🦋🌸🦋🌸
نمونه اي از تفسير اشكال در نقاشي كودكان:
🌸زياد بودن دكمه ها در لباس آدمك ترسيم شده نشانه كمبود اعتماد به نفس در كودك است .
🦋وجود حيوانات در نقاشي بيانگر حس طبيعت گرايي كودك مي باشد.
☁️ ابر در نقاشي كودك سمبل مادر و خورشيد سمبل پدر است .🌝
🌸اشكال نوك تيز و خطوط شكسته بيانگر خشونت در زندگي است.😡
🌸پشت سر هم و رديف بودن اشكال رسم شده مانند جوجه هاي يك مرغ به دنبال او ، نشانگر استعداد رياضي كودك مي باشد.🧠
🌸با توجه به عناصر رسم شده در يك سوم پايين نقاشي ميتوان به احساس كودك در گذشته اش پي برد.
🌸با توجه به عناصر رسم شده در يك سوم وسط نقاشي به احساس كودك در زمان حال مي توان پي برد.
🌸 عناصر رسم شده در يك سوم بالاي نقاشي نشانه احساس كودك به آينده خود است.
خطوط نقاشی كودكان :👇👇
🌸خطوط نازک و هماهنگ در نقاشی کودک،نشان دهنده ی سازگاری کودک است.🙂
🌸خطوط کوچک و فشرده،نشانه ی ناراحتی درونی کودک است.☹️
🌸خطوط مارپیچ نشانه ی پرخاشگری در کودک است.😤
🌸خطوط نازک و ملایم،احساسات عاطفی کودک را می رساند.😘
🌸خطوط کوتاه،خجالتی بودن و خطوط کمرنگ،کمبود جوش و خروش را می رساند.😚
🗒اگر در صفحه نقاشی بیشتر از نصف صفحه خالی بماند و نقاشی کوچک باشد نشانه ی اعتماد به نفس پایین کودک است.😢
✏️اگر کودک مرتب نقاشی کند و پاک کند نشانه ی ترس و اضطراب درونی اوست.😲
⛺️در مورد نقاشی خانه،اگر در و پنجره ای برای خانه نکشد،نشانه ی وابستگی شدید به مادر است.🧕
🏠بهترین نقاشی که نشانه ی روان سالم در کودک است،کشیدن خانه با دودکش و پنجره و در و پرده و آنتن است.
🌝خورشید در نقاشی کودک،نماد پدر است.خورشید با چشم و ابرو رابطه ی خوب با پدر را می رساند و خورشید سیاه ،تیرگی رابطه با پدر را می رساند.🧔
اگر کودک آدمکی
را نقاشی کند:👇👇
🌸سر بزرگتر از بدن،ناسازگاری کودک را می رساند.😫
🌸سر به تنهایی بدون بدن،اضطراب
مرور در تابستان(درسينو سوم).pdf
2.81M
تابستانه
مرور ریاضی
پایه دوم به سوم
پیک تابستانه سوم - شماره 2.pdf
1.45M
پیک_تابستانه #تستی
مناسب برای #ورودی_سوم
peyke-tabestane-dovom-92- no1.pdf
19.68M
بهترین و جامع ترین
پیک تابستانه
#ورودی_دوم_به_سوم
پیک_تابستانه_آزمون_سوم_به_چهارم_1.pdf
653.7K
#کاربرگ تابستانه
ورودی چهارم
4_5954116065842692623.ogg
497.8K
💢موضوع این فایل
اختلالات یادگیری
مشکلات املایی
📌 روشهای خواندن متن در دبستان عبارتند از:
♦️خواندن خطابی: در این شیوه، معلم یا یکی از دانش آموزان متن درسی را خطاب به دیگران میخواند و آنها ضمن گوش دادن به متن نیز توجه میکنند.
♦️همخوانی: در این نوع خواندن، آموزگار یا یکی از شاگردان متن را با صدای بلند خوانده و دانش آموزان دیگر با صدای بلند آن را تکرار میکنند. این شیوه بیشتر در کلاس اول کاربرد دارد؛ البته استفاده زیاد از این شیوه موجب کُندخوانی بچهها میشود و انرژی زیادی از دانش آموزان می گیرد.
♦️خواندن اجمالی: هدف از این روش دستیابی به نکتهها و مطالب مهم کتاب و مضمون کلی آن در زمان کوتاه و با سرعت زیاد است. در این شیوه، معلم از جزئیات صرف نظر کرده و به نکتههای کلیدی درباره ساختار مطالب و نکات مهم درس توجه میکند.
♦️سریع خوانی: هدف از سریع خوانی، آشنایی کلی با متن است نه درک عمیق آن. در این روش، سرعت خواندن زیاد میباشد. تند خوانی، مستلزم حرکت منظم چشم بر روی صفحه کتاب است؛ این نوع خواندن را میتوان از پایه چهارم ابتدایی آموزش داد.
♦️عبارت خوانی (گروه خوانی) : در این روش، به جای توقف چشم بر روی تک تک کلمات، به گروهی از کلمات توجه میشود. روش عبارت خوانی دو سطح دارد: سطح مکانیکی در ارتباط با عادت دادن چشم برای حرکت سریع از طریق توجه به گروهی از کلمات است؛ در سطح ادراکی خواننده بردرک فهم مطالب تاکید خواهد داشت. در پایه اول ابتدایی، خواندن به صورت کلمه به کلمه یا حرف به حرف است ولی از پایه دوم به بعد میتوان به آموزش گروه خوانی اقدام نمود.
♦️دقیق خوانی: هدف این نوع خواندن، درک کامل مطلب و نگهداری آن به شکل منطقی در حافظه است، به گونهای که امکان بازیابی متن در موقعیتهای بعدی به آسانی میسر میباشد. در این روش، از فنون سازماندهی، حاشیه نویسی، علامت گذاری و خلاصه کردن مطالب استفاده میشود. در این شیوه تاکید بر فهم به جای حافظه طوطیوار است؛ خواننده از خواندن لذت برده و به سمت آن بیشتر روی میآورد. این نوع خواندن، از همان پایه اول ابتدایی باید مورد توجه قرار گیرد.
♦️خواندن تجسّسی: هدفِ این نوع خواندن، درک عمیقتر، کنجکاوی بیشتر و شرکت فعّالانه در خواندن است. برای رسیدن به هدف مذکور، باید قبل از مطالعه سوالهایی از متن انتخاب شود. هدف از خواندن تجسّسی این است که خواننده به یک قضاوت منطقی و درک کامل از متن برسد. در این روش، خواننده از تنگ نظری رهایی یافته و توانایی تشخیص، تحلیل، ارزشگذاری، نظم و خلاقیت پیدا میکند.
♦️خواندن لذتی: هدف از این نوع خواندن، درک زیباییها، افزایش آگاهی و لذت بردن از آثار هنری است. این هدف از مطالعه شعر، قصه و ضربالمثل قابل وصول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تأثیر منفی فریاد زدن در جهت کنترل کلاس درس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهی 🐟🎏 متحرک
👇👇👇👇👇👇
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3
#فارسی
مرور پایه سوم
ورودی چهارم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar3