eitaa logo
تدریس یار پایه سوم
8.4هزار دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
10.1هزار ویدیو
14.6هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی فصل۴ تمرین صفحه ی۶۹.سوال۱ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی فصل۴ تمرین صفحه ی۶۹.سوال۲ ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
کانال فصل سوم.docx
344.4K
📚املای فارسی 🌻نوبت اول ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
. ✨🌈 ❄️این روزها پرسشهایی از این جنس نیز مطرح می شود. 🔴 دانش اموزی در کلاس دارم که مادر خود را در حادثه ای از دست داده😔 اگر بخواهم به مناسبت روز مادر جشنی🎉 برگزار کنم چه بسا موجب آزردگی، دلشستگی یا ناراحتی بیشتر این دانش اموزم شود پیشنهاد شما چیست❓ 🔴 دانش آموزی دارم که پدر🧔 و مادرش👱‍♀ از هم جدا شده اند و نزد مادربزرگ👵 خود زندگی می کند برای  روز مادر و یا درسهای مربوط به مادر که در کتاب📘 است چه کنم❓ ✏️در   به چند نکته کلی و جزیی اشاره می کنم: مقدمتا" خدمتتان عرض کنم بچه هایی هستند که وقتی یکی از  اعضای خانواده 👨‍👩‍👧‍👧خود را از دست می دهند😢 این غم انچنان بر انها سخت است که به محبت❤️ خدا هم شک می کنند آشکارا یا در گفتگوی با خود این شبهه را مطرح می کنند که: اگر خدا مهربان است چرا بچه های دیگر  باید پدر و مادر 💑داشته باشند اما من از این نعمت محروم باشم⁉️ و چراهای پی در پی دیگر❓❓❓ من و شما خوب می دانیم که سختی ها و گرفتاری ها لازمه زندگی مادی و دنیایی است . این دنیا برای انسان بهشت نیست، خداوند در قران می فرماید: لقد خلقناالانسان فی کبد ما انسان را در سختی افریدیم. يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ ای انسان تو خدای خود را ملاقات می کنی اما با سختی. این دنیا میدان ازمون و مسابقه🏃‍♂ انسانهاست و وجود موانع ایذایی 📛در میدان مسابقه طبیعی است( البته این سختی ها مانند ضعف جسمانی، جدایی و یا بیماری عزیزان غیر از دشواریهایی است که انسانها برای خود و دیگرن درست می کنند مانند افتادن در دام اعتیاد، بی احتیاطی در رانندگی 🚑و از این قبیل)🚒🚨🏍 از این نکات بگذریم، در مقام یک معلم پرسشمان این بود: کودکی که یکی از عزیزانش را از دست دهد ممکن است نسبت به خالق هستی بدگمان شود چگونه او را متوجه سازیم که اینگونه که او فکر می کند نیست؟ می توانیم از بچه ها بپرسیم که به نظر انها عزیزترین کسی که خدا افریده چه کسی است❓ کسی که او را از همه بیشتر دوست داشته و دوست دارد❓ در صورت لزوم کمکشان می کنیم که او پیامبر نور و رحمت و محبت حضرت محمد صل الله علیه و اله و سلم است بعد اضافه می کنیم، می دانید هنوز به دنیا نیامده بود که پدرش از دنیا رفت! چندی از به دنیا آمدنش بیشتر نگذشته بود که مادرش را هم از دست داد! سپس پدر بزرگش سرپرستی او را پذیرفت چندی بعد او را هم از دست داد.....صاحب فرزندی به نام ابراهیم شد فرزندش هم عمرش به دنیا نبود. چند سال در شعب ابی طالب در محاصره دشمنان بود  و زندگیش خیلی سخت شده بود انجا بود که همسرش که خیلی دوستش داشت را هم از دست داد....اگر برای ما سختی به وجود می اید برای پیامبر عزیزمان هم رُخ داده! می دانید سختی های هر کسی مختلفه وقتی کسی سختی سر راهش قرار می گیره باید صبور باشه همراه برخی سختی ها یا بعد از سختی ها خدای مهربان دریچه هایی از نعمتها را به روی انسان باز می کنه .....🖼. 🔴 حالا به صورت شفاف تر به این پرسش بپردازیم که وقتی کودکی در کلاسمان مادر خود را از دست داده چه کنیم که او از مراسم جشن و شادی 🎊به دلیل فقدان عزیزی چون مادر آسیب نبیند⁉️ به نظرم از پیش می توانیم از بچه ها بپرسیم که : بچه ها یه دختر می تونه مامان باباش بشه⁉️ پس از شنیدن نظرات بچه ها به اونها می گیم پیامبر مهربانی ها حضرت محمد صل الله علیه و اله به دختر عزیزش خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها می گفت یعنی مامان باباش چرا پیامبر این را می گفت⁉️‼️ آفرین چون این دختر مثل یه مامان به باباش محبت می کرد ..... حالا یه سوال دیگه: یه بابا می تونه مامان دخترش هم باشه❓ ....یه مادر بزرگ می تونه برای  یه دختر کوچولو مامان باشه❓ یه خواهر چی یه خواهر می تونه برای خواهر دیگه مامان باشه⁉️❗️ این طور بچه ها که مامانشون آسمانی شده و بابا مثل مادر براشون زحمت می کشه روز مادر رو به چه کسی تبریک بگن؟!! همکاران محترم بعد از این حرفها اگه لازم می دونید  بگید تو کلاس ما بابای فاطمه جون براش مثل مامان هم بوده اون یه قهرمانه و من  هم بهش این روز رو تبریک می گم و ازش تشکر می کنم که برای دانش اموز عزیزم مادری کرده. حالا بریم به سراغ پذیرایی....... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌱🍃🌱 هدف : تمرکز بر عملکرد فردی برای موفقیت یک کارگروهی همه ی معلمان در روز اول مهر حداقل دقایقی را به معرفی خود و دانش آموزان اختصاص می دهند برای اینکه این کار لذت بخش تر انجام شود ایده ی زیر پیشنهاد می گردد: 📌یک کاغذ را مچاله کرده و شبیه توپ درآورید(یا از توپ پارچه ای استفاده نمایید) 📌سپس از همه ی دانش آموزان بخواهید برخیزند . 📌توپ را در دست بگیرید و خودتان را معرفی کنید و توپ را به یک دانش آموز پاس دهید و روی صندلی خود بنشینید . 📌دانش آموزی که توپ را گرفته است نیز باید خود را معرفی کند و توپ را به فرد دلخواه دیگری پاس دهد و بنشیند . 📌آنقدر این عمل تکرار می شود که همه ی دانش آموزان بنشینند(معرفی شوند) . 📌سپس از دانش آموزان بخواهید به یاد بیاورند که توپ را از چه کسی دریافت و به چه کسی پاس داده اند و دوباره شما بازی را شروع کنید (باید دقیقا مثل پاس کاری قبلی تکرار شود و دانش آموزان توپ را از کسی دریافت کنند که بار قبل گرفته اند و توپ را به کسی بدهند که بار قبل پاس داده اند.) 🔴قبل از پاس کاری به دانش آموزان اطلاع ندهید که باید این توالی را به خاطر بسپارند. 🔴معمولا بار اول دانش آموزان قادر نیستند پاس کاری اولیه را شبیه سازی کنند و یا در کار پاس کاری سایر دانش آموزان دخالت می کنند آنها را تشویق کنید که هر کس روی کار خود تمرکز کند و مطمئن باشند که اگر هر کس کار خود را به درستی انجام دهد ، این کارگروهی با موفقیت به انجام خواهد رسید. 🔴برای دانش آموزانی که پایه های بالاتر هستند می توانید به صورت معکوس نیز این کار را انجام دهید. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 📌اداره کل آموزش و پرورش استان فارس 📌معاونت آموزش ابتدایی 📌اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوا ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
🌱🌱 دانش_آموزان هدف : توجه به ویژگی های مثبت افراد و ابراز آن و اهمیت ویژگی های درونی نسبت به ظاهری همه ی معلمان در روز اول مهر حداقل دقایقی را به معرفی خود و دانش آموزان اختصاص می دهند برای اینکه این کار لذت بخش تر انجام شود ایده ی زیر پیشنهاد می گردد: 📌به دانش آموزان بگویید که در این شیوه ی معرفی هر کس باید رو در روی نفر کناری شود و خودش را معرفی کند و یک ویژگی ظاهری مثبت در طرف مقابل را ذکر کند ، به طور مثال : من سارا هستم چه چشم های زیبایی داری. (نفری که از او تعریف شده تشکر می کند یا لبخندی میزند و خود را به نفر کناری معرفی می کند ) 📌پس از اینکه معرفی تمام شد از دانش آموزان بپرسید اسم این دوستتون چی بود؟ از کدوم ویژگی ظاهریش تعریف شد؟! 🔴مسلما دانش آموزان تمام موارد را به خاطر نمی آورند پس مجدد بازی را اجرا کنید تا ویژگی مثبت دوستشان در ذهنشان باقی بماند و بتوانند جواب سوالات شما را بدهند. 🔴قبل از بازی به دانش آموزان چندین ویژگی ظاهری مثبت مثل ، ویژگی های چهره ، تمیز و مرتب بودن ، لبخند زیبا ، چهره ی شاد و... را معرفی کنید و مطمئن شوید که هر فرد برای تمجید از ویژگی ظاهری نفر دیگر حداقل یک ویژگی را در ذهن خود دارد و حتی المقدور اجازه ندهید وقتی نوبت به دانش آموزی رسید برای پیدا کردن ویژگی مثبت مکث طولانی نماید که باعث ایجاد حس بد در فرد مقابل شود ، در این مورد سریع وارد شده و چندین ویژگی را بیان نمایید و بخواهید دانش آموز از بین این ویژگی ها یکی را به زبان خودش بیان کند. 📌📌همین بازی را در زنگ آخر نیز انجام دهید ولی به جای ویژگی ظاهری بخواهید یک ویژگی درونی یا رفتاری را بیان کنند ، به طور مثال من سارا هستم تو چقدر دختر مهربونی هستی . 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🔖فایل مکمل پست بالا👆 📌در ابتدای سال تحصیلی؛ دانش آموزان به دلیل تعطیلات تابستان، مطالب را فراموش کرده اند؛ معلم توانمند با ارزشیابی تشخیصی، می تواند نقطه آغاز تدریس خود را مشخص کند. 📌به یاد داشته باشیم، عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و... در ضعف آموزشی و تربیتی دانش آموزان دخیل می باشند و نباید تمام مشکلات دانش آموزان را به معلم سال قبل نسبت داد. 📌وقتی به عنوان یک معلم به سرزنش معلم سال قبل می پردازیم، شخصیت معلم را در نظر دیگران تخریب می کنیم، تخریب شخصیت یک معلم =تخریب شخصیت خودم به عنوان یک معلم👌 📌یک معلم توانمند، به جای سرزنش معلم سال قبل، با برنامه ریزی و شناختن نقاط قوت و ضعف دانش آموزان به تدریس  اقدام می کند. 📌خیلی وقت ها ایراد، از خود ماست که نقطه‌ی آغاز را نمی شناسیم، راه را نمی شناسیم به جای اینکه انگشت اتهام را به سمت دیگران نشانه رویم کمی روی فعالیت و تدریس خود،تمرکز کنیم. 📌اینکه صرفا دست از کار بکشیم و هیچ گونه فعالیتی در جهت بهبود وضعیت دانش آموزان انجام ندهیم نوعی سلب مسئولیت است. بهتر است با خودمان رو راست باشیم؛ 《گیرم معلم پارسال نابلد؛ امسال که من،  معلم راه بلدی هستم، چه گلی برسر بچه ها خواهم زد.》 ................................🌻....................... ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📌کتاب های خواندنی و کمک درسی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش در سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی مکتوب https://samanketab.roshd.ir/ برای اینکه بدانیم برای پایه تحصیلی که تدریس می کنیم چه کتاب هایی مورد تایید وزارت آموزش و پروش است ، لازم است عنوان درس و پایه مورد نظر را در قسمت جستجو بنویسیم. مثلا: ریاضی سوم 💠 سرگروه آموزشی پایه ی سوم  استان فارس 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
218_62549572714622.pdf
1.92M
ریاضی سوم ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
199_62549561467825.pdf
3.83M
پیک هفتگی تا آخر سال ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
✳️تحول محتوایی کتاب های درسی قرآن در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در سال تحصيلي 1404 - 1403 دانش آموزان پایه های سوم تا ششم ابتدایی با تغییرات محسوسی در محتوا رو به رو هستند. این تغییرات ناشی از تحولاتی است که در رویکرد برنامه درسی قرآن رخ داده است. از مهمترین تغییرات در پایه سوم ابتدایی در سال تحصیلی جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد: ۱- جابجایی فصل اول و دوم : از این پس دانش آموزان در فصل اول کتاب، ابتدا با یادآوری قواعد روخوانی آشنا شده و سپس به فصل دوم یعنی یادگیری قرائت نماز می پردازند. ۲- کاهش طرح ۳۳ روزه به ۲۰ روز : با توجه به اینکه طرح ۳۳ روزه از سال ۱۳۸۸ اجرا می شود و در آن زمان دانش آموزان شش روز در مدرسه حضور داشتند و دو زنگ به یادگیری قرآن اختصاص داشت؛ لذا تجمیع زمان آموزش در قالب طرح ۳۳ روزه قابل توجیه بود. با توجه به کاهش روزهای حضور دانش آموزان در مدرسه از شش روز به پنج روز در هفته و نیز افزایش یک ساعت درسی به درس قرآن در کلیه پایه های تحصیلی ابتدایی، مقرر شد از امسال ساعات درسی ترجیحا یک روز در میان در جدول ساعات درسی کلاسی پیش بینی شود. ۳- کاهش دروس : در کلیه کتاب های درسی قرآن دوره ابتدایی از جمله پایه سوم ابتدایی علاوه بر کاهش محتوا، کاهش صفحات و تعداد دروس کتاب درسی نیز به وضوح قابل مشاهده است. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
📒 پست اول اهداف کلی کتاب فارسی سوم ابتدایی 🍁حیطه ی عاطفی و نگرشی : ➰ایجاد علاقه و تقویت نگرش مثبت نسبت به بیان احساسات و عواطف و افکار ➰ایجاد نگرش مثبت نسبت به مطالعه 💫 ایجاد کتابخانه ی کلاسی ( چه خوب اگر در کتاب خانه ی کلاسی از کتاب هایی که برای کودکان در ساحت های شش گانه تالیف شده است استفاده کنیم ..در این زمینه می توانیم از بسترهای خوب چون کانون پرورش فکری بهره ببریم .) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
📒 پست دوم اهداف کلی کتاب فارسی سوم ابتدایی 🍁حیطه ی مهارتی  : 1⃣ گوش دادن 2⃣سخن گفتن 3⃣خواندن 4⃣نوشتن 1⃣ گوش دادن : دریافت ارتباط میان بخش های گوناگون پیام بررسی و اظهار نظرها درباره ی شنیده ها 2⃣ سخن گفتن : به کار گیری زبان مناسب برای مخاطبان چون داستان گویی و شعر گویی به کار گیری کار افزارهای مناسب ارتباطی توانایی شرکت در بحث ها و گفت و گوها 3⃣ خواندن : دریافت ارتباط میان بخش های گوناگون نوشته به کارگیری کار افزارهای مناسب در خواندن گسترش دایره ی دید در خواندن 4⃣ نوشتن : توسعه ی توانایی مهارت های نگارشی نظیر نوشتن خلاق ،بیان باورها،احساسات و خواسته ها در قالب نوشته. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
@MoallemYariR3 علوم فصل 2تا6 پاسخنامه.pdf
1.38M
🔺 آزمون فصل 2تا6 علوم سوم با پاسخنامه 🔹 دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی فصل ۳ عددهای کسری.معرفی واحد کامل آموزگار:مریم رحمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی فصل۳ عددهای کسری، معرفی کسر آموزگار:مریم رحمانی
1_14582903770.pdf
4.87M
🔺کتاب کار ریاضی جامع و کامل
تکلیف خلاق درس ششم فارسی و کسر 😍
کاربرگ فصل سوم ریاضی #ریاضی_فصل_سوم_3