eitaa logo
تدریس یار پایه چهارم
13.6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
11.3هزار ویدیو
16.3هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈معرفی جمله و انواع آن. دانش زبانی درس ۴ فارسی🌈 طراح سمیرا ابوالقاسمی چهارم @tadriis_yar4
به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!*" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند: مثلا: ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا  به هم نزدیک نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! " ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!" ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!" و *  "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود. @tadriis_yar4
💥انواع_مختلف_بد_خط_نویسی: -درشت نویسی وریز نویسی -فاصله گذاری نامناسب بین حروف وکلمات -نامرتب نوشتن -کج نوشتن حروف وکلمات -خارج شدن از خط زمینه -کم رنگ نویسی-پر رنگ نویسی ♦️👈شیوه های درمانی: 1- الگوی صحیح گرفتن قلم را به دانش آموزان یاد دهید. 2-با گره زدن یک نخ بر روی قلم ،محل مناسب برای گرفتن قلم را مشخص کنید. 3-چنانچه کودک از اختلال عاطفی وروانی رنج می برد او را به روانشناس ویا مشاور معرفی کنید. 4-جهت کاستن تنش کودک می بایستی، سعی کنید کودک تصویر مثبتی از خودش ایجاد کند،از سرزنش او به خاطر بد خطی خودداری کنید،از ایجاد اضطراب در کودک جلوگیری کنید،وی را تشویق نمایید. 5-اگر کودک دچار ضعف ویا محدودیت حرکتی است تمرینات زیر را انجام دهید: 📝-تمرینات روی تابلو:از کودک بخواهید با استفاده از حرکات آزاد وگسترده دست وبه کار گیری عضلات شانه بازو وانگشتان بر روی تابلو طراحی کند. 📝-پرورش حرکات نوشتن با سایر وسایل: از کودک بخواهید بجای استفاده از قلم از انگشت خود ورنگ گواش استفاده کند یا عمل نوشتن را بر روی یک سینی ماسه یا خاک انجام دهد. در صورت لرزش انگشتان کودک ،وی را به متخصص مغز واعصاب معرفی نمایید.ولی چنانچه کودک سر خود را خیلی به کاغذ نزدیک می کند وی را به چشم پزشک معرفی کنید. ۶-شرکت در کلاسهای خوشنویسی ۷- اصلاح وضعیت نشستن دانش آموز. ۸-بریدن با قیچی. ۹-مچاله کردن کاغذ جهت تقویت انگشتان دست. ۱۰-باز و بستن دکمه٬زیپ٬بند کفش ٬پیچ و مهره و... جهت تقویت انگشتان. ۱۱-نوشتن و نقاشی کردن روی ماسه نرم. ۱۲-بازی با گل رس و ساختن وسیله با آن جهت تقویت انگشتان. ۱۳-پر کردن نقطه چین و نیز رنگ آمیزی کردن. ۱۴-نقاشی کردن با انگشتان و آبرنگ٬ رنگ پلاستیک و... ۱۵-کشیدن اشکال هندسی بصورت نقطه چین. ۱۶-کامل کردن کلمات و اعداد ناقص. ۱۷-نوشتن بین دو خط موازی(از خط بیرون نزند). ۱۸-شرکت دانش آموز در کلاسهای خوشنویسی. ♦️👈تقویت غلبه طرفی مغز: -از کودک بخواهید با پای راست به یک توپ لگد بزند. -لوله ای را به کودک بدهید واز وی بخواهید که با یک دستشش روی چشم چپ خود را بگیرد وبا دست راستش درون لوله را نگاه کند. -رادیوی کوچکی را به دست کودک بدهید واز او بخواهید آن را نزدیک گوشش بگیرد وبه آن گوش کند. 👈نکته مهم: اگر کودک تمایل دارد که از سمت چپ استفاده کند از او بخواهید همین اعمال را با سمت چپ انجام دهد.به این ترتیب یک سمت بدن کودک غالب می شود. -چنانچه کودک چپ دست است از او بخواهید هنگام نوشتن سمت چپ کاغذ را به سمت بالا کج کند اگر کودک راست دست است از او بخواهید سمت راست کاغذ را بطرف بالا کج کند. 💠اگر کودک کلمات را بیش از حد بزرگ ویا کوچک می نویسد می توانید اندازه متوسطی برای کلمات در نظر بگیرید وبا گذاشتن فاصله بین کلمات از اوبخواهید فاصله تعیین شده را فقط با یک کلمه پر کند. -اگر کودک بیش از حد پررنگ یا کمرنگ مینویسد به این ترتیب عمل می شود:کاغذ سفیدی را زیر برگه کاربن وکاغذ سفید دیگری را بر روی آن قرار دهید.از کودکی که با فشار زیاد می نویسد بخواهید آن قدر ضعیف مداد را فشار دهدکه اثر زیادی از کلمه بر روی کاغذ زیرین باقی نماند.از کودکی که فشار کمتر از حد معمول به مداد وارد می کند بخواهید آن قدر به مداد فشار آورد که اثر آن بر روی کاغذ زیر کپی پررنگ باشد. -اگر کودکی از خط راست خارج می شود از او بخواهید خط کشی را بالای خط زمینه قرار دهد.به گونه ای که هنگام نوشتن نوک مدادش با لبه خط کش تماس پیدا کند.هم چنین می توانید بالا وپایین خط زمینه دو خط کمرنگ بکشید واز کودک بخواهید کلمات را طوری بنویسد که از این دو خط خارج نشود . -کج نوشتن کلمات از کج گذاشتن بیش از حد کاغذ ناشی می شود.اگربا دانش آموزی برخورد کردید که دست نوشته های کجی داشت از او بخواهیدکاغذ را در وضعیت بهتری قرار دهد. -نامرتب نوشتن تکالیف توسط دانش آموز، ممکن است به علت محدودیت حرکتی در دست باشد یا این که مداد را بیش از حد ممکن در دست می گیرد یا وضعیت درستی در هنگام نوشتن به خود نداده است.بنابراین با برطرف کردن هر یک از این علل دانش آموز می تواند دست خط بهتری داشته باشد. @tadriis_yar4
💥سرکش و نقطه بچه هایی که نقطه و سر کش کم و زیاد میگذارند ,نیاز به تقویت دقت دیداری و دقت و تمرکز دارند.    اگر در سال اول دقت اورا افزایش ندهید ,در سالهای بعد مشکل او بیشتر به چشم می اید و بی دقتی او به سایر دروسش منتقل خواهد شد. پس الان برای تقویت دید او تلاش کنید.       راهکار:اختلاف تصویر را پیدا کن , بگردو پیدا کن, کارهای نقطه چین  , شباهت را پیدا کن, بازی های دقتی و....   دقت اورا افزایش خواهد داد. 💥رفع فاصله نویسی بین حروف و کلمات علل:سرعت زیاد قلم به هنگام نوشتن حرکت بیش از حد وسریع جانبی عدم توجه به هماهنگی لازم جهت نوشتن راهبرد:کلمه های یک جمله را به صورت کم رنگ یا نقطه چین می نویسیم تا ضمن کامل کردن به فاصله ها هم توجه نماید.یا از چوب کبریت به عنوان حد فاصل استفاده می کنیم تا دانش اموز پس از نوشتن یک کلمه چوب کبریت را قرار دهد سپس کلمه بعدی را بنویسد ومجدد چوب کبریت را به انتها انتقال دهدو..... 💥رفع کج نویسی دانش آموزان علل:*سفت دردست گرفتن قلم وفشار زیاد انگشت شست به قلم دفتر یا کاغذدرجهت درست قرار نگرفته باشد قرار نگرفتن صحیح مداد در بین انگشتان *بازو در هنگام نوشتن به بدن چسبیده باشدو دست انعطاف زیادی نداشته باشد راهبرد: برای دانش اموزانی که هنگام نوشتن از خط زمینه منحرف می شوندوبالا و پایین خط می نویسند با قرار دادن خط کش باریک در بالا و پایین خط محدوده نوشتن او را تنظیم کنیدبه طوری  که هنگام نوشتن وقتی از محدوده خط زمینه بالا تر وپایین تر رفت با خط کش بر خورد کند ومنحرف نشود. 💥رفع نامرتب نویسی علل:حرکت بسیار کند دست محکم گرفتن قلم بین انگشتان دست نبودن آزادی حرکت وانعطاف پایین نادرست بودن وضعیت نشستن وکاغذ راهبرد:ابتدا قوانینی را در نظر می گیریم مثال:از ابتدای خط شروع به نوشتن می کنیم.از خط منحرف نمی شویم.از پاک کن استفاده نمی کنیم.نوک مداد تیز باشد و....... از کپی کردن استفاده می کنیم کاغذ نازکی را روی نوشته درس قرار می دهیم به‌طوری که نوشته ها دیده شود از دانش اموز می خواهیم به نوشته ها دقت کند و روی نوشته ها را پر رنگ کند وبنویسد. 💥رفع پررنگ نویسی علل:فشاربیش ازحدانگشتان شست.اشاره ووسط سفت نگه داشتن مداد باانگشتان استفاده از قلم نامناسب قطرکم قلم یا مداد راهبرد:چون وقتی دانش آموز روی دفتر یا کتاب می نویسد بیش از حد مداد را فشار می دهدبه جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده می کنیم و آنرا روی فرش یا بالشت قرار می دهیم تا بنویسدبه شرط آنکه به اندازه ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشودبعد از مدتی تمرین مشاهده می کنیم که مداد را زیاد فشار نمی دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می شکند استفاده می کنیم تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد. 💥بدخطی(نارسا نویسی) در بررسی علل بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی وتربیتی موثر بر دست خط آنان ،بایدعوامل مربوط به وضعیت جسمی وروانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.چه بسا بد خطی دانش آموزان بدلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی نوروانی نامطلوب باشد.در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بودوارجاع به یک متخصص، امری ضروری است.از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست .زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد.به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد.شناخت علل وعوامل موثر بر بدخطی از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی ورفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد. @tadriis_yar4
هدایت شده از Ltms
مطالب و فایل های مورد نیاز معلم و دانش آموز اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید و استفاده کنید @tadriis_yar ایده های ناب آموزشی و خانه داری ایده های تعمیرات جواهرات .وسائل خانه ایده های ناب کشاورزی و آشپزی بهترین کانال خلاقیت و نوآوری @khalaghbashh کلیپ های زیبای آشپزی ایرانی و خارجی آشپزی در طبیعت به روش قزاقی ترکی و آذربایجانی ایده ها و ترفندهای خانه داری @ashpazburak اگر می خواهید از هیچ دوره ضمن خدمت جا نمانید اخبار استخدامی آموزش و پروش مسابقات و جشنواره ها مطلع شوید در کانال ضمن خدمت عضو شوید 🔘 اعلام زمان ثبت نام دوره ها 🔘 سوالات آزمون ها 🔘 محتوا دوره ها @ltmsme نمونه سوالات تمامی دوره ها اینجاست👇 @ltmsme اگر دنبال کار هستید و یا اقوام بیکار دارید عضو اشتغال و کاریابی مناطق نفت خیز جنوب شوید @karyabinaft
هدایت شده از Ltms
📝📝📝📝 کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار 👇👇👇👇👇👇 از ابتدایی تا متوسطه ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️ کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن. با ما دیده شوید. جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه در ۱۵ کانال @teacherschool ✅✅✅✅✅✅✅
هدایت شده از Ltms
❌❌❌با فیلتر و به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و داستان @naghashi_ghese
هدایت شده از معلم مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 طلوعی_دیگر...☀️ ▫️صبحی که شروعش ز سلامی به تو باشد ▫️ای جان دلم، صبح من آن روز به خیر است ⛅ السلام علیک یا صاحب الزمان ⛅ 🔆 سلام؛ صبحتون بخیر و روزتون منور به جمال زیبای حضرت بقیه الله(عج) 🌐 قرارگاه_مجازی 📲@tadriis_yar
با توجه به مشکلات پیش آمده و به حد نصاب نرسیدن نمرات شرکت کنندگان در مسابقه هر آنچه از استئوپروز (پوکی استخوان) باید بدانیم ويژه دانش آموزان دختر ، این مسابقه مجددا برگزار می گردد. زمان آزمون: پنج شنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ آبان ماه 1401 ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰ و ۲۰ الی ۲۰:۳۰ عصر مكان آزمون: سامانه https://nezarat.medu.ir علاقه مندان با كد ملي ( اگر کد ملی با صفر شروع می شود نیازی به وارد کردن صفرهای ابتدای کد ملی نمی باشد) به عنوان نام كاربري و رمز عبور و از قسمت دانش آموزان وارد سامانه https://nezarat.medu.ir شده و از بخش مسابقات و جشنواره ها، در مسابقه هر آنچه از استئوپروز (پوکی استخوان) باید بدانیم ثبت نام نمايند. در هر منطقه به يك نفر از افرادي كه به تمام سوالات پاسخ درستي داده باشند به قيد قرعه جوايزي اهدا خواهد شد. تصاوير ذيل نحوه ثبت نام در مسابقه را آموزش مي دهد. ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
✍نحوه ی بازخورد در امتحانات و تکالیف دانش آموزان ابتدایی 💥در امتحانات نباید از معیار های خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر استفاده کنید. 💫چون مانند نظام نمره دهی دانش آموزان به آن نگاه می کنند بهتر از بازخورد های زیر استفاده شود. دانش آموز خوبم ( یا دختر و پسر خوبم ) شما موفق شده اید که ------------ باخوشحالی زیاد می گویم که شما از عهده ی------------------- پسر خوبم شما -------------  را یاد گرفته اید . تواناییت در -------------  بهتر شده است . کارت نسبت به قبل بهتر شده است . پیداست که برای این کار خیلی تلاش کرده ای . امروز از کارت لذت بردم . وقتی می بینم که کارت بهتر شده است ، خوشحال می شوم . امروز موفق شدی که -----------  را به درستی انجام بدهی . تلاشت برای انجام این کار ، ستودنی است. ✍اگر معلم قصد داشته باشد ایـن مفهوم را بـرساند کـه دانش آموز نیاز مند کمک و فعالیت خاصی است، بهتر است جملات خود را با این عبارتها آغاز کند : نیاز مند آن است که---------------------در زمینه ی -------------به تقویت نیاز داری. به نظر می رسد در -------------  مشکل داری. با انجام فعالیتهای -------- در زمینه ی        ------------موفق می شوی . ✍  بازخوردها باید فرد را به تلاش بیشتر وادارد ، جملاتی مانند ( توهمیشه موفق هستی ) نوعی خوش بینی بیش از حد را به وجود می آورد. که ممکن است سطح تلاش کودک را کاهش دهد،بنابـرایـن بـازخـوردهای مثبت افراطی نقش مخربی درشخصیت کودک دارد . ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
شرح دفتر مدیریت کلاسی ✅جدول شماره ۱ مواد درسی وساعات کار هفتگی جدولی که با استفاده از آن برنامه کلاسی را تنظیم می کنیم که مواد درسی را با تفکیک پایه وساعت برای آموزگاران مشخص کرده .مثلا:پایه ششم در هفته می تواند3 ساعت قرآن داشته باشد که ما می توانیم در برنامه کلاسی استفاده کنیم. ✅جدول شماره۲ برنامه درسی هفتگی ابتدا روزهای هفته ،به تفکیک پایه وبعد جلسه که قبلا زنگ اول ودوم داشتیم حالا جلسه اول ودوم داریم . مثلا درس فارسی باشد نوع آموزش حضوری وغیر حضوری بودن آن را می نویسیم . ✅جدول شماره ۳ بودجه بندی برای تدریس دروس این جدول در اختیار معلم است وتدریس معلم وبودجه بندی ماهانه را در آن وارد می کند . ✅جدول شماره ۴ اسامی دانش آموزان اسامی دانش آموزان را به ترتیب اطلاعات خواسته شده کامل وارد می کنیم .در ستون علت عدم دسترسی جای کمی گذاشته شده که می توان در پایین صفحه علت ها را نوشت وشماره گذاری کرد وشماره در ستون نوشته شود.ویا بنا بر خلاقیت معلم در این قسمت نوشته می شود.قسمت جدیدی که امسال اضافه شده است مشخصات مسئول پیگیری دروس دانش آموز در منزل است که برای پیگیری یادگیری وانجام تکالیف دانش آموز می توان به او مراجعه کرد. در این قسمت کامل می شود. ✅جدول شماره ۵ شرح حال ویادداشت معلم در این جدول کلا یک ردیف را به دانش آموز اختصاص داده است .در ابتدا یک کد خواسته که همان شماره دانش آموز در لیست است.نوبت اول ودوم آن مشخص شده است .نوع آموزش حضوری بودن وغیر حضوری مشخص می شود.شرح حال می تواند توصیف عملکرد تربیتی وتحصیلی دانش آموز باشد .با توجه به این که معلم خودش مدیر کلاس است .می تواند دوردیف یا یک ردیف به هر دانش آموز اختصاص بدهد. ✅جدول شماره ۶ ثبت گزارش عملکرد ماهانه دروس این جدول دارای چند قسمت است وبرای تمام دروس مشخص شده است .که ردیف ونام دانش آموز ،سطح عملکرد، با توجه به آزمون ویا فعالیتی که از دانش آموز خواسته شده، سطح مورد انتظارما بوده وبرآورده شده راوارد میکنیم .سطح عملکرد :در حد انتظار –نزدیک به انتظار –نیاز به تلاش وآموزش دارد. فعالیت ما چگونه بوده است ؟ آزمون بوده ؟ یا دانش آموزحدیثی را خوانده ؟نقاشی کشیده ویافایل صوتی ارسال کرده ویا شعری خوانده ؟. تمرین وتکلیف به صورت انجام شده وارد می شود.وتوضیحاتی که آموزگار درمورد دانش آموز لازم می داند ،در این قسمت می نویسد. جدول عملکردشماره 6 برای دانش آموزانی که ایست آموزشی ویا رشد آموزشی داشته اند تکمیل می شود ونیازی نیست تمام دانش آموزان را ثبت کنید. ✅جدول شماره ۷ ثبت گزارش آزمایش درس علوم این قسمت که به تازگی اضافه شده است . ثبت آزمایشاتی که توسط دانش آموز انجام گرفته چه به صورت حضوری که می توان گروه بندی کرد وبا انجام آزمایش شرح و نتیجه را نوشت .ودر غیر حضوری هم آزمایشاتی که توسط دانش آموزان انحام شده در این قسمت نوشته می شود. ✅جدول شماره ۸ ثبت غیبت دانش آموزان این جدول ثبت غیبت دانش آموزان وعلت آنهم حتما ثبت شود هم در تدریس حضوری و هم غیر حضوری در ✅جدول شماره ۹ ثبت دیدار با اولیا این قسمت در سته نوشته است ثبت دیدار ولی پسندیده است که آن را یادداشت کنیم تا از آن به عنوان سند استفاده کنیم. ✅جدول شماره ۱۰ جلسات توجیهی عمومی با اولیا جلساتی که برگزار می کنید یا به صورت مجازی است ویا به صورت حضوری که در این قسمت به صورت کامل وارد می کنیم . قسمت یادداشت‌های روزانه هم که معلمین یادداشت ها ی مهم آموزشی خود را به طور کلی می توانند بنویسند. ✅جدول شماره ۱۱ ثبت نظر بازدیدکنندگان آموزشی ✅جدول شماره ۱۲ ارزیابی مدیر معاون آموزشی و راهبران آموزشی و تربیتی از دفتر مدیریت کلاس ،که ارزیاب کلاس آن را تکمیل می کند. قسمت ثبت تجارب آموزشی و تربیتی و همکاران هم پیش بینی شده که همکاران فرصت دارند تا پایان بهمن ماه تجارب ارزشمند خود را به معاونت آموزشی اداره کل ارسال نمایند . موفق وپایدار باشید ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
1_1949094801.pdf
285.3K
در منزل فصل ۱و۲ریاضی ____&__ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
202030_879104396.pdf
430.8K
فصل ۱و۲ریاضی ____&__ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
راهکارهای تقویت روان خوانی فارسی ⏹🌺⏹🌺⏹🌺⏹🌺⏹🌺⏹🌺⏹🌺⏹ ⏹⏹ روخوانی متون درسی با لحن دلپذیر و خوشایند ( آهنگین ) برای دانش آموزان و ترغیب کودکان در رعایت این حالت در هنگام خواندن متون ⏹⏹ فرصت هایی فراهم شود تا شاگردان به صورت گروهی کتاب بخوانند ، اعضای گروه می توانند کتاب خود را برای دیگران بلند بخوانند و یا خواب و رؤیاهای خود را تعریف کنند. ⏸⏸ اختصاص زمان هایی در کلاس جهت گفت و گوی شفاهی با بیان خاطرات ، تعریف داستان ها و برنامه های تلویزیونی و کارتونی ⏹⏹ توصیه و تأکید بر خواندن تابلوها در هنگام رفت و آمد در خیابان ها و کوچه ها ⬇️⬇️ ساختن متن های ساده ی خارج از کتاب به تناسب  حروف و صداهای جدیدی که می آموزند و ارائه به شاگردان جهت استفاده به عنوان متن املا یا متن روانخوانی ⏸⏸ کتابچه های روانخوانی با استفاده از کلمات ساده و قابل فهم به مرور تهیه و در اختیار شاگردان قرار گیرد . ⏹⏹تدارک فعالیت های لذت بخش حاشیه ای و فوق برنامه برای خواندن مثل هدایت شاگردان به رفتن به کتابخانه و استفاده از منابع خواندنی ساده و لذت بخش ( مانند کتاب های معرفی شده در پایان کتاب بخوانیم دانش آموزان ) ⬇️⬇️ تقویت جنبه های مثبت خواندن و عدم تأکید بر نقاط ضعف آنان : برای اصلاح اشکالات خواندن در کودک باید به تقویت جنبه های مثبت وی پرداخت . تأکید روی خطاها باعث احساس حقارت و از دست دادن اعتماد به نفس در کودک   می گردد . ⬇️⬇️ اجازه ی فرضیه آزمایی به کودک : کودک باید یاد بگیرد که به تصویرها هم توجه کند . و از روی اطلاعات تصویری آنچه را می تواند بخواند . و درباره ی کلمه هایی که نمی داند حدس بزند . این امر به روانخوانی وی نیز کمک خواهد کرد . ⏸⏸ تجهیز کتابخانه ی کلاس به کتاب های ساده و مورد علاقه ی کودکان ⏹⏹ استفاده از مجلات رشد در جهت تقویت روخوانی شاگردان ⬇️⬇️فعالیت خواندن در خانه نیز ادامه یابد و جلساتی نیز در این خصوص با والدین برگزار گردد تا رسالت کتابخوانی را برای کودکان خود نیز به عهده بگیرند تا اشتیاق کودکان در امر خواندن نیز افزایش یابد . ( اولیاء اهل مطالعه کودکان کتابخوان تربیت خواهند نمود ) ⏸⏸با استفاده از بازی صامت و مصوت ها و ترکیب آنان ، طریقه ی ساختن کلمات ساده ی خارج از کتاب را تمرین نمایند . ⬇️⬇️ حروف و صداهای جدیدی را که می آموزند در مجلات و روزنامه ها بیابند و دور آن را خط بکشند . ⏸⏸ استفاده از فیلم هایی که زیر نویس ساده ی فارسی دارند جهت بالا بردن سرعت عمل و سرعت انتقال در کودکان ⏹⏹ استفاده از دفتر روانخوانی برای دانش آموزان که هر بار متنی توسط معلم یا خود دانش آموز ارائه شود و برای دیگر دانش آموزان خوانده شود . ⬇️⬇️ تمرین صامت خوانی در کلاس در اواخر دوره ی آموزش در پایه ی اوّل ⬇️⬇️استفاده از پازل های مربوط به حروف الفبا و ساختن کلمات و جملات و خواندن با صدای بلند ⏹⏹ خواندن شعر یا مطالب ساده توسط دانش آموزان کلاس اوّلی در مراسم صبحگاه ⏹⏹ قصه گویی و قصه خوانی در کلاس ⏹⏹ایجاد فرصت برای دانش آموزان جهت خواندن کلمه ها ، عبارات ، جملات و دروس جدید قبل از تدریس معلم برای ایجاد انگیزه ی بیشتر به خواندن ⬇️⬇️ تصویر خوانی یا جمله سازی برای تصاویر ⬇️⬇️ تأکید بر جمله سازی و کاربرد کلمه در جمله . زمانی که نوشتن کلمه ای را نیاموخته اند آن را به صورت شفاهی در قالب جمله بیان نمایند . ⏸⏸از دانش آموزان خواسته شود در رابطه با درسی که امروز در کلاس داده شده است نقاشی بکشند و در رابطه ی با آن نقاشی چند جمله ای بنویسند و برای بچه ها بخوانند ⬇️⬇️تمرین تندخوانی از طریق زمان سنجی خواندن متن و سعی در کسب رکوردهای جدید توسط شاگردان ⏸⏸ از شاگردان خواسته شود اخبار یا قصه ای را از رادیو یا تلویزیون بشنوند و خلاصه ی آن را در کلاس برای دوستانشان تعریف کنند . ⏹⏹ و هزاران شیوه ی دیگر که در کلاس درس متناسب با امکانات و شرایط مدرسه و وضعیت محیطی توسط معلم بکار گرفته می شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
152379136_1014694674.pdf
3.11M
درس دوم پایه کتاب کار خیلی سبز 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
1_1786442089.pdf
6.05M
کار ریاضی 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
❌نمونه فایل کاربرگ تمرینی ریاضی ____&__ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
Farsi4koleketab1.pdf
4.57M
به گام فارسی چهارم ____&__ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
اجتماعی درس ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4
نمونه تکلیف برای تقویت ضرب🌺🌺🌺 آموزگار پایه چهارم مهدیه خانی علم پویایی آموزش با🔰 ____&______&&_&_______ ✅پذیرش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar4