eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
11.6هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
9.2هزار ویدیو
14.6هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Ltms
به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و کاردستی @naghashi_ghese کانال فیلم و قصه کودکانه @ghesehayekoodakaneeh کانالی حاوی مطالب مفید فرهنگی و پرورشی ویژه اولیا و معلمان @madrese_yar کانال ترفند و خلاقیت @khalaghbashh کانال آشپزی و نکات جالب @ashpaziibaham کانال اخبار طلایی ✅اخباری جالب آنچه شما دوست دارید در هر زمینه ای با ما همراه باشید ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @goldennews فروشگاه معلم اقتصاد یار خانواده یار معرفی سیگنال بورس معرفی لوازم آموزشی ارزان معرفی کتاب آموزشی ارزان معرفی کتاب داستان و ..... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @shopteacher کانال داستان و حکایت هر روز یک پارت داستان و معرفی کتب مشهور در کانال داستانکده ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @dastankadeh
✅ یه کانال پر از داستانهای صوتی کودکانه🧑‍🎄 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ghesehayekoodakaneeh
کلاس دلخواه / اعظم لاریجانی ایجاد جذابیت در آموزش از راه‌های متفاوتی با دانش‌آموزان ممکن است. یکی از این راه‌ها بر پایه شناخت و درک علاقه‌مندی‌های هر دانش‌آموز است. یکی تماشای فیلم را می‌پسندد و آن دیگری با کتاب دوستی دارد. حتی یکی ترجیح می‌دهد با بازی رایانه‌ای وقت بگذراند. معلمی که با آگاهی از تمایلات دانش‌آموزان، روش‌های آموزشی متنوعی را برمی‌گزیند، فرصت یادگیری با کیفیتی را در اختیار آنان قرار می‌دهد. بر این اساس، او علاوه بر آموزش، رابطه صمیمانه‌ای با دانش‌آموزان خواهد داشت؛ رابطه‌ای که در آن اعتماد به وجود می‌آید، زیرا آن‌ها می‌بینند که نظرات و علاقه‌هایشان مورد توجه است. از آن گذشته، هر معلمی به دنبال راهی است که توجه جدی و متمرکز دانش‌آموزان را به موضوعی جلب کند و چه راهی مؤثرتر از آنکه فرصت‌هایی فراهم شوند تا در زمینه‌هایی که با آن علاقه‌مندند، به جست‌وجو و کشف بپردازند و در این میانه بیاموزند. آن‌ها همیشه مشتاق حضور در چنین کلاس سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی خواهند ماند ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
ماندگاری با تجربه‌نگاری      آغاز دهه هفتاد، وقتی برای نخستین بار به‌عنوان معلم سر کلاس درس حاضر شدم، یکی از دبیران مورد علاقه و اثرگذار دوران تحصیلم که انگیزه معلمی را در من شعله‌ور کرده بود گفت: «نیرو! معلمی نود درصد تجربه است و ده ‌درصد سواد» . به هر روی، دانش و تجربه مکمل یکدیگرند. مَثَل این دو، مَثَل دو پا برای حرکت آدمی است. به یکی تکیه می‌کنیم و دیگری را پیش می‌بریم و در گام بعدی، با اتکا به دیگری، پای عقب‌مانده را به جلو سوق می‌دهیم. به تجربه تکیه و دانش (نظریه) را ایجاد می‌کنیم و به دانش تکیه و تجربه را تفسیر می‌کنیم. در این میان، معلمی خاستگاه تجربه‌های سرشار و گوناگونی است که هر کدام می‌تواند واجد آثار پیش‌برنده یا بازدارنده درخور توجهی باشد؛ تجربه‌هایی که لزوماً نه مسبوق به سابقه معلم هستند و نه مندرج در کتاب، ولی می‌توانند رافع نیاز معلمان تازه‌کار و عامل بهره‌وری بیشتر معلمان کهنه‌کار باشند. به‌ویژه که معلم هرسال با دانش‌آموزان، کلاس‌ها و موضوعاتـی کامـلاً متفاوت مواجه است. معلم در این شرایط برای اداره کلاس و تحقق اهداف آموزشی خویش نمی‌تواند تنها به دانش صریح1 مندرج در کتاب‌ها اکتفا کند، چراکه آن را پاسخگوی موقعیت‌های ناخواسته و بی‌شمار پیش رویش نمی‌یابد، بلکه به گستره‌ای از دانش نیازمند است که آن را به‌طور ضمنی2 دریافته است؛ دانشی که در پی تجربه‌های شخصی پدیدار شده و به آسانی تن به نمایش و بیان صریح نمی‌دهد. از این رو، شاهدیم که علاوه بر برنامه‌های درسی رسمی یا آشکار، برنامه درسی پنهان3 یا همان تجربه‌های قصدنشده در دایره امور کلاس قرار می‌گیرند. این تجربه‌های گران‌سنگ که به بهای عمر گرانبار معلم و دانش‌آموزان پدید می‌آیند، در سینه و خاطر ایشان هستند که غالباً به ورطه فراموشی سپرده می‌شوند و قابل دسترسی و استفاده نیستند. در حالی که می‌توان با بهره‌جویی از تجربه‌نگاری، ضمن بی‌نیازی از بازانجام ناکامی‌ها، بر قلمرو روش‌ها و الگوهای مؤثر در جریان آموزش افزود و با کمترین هزینه و آزمون و خطا مسیر رسالت و اثربخشی خود و یادگیری لذت‌بخش فراگیرندگان را هموارتر کرد. تجربه‌نگاری، به‌ویژه اگر در قالب خاطرات صورت پذیرد، شیرینی و باور دیگری را بارور می‌کند. نمونه اين کار را می‌توان در کتاب آقامعلم4 نوشته فرانک مک‌کورت مشاهده کرد. او که یک معلم معمولی و ناآشنای ایرلندی‌تبار بود، پس از ثبت تجربه‌های معلمی خویش، نه‌تنها پرفروش‌ترین کتاب وقت ایالات متحده را رقم زد و خود را نام‌آشنا و شهره ساخت، بلکه در مدیریت دانش5  نقشی ایفا کرد. نگارنده، این کتاب را پیش‌تر در شماره هشتم رشد معلم سال 1391 معرفی کرد. رمزینه‌ آن در مقابل آمده است. از آن پس من نیز تجربه‌های معلمی خود را در وب‌نوشت «یادداشت‌های آقامعلم» درج کردم. این تجربه چهارده پیامد ضمنی به دنبال داشت: شناخت برنامه درسی پنهان کلاس؛ بهبود مستمر و خودارزیابی، تولید دانش کاربردی و بومی؛ گفتمان هم‌رسانی تجربه‌ها؛ گسترش فضای ارتباطی معلم؛ دریافت بازخورد اثربخش؛ پویایی نوآورانه معلم؛ رصد بیرونی جریان کلاس؛ الگوگیری معلمان تازه‌کار؛ مهارت‌افزایی نگریستن و نگاشتن؛ پیوند هم‌افزای تعلیم و تألیف؛ افزایش انگیزه آموزشی؛ رفع خشکی و تلخی کلاس و بالاخره شناخت و هم‌سویی بیشتر دانش‌آموزان و معلم. شرح این تجربه‌ها در «یادداشت بنویس، آقامعلم!» در شماره 8 سال 1395 رشد مدرسه فردا به رمزینه مقابل آمده است. از آن پس تاکنون نیز بهره‌های ناخواسته و ارزنده‌ای، افزون بر موارد مزبور، کسب کرده‌ام. نخستین بهره آن ایجاد ارتباط گسترده‌تر با معلمان و مدیران مناطق گوناگون کشور بود که عرصه امکان بیشتری را برای انتقال تجربه‌ها در نشست‌هایی به شکل سخنرانی و کارگاه فراهم کرد. این موضوع جدا از افزایش فرصت‌های کاری و درآمدی، احساس مفیدبودن و عزت‌نفس ویژه‌ای به دنبال داشت. اغلب محتوای این نشست‌ها بر تجربه‌های زیسته مستند و نگاشته مبتنی بود و پس از تحلیل کیفی و آرایش آن‌ها، دلالت‌هایی کاربردی ایجاد می‌کرد که بر ارزش آن‌ها می‌افزود. بازخوردهای رضایتمندانه نسبت به تغییرات برخاسته از این ارائه‌ها، به حس خوب و شناخت مضاعف گوینده و تقاضایی فزاینده منجر می‌شد که بهره‌های گسترده‌تر، از جمله یادداشت‌های متعدد در نشریات را به ارمغان داشت. گفتنی است، بخش عمده داده‌های کیفی رساله دکترای نگارنده نیز از همین تجربه‌نگاری‌ها برخاسته است. شرح این مطلب در سخنرانی تقریباً کوتاه نگارنده در یکی از همایش‌های ارائه تجربه معلمان بیان شد. دیدن فیلم آن6 با استفاده از رمزینه مقابل در تبیین و انگیزه‌بخشی این موضوع مؤثر است.
امروزه تجربه‌نگاری و همچنین مستندسازی، جدا از ضرورت آن، به‌سهولت قابل انجام است. وجود گوشی‌های هوشمند که هم امکان ذخیره صدا و تصویر دارند و هم می‌توانند صدای فرد را به نوشته تبدیل کنند، انجام این امر را آسان و سریع می‌کند. با یادسپاری رخدادهای هر کلاس یا درج کلیدواژه‌های مرتبط، می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌نوشت یا دیگر سایت‌های میزبان، تجربه‌های کلاس خود را روایت کنید و به اشتراک بگذارید. ضمن آنکه می‌توانید با بازخوردهای مخاطبان، اعم از دانش‌آموزان یا خوانندگان، بر غنای آن بیفزایید و به مرور از توصیف به تفسیر و تحلیل و حتی پژوهش‌های کیفی7 سوق پیدا کنید.   کلام آخر تجربه‌نگاری موجب نشر و نقد تجربه‌ها می‌شود و به‌ویژه اگر با شایستگی و خیرخواهی همراه باشد، ماندگاری تجربه و تجربه‌گر و بهره‌های سرشاری برای رشد حرفه‌ای او و بهبود نظام آموزشی کشور به دنبال خواهد داشت. طبیعی است، انجام هر کار جدیدی دشوار می‌نماید و دلایل گوناگونی برای پرهیز از آن تداعی و بیان می‌شوند. لیکن شروع و انجام مستمر این کار شور و انگیزه‌ای درونی و بیرونی در فرد ایجاد می‌کند و می‌تواند نقطه عطفی در مسیر معلمی او شود. به هر روی، کم‌رنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارترند ✅جهت سفارش در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
ای معلم🌸🍃 هیچ شعری تو را در وزن، یارای تحمل نیست ... و هیچ بیتی تو را در قافیه به پایان نمی رساند ... از بزرگی تو تنها ردیفی از نشانگان شگفتی باقی می ماند... عظمت تو را صرفا باید به نظاره ایستاد در فراخنای فهم و ادراک زمان .... با کلید واژه های عشق و اندیشه🌸🍃 روز معلم بر شما همکاران فرهیخته تبریک و تهنیت باد.🌸🍃 ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
46701719796677.pdf
387.2K
بازی های آموزشی جهت تفهیم مفاهیم دینی به کودکان ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @naghashi_ghese
🌷 اختلال در بیان نوشتاری چه نشانه هایی دارد؟ 🌷 تعدادی از کودکانی که نارسایی در بیان نوشتاری دارند، اندیشه های بسیار خوب و اطلاعات فراوانی در ذهن دارند؛ اما نمی توانند آنها را به درستی بنویسند تا دیگران هم آن اندیشه ها را بدانند و درک کنند. همچنین ممکن است دستخط و املای ضعیفی داشته باشند. برخی از مواردی که ممکن است کودکان دارای اختلال نوشتاری با آن روبرو شوند: • مشکل در به نوشته در آوردن اندیشه ها و تخیلاتشان در صورتی که ممکن است خیلی خوب بتواند درباره آنها توضیح دهد، مثلا درباره اردویی که رفته خوب توضیح می‌دهد ولی همین را به صورت نوشتاری نمی‌تواند بیان کند. • اشکال در سازماندهی ایده هایشان در هنگام نوشتن. یعنی انشایش شروع، ادامه و پایان مشخصی ندارد. • دشواری در به کاربردن دستور زبان و املاء درست به هنگامِ نوشتن، همچنین اشکال در مرتب و واضح نوشتن حروف، مثلا جمله ها را کامل نمی کند یا کاربرد درست علائم نگارشی و غیره را نمی داند. برای نمونه جمله پرسشی آیا از خوردن غذا لذت «بردی؟» را به صورت آیا از خوردن غذا لذت «بردی » می نویسد. • پاک کردن مطالب نوشته شده به دفعات که می تواند به علت عدم اعتماد به نفس هم باشد. یعنی تردید دارد و خودش و عملکردش را حتی اگر درست هم باشد قبول ندارد. ✅ کند نوشتن یا نوشتن ناقص: خیلی کمرنگ، پررنگ یا تودرتو نوشتن (اختلال در نوشتن می تواند شامل عمل فیزیکی نوشتن یا فعالیت ذهنی ،تجزیه تحلیل و ترکیب اطلاعات باشد). • اختلال نوشتن پایه ای به شکل کلمات و حروف مربوط است. اختلال نوشتاری نشان دهنده مشکل در سازماندهی افکار نشان دهنده روی کاغذ است. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
46778802550200.pdf
918.6K
✅ نشر رشد ✅ مدیریت تدریس و کلاس درس ✅️ به کوشش: دکتر نیره شاه محمدی وزارت آموزش‌ و پرورش سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی دفتر انتشارات و فناوری آموزشی 📕 بخشی از آنچه خواهید خواند: 🔻ايجاد تحول در كلاس درس 🔻۱۱ پيشنهاد برای رسيدن به كلاس شاد 🔻يادگيری تلفيقی؛ چيستی و چرايی؟ 🔻كاربردهای آموزشی روش حل مسئله 🔻ياددهی ـ يادگيری اثربخش 🔻خيلی خوب يا نياز به تلاش بيشتر 🔶️ عوامل زيادی بر مديريت كلاس درس تأثيرگذار است اما بدون شک ويژگی های شخصيتی و روش ها و فنون تدریس معلم از عوامل بسیار مهم در نظم دهی کلاس می باشند. ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌📌📌شیوه ثبت دوره های برون سازمانی در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ✅جهت انجام آزمون ضمن خدمت ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺معلم باغبان باغ عشق است معلم قافله سالار عشق است همه كار معلم كار عشق است عارفان علم عاشق میشوند بهترین مردم معلم میشوند عشق با دانش متمم میشود هر که عاشق شد معلم میشود روز معلم مبارک باد. 🌺🌺 مطالب مفید علمی و فرهنگی پرورشی و ایده های ناب مخصوص اولیا . دانش آموزان و همکاران فرهنگی @madrese_yar
مطالعات اجتماعی-آزمون2.pdf
2M
پاسخنامه_دارد ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
8020.pdf
389.5K
ریاضی مبحث رسم شکل و عدد مخلوط چهارم ابتدایی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
ریاضی اردیبهشت 1.pdf
371.9K
📚نمونه سوال ریاضی چهارم ابتدایی ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
آزمون فصل 5 (7).pdf
292.3K
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
عددمخلوط و اعشاری.pdf
654.9K
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 ریاضی فصل 5 با پاسخنامه.pdf
1.52M
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
29.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تدریس ریاضی 📚فصل ششم(شکل های هندسی) 📖۱۲۰و۱۲۱و۱۲۳ توضیح نحوه ی رسم خط عمود بر هم با گونیا ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
پاسخ_نامه_وآزمونک_فصل_پنجم_ریاضی_چهارم98_سری_دوم_2.pdf
565K
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 مطالعات اردیبهشت ماه (05).pdf
852.4K
🔺 کاربرگ اردیبهشت ماه مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 ریاضی اردیبهشت پاسخنامه.pdf
1.81M
🔺 کاربرگ اردیبهشت ماه ریاضی چهارم با پاسخنامه 🔹 دارد ▪️ 🔸 هشتگ ها : , ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 فارسی درس 13ت16 پاسخنامه (1).pdf
1.03M
🔺 آزمون درس 13تا16 فارسی چهارم با پاسخنامه 🔹 دارد 🔸 : لطف حق 🔸 : ادب از که آموختی 🔸 : شیر و موش 🔸 : پرسشگری 🔸 درس 13 و 14 و 15 و 16 فارسی 🔸 درس سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم و شانزدهم فارسی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , , , , ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 حل فعالیتهای درس 16 فارسی.pdf
461.5K
🔺 گام به گام درس 16 فارسی چهارم ابتدایی 🔸 : پرسشگری 🔸 حل فعالیتهای درس شانزدهم فارسی 🔸 هشتگ ها : , , ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
@MoallemYariR4 معنی و متضاد درس 16 فارسی1.pdf
1.79M
🔺 معنی و متضاد درس 16 فارسی چهارم ابتدایی 🔸 : پرسشگری / خرد و دانش 🔸 معنی لغات متصاد و هم خانواده درس شانزدهم فارسی ▪️ 🔸 هشتگ ها : , , ✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛ @teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4