و خط قرمزهای کلاس را به صورت واضح و شفاف برای شاگردان بیان کند. عواقب رعایت نکردن قوانین نیز باید به طور دقیق مشخص شود. اگر دانشآموزان از نتیجۀ هر تخلف اطلاعات کافی نداشته باشند، به احتمال زیاد مقررات را جدی نخواهند گرفت.
۴. نکتۀ بسیار مهم این است که بیان قوانین کلاس باید در نهایت احترام و آرامش از سوی معلم صورت بگیرد. ارائۀ این نکات با حالت تدافعی و تهدیدآمیز، منجر به احساس ناامنی و بیاعتمادی دانشآموزان نسبت به معلم میشود. در چنین شرایطی ایجاد یک محیط یادگیری اثربخش بسیار دشوار خواهد بود.
۵. قوانین مؤثر باید متعادل باشند به این معنا که از یک سو از وقوع رفتار نادرست جلوگیری کنند و از سوی دیگر عواقبی را برای چنین رفتارهایی در نظر بگیرند. قوانین مؤثر تنها بر پیامدهایی مانند تنبیه تأکید نمیکند، بلکه دانشآموزان را از بدرفتاری منصرف میکنند.
۶. روزهای اول مدرسه، زمان طلایی برای به دست گرفتن مدیریت کلاس است. برخی از معلمان از این فرصت بهره نمیبرند و قوانین و مقررات مشخصی را برای شاگردان وضع نمیکنند. معلم میتواند با کمک دانشآموزان قوانین کلاسی را در ابتدای سال وضع کند و به این ترتیب از وقوع اتفاقات غیرمنتظره که مربوط به رفتار دانشآموزان است، پیشگیری کند. شناخت هر چه بهتر دانشآموزان، به معلم این امکان را میدهد که برنامهٔ عملیاتی پیشگیرانهای طراحی کند و مانع اتفاقات ناخواسته شود.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
سوالات فصل اول ریاضی.pdf
243.6K
تمرین ریاضی
فصل اول
سوم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
BQACAgQAAxkBAAFE0B1hZuQ10_rwJJIJG07x0g4NybgoqAACPQUAA9-YUPKC-0z1xf8XIQQ.docx
22.7K
طرح درس علوم
درس اول (زنگ علوم)
سوم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
4_424767021419331739.pdf
288K
واژه نامه ی فارسی
درس به درس
سوم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
1و2.pdf
65.9K
#نمونه_سوالات_متن
❌درس : #هدیه
درس ۱ و ۲
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
3.pdf
168.8K
#نمونه_سوالات_متن
❌درس : #هدیه
درس ۳
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
saol_3_olum_1-2-3.pdf
489.2K
🎀مجموعه سوالات درس علوم فصل 1_2_3
سوم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
#ریاضی
#نکات_مهم_ریاضی⛔️✔️
*چند نکته درباره مباحث ریاضی*
1 – پاره خط فقط یک نقطه ی وسط دارد .
2 – برای کشیدن یک خط راست کافی است 2 نقطه از آن را داشته باشیم .
3 – نیم خط قسمتی از خط راست است که ابتدای آن مشخص و لی انتهای آن مشخص نباشد . فقط از یک طرف ادامه پیدا کند .
3 – نیم خط قسمتی از خط راست است که ابتدای آن مشخص و لی انتهای آن مشخص نباشد . فقط از یک طرف ادامه پیدا کند .
4 – پاره خط قسمتی از خط راست است که ابتدا و انتهای آن مشخص باشد و ما نتوانیم آن را ادامه دهیم .
5 – هر زاویه از دو نیم خط تشکیل شده است .
6 – به نقطه ی مشترک دو نیم خط در زاویه راس زاویه می گویند .
7 – برای خواندن و نوشتن زاویه حرف راس زاویه را در وسط می نویسند .
8 – زاویه به زاویه ی راست یا قائمه ، تند و باز تقسیم می شود .
9 – برای اندازه گیری زاویه ی راست یا قائمه از وسیله ای به نام گونیا استفاده می شود .
10 – زاویه ی تند از زاویه ی راست کوچکتر است .
11 – زاویه ی باز از زاویه ی راست بزرگتر است .
12 – نیم ساز نیم خطی است که از راس زاویه می گذرد و زاویه را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند .
13 – دو خط که زاویه ی بین آن ها راست باشد ، دو خط عمود برهم نامیده می شود .
14 – هر مثلثی که یکی از زاویه های آن قائمه باشد مثلث قائم الزاویه نامیده می شود .
15 – به بزرگترین ضلع مثلث قائم الزاویه وتر گویند .
16 – هر چهار ضلعی که فقط دو ضلع موازی داشته باشد ذوزنقه نامیده می شود .
17 – فاصله ی دو خط موازی برابر است با فاصله ی یک نقطه از یک خط تا خط دیگر .
18 – عبارت هایی که درستی تقسیم را نشان می دهد عبارت های تقسیم نامیده می شوند . ( امتحان تقسیم )
19 – در تقسیم همیشه باقی مانده کوچکتر از مقسوم علیه است . این عبارت دوم تقسیم است .
20 – عبارت اول تقسیم ( خارج قسمت ضربدر مقسوم علیه به اضافه ی باقی مانده ) مساوی است با مقسوم .🇮🇷🌹🌹🇮🇷
21 – واحد اندازه گیری مایعات لیتر است مثل بنزین – نفت .
22 – به مستطیلی که ضلع های آن هم اندازه باشند مربع می گوییم .
23 – به هر لوزی که زاویه های آن قائمه باشند مربع می گوییم .
24 – اندازه ی دور هر شکل محیط آن شکل نامیده می شود .
25 – محیط مربع مساوی است با : اندازه ی یک ضلع ضربدر 4
26 – محیط لوزی برابر است با اندازه ی یک ضلع ضربدر 4
27 – محیط مثلث متساوی الاضلاع برابر است با : اندازه ی یک ضلع ضربدر 3
28 – برای اندازه گیری محیط مستطیل یا متوازی الاضلاع : اندازه ی دو ضلع متوالی را جمع می کنیم و بعد حاصل را دو برابر می کنیم .
28 – اعدادی بر 2 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها زوج باشد یعنی 0 – 2 – 4 – 6 – یا 8 باشد .
29 – اعدادی بر 5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 یا 5 باشد .
30 – اعدادی هم بر 2 هم بر5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 باشد .
31 – اعدادی هم بر 2 هم بر5 و هم بر 10بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 باشد .
32 – برای نوشتن کسرهای مساوی صورت و مخرج را در یک عدد واحد مثل 2 ضرب می کنیم.
33 – در ساده کردن کسرها باید صورت و مخرج را به یک عدد مساوی تقسیم کنیم .
34 – از دو کسر که دارای مخرج های مساوی است آن کسری بزرگتر است که صورتش بیشتر باشد .
35 – از دوکسر که دارای صورت های مساوی هستند آن کسری بزرگتر است که مخرش کمتر باشد .
36 – کسرهایی که صورت و مخرج مساوی دارند مساوی هستند با 1 .
37 – مساحت هر مستطیل برابر است با حاصل ضرب طول در عرض
38 – مساحت مربع برابر است با حاصل ضرب اندازه ی یک ضلع در خودش .
39 – مساحت هر متوازی الاضلاع برابر است با حاصل ضرب قاعده در ارتفاع آن .
40 – مساحت هر مثلث برابر است با قاعده ضربدر ارتفاع تقسیم بر 2.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
🔴 #آموزش_جدول_ضرب به صورت شعر:
دو 2تا چهار تائیه داداش مامان دائیه
دو3 تا زد به شیشه یعنی جوابش شیشه
دو4 تاهشته هشته ماشین بابات تو رشته
دو 5تایند هر دو مشت با هم هستند ده انگشت
دو 6 تا داریم امام پاسخ دوازده تمام
دو 7 تا چهارده معصوم یاشهیدند یا مسموم
دو 8 تا شانزده تا گل رو هر شاخه ش یه بلبل
دو 9 تا سن زهرا هیجده ساله و دانا
دو 10 تا بیست بیستی خدا هست و تو نیستی
سه 2 تا زد به شیشه یعنی جوابش شیشه
سه 3 تا نه تائیه نهار پلو ماهیه
سه 4 تا در قلب ماست دوازده نور خداست
سه 5 روز احسان پانزدهم رمضان
سه 6 سن زهرا هیجده ساله و دانا
سه 7 تا قدرتش بدان بیست و یک رمضان
سه 8 تا بیست و چهاره هر کاری داره چاره
سه 9 تا روزش عجب بیست وهفتم رجب
ده 3 تا هم سی روزه ماه های سال و روزه
چهار 1 ذکر چهار قل رمز به شت است و گل
چهار 3 تا در قلب ماست دوازده نور خداست
چار 4 تا شانزده حاصل دانا شدی و فاضل
چهار 6 تا کن تو چاره جوابش بیست وچاره
چهار 7 تا بیست وهشته بلبل در باغ و دشته
چهار 8 تا حرف فارسی سی و دو تاست نترسی
چهار 9 تا بیست و شیشه یادت باشه همیشه
چهار 10 تا شد او رهبر چهل سالگی پیامبر
پنج 1 نور و صفاست پنج تن ال عباست
پنج 2 تایند هر دو مشت با هم هستند ده انگشت
پنج 3 تا روز احسان پانزدهم رمضان
پنج 8 تا شد اربعین شد چهلم ماه دین
پنج 9 تا چهل و پنجه فرصت طلا و گنجه
پنج 10 تا شد پنجاه روز مدرسه بعد از نوروز
نه6 تا هشتاد و یک صبحانه شیر با یک کیک
هشت 10 تا میشه هشتاد صد افرین ای استاد
هفت 8 تا پنجاه و شش گردو بخور با کشمش
هفت 7 تا چهل و نه تا اخر شدی تو اوستا
شش 7 تا شد چهل و دو هدیه دادم یه کادو
ده 6 تا هم که شصته انگشت دست هم شصته
هشت 8 تا شصت و چاره این که کاری نداره
نه 7 تا شصت وسه سن پیامبر انس وجن
شش 10 تاهم که شصته انگشت دست هم شکسته
شش 9 تا پنجاه و چار پیچ باز کن با اچار
شش 8 تا شد چهل و هشت ماشین بگیر برو رشت
شش 6 تا سی و شیشه زبان بد یه نیشه
__
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
4_424767021419331739.pdf
288K
واژه نامه ی فارسی
درس به درس
سوم ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese
با سلام و عرض ادب
بنا به درخواست دوستان و همکاران و اولیا
گروه درسی پایه های مختلف درسی تشکیل میشود.
لینک را به همکاران گرامی بدهید .
پایه اول دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2838561015C9b93b1c1bd
پایه دوم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/2346058024C62b0905ada
پایه سوم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2348548343Ccc7ed234f2
پایه چهارم دبستان
https://eitaa.com/joinchat/3129409822C99b9231cd9
پایه پنجم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/4038852895C73efe08774
پایه ششم ابتدایی
https://eitaa.com/joinchat/2426208538C231a05d739
پایه هفتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/3152085278Cb69fdb9dd1
پایه هشتم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2360607016Cd3b70332c6
پایه نهم متوسطه
https://eitaa.com/joinchat/2469003546C8ef86ce53b
برای رفاه حال همکاران عزیز
گروه ضمن خدمت فرهنگیان نیز ایجاد گردید
لطفا لینک را برای سایر همکاران نیز ارسال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4057465145C48dce29c89
گروه درسی پایه دهم
https://eitaa.com/joinchat/2882535809C38eafe0144
گروه تبادل و تجربه رشته ریاضی پایه دهم
https://eitaa.com/joinchat/1326056022Cbf9dab867d
بنا به اصرار دوستان
گروه پایه دهم مختص رشته تجربی
https://eitaa.com/joinchat/4017357328C231f520f64
گروه پایه دهم مختص رشته انسانی
https://eitaa.com/joinchat/3406234129Cbd8ec73677
گروه درسی پایه یازدهم
https://eitaa.com/joinchat/2898329985Cdde9923434
گروه پایه یازدهم مختص تجربی
https://eitaa.com/joinchat/904397675Cb445236e72
گروه پایه یازدهم مختص انسانی
https://eitaa.com/joinchat/934282091C2b8a7dcd04
گروه درسی پایه دوازدهم.
https://eitaa.com/joinchat/2899509633Ca8a135c550
گروه هنر و ایده نقاشی و کاردستی
https://eitaa.com/joinchat/1079640406C7505d58e34
بزرگ ترین گروه آشپزی و ایده در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2931360063Cd33f759271
مجموعه کانالهای بانوان و کودکان
مطالب مفید علمی و فرهنگی
پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی
@madrese_yar
#لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان #معلم
✅ مجله کودکانه
فیلم،قصه،کلیپ ومطالب جالب در مورد فرشته های کوچولو
آنچه شما دوست دارید 🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@koodaks
#کودک #قصه #بازی
کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی
ایده ها و ترفندهای خانه داری
@ashpaziibaham
#آشپزی #خانواده #آموزش
یه کانال پر از ایده ها و مطالب جالب
با ما خلاق شو
@khalaghbashh
#ایده #خلاقیت #آموزش
هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور
در کانال داستانکده
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@dastankadeh
#کتاب #داستان #رمان
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑🎄
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ghesehayekoodakaneeh
#کودک #قصه #بازی
🌱🍃🌱#ایده_معرفی_دانش_آموزان
هدف : تمرکز بر عملکرد فردی برای موفقیت یک کار گروهی
همه ی معلمان در روز اول مهر حداقل دقایقی را به معرفی خود و دانش آموزان اختصاص می دهند برای اینکه این کار لذت بخش تر انجام شود ایده ی زیر پیشنهاد می گردد:
📌یک کاغذ را مچاله کرده و شبیه توپ درآورید(یا از توپ پارچه ای استفاده نمایید)
📌سپس از همه ی دانش آموزان بخواهید برخیزند .
📌توپ را در دست بگیرید و خودتان را معرفی کنید و توپ را به یک دانش آموز پاس دهید و روی صندلی خود بنشینید .
📌دانش آموزی که توپ را گرفته است نیز باید خود را معرفی کند و توپ را به فرد دلخواه دیگری پاس دهد و بنشیند .
📌آنقدر این عمل تکرار می شود که همه ی دانش آموزان بنشینند(معرفی شوند) .
📌سپس از دانش آموزان بخواهید به یاد بیاورند که توپ را از چه کسی دریافت و به چه کسی پاس داده اند و دوباره شما بازی را شروع کنید (باید دقیقا مثل پاس کاری قبلی تکرار شود و دانش آموزان توپ را از کسی دریافت کنند که بار قبل گرفته اند و توپ را به کسی بدهند که بار قبل پاس داده اند.)
🔴قبل از پاس کاری به دانش آموزان اطلاع ندهید که باید این توالی را به خاطر بسپارند.
🔴معمولا بار اول دانش آموزان قادر نیستند پاس کاری اولیه را شبیه سازی کنند و یا در کار پاس کاری سایر دانش آموزان دخالت می کنند آنها را تشویق کنید که هر کس روی کار خود تمرکز کند و مطمئن باشند که اگر هر کس کار خود را به درستی انجام دهد ، این کارگروهی با موفقیت به انجام خواهد رسید.
🔴برای دانش آموزانی که پایه های بالاتر هستند می توانید به صورت معکوس نیز این کار را انجام دهید.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
🌱🌱#ایده_معرفی_ دانش_آموزان
هدف : توجه به ویژگی های مثبت افراد و ابراز آن و اهمیت ویژگی های درونی نسبت به ظاهری
همه ی معلمان در روز اول مهر حداقل دقایقی را به معرفی خود و دانش آموزان اختصاص می دهند برای اینکه این کار لذت بخش تر انجام شود ایده ی زیر پیشنهاد می گردد:
📌به دانش آموزان بگویید که در این شیوه ی معرفی هر کس باید رو در روی نفر کناری شود و خودش را معرفی کند و یک ویژگی ظاهری مثبت در طرف مقابل را ذکر کند ، به طور مثال : من سارا هستم چه چشم های زیبایی داری.
(نفری که از او تعریف شده تشکر می کند یا لبخندی میزند و خود را به نفر کناری معرفی می کند )
📌پس از اینکه معرفی تمام شد از دانش آموزان بپرسید اسم این دوستتون چی بود؟ از کدوم ویژگی ظاهریش تعریف شد؟!
🔴مسلما دانش آموزان تمام موارد را به خاطر نمی آورند پس مجدد بازی را اجرا کنید تا ویژگی مثبت دوستشان در ذهنشان باقی بماند و بتوانند جواب سوالات شما را بدهند.
🔴قبل از بازی به دانش آموزان چندین ویژگی ظاهری مثبت مثل ، ویژگی های چهره ، تمیز و مرتب بودن ، لبخند زیبا ، چهره ی شاد و... را معرفی کنید و مطمئن شوید که هر فرد برای تمجید از ویژگی ظاهری نفر دیگر حداقل یک ویژگی را در ذهن خود دارد و حتی المقدور اجازه ندهید وقتی نوبت به دانش آموزی رسید برای پیدا کردن ویژگی مثبت مکث طولانی نماید که باعث ایجاد حس بد در فرد مقابل شود ، در این مورد سریع وارد شده و چندین ویژگی را بیان نمایید و بخواهید دانش آموز از بین این ویژگی ها یکی را به زبان خودش بیان کند.
📌📌همین بازی را در زنگ آخر نیز انجام دهید ولی به جای ویژگی ظاهری بخواهید یک ویژگی درونی یا رفتاری را بیان کنند ، به طور مثال من سارا هستم تو چقدر دختر مهربونی هستی .
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
✍اولین گام مدیریت موثر کلاس در محیط های روستایی چه می تواند باشد؟
📝 پاسخ :
📌اولین گام مدیریت کلاس موثر در روستاها، شناخت جامعه محلی است. زیرا از طریق جامعه محلی می توانید، شناخت جامعی از دانش آموزان و مهارتهای جامعه محلی کسب کنید. اگر معلم بتواند تعامل مناسبی با جامعه محلی داشته باشد؛ میتواند در تهیه وسایل آموزشی، امکانات و تجهیزات کلاس و سایر کمبودهای آموزشی از آنها یاری و کمک بگیرد.
📌از طرف دیگر تعامل با والدین سبب میشود تا به کمک انها بتوانید نقطه ضعف های دانش آموزان را برطرف کنید.
📌احترام به والدین و برقراری صمیمانه، شوق به همکاری و همیاری آنها را افزایش میدهد.
📌اما در مدارس شهری، اولین گام برای شناخت دانش آموزان بررسی پرونده آنها میباشد که، باعث شناخت دانش آموزان و تصمیم سازی و تصمیم گیری موثر خواهد بود.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
روشهای ایجاد انگیزه در دانشآموزان
وقتی صحبت از ایجاد انگیزه در دانشآموزان میشود، راههای مختلفی برای انجام آن وجود دارد؛
(1) پاداش
برخی ممکن است از پاداشها به عنوان انگیزهای برای دانشآموزان استفاده کنند. در حالی که برخی دیگر ممکن است سعی کنند یک محیط یادگیری مثبت ایجاد کنند که در آن دانشآموزان احساس ارشمند بودن کنند. در نهایت، بهترین راه برای ایجاد انگیزه در دانشآموز بستگی به فرد و آنچه برای او بهتر است، دارد.
(2) تحسین
ایجاد انگیزه در دانشآموزان میتواند چالشبرانگیز باشد. با این حال، چند مورد وجود دارد که میتواند کمک کند. اول، وقتی دانشآموزان کاری را خوب انجام میدهند، آنها را تحسین کنید. این به آنها نشان میدهد که برای تلاشهایشان ارزش قائل هستید و به تشویق آنها برای ادامه دادن کار خوب خواهید پرداخت.
(3) تشویق
انگیزهی دانشآموز، یک عامل کلیدی برای کسب موفقیت است. ایجاد انگیزه در دانشآموزان میتواند دشوار باشد، به خصوص زمانی که آنها تنبل به نظر میرسند یا احساس دلسردی میکنند.
یکی از راهها برای افزایش انگیزه، تشویق و حمایت است. به دانشآموزان اجازه بدهید بدانند که شما به آنها و تواناییهایشان ایمان دارید و بدون توجه به هر مسئلهای در کنار آنها هستید. این موضوع به دانشآموز کمک میکند تا احساس کند هنگام انجام کار سخت، حمایت و انگیزهی لازم را در اختیار دارد.
(4) مسئولیت پذیری
یکی از راههای ایجاد انگیزه در دانشآموزان کم کار این است که مسئولیت تکالیفشان را در اختیار خودشان قرار دهیم. اگر دانشآموزی متوجه نشود که چه چیزی از او خواسته میشود یا با تکالیف خود ارتباط خوبی برقرار نکند، کمتر احتمال دارد بهترین تلاش خود را بکند. همچنین ارائهی مداوم بازخورد و تحسین مهم است تا دانشآموز احساس کند که مورد قدردانی و حمایت قرار میگیرد.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
سلام و درود خدمت همکاران گرامی وتبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید 🌹
🗒️مواد درسی و تعداد جلسات هفتگی دوره ابتدایی
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تقویم_روز_دوشنبه
#دوم_مهر_۱۴۰۳
#اکرمبهدانه
#التماسدعا
⏰جهت سفارش تبلیغ در مجموعه کانالهای بانوان و کودکان با ما در ارتباط باشید🧑💻
@Schoolteacher401
↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️
@madrese_yar