eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
8.4هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
10هزار ویدیو
14.6هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
جدول تشویقی با طرحِ یونیکورن و ستاره ⭐ 🦄 قابل کپی و پرینت قابل رنگ آمیزی طراحی شده در ابعاد A4 روش استفاده: در ستون سمت راست نام دانش آموزان قرار میگیرد و بنا به صلاح دید معلم بابت‌ تشویق، دانش آموز می‌تواند یکی از ستاره های خود را رنگ آمیزی کند... هدف ایجاد انگیزه و رغبت بین دانش آموزان می باشد و در نهایت از نفرات برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.
آیه الکرسی 🌹
مادرای عزیز بخونید و از بچه ها بخواین برای بقیه لطیفه هارو بگند عالی جهت تقویت حافظه و افزایش اعتماد بنفس #مرور_تابستانه #لطیفه
بازی آموزشی کلماتی که مد نظرتون هست و می‌خواید از بچه‌ها سوال کنید حالا مخالف یا هم معنی فرقی نداره روی یکی از بال‌های کفشدو زک می‌نویسید حالا کفشدوزک را درون سبد یا یک کیسه پلاستیک قرار می‌دهید و از این طرف هم معنی و مخالف کلماتی که روی بال کفشدوزک‌ها نوشتید رو روی تخته می‌نویسید و بچه ها باید سریع پیدا کنند بهش اشاره کنند. باعث تقویت حافظه دیداری دقت و تمرکز در بچه ها میشه
هشت توصیه برای افزایش تمرکز دانش آموزان در کلاس 📚 ✅️۱_ کلاستان رو با یک تمرین ذهنی شروع کنید ✅️۲_ زمان هر جلسه را به بخش های کوچک‌تر تقسیم کنید! ✅️۳_ از آنتراکت‌های جذاب و انرژی‌بخش استفاده کنید!!! ✅️۴_ قدرت آموزش دیواری (بصری) را دست کم نگیرید. 🖼️ ✅️۵_ عوامل حواس‌پرتی رو از جلوی چشم شاگردانتون حذف کنید . ✅️۶_ در حین تدریس مدام از شاگردانتون باز‌خورد بگیرید . ✅️۷_ از روش خلاصه‌سازی دروس استفاده کنید 📑. ✅️۸_ کلاستان رو معکوس کنید
نکته های ادبی ❇️شماره یک ( ۱ ) ❇️مهارت خواندن(مقدمه) ✔️«خواندن در برگیرنده مجموعه ای از مهارت هاست که پایه مشترک موفقیت در همه زمینه‌های تحصیلی می‌شود. ◼️ محور اصلی سوادآموزی، خواندن است و از هرکسی انتظار می‌رود که خواندن و نوشتن را بداند اکثر کودکان به شوق یادگیری خواندن به مدرسه می روند و تحصیلات رسمی خود را با خواندن و نوشتن شروع می‌کنند. ◼️هدف نهایی از کسب توانایی خواندن، رسیدن به مرحله‌ای است که فرد بتواند نوشته‌ای را بخواند، آن را نقد و بررسی کند و درنهایت به نیازی از نیازهای خود پاسخ گوید.» عدم توجه به این موضوع تنها به معلمان اختصاص نمی یابد، بلکه سهل انگاری برخی از والدین در این زمینه را هم باید به آن اضافه کرد.
شکوفه های ادبی ❇️ نکته هایی از ادبیات ✔️شماره دو ( ۲ ) ❇️مهارت خواندن ✔️مهارت خواندن چیست و چگونه می توان بهتر مطالعه کرد؟ کارشناسان در سراسر جهان همیشه تاکید بر این موضوع داشته اند که یکی از حساس ترین نیازها برای یادگیری در زندگی امروز مهارت خواندن میباشد که باید توسط دانش آموزان جدی گرفته شود. مهارت خواندن در اینکه در تمامی موارد تحصیلی به موفقیت برسیم به ما کمک زیادی میکند و سبب می شود رنگ و بوی موفقیت را احساس کنیم. علی‌رغم اینکه بسیاری از کارشناسان می‌گویند، مهارت در خواندن یکی از مهم‌ترین نیازهای یادگیری دانش آموزان در زندگی امروز است و به نوعی پایه مشترک موفقیت در همه زمینه‌های تحصیلی به شمار می‌آید، اما به نظر می‌رسد این موضوع هنوز در بسیاری از مدارس جدی گرفته نشده و اولیای مدرسه بهای چندانی به آن نمی‌دهند، این در حالی است که سواد خواندن به عنوان یک مهارت کلان زبانی باعث دستیابی انسان به تجارب متعدد و مختلف می‌شود.
شکوفه های ادبی ❇️ نکته هایی از ادبیات ✔️شماره سه ( ۳ ) ❇️مهارت خواندن راهکار تقویت سواد خواندن با توجه به نکات ذکر شده معلمان باید مهارت اولیه كودكان را در زمینه خواندن ارزیابی كرده و بر این اساس آنان را به ضرورت تقویت سواد خواندن آگاه نمایند. بنابراین الگوهای تدریس و ارزشیابی در مدارس، خصوصاً در درس فارسی باید مبتنی بر درك مطلب باشد.  باید روش‌های سنتی تدریس كه در آن‌ها مهارت خواندن دانش آموزان تقویت می‌شود، احیا گردد (خواندن متون درس فارسی به صورت گروهی و آهنگین). می‌توان از رایانه در افزایش سواد خواندن کودکان استفاده کرد؛ مثلاً در هر هفته حداقل یك بار دانش آموزان مشق خود را تایپ كرده و آن را تحویل معلم دهند؛ مربی نیز حداقل هفته‌ای یك بار در سامانه رایانه‌ای مدرسه، از بچه‌ها بخواهد به جای آن كه املا را روی كاغذ بنویسند، در رایانه تایپ كنند. حتی می‌توان از دانش آموزان خواست دیوارنوشته ها را از خانه تا مدرسه پیگیری و آن را در كلاس بازخوانی كنند یا تیتر روزنامه‌های مختلف را جمع آوری كرده و در كلاس بخوانند. گفتگو و بحث با دانش آموزان، رفتن به كتابخانه مدرسه، خواندن قصه یا مجله برای كودكان با توجه به شاخص‌های درك مطلب، از دیگر مهارت‌ها جهت تقویت خواندن است. افزودن یك نشست آموزش خانواده مجازی در شرایط کنونی با عنوان تقویت مهارت خواندن و درك مطلب، اختصاص یك روز برای هدیه كتاب از سویِ مدرسه به دانش آموزان علاقه‌مند ارایه راهكار به صورت مستمر برای هدایت معلمان در برطرف ساختن ضعف و بهبود سواد خواندن شاگردان از دیگر موارد موثر است. استفاده از دانش آموزان ممتاز پایه پنجم و ششم ابتدایی به عنوان معلمِ خواندن، در کلاس‌های پایین تر نیز مناسب می‌باشد. تلفیق درس فارسی با درس‌های مختلفی چون هنر، علوم و ریاضی نیز موثر است؛ مثلاً معلم از بچه‌ها بخواهد سه حیوان پستاندار و سه پرنده را در جنگل نقاشی كنند، سپس برای نقاشی خود داستانی نوشته و آن را برای همکلاسی بخوانند.
✅شکوفه های ادبی ❇️ نکته هایی از ادبیات ✔️شماره چهار ( ۴ ) ❇️مهارت خواندن روش های خواندن بخش اول روش‌های خواندن متن در دبستان عبارتند از: خواندن خطابی: در این شیوه، معلم یا یکی از دانش آموزان متن درسی را خطاب به دیگران می‌خواند و آن‌ها ضمن گوش دادن به متن نیز توجه می‌کنند. همخوانی: در این نوع خواندن، آموزگار یا یکی از شاگردان متن را با صدای بلند خوانده و دانش آموزان دیگر با صدای بلند آن را تکرار می‌کنند. این شیوه بیشتر در کلاس اول کاربرد دارد؛ البته استفاده زیاد از این شیوه موجب کُندخوانی بچه‌ها می‌شود و انرژی زیادی از دانش آموزان می گیرد. خواندن اجمالی: هدف از این روش دستیابی به نکته‌ها و مطالب مهم کتاب و مضمون کلی آن در زمان کوتاه و با سرعت زیاد است. در این شیوه، معلم از جزئیات صرف نظر کرده و به نکته‌های کلیدی درباره ساختار مطالب و نکات مهم درس توجه می‌کند. سریع خوانی: هدف از سریع خوانی، آشنایی کلی با متن است نه درک عمیق آن. در این روش، سرعت خواندن زیاد می‌باشد. تند خوانی، مستلزم حرکت منظم چشم بر روی صفحه کتاب است؛ این نوع خواندن را می‌توان از پایه چهارم ابتدایی آموزش داد.
✅شکوفه های ادبی ❇️ نکته هایی از ادبیات ✔️شماره پنج ( ۵ ) ❇️مهارت خواندن روش های خواندن متن بخش دوم عبارت خوانی (گروه خوانی) : در این روش، به جای توقف چشم بر روی تک تک کلمات، به گروهی از کلمات توجه می‌شود. روش عبارت خوانی دو سطح دارد: سطح مکانیکی در ارتباط با عادت دادن چشم برای حرکت سریع از طریق توجه به گروهی از کلمات است؛ در سطح ادراکی خواننده بردرک فهم مطالب تاکید خواهد داشت. در پایه اول ابتدایی، خواندن به صورت کلمه به کلمه یا حرف به حرف است ولی از پایه دوم به بعد می‌توان به آموزش گروه خوانی اقدام نمود. دقیق خوانی: هدف این نوع خواندن، درک کامل مطلب و نگهداری آن به شکل منطقی در حافظه است، به گونه‌ای که امکان بازیابی متن در موقعیت‌های بعدی به آسانی میسر می‌باشد. در این روش، از فنون سازماندهی، حاشیه نویسی، علامت گذاری و خلاصه کردن مطالب استفاده می‌شود. در این شیوه تاکید بر فهم به جای حافظه طوطی‌وار است؛ خواننده از خواندن لذت برده و به سمت آن بیشتر روی می‌آورد. این نوع خواندن، از همان پایه اول ابتدایی باید مورد توجه قرار گیرد. خواندن تجسّسی: هدفِ این نوع خواندن، درک عمیق‌تر، کنجکاوی بیشتر و شرکت فعّالانه در خواندن است. برای رسیدن به هدف مذکور، باید قبل از مطالعه سوال‌هایی از متن انتخاب شود. هدف از خواندن تجسّسی این است که خواننده به یک قضاوت منطقی و درک کامل از متن برسد. در این روش، خواننده از تنگ نظری رهایی یافته و توانایی تشخیص، تحلیل، ارزش‌گذاری، نظم و خلاقیت پیدا می‌کند. خواندن لذتی: هدف از این نوع خواندن، درک زیبایی‌ها، افزایش آگاهی و لذت بردن از آثار هنری است. این هدف از مطالعه شعر، قصه و ضرب‌المثل قابل وصول است.
تکرار و تمرین نگارش دوم .
تکرار و تمرین ریاضی پایه دوم